بازدید 37374
پیمانه اقتصادی؛

خودرویی که قرار بود در ایران با نام «آذر» تولید شود، به روسیه رفت/ قیمت دلار هنوز بالاتر از شاخص تورم است/ شاخص ترامپ به ادبیات اقتصادی اضافه شد!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت نفت خام افزایش یافت، قیمت طلا برای چهارمین روز کاهش یافت، قاچاق روزانه ۷ میلیون لیترسوخت به همسایگان شرقی و غربی، حداقل قیمت گندم سال زراعی جدید، سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود، ژاپن اعتراف کرد؛ رشد اقتصادی‌مان کاهش یافته است و مخالفت عراق با درخواست آمریکا برای کاهش واردات گاز از ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت نفت خام افزایش یافت، قیمت طلا برای چهارمین روز کاهش یافت، قاچاق روزانه ۷ میلیون لیترسوخت به همسایگان شرقی و غربی، حداقل قیمت گندم سال زراعی جدید، سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود، ژاپن اعتراف کرد؛ رشد اقتصادی‌مان کاهش یافته است و مخالفت عراق با درخواست آمریکا برای کاهش واردات گاز از ایران را در بر دارد.

خودرویی که قرار بود در ایران با نام «آذر» تولید شود، به روسیه رفت

علیمرادلو مدیر پیشین پروژه رنو در ایران، در بخشی از یک گفت‌و‌گو پرده از برنامه‌های خودروساز فرانسوی در کشور به خصوص در حوزه تولید محصول برمی‌دارد. «ما ابتدا اعلام نکردیم رنو قصد دارد چه محصولاتی را به ایران بیاورد و بنابراین خیلی‌ها فکر می‌کردند قرار است دو خودروی قدیمی این شرکت در کشور به تولید برسد، ولی این طور نبود. رنو در حال طراحی محصولات جدیدی برای تولید (در کارخانه بن‌رو) بود و اگر کار پیش می‌رفت و تحریم نمی‌شدیم، الان دومین محصول موردنظر این خودروساز در ایران عرضه می‌شد. اولین محصول رنو برای کشور، نیو داستر یا داستر جدید بود و دومی که خودرویی ۱۰۰درصد مختص ایران به شمار می‌رفت، «آذر» نام داشت. آذر در واقع مدلی بود شبیه مدل X۴ بی‌ام‌دبلیو که عقب آن بالا کشیده بود. «آذر» در حال حاضر قرار است با نام «آرکانا» در روسیه به تولید برسد. رنو در کنار طراحی این محصول برای ایران، صادرات آن را نیز دنبال می‌کرد و حتی قرار بود مرکز تحقیقات و مهندسی نیز در کشور احداث کند. همچنین به دنبال این بودیم که قطعه‌سازان کشور به سیکل جهانی تامین قطعات گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی وارد شوند و از همین رو قرار بود ۲۰ قطعه‌ساز داخلی برای ورود به این سیکل انتخاب و مورد آموزش قرار گیرند.»

اگرچه دلیل اصلی رفتن رنو از ایران، تحریم بود، با این حال علیمرادلو می‌گوید: خودروسازان بزرگ کشور دوست نداشتند این شرکت فرانسوی به صورت مستقل فعالیت کند. «رنو می‌خواست در ایران حضوری مستقل داشته باشد و مشخص بود ایران خودرو و سایپا با این موضوع مخالف هستند. خیلی ساده است؛ یک رقابت با خودروسازی در اشل جهانی در حال شکل گرفتن بود و طبعا اگر محصولات داخلی کیفیت مناسبی نداشتند و قیمت‌شان رقابتی نبود، طبعا خودروسازان داخلی به مشکل می‌خوردند. /دنیای اقتصاد

خودرویی که قرار بود در ایران با نام «آذر» تولید شود، به روسیه رفت/ قیمت دلار هنوز بالاتر از شاخص تورم است/ شاخص ترامپ به ادبیات اقتصادی اضافه شد!

قیمت نفت خام افزایش یافت

قیمت نفت روز سه‌شنبه با خوش بینی به احتمال توافق اوپک و کشورهای دیگر برای ادامه کاهش تولید، برای پنجمین روز متوالی افزایش پیدا کرد و به بالاترین حد در شش هفته گذشته رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۷ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت طلا برای چهارمین روز کاهش یافت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر ریسک پذیری سرمایه‌گذاران که تقاضا برای خرید دارایی‌های ارزشمند شامل این فلز زرد را محدود کرد، برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴۹۰ دلار و ۴۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۴۸۶ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین حد از ۱۳ اوت بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۹۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلا از چهارم سپتامبر که به رکورد ۱۵۵۷ دلار صعود کرده بود، حدود ۵درصد ریزش داشته است.

قاچاق روزانه ۷ میلیون لیتر سوخت به همسایگان شرقی و غربی

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است، روزانه هفت میلیون لیتر سوخت از کشور به همسایگان غربی و شرقی قاچاق می‌شود و در این بین احیای کارت سوخت می‌تواند تا حدی این موضوع را کنترل کند. حمیدرضا صالحی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت نحوه مصرف بنزین و گازوییل را مشخص می‌کند،‌ گفت:‌ با این حال مهمترین عامل و ابزار کنترل مصرف و کاهش قاچاق، ‌مسأله قیمت و واقعی شدن آن است. وی اضافه کرد: ‌برای جلوگیری از قاچاق، نباید فاصله قیمت در داخل و خارج مرزها زیاد باشد و واقعی‌شدن قیمت‌ها همانگونه که در بازار ارز موثر بود و باعث کاهش قاچاق واردات شد، ‌در مورد سوخت نیز می‌تواند کارآمد باشد. صالحی افزود: درباره واقعی‌شدن قیمت حامل‌های انرژی نیازمند حرکت‌های اصولی و هدفمند هستیم تا به سمت کاهش قاچاق و بهینه‌ شدن مصرف انرژی در داخل کشور کمک کند. وی با اشاره به مصرف روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تأکید کرد:‌ با توجه به جمعیت و سرانه خودرو در کشور، میزان مصرف بنزین باید به ۶۰ تا ۶۵ میلیون برسد. این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه نیمی از خانوارها در کشور خودرو شخصی ندارند ،‌گفت: ‌با فروش ارزان بنزین، نیمی از جمعیت را از دریافت یارانه حامل‌های انرژی محروم می‌کنیم زیرا این یارانه تنها به ماشین‌دارها می‌رسد که به معنای بی‌عدالتی و از دست رفتن منابع کشور است.

حداقل قیمت گندم سال زراعی جدید

رئیس بنیاد گندمکاران کشور گفت: طبق نرخ تورم و آنالیز قیمتی کارشناسی شده در تیرماه امسال، قیمت حداقلی خرید تضمینی گندم سال زراعی جدید ۲ هزارو ۵۵۰ تومان با سود ۲۰ درصد تعیین شده تا دولت در سال آتی نیز دچار مشکل در خرید ضمینی نشود. «علی قلی ایمانی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه  قیمت مزبور برای حمایت از کشاورزان در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، افزود: گفته می شود نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم وزارت جهاد کشاورزی بیش از نرخ مذکور است که در صورت تصویب شرایط برای کشاورزان  و دولت مساعد خواهد شد. وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم را به شورای اقتصاد ارایه داده است، تصریح کرد: طبق قانون شورای اقتصادی نیز باید تا پایان شهریورماه جاری قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام کند تا کشاورزان نسبت به کشت گندم اقدام کنند در غیر این صورت ممکن است با کاهش کشت گندم توسط تولیدکنندگان روبه رو شویم که این امر می تواند خودکفایی کشور در امر گندم را با مخاطراتی مواجه سازد.

قیمت دلار هنوز بالاتر از شاخص‌ تورم است

محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره ثبات در بازار ارز گفت: نرخ ارز هنوز بالاتر از قیمتی است که شاخص‌های اقتصادی مانند تورم و... تعیین می‌کنند. نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تلاطم های بازار ارز کاهش پیدا کرده است، افزود: سیاست‌های کلی کشور، قدرت دفاعی و نظامی، روحیه بالا و اعتماد مردم و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی موجب تزریق آرامش به بازار ارز شد. مفتح با بیان این که نرخ دلار و یورو شاخص مهمی در تعیین قیمت‌های بازار است گفت: نرخ ارز بر سطح عمومی قیمت‌ها در روستاها و معیشت تمامی دهک‌ها موثر است. وی اظهار کرد: باید با روش‌های ویژه و تداوم به کارگیری سیاست های مذکور، نرخ‌ ارز به قیمت واقعی و منطبق بر شاخص های اقتصادی نزدیک شود. عضو کمیسیون برنامه و مجلس در ادامه به خانه ملت گفت: هرچه نرخ دلار و یورو کاهش پیدا کند، سطح عمومی قیمت ها نیز کم شده، در نتیجه زندگی مردم بهتر می‌شود.

سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن آخرین وضعیت راه اندازی سامانه املاک و اسکان را تشریح کرد و گفت: دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن طرح اصلی اجرای سامانه ملی املاک و اسکان را آماده کرد و به تأیید سازمان امور مالیاتی رساند. وی ادامه داد: جلسه ای مشترک بین رییس ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی تشکیل شد و رییس ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کرد تا اطلاعات اولیه را در خصوص اسناد و املاک کشور در اختیار این سامانه بگذارد. فرهادیه توضیح داد: در حال حاضر دفتر فناوری اطلاعات وزارتخانه راه و شهرسازی در حال اجرای فرآیند انتخاب مشاور برای نوشتن و آماده سازی سامانه ملی املاک و اسکان است. این مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش بینی ما این است که قبل از اتمام سالجاری، سامانه آماده و راه‌اندازی شود و سازمان امور مالیاتی به عنوان مصرف کننده اصلی سامانه بتواند از اطلاعات سامانه بهره لازم را ببرد.

ژاپن اعتراف کرد؛ رشد اقتصادی‌مان کاهش یافته است

کابینه دولت ژاپن در گزارش نهایی خود از رشد اقتصادی این کشور در دوازده ماهه منتهی به ژوئن اعلام کرد که اقتصاد این کشور ۱.۳ درصد رشد کرده که ۰.۵ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی دولت از نرخ رشد سومین اقتصاد بزرگ جهان بوده است. تضعیف رشد اقتصادی کشورهای جهان و جنگ تجاری بین آمریکا و چین، از جمله مهم‌ترین دلایل ذکر شده توسط دولت ژاپن برای کاهش رشد اقتصادی این کشور بوده است. هم‌چنین رشد اقتصادی ژاپن در دومین فصل سال ۰.۴ درصد بوده که ۰.۱ درصد کمتر از رقم پیش‌بینی شده قبلی است. ایزورو کاتو- کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " تو تان ریسرچ" گفت: این احتمال وجود دارد که رشد اقتصادی تا پایان سال حتی وارد محدوده منفی شود. اگر اوضاع خطرناک تر شود، احتمالا بانک مرکزی مجبور خواهد شد نرخ بهره را کاهش دهد.

مخالفت عراق با درخواست آمریکا برای کاهش واردات گاز از ایران

«رویترز» روز سه‌شنبه به نقل از «لؤی الخطیب» وزیر برق عراق نوشت، بغداد بدون واردات گاز از ایران در تولید برق با مشکل مواجه می‌شود و با وجود فشارهای آمریکا به ادامه واردات از ایران ادامه می‌دهد. بنا بر این گزارش، الخطیب که امروز در حاشیه گردهمایی «کنگره جهانی انرژی» در شهر ابوظبی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: «نهایتا، این یک بازار آزاد است. مسئله برق دائما در عراق موضوعی سیاسی می‌شود.» قطعی مداوم برق در عراق یکی از مسائلی است که مورد اعتراض مردم این کشور قرار گرفته است. با این وجود، واشنگتن بغداد را برای توقف واردات گاز از ایران که منبع تولید بخش بزرگی از برق عراق است، تحت فشار قرار داده است. گاز صادراتی ایران برای تولید ۲۵۰۰ مگاوات برق کافی است و ضمنا ایران ۱۲۰۰ مگاوات برق نیز به صورت مستقیم به عراق صادر می‌کند. الخطیب در پاسخ به پرسشی در مورد فشارهای آمریکا به عراق برای توقف یا کاهش واردات گاز از ایران، گفت: «ما با همه روابط متعادلی داریم و دیگران باید به آن احترام بگذارند.» دولت آمریکا اردیبهشت ماه امسال تمام معافیت‌های مربوط به واردات نفت از ایران را لغو کرد، اما عراق با تأکید بر اینکه بدون واردات گاز از ایران در تأمین برق با مشکل مواجه می‌شود، از آمریکا معافیت وارداتی دریافت کرد.

شاخص ترامپ به ادبیات اقتصادی اضافه شد!

سی ان بی سی: بزرگ‌ترین بانک آمریکا از شاخص جدیدی رونمایی کرد که به بررسی آثار توئیت های ترامپ بر حوزه پولی و تجاری می‌پردازد. کلیدواژه‌های مورد استفاده ترامپ در این زمینه شامل "چین"، "میلیارد" و "محصولات" هستند. این شاخص جدید که بانک جی پی مورگان نام شاخص وولففه ( Volfefe) را برای آن انتخاب کرده، برگرفته از لغت ناشناس ( covfefe) است که ترامپ یک بار در توئیتر از آن استفاده کرد و از مخاطبانش خواست تا معنای آن را بیابند. از زمان روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور، وی تاکنون چندین هزار توئیت داشته که ۱۴۶ مورد آن ها مستقیم منجر به واکنش بازارها شده است. بیش از همه توئیت های ترامپ بازار اوراق قرضه را تحت تاثیر قرار داده است. از زمانی که ترامپ ماه گذشته با افزایش تعرفه بر واردات محصولات چینی، آتش اختلافات بین دو طرف را مجددا شعله ورتر ساخت، توجه فعالان بازار به توئیت های وی بیش از پیش افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
در دنیا خودروسازان دیگری هم هستند: تویوتا، میتسوبیشی، نیسان، کیا، هیوندای، بنز، بی ام و...... دست از سر فرانسوی ها بردارید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
خب تویوتا یا بی ام دبلیو مانند پژو اجازه میدهند یک محصول از رده خارج با لوازم بیکیفیت به دست مشتری با چند برابر قیمت برسد؟؟؟بقول معروف پژو دست شکسته وبار گردن ما ایرانیها...
ایران
| Singapore |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
اولین خودروی تاریخ ایران رنو بود 115 سال پیش! میتسوبیشی و نیسان هم سهامدارش رنوست
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
عزیزم المان دبلیو نداره همون بی ام و درسته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
این بار صدم است می گن اگر تحریم نمی شدیم ال و بل می کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
گذشته از اینکه این شرکت فرانسوی باشد یا ژاپنی و غیره ،جان مطلب را دریاب که خودروسازان داخلی هم از کاسبان تحریم بودند تا بتوانند با قطعات چینی مثلا ماشین ایرانی (ارابه های مرگ)تولید کنند و چند برابر قیمت واقعی به ملت قالب کنند.
آنهایی که مدعی هستند در این کشور کاسب تحریم وجود ندارد پاسخگو باشند.
عده ای در این کشور رشد کرده اند که حاضرند به اسم کشور ، دین ، استقلال و مبارزه ،ملت را به نابودی بکشانند تا خودشان بتوانند میلیارد ،میلیارد به جیب بزنند.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
نیسان رو خیلی وقته که فرانسوی ها خریدن و از فرغون های وطنی چیزی سر نداره!
بهترین خودرو سازی ها برای همکاری:
تویوتا، فورد، هوندا (نه هیوندای) و سوبارو هستند، بقیه فقط اسم دارن ، تو کیفیت و ماندگاری مالی نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
تو برجام قولش را دولت گرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
راستش را بخواهید فرانسه دست از سر ما بر نمی دارد این را ترامپ در عرض این سه سال ریاست جمهوری متوجه شد ولی ما در این چهل سال متوجه نشدیم
همین چند روز پیش فرانسه قصد دلالی و حق السهم گرفتن به خاطر مذاکره احتمالی ایران و آمریکا را داشت که عمو ترامپ با تیزهوشی مانع شد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
هوندا عالیه من 6 ساله هوندا اکورد دارم و واقعا ازش راضی ام
ولی فعلا نمیشه تو ایران نمایندگی بزنه چون برخلاف تصور خیلی ها هوندا خودرو امریکایی تلقی میشه نه ژاپنی و چون با امریکا رابطه نداریم امکان نمایندگی مستقیم نیست
توضییح اینکه هوندا تکنولوژی ژاپن است ولی محل کارخانه تولید خودرو امریکا هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
برای اکثریت مسولین که خو دشان از بهترین اتومبیلهای درجه یک دنیا استفاده میکنند
اصلا تفاوتی نمی کند که مردم با این لگن های چرخدار که ارابه و تابوت مرگ هستند
چه میکنند ؟ و چی می کشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
اما خودروهای فرانسوی از بهترین خودروهای دنیا هیتند. همین الان به تالیسمان و تویوتا کمری نگاه کنید چه از نظر شکل اتاق و چه بازدهی موتور از رقیب ژاپنی اش پیش است. متاسفانه فرانسه بدلایل متعدد از جمله مسله کارگری و اتحادیه اروپا و نوع مدیریت نتوانسته است فروشش را به پای ژاپنی ها برساند. یک علت دیگر ندادن اجازه واردات اتومبیلهای فرانسوی به آمریکا بزرگترین بازار مصرف اتومبیل نو در دنیا بوده است که دلایل آن روشن نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
بخوایم میتنونیم یه عده فقط می خوان 270 میلیون دلار بدن یه صندوق به ماشین 206 اضافه کنن در صورتی که اون پول رو به دانشگاه شریف میدادن خط تولید یه ماشین جدید میگرفتن .
قرار بود قرار بود آذر و..

بر فرض تولید چند میفروشی ؟!500 میلیون تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
دلار 3000 تومنی الان 11500 تومنه کجای این ثبات بازار ارزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
قیمتش درسته حقوق ما پایینه
عزیزم نسبت به 2 سال قبل یک چهارم شده و...
قیمت چند برابری در ایران با هر اسمی فایده نداره همون بهتر رفت روسیه
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
ماشینهای فرانسوی آشغال هستند در گرما وسرما فن هایشان با صدای گوشخراش روشن است بدرد آب و هوای ایران نمیخورند
...نمیدونیم دم خروس را قبول کنیم یا قسم روباه رو ...چشم به سمند داریم که دیگه اونهم تحویل نمیدهید و میگوئید یه ماشینی بوده 100% ایرانی و از ب ام و هم بهتر ولی تحریم ها نگذاشت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
حرفه دیگه، کنتور که نمی اندازه، مجرم هم نیست.
بهتر که رفت روسیه وگرنه اینجا 10 برابر قیمت میخورد والبته ملت هم نه نمیگفتند..
آقای صالحی رئیس انرژی اتاق بازرگانی از قیمت واقعی بنزین صحبت کرده منظورش از قیمت واقعی محاسبه قیمت سوخت با دلار است. خیلی ساده میشود فهمید ایشون درد بی پولی مردم را نمی فهمد. از درآمد ناچیز مردم خبر ندارد. همین خیلی از جوانان بیکار و حتی شاغل درآمد بخور و نمیر خود را از راه مسافرکشی تامین میکنند.
آیا درآمد مردم با دلار محاسبه میشود تا سوختی که در کشور خودمون تولید میشه با دلار محاسبه بشه!!
درسته نیمی از مردم خودرو ندارند ولی تجربه گذشته ثابت کرده افزایش نرخ انرژی به افزایش تمامی کالاهای مصرفی که مورد استفاده همان مردم است منجر خواهد شد. همیشه در بزنگاهها به نام محرومین حرف میزنید ولی نتیجه به کام پولدارها بوده است.
چرا در مبارزه با قاچاق سوخت ناتوان هستید؟
یک بخش از مصرف بالای سوخت در کشور هم تولید خودروهای بی کیفیت با مصرف سوخت بالا است.
موضوع تحریم نبوده. موضوع خودروسازهای داخلی هستن که نمیگذارند و تا کل صنعت خودروسازی را نابود نکنند دست بردار نیستند.
واقعا دلمون بسوزه
مثال رنو یک نمونه است
ببینید که چه تحولی داشته تو کشورمون رخ میداده
ببینید که برجام چه برکاتی برای کشورمون داشته
یکم فکر کنید متوجه میشید که برجام رو چه کسانی برهم زدند
آنهایی که برجام به ضررشان تمام میشود را در ذهنتان مرور کنید
آنهایی که خودشان و فرزندانشان نان شعارهایی مثل شعار " مرگ بر آمریکا " گفتن ما را میخورند در ذهنتان مرور کنید

آنهایی که بدلیل نداشتن هرگونه تخصص فقط یاد گرفته اند شعار مرگ بر آمریکا را سر بدهند و سمت و پست و مقام برای خودشان و اطرافیانشان بگیرند

آنهایی که اگر ارتباط با آمریکا شکل بگیرد دیگر حرفشان را کسی نمیخرد...

لذا آنها موقعیت خود را در خطر دیدند

آنها تا توانستند کاری کردند که برجام به خطر بیوفتد

لذا در زمان مذاکرات برجام موشک هوا کردند و رویش شعار مرگ بر آمریکا و ... را ندشتند، کاری که هیچ وقت دیگری انجام نداده بودند

بعد از برجام جلوی شکل گیری هرگونه ارتباط اقتصادی با آمریکا را گرفتند و حتی واردات محصولاتی که در آمریکا تولید میشود و تا قبل از برجام به ایران وارد میشد، بعد از برجام جلویش را گرفتند (مثل یکی از مدلهای از تویوتا)

در نهایت از برجام فقط یک امضا ماند

با اتفاقاتی مثل اتفاقی که بین ایران و عربستان رخ داد تیر خلاص را در حمله به سفارت عربستان زدند و دیگر ... خلاص

..........
پاسخ ها
احسان
| United States of America |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
عالی بود نظرت. برجام رو کاسبان تحریم نابود کردند نه ترامپ
حتما اینم میشد مثل پژو 2008 که قیمت تولید داخلش دو برابر تولید در خود فرانسه بود. و تولید هم نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
البته اگر به اینا باشه با پنج برابر قیمت هم میگن نمی صرفه
دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن طرح اصلی اجرای سامانه ملی املاک و اسکان را آماده کرد و به تایید سازمان امور مالیاتی رساند!!!

الان چندین سال است که دارید مردم را بازی می دهید!
یعنی راه اندازی یک سامانه برای شناسایی املاک و مسکن و اخذ مالیات از دلالان از خدا بی خبر این قدر کار سختی هست؟؟؟
اتم را شکافتیم اما سامانه املاک و ثبت استاد کشور راه نیفتاد تا خانه های خالی شناساسی بشه و دست دلال از سر جوانها و خانواده ها کوتاه بشه
ببخشن دوستان از این ادبیات ولی لایقش هستن، رنو مثل سگ دروغ میگه، رابطه مستقیم داره با برنامه اتمی، فکر کن ما یه توافقی داشتیم و حالا شما انجام ندادی و من هم میگم تو که نمیدونستی من چه جایزه ای برات داشتم، میخواستم برات یه ماشین بخرم، چنین و چنان.
من که به شخصه خسته شدم هر روز دروغ های شاخدار تر و کامنت های که هیچ کدوم نشان از رضایت ندارم...آقای تابناک به نظرت بهتر نیست یک بخش فیدبک به مسیولین راه بندازی؟
شاخص دلار موقعی معلوم میشه که همه بتوانند آزادانه جنس یا محصولی را وارد کشور کرده و بفروشند
ای کاش خودرو سازها بیشتر به خلاقیت ها و توانمندی نخبگان علمی کشور توجه نشان دهند و در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
با اجرای این تاکتیک در عرصه های متعدد غیر خودروئی پاسخ درخور گرفته ایم مطمئنا در این زمینه نیز دستاوردهای زیادی حاصل می شود
متاسفم که باید اعتراف کرد از آنجائیکه با این روش های کم هزینه تر و اقتصادی و امنیت آور پرونده دلالی های عده ای به اصطلاح مافیائی وطن فروش و عده ای یقه سفید رانتی خیانت پیشه برای همیشه بسته می شود، لذا این گروههای قدرت طلب به شدت مانع اتخاذ تصمیم درست در این حوزه شده اند.
همه میدونیم که با توجه به مصالح مملکت ، نهایتا تصمیم گرفته شد که قیمت دلار برای مدتی که مشمول تحریم های جدید کشورهای غربی هستیم ، موقتا بالا نگهداشته شود (نقل به مضمون صحبتهای شخص ریاست جمهوری در پیشگاه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و تازه شخص رئیس جمهور به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی ، این را هم گفت که اگر الان دولت بخواهد ، مسلما میتواند که ظرف مدت فقط سه هفته ، قیمت دلار را به قیمت دلار در اوائل سال ۹۶ برگرداند و رئیس جمهور اضافه نمود که ،،،،،ولی قبول کنید که به صلاح نیست)
حالا بجای این که با اعمال سیاست های درست ، تحریمها رو از بین ببرید و قیمت دلار رو به قیمت واقعی اون که کمتر از نصف قیمت
فعلی انست برسانید ،،،متاسفانه با تصمیم بر گران کردن قیمت بنزین ،،عملا در فکر پاک کردن کلی صورت مساله افتاده اید
این که راه ورسم مملکت داری نیست که مرتبا جزیره ای تصمیم بگیرید و مقطعی اجرا کنیدو عمدتا، نتیجه هم نگیرید!!!!
میگوئید که روزانه ۷۰۰۰،۰۰۰لیتر بنزین قاچاق میشود!!!؟؟؟
قاچاق کردن روزانه ۷۰۰۰،۰۰۰۰ لیتر بنزین ،،احتیاج به روزی ۷۰۰ نفتکش ۱۰،۰۰۰ لیتری و ارسال این تعداد نفتکش انهم روزانه ، برای همسایگان دارد
ایا مردم عادی قادرند که دور از چشم ماموران و قانون، شخصا دست به چنین قاچاق روزانه ای بزنند و گیر هم نیفتند
به نظر میرسد که تصمیم خودرا در مورد گران کردن بنزین گرفته اید که عجولانه به چنین مثال عجیب و مسخره قاچاق ۷۰۰۰،۰۰۰۰ لیتر روزانه هم متوسل شده اید
شما یک مطلب مدیریتی هم باید بدانید که بحرانهای سیاسی را ، عمدتا باید با تصمیمات و اقدامات سیاسی حل کرد و نه با تصمیمات اقتصادی صرف که به هیچ وجه جوابگو نخواهد بود و نهایتا، به افسار گسیختگی اقتصادموجود هم منجر خواهد شد.
اگر..اگرو ...ول کن.....
وقتی از قیمت بنزین صحبت میشود بسیاری بحثهای پوپولیستی استفاده از خودرو شخصی را به میان می آورند
در صورتی که بخش مهمی از بنزین توسط وانت بار ها و خودرو های مسافربر شخصی مصرف میشود که قیمت بنزین تاثیر مستقیم روی کرایه آنها و سبد معیشتی اقشار آسیب پذیر دارد
بخصوص کرایه واحت ها که مصرف بنزینشان به سی لیتر در صد کیلومتر میرسد و قیمت کالا هایی که با این وانتها حمل میشود مثل میوه و سبزی ...
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
کی میتونه ۷ میلیون لیتر بنزین را به خارج از کشور قاچاق کند ؟
جز خودی های مافیایی قدرتمند
و به هیچ کس جوابگو نیستند
اقای قاسمی عزیز
درسته که المان در تلفظ حروف الفبای خودش ،تلفظ دابلیو نداره ولی اینو باید بدونیم که تلفظ بی هم نداره
اگه بخواهین با تلفظ المانی خالص بگین ،،میشه ب ام و
اگه بخواهین با تلفظ امریکائی و یا انگلیسی خالص بگین ، میشه بی ام دبلیو
به هرحال اطلاق بی ام و ، به نظر درست در نمیاد
به نظر میرسه که ترامپ ،احتمالا مدتی در ایران هم کارگری کرده و این زود اخراج کردن رو ، احتمالا از کارفرماهای ایرانی یاد گرفته
ولی با این آخرین اخراج ، دستش هم درد نکنه
در حقیقت منافقین رو از دوروور خودش دور کرد
فتخار خودروسازی ایران اینه که کدام محصول خارجی رو مونتاژ کنه
فتخار خودروسازی ایران اینه که کدام محصول خارجی رو مونتاژ کنه
یه نفر گفت ماشنای آمریکایی مصرفشون بالات نتیجش شد تحریم و عقب افتادگی و گرانی فقر وهمون یه نفر هم تو قانونا یه قانون الکی رو اعلم کرد قانون اصل 44 و تمام صنایع ملی رو فروخت به بخش خصوصی کلی فساد وبدبختی وبیکاری درست شد
علامت تعحب در کنار شاخص ترامپ؟؟؟ محض اطلاع شما ترامپ در امریکا از سالها پیش از ریاست جمهوری به عنوان یکی از ۱۲ چهره موفق اقتصادی در مجلات موفقیت مطرح بوده و کتابهای بسیاری در حوزه اقتصاد داره و به همراه رابرت کیوساکی و دیگر تاثیرگذاران این حوزه
یادش بخیر. چند سال پیش یه برنامه از صدا سیما نشان میداد. آقا بگیر و ببندی بود در نوع خودش. به تعداد زیادی از مدیران سایپا و ایرانخودرو همینجوری سکه طلا و حواله و ملک بود که هدیه می دادند بخاطر تلاش در خودکفایی صنعت خودرو !؟!؟! چه اهنگ های غرور انگیزی هم پخش میشد و چه وعده های سر خرمن هم که در همان مراسم نمی دادند. آقا یه مدت گذشت و تحریم ها شروع شد و تازه گندش دراومد که نه تنها خبری از استقلال صنعت قطعه سازی و خودرو سازی نیست بلکه برای سپر پلاستیکی پراید هم محتاج خارجیم و همه اینا خیمه شب بازی بود برای اینکه مدیران محترم سکه و ملک از جیب ملت هدیه بگیرند.
تمام کسانیکه در خرید و فروش ارز دست اندر کارند میدانند در حال حاضر قیمت دلار مصنوعی است
قیمت دلار در بدترین شرایط نباید بیش از 8 هزار تومان باشد
آخه اين محصول رو فقط امسال شما ميتونستن بخرن نه ماهاي كارمند و كاگر ...
ای وای .وای هوار .حالا ما چیکار کنیم خودروی آذر رو نداریم . آها خوب مثل سابق بدرد نخورهای دیگه رو به این مردم بندازید تا بعد از تحریم دوباره بدرد نخور جدید وارد می کنیم .
اقای تابناک بجای حلوا حلوا کردن ماشین فرانسوی و سوزوندن دل مردم
از دو ماشین ساز بی عرضه داخلی بخواه که به کمک نخبگان داخلی ماشین درست حسابی ایرانی تولید کنند وقتی شما و بعضی مسولین دلشان برای ماشین خارجی لک زده نباید از مردم انتظار داشته باشید که با طیب خاطر سوار ماشین ساخت داخل شوند.
خدا کمک‌ کنه این دو خودروساز اشغال ورشکست شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
گیریم که این کار رو هم کردن اینقدر مردم رو خواهند دوشید که باز نقطه سر خط
کل نظام خودروسازی ما چون قابلیت صادرات نداره و عدم تولید انبوه نمیتونه با هیچ خودروسازی رقابت کنه و اصلا تولید خودرو در ایران از بیخ و بن اشتباهه
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
ورشکست هستند ولی به لطف برخی دلالان هر روز قانون جدیدی برای حمایت از آنها تصویب میشه وبه انها وامهای ارزان داده میشه و تعدادی از اقوام و اشنا ها در آنجا مشغول کار میشوندکاش تحقیقی از خود روسازها انجام شود تا مشخص شود چند درصد از کارکنان انهااز طرف اشخاصی خاص معرفی شده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل