بازدید 6982
۶
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

آرایش بازیگران بورس برای فتح قله جدید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه شانزدهم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۴۴۲۳ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۲۹۴ هزار و ۶۰۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۶۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۸۳۲ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 07 September 2019
آرایش بازیگران بورس برای فتح قله جدید
 
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه شانزدهم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۴۴۲۳ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۲۹۴ هزار و ۶۰۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۶۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۸۳۲ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۸۸ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۷۹ هزار و ۱۸۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۸۳ واحدی معادل ۲.۱۳ درصد، عدد ۸۰ هزار و ۸۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۲۷ واحدی معادل ۲.۱۳ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۳۰۲ واحد افزایش معادل ۱.۶۱ درصد را رقم زد و به سطح ۳۳۵ هزار و ۳۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۶۸۲ واحد افزایش معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۲۱۵ هزار و ۵۰۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۸۹۳ واحد افزایش معادل ۱.۱۸ درصد همراه بود و عدد ۵۹۲ هزار و ۸۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.
 
آرایش بازیگران بورس برای فتح قله جدید
 
در معاملات امروز بازار سرمابه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۳۲۰ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۳۰۸ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۳۰۵ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۹۱ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۸۴ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۰۰ واحد و همچنین نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۸۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۲ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۴۸ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۴۰ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۳۰ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۸ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نماد بترانس متعلق به ایران ترانسفو با ۲۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند صعودی نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۸۰۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۲ هزار و ۸۲۰ نوبت معامله و به ارزش ۱ هزار و ۶۶۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشتر بخوانید

 
رفت و آمد‌های بازار

در معاملات امروز، نماد شرکت‌های کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام)، لیزینگ ایران (ولیز) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، حق تقدم شرکت‌های صنایع خاک چینی ایران (کخاکح)، موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتورح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، تاید واتر خاورمیانه (حتاید) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، نوش مازندران (غنوش) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. بازگشایی شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی شرکت نوش‌مازندران (غنوش ۱)، آلومراد (فمراد ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو ۱)، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول ۱)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس ۱)، پتروشیمی نوری (نوری ۱)، سیمان بهبهان (سبهان ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ نوش‌مازندران (غنوش ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگسترح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند. نماد معاملاتی شرکت نفت پارس (شنفت ۱) جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشرحداکثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ تعلیق شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
قیمتها ی سهام هنوز خیلی پایین و ارزنده هستن
دلار دراستانه بازگشت به کانال ۱۲۰۰۰ تومان است قیمت این لحظه ۱۱۷۰۰ تومان است
اقایان دستوروبرنامه دارندتحت هرشرایطی شاخص کل رابه ۳۰۰ هزارواحدبرسانند وبعد اعلام کنند که بازاربورس پرسودترین بازاربرای سرمایه گذاری بوده وهست !!! بایددیدباتنگ ترشدن حلقه محاصره اقتصادی و برداشتن گام سوم خروج تدریجی ازبرجام عددسازی بورس تاکی میتواند ادامه یابد؟!!!
ازعجایب روزگاراینست که هرچه شدت تحریمها و تهدیدها بیشترمیشود واوضاع اقتصادی وخیم ترمیشود بورس بیشتر رکورد میزند !!! با این روند حتی درصورت وقوع جنگ هم همچنان شاهد رکوردزنی بورس خواهیم بود !!!!!!
همش عددسازیه
روزی این بادکنک پوشالی که عده ای بادش کرده اند، خواهد ترکید، و بیشمار مردم ناآگاه متضرر خواهند شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر