بازدید 13296

یادی از وحید ایاغ؛ ملی پوش گلزن و مورد علاقه ناصرحجازی + عکس

یکی از این ستاره‌های سرشناس «وحید ایاغ» بوده است که در دهه ۶۰ و ۷۰ در فوتبال مازندران و کشور درخشید و به تیم ملی هم دعوت شد.ناصر حجازی با تماشای بازی‌های وحید ایاغ در تیم دریا، او را به «ایرج دانایی فرد» بزرگمرد فوتبال باشگاه استقلال و تیم ملی ایران تشبیه کرد؛ بازیکنی که در جام جهانی آرژانتین برای ایران گل زد
کد خبر: ۹۲۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶ 06 September 2019

مازندران، از دیرباز خطه‌ای قهرمان پرور و پرستاره در ورزش ایران بوده است و ورزشکاران برجسته زیادی از شهر‌های این استان در رشته‌های مختلف به عضویت تیم‌های ملی درآمده و برای ورزش ایران در رشته‌های مختلف افتخارآفرینی کرده اند.

به گزارش تابناک ورزشی، در کنار کشتی و وزنه برداری، در فوتبال نیز بازیکنان شاخص استان مازندران از دهه‌های گذشته در لیگ‌های سراسری درخشیدند و همواره بخش قابل توجهی از بدنه تیم ملی ایران را نیز همین بازیکنان مالی و مازندرانی تشکیل داده اند. یکی از این ستاره‌های سرشناس «وحید ایاغ» بوده است که در دهه ۶۰ و ۷۰ در فوتبال مازندران و کشور درخشید و به تیم ملی هم دعوت شد، اما این بازیکن محجوب، همیشه به دور از حاشیه بود و هیچگاه خود در رسانه‌ها و مطبوعات مطرح نکرد. هواداران فوتبال بازی‌های این بازیکن بابلی را به یاد دارند.

یادی از وحید ایاغ؛ ملی پوش گلزن و مورد علاقه ناصرحجازی + عکس

وحید ایاغ در اوج جوانی در لباس تیم پرهوادار و ریشه دار دریای بابل

وحید ایاغ در ۱۰ مرداد ۱۳۴۲ در محله برج بن شهرستان بابل بدنیا آمد.  پدرش در حرفه قنادی معروف بود و وحید  فرزند سوم خانواده‌ای بود که یک برادر و دو خواهر داشت.  فوتبال را از زمین‌های خاکی بابل آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸ به اولین تیم باشگاهی خود «دلیران» پیوست و در همان سال در مسابقات معتبر جام شهدا چهره شد. سپس به باشگاه ابومسلم پیوست و در سال ۵۹ به عضویت تیم منتخب جوانان مازندران در آمد تا در معیت تیم استانش به میدان برود.

در سال ۱۳۶۱ به همراه تیم منتخب جوانان مازندران، به دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی جوانان ایران راه یافت و با گلزنی مقابل تیم پرستاره خوزستان، مازندران را به عنوان سومی ایران رساند. تک گل این بازیکن مورد توجه قرار گرفت و همین باعث شد تا فریدون عسگرزاده، سرمربی وقت تیم ملی جوانان ایران این بازیکن چالاک و ترکه‌ای مازندران را در همان سال به اردوی تیم ملی دعوت کند.

درخشش خیره کننده او در میان بزرگان فوتبال ایران، باعث شد تا باشگاه قدیمی و ریشه دار دریای بابل او را جذب کند. پدیده شدن ایاغ همزمان شد با دوره مدیریت مرحوم ناصرحجازی اسطوره فراموش نشدنی فوتبال ایران در ورزش این شهرستان سرسبز که دوره بیادماندنی را برای ورزش دوستان و ورزشکاران بابلی رقم زد. ناصر حجازی با تماشای بازی‌های وحید ایاغ در تیم دریا، او را به «ایرج دانایی فرد» بزرگمرد فوتبال باشگاه استقلال و تیم ملی ایران تشبیه کرد.

یادی از وحید ایاغ؛ ملی پوش گلزن و مورد علاقه ناصرحجازی + عکس

وحید ایاغ و عبدالعلی چنگیز؛ ایاغ با پیراهن دریا مقابل استقلال تهران در سال1363

شماره ۷ تکنیکی دریا، به همراه این تیم در تورنمنت‌های مختلف و لیگ‌های استانی و کشوری حضور پیدا کرد و عناوین مختلف قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ مازندران، قهرمانی جام حذفی، حضور در لیگ‌های کشوری را به ویترین افتخاراتش افزود.  دریا به عنوان یک تیم برجسته در آن سال‌ها به تورنمنت‌های بزرگ ایران دعوت می‌شد که در سال ۶۶ تورنمنت گیلان یکی از آن‌ها بود. بازی‌هایی که با حضور تیم‌های قدرتمندی، چون ملوان بندرانزلی، سپیدرود رشت، منتخب اصفهان، پلاستیک سازی شمال و دریا برگزار شد و در فینال این رقابت‌ها تیم دریا با شکست پلاستیک سازی که با گل‌های وحید ایاغ و مهران نجفی رقم خورد، به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافت.

همچنین در تورنمنت معتبر دیگری که سال ۶۲ در مشهد با حضور تیم‌های ابومسلم مشهد، هما تهران و ... برگزار شد، تیم دریا با درخشش ایاغ و همبازیانش به عنوان نایب قهرمانی رسید.

وحید ایاغ دو فرزند بنام‌های آرمین و رامین دارد که «آرمین» هم مانند پدر فوتبالیست شد و پیش از درخشش در لیگ‌های داخلی، عازم کشور آمریکا شده و در آنجا سکونت دارد. فرزند کوچک‌تر وی «رامین» نیز از چهره‌های موفق بسکتبال مازندران است که درتیم‌های منتخب مازندران و همچنین تیم لیگ برتری پدافند هوایی دزفول عضویت داشت و در حال حاضر هم در سطح اول بسکتبال ایران به فعالیت مشغول است.

از این خانواده ورزشی، سعید ایاغ نیز از بازیکنان خوب فوتبال مازندران و باشگاه دریا بود که سالهاست در آمریکا سکونت دارد و آرزویش درخشش دوباره باشگاه مردمی دریا در سطح اول فوتبال ایران است.

یادی از وحید ایاغ؛ ملی پوش گلزن و مورد علاقه ناصرحجازی + عکس

وحید ایاغ با پیراهن تیم منتخب بابل مقابل ناصرمحمدخانی و پرسپولیس؛ سال 1360 در ورزشگاه هفتم تیر بابل

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل