بازدید 6502

نتانیاهو رسما وعده الحاق کرانه باختری را اعلام کرد

کد خبر: ۹۲۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 10 September 2019

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، رسما اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه جدید، بخش بزرگی از کرانه باختری را به «اسرائیل» ضمیمه می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند.

او که در یک نشست خبری در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

نتانیاهو همچنین گفت: طرح معامله قرن آمریکا چند روز پس از انتخابات هفته آینده فلسطین اشغالی رونمایی می‌شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلویحا گفت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای الحاق کرانه باختری به او چراغ سبز نشان داده است.
نتانیاهو رسما وعده الحاق کرانه باختری را اعلام کرد
ساعاتی پیش «صائب عریقات» دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین و مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان، در واکنش به گزارش‌هایی که پیش از اعلامیه نتانیاهو در مورد تصمیم وی برای الحاق کرانه باختری منتشر شد بود، نوشته بود: «امیدوارم که [این خبر]اشتباه باشد... ما باید از حجم تنش بکاهیم. آخرین چیزی که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به آن نیاز دارند، ریختن نفت بر این آتش است. باید آتش را خاموش کنیم. به صلح نیاز داریم.»

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هفته آینده برگزار می‌شود و نتانیاهو که در انتخابات پیشین از تشکیل کابینه بازماند و مجبور به اعلام برگزاری مجدد انتخابات شد، در روز‌های گذشته تلاش برای جلب نظر رأی‌دهندگان صهیونیست را تشدید کرده است.

او دیشب هم در یک نشست خبری که با انتقاد شدید احزاب معارض روبرو شد، ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی و پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای متهم کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر