بازدید 5528
۲
عضو ناظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد؛

احتمال کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو طی روزهای آینده

محمداسماعیل سعیدی عضو ناظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح احتمالی وزیر صمت، گفت: با توجه به وضعیت موجود و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، استیضاح وزیر سمت چاره‌ساز نخواهد بود.
کد خبر: ۹۲۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 05 September 2019

محمداسماعیل سعیدی عضو ناظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح احتمالی وزیر صمت، گفت: با توجه به وضعیت موجود و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، استیضاح وزیر سمت چاره‌ساز نخواهد بود.

وی افزود: اخیراً شاهد اقداماتی در حوزه خودرو بودیم که این تصمیمات و تحرکات می‌تواند تأثیرات مثبتی البته در کوتاه‌مدت داشته باشد. به نظر من، اگر بخواهیم مشکل خودروسازی را در کشور حل کنیم باید ابتدا خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

سعیدی تصریح کرد: تاکنون عملکرد وزیر صمت مثبت بوده و او اقدامات خوبی در حوزه صنعت و معدن انجام داده است. از طرفی، وظایف و مسئولیت‌های وزارت صمت بسیار زیاد و گسترده است و صرفاً نمی‌توان به‌دلیل ناآرامی‌های بازار خودرو وزیر صمت را استیضاح کرد.

نماینده تبریز اظهار داشت: ایجاد فضای رقابتی در خودروسازی باعث می‌شود که قیمت خودرو کاهش یابد، از این‌رو تغییر مدیریت در خودروسازی کشور فقط می‌تواند بخش اندکی از مشکلات حوزه خودرو را حل کند. با توجه به حمایت دولت از خودروسازان و مشکلاتی که از قبل نیز وجود داشته احتمال اینکه پس از مدتی دوباره مشکلات نمایان شوند وجود دارد و این کاهش قیمت‌ها به‌صورت مقطعی بر بازار تاثیر خواهد گذاشت.

سعیدی با بیان اینکه دولت باید خودروسازی‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند، افزود: خودروسازی اگر به بخش خصوصی واگذار شود عملکرد بهتری خواهد داشت. در شرایط فعلی، قیمت‌ها واقعی نیستند و بالا بودن قیمت خودرو به این دلیل است که طی سال‌های متمادی با افزایش نیروی کار، هزینه تمام‌شده خودرو هم بالا رفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایطی که با کمک وزیر صمت پیش گرفته شده ادامه پیدا کند، قیمت خودرو در روزها و هفته‌های آتی تا ۱۵ درصد نیز کاهش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شگرد اقایان اینه که صرفاباالقای روانی تلاش میکنند قیمت هاراپایین بیاورند ولی مردم دیگرفریب این شانتاژهارانمیخورند
هرچیزی رو که شما روش دست می زارید عوض اینکه درست بشه بدتر میشه .... به کی بگیم نمی خواهیم مشکل خوروسازان رو حل کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار