بازدید 7955

شمار شهدای حادثه در عزاداری حسینی در کربلا

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که شمار جان باختگان به شانزده نفر و تعداد مصدومان به ۷۵ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۲۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 10 September 2019
وزارت بهداشت عراق شمار شهدای حادثه ازدحام در مراسم روز عاشورا در کربلا را شانزده نفر اعلام کرد.

به گزارش فارس، منابعی به نقل از وزارت بهداشت عراق اعلام کردند که شمار شهدای حادثه در مراسم عاشورا در کربلا افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که شمار جان باختگان به شانزده نفر و تعداد مصدومان به ۷۵ نفر رسیده است.

وبسایت «الغد پرس» عراق نیز به نقل از منابع پزشکی اعلام کرده است که دوازده نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر مصدوم شده‌اند. این افراد در نتیجه ازدحام و ایجاد حالت خفگی به این حال دچار شده‌اند و برخی جان باخته‌اند.

پیشتر، وبگاه خبری «شفق نیوز» از جان باختن شماری از زائران عراقی هنگام مراسم هروله برخی دسته‌های عزاداری خبر داده و اعلام کرده بود که دو نفر جان باخته‌اند.

شبکه خبری العربیه نیز گزارش کرد که به دلیل ریزش یک راهرو (یا گذرگاه) شماری از عراقی‌ها کشته شده‌اند. العربیه شمار جان باختگان را ۳۱ نفر اعلام کرده و در وبسایت این شبکه نوشته است که ۹۶ نفر نیز مجروح شده‌اند.

سخنگوی عتبه حسینی اعلام کرد که علت این حادثه، آنطور که برخی منافع ادعا کرده‌اند، ریزش یا فرو رفتگی مکانی نیست بلکه این افراد به دلیل ازدحام جمعیت دچار مصدومیت شده‌اند.

به گزارش «الغد پرس» عراق، سخنگوی عتبه حسینی گفته که نمی‌توان به تعداد آسیب‌دیدگان اشاره کرد مگر آنکه گزارش بیمارستان و منابع پزشکی منتشر شود.

این مقام عتبه حسینی هشدار داد که برخی افراد یا طرف‌های مغرض عامدانه مدعی «خسف» (فرو رفتن زمین) شده‌اند و این حادثه در باب الرجاء صرفا به دلیل ازدحام جمعیت رخ داده است.

تکذیب جان باختن زائران

در عین حال، حسین شدهان عضو شورای استانداری کربلا، اعلام کرد که خبر شهادت شماری از زائران در مراسم امروز عاشورا صحت ندارد.

شدهان در این خصوص به وبسایت خبری «کلکامش نیوز» گفته است که بیش از دوازده نفر مجروح شده‌اند، اما هنوز از میان آنان کسی جان خود را از دست نداده. سرداب هم تخریب نشده بلکه این افراد صرفا به دلیل ازدحام دچار حالات خفگی شده‌اند.

مراسم هروله در عراق را «رکضة طویریج» می‌نامند. این مراسم هر ساله ظهر عاشورا از منطقه «قنطرة السلام» (پل صلح) به سوی مرقد امام حسین علیه‌السلام آغاز می‌شود و مسافت آن حدود دو کیلومتر است. عزاداران هنگام برگزاری این مراسم شعار‌هایی مثل «لبیک یا حسین» سر می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی