بازدید 4728

اعتراف صریح آمریکا به گفتگو با جنبش انصارالله

کد خبر: ۹۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 05 September 2019
یک مقام آمریکایی به گفت‌وگوی کشور با جنبش انصارالله یمن اذعان کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک اعلام کرد دولت متبوعش در تلاش برای پایان بخشیدن به جنگ فرسایشی در یمن، مذاکراتی را با گروه انصارلله داشته است.

این مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات با جنبش انصارالله اظهار داشت: «ما به‌شدت برای پایان بخشیدن به جنگ یمن تلاش می‌کنیم. ما تا آنجا که ممکن است، مذاکراتی با حوثی‌ها (انصارالله) داریم تا بتوانیم یک راهکار مورد قبول طرفین برای پایان بخشیدن به درگیری پیدا کنیم.»

خاطر نشان می‌شود دولت نجات یمن شامگاه شنبه ۲۶ مرداد، «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به‌عنوان سفیر فوق‌العاده جمهوری یمن در جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد. این تصمیم در پی دیدار هیئتی از جنبش انصارالله به‌ریاست محمد عبدالسلام با رهبر معظم انقلاب اسلامی اتخاذ شد.

هیئت انصارالله در مدت حضورش در تهران در یک نشست مهمی در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد، نشستی که سفرا و رؤسای نمایندگی‌های چهار کشور ذی‌ربط اتحادیه اروپا موسوم به E۴ (انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا) حضور داشتند.

دیدار سفرای چند کشور اروپایی با هیئت انصارالله از سوی تحلیلگران به عنوان اعتراف رسمی و صریح اروپا به نقش انصارالله در صحنه سیاسی یمن قلمداد شد و اینکه اروپایی‌ها اذعان کرده‌اند که جنبش انصارالله می‌تواند نقشی مهم و مؤثر در آینده یمن و صلح و آرامش یمن داشته باشد.

به گفته تحلیلگران، پیام نشست اروپایی‌ها با هیئت انصارالله حاوی این پیام به عربستان سعودی است که سعودی‌ها باید حاکمیت انصارالله را بپذیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر