بازدید 8985
۴

همراهی آمریکا با اسرائیل در حملات اخیر به عراق و سوریه!

اسرائیل در یک ماه گذشته، حملاتی علیه مواضع حشدالشعبی در عراق انجام داد؛ حملاتی که ابتدا با تأیید ضمنی نتانیاهو همراه و پس از چندی از سوی سخنگوی ارتش اسرائیل رد شد. این حملات، واکنش‌های زیادی را در عراق و منطقه به همراه داشت و گروه‌ها و جریانات عراقی نیز آمریکا را به دست داشتن در این حملات متهم کردند.
کد خبر: ۹۲۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 10 September 2019

اسرائیل در یک ماه گذشته، حملاتی علیه مواضع حشدالشعبی در عراق انجام داد؛ حملاتی که ابتدا با تأیید ضمنی نتانیاهو همراه و پس از چندی از سوی سخنگوی ارتش اسرائیل رد شد.

به گزارش «تابناک»؛ این حملات، واکنش‌های زیادی را در عراق و منطقه به همراه داشت و گروه‌ها و جریانات عراقی نیز آمریکا را به دست داشتن در این حملات متهم کردند.

در همین زمینه، یک منبع امنیتی سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون «المیادین» اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی، بامداد دوشنبه یک پایگاه نظامی ارتش سوریه و هم‌پیمانانش را بمباران کرد که این پایگاه در زمان حمله، خالی بود؛ لذا آن‌گونه که رسانه‌های دشمن ادعا می‌کنند، این حملات تلفات انسانی نداشت.

این منبع سوری تأکید کرد که جنگنده‌های اسرائیلی با استفاده از آسمان اردن و نیز پشیتبانی آمریکایی‌ها از پایگاه نظامی‌شان در منطقه التنف (جنوب شرقی سوریه) دست به این حمله زدند.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل مسئول این اقدامات خصمانه است و این اقدامات در واقع عبور از خطوط قرمز است.

وی در پایان گفت: «ما به متجاوزان درسی می‌دهیم که هنگام تکرار هرگونه تجاوزی، آن را فراموش نکنند.»

رسانه‌های صهیونیستی و ضد مقاومت از جمله شبکه‌های «اسکای نیوز»، «العربیه» و «الحدث» ادعا می‌کردند که در این حمله، شماری از نیروهای عراقی و حزب‌الله هدف گرفته شده‌اند.

همراهی آمریکا با اسرائیل در حملات اخیر به عراق و سوریه!

منابع محلی سوری بامداد دیروز از وقوع چند حمله هوایی به مناطقی در شهر البوکمال، واقع در شرق سوریه و نزدیک مرز عراق خبر دادند.

نکته مهم اینکه هواپیماهای اسرائیلی از پایگاه آمریکایی التنف، واقع در مرز اردن و عراق این حملات را راه اندازی کرده اند؛ مسأله ای که می تواند تحول جدی در صحنه عملیاتی سوریه و عراق تلقی شود.

آمریکا تا پیش از این، تلویحی مخالفت خود با حملات اسرائیل به خاک عراق را اعلام کرده بود، به ویژه با توجه به فشار جریانات داخلی در عراق علیه واشنگتن. با این حال، اگر خبر حملات روز دوشنبه اسرائیل از پایگاه التنف درست باشد، به احتمال فراوان آمریکایی ها از حملات اخیر اسرائیل به عراق نیز مطلع بوده اند و یا در آن مشارکت داشته اند.

نکته مهم دیگر آنکه، استفاده اسرائیل از پایگاه های آمریکا در سوریه می تواند یک گام رو به جلو اسرائیل در صحنه عملیاتی تلقی کرد. تا پیش از این، هر حمله از سوی اسرائیل علیه مواضعی در سوریه یا جدیدا عراق، از سرزمین های اشغالی انجام می شد.

لذا، استفاده از پایگاه التنف یک تحول عملیاتی مهم در سوریه به شمار می رود که می تواند تنش ها در سوریه و عراق میان محور مقاومت و محور آمریکا و اسرائیل را دو چندان کند. از طرف دیگر، این مسأله می تواند تقابلی جدی بین حشدالشعبی و آمریکا در عراق ایجاد کند.

در نهایت، استفاده اسرائیل از پایگاه التنف می تواند تمرکز عملیاتی جدیدی در جنوب و شرق سوریه ایجاد کند و احتمالا باید شاهد افزایش تنش ها و درگیری ها در این منطقه باشیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
مقاومت باید موشک بزنه.
هر عملیاتی که توسط امریکا واسراییل انجام شود یک گام به سقوط نزدیکتر می شوند
وقتی گفته میشه که آمریکا با اسرائیل در این‌جور حملات همراهی دارد، باید دقیقاً مشخص بشه که منظور از همراهی چیست؟ یعنی مثلاً آیا جنگنده‌های آمریکا و اسرائیل به طور مشترک دست به این‌جور عملیات‌ها می‌زنند یا نه؟ که البته هیچ اطلاعی در مورد وجود جنگنده‌های آمریکایی در این بمباران‌ها وجود ندارد و همه این حملات مستقلاً توسط جنگنده‌های اسرائیل انجام می‌شود.
آیا آمریکا به اسرائیل در مورد حملات به سوریه و عراق مشاوره اطلاعاتی می‌دهد؟ از این مورد هم هیچکسی در دنیا اطلاعی نداره و مشخص نیست که نقش آمریکا دقیقاً چیست؟ شاید اسرائیل خودش اشراف اطلاعاتی دارد و از آمریکا کمکی نمی‌گیرد.هیچکسی در این مورد اطلاعی ندارد.
در مورد استفاده اسرائیل از پایگاه التنف هم منظور دقیقاً چیست؟ یعنی اف‌ ۳۵‌های اسرائیل از پایگاه التنف به پرواز درآمده‌اند و مواضعی در البوکمال سوریه را مورد حمله قرار داده‌اند! چنین چیزی غیرممکن است؛ چون اولاً پایگاه التنف هیچ امکانی برای نشست و برخاست جنگنده‌ها ندارد و فقط هلی‌کوپترها و دیگر هواپیماهایی که توان نشست و برخاست عمودی رو دارند، می‌توانند آنجا فرود بیایند.علاوه بر اینکه جنگنده‌های اسرائیلی می‌توانند مستقیماً از اسرائیل به پرواز دربیایند و هیچ نیازی به توقف و یا فرود در هیچ جایی ندارند.
پس نمیشه گفت آمریکا با اسرائیل در این حملات همراهی دارد! بهتره که گفته شود آمریکا مخالف حملات و بمباران‌های جنگنده‌های اسرائیل نیست.
یک توضیحی در مورد رنگ های نقشه می دادید بد نبود!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر