بازدید 5976
۲

آزادی حمل سلاح، بلای جان زنان برزیلی

کد خبر: ۹۲۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 04 September 2019

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار اعلام کرد: خشونت علیه زنان در هر کجای دنیا از جمله برزیل ادامه دارد؛ در این کشور هر روز ۴ زن کشته می‌شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آسان‌تر شدن دسترسی به سلاح گرم در برزیل، به نگرانی‌ها از افزایش آمار قربانی شدن زنان در این کشور دامن زده است.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: خشونت علیه زنان در هر کجای جهان از جمله برزیل ادامه دارد. در این کشور هر روز ۴ زن کشته می‌شوند. اکثر این زنان در خانه‌های شان جان می‌دهند و این وضع ممکن است بدتر شود. چرا که جائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل دسترسی به سلاح گرم را حتی در خانه‌ها آسان‌تر کرده است.

گزارشگر این شبکه گفت: شهر دوکه دِ کاشیاس Duque de Caixias به شکل غم انگیزی از نظر میزان خشونت علیه زنان رکورد دار است. سال گذشته در این شهر نزدیک به چهار هزار زن مورد تجاوز قرار گرفتند. پلیس سه سال پیش برای مبارزه با این پدیده، گشت ویژه‌ای ایجاد کرد. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان نوسلی داریس یکی از ماموران پلیس شهرداری را پخش کرد. وی گفت: ما اینجا موارد زیادی (از خشونت علیه زنان) داریم. به طور متوسط چهل مورد در روز.

گزارشگر ادامه داد: این گشت ویژه هر روز به خانه‌های زنان قربانی خشونت سرکشی می‌کنند. برخی از این زنان از سوی نزدیکان شان به مرگ تهدید شده اند. زنی که در تصویر مشاهده می‌کنید از مردی که با وی زندگی می‌کرد، جدا شده و از او شکایت کرده است. اما این زن از وی می‌ترسد. وی از جان خود و فرزندانش بیمناک است. پلیس برای اطمینان دادن به وی تلاش می‌کند. این زن خاطر نشان کرد که از منزل خارج نمی‌شود و در خانه اش را همیشه از داخل قفل می‌کند.

گزارشگر افزود: این هراسی است که با سیاست‌های اخیر دولت در مورد حمل و نگهداری سلاح تشدید شده است. این یکی از وعده‌های انتخاباتی جائیر بولسونارو بود. رئیس جمهور برزیل به محض تصاحب کرسی ریاست جمهوری در ماه ژانویه، دسترسی به سلاح گرم در خانه‌ها را بسیار آسان‌تر از قبل کرد.

شبکه فرانس بیست و چهار، بخشی از سخنان زن قربانی خشونت را پخش کرد. وی گفت: من از این که یکی دیگر از قربانیان زن باشم، می‌ترسم. زنان هر روز کشته می‌شوند. من به این وضع بسیار معترض هستم. خانه جای سلاح نیست. سلاح نباید در خانواده‌ها در نزدیکی و در دسترس کودکان قرار بگیرد. این خیلی ساده است. تصور کنید، اگر بدون دادن آگاهی، به مردم به اشتباه این طور القا شود که می‌توانند از سلاح گرم استفاده کنند، ما شاهد قتل عام خواهیم بود.

گزارشگر ادامه داد: طرفداران دولت در برابر خشونت و ناامنی فزاینده، دسترسی آسان‌تر به سلاح گرم را یک راه حل می‌دانند. برزیل از نظر خشونت علیه زنان در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
خیلی سریسته بگویم دلیل آن وضعیت زنها در ملا عام و جشنها و سواحل برزیل است.
یعنی هیچ مردی در برزیل توسط سلاح گرم کشته نمیشه؟؟
من نمیفهمم چرا همه چیز رو ب حقوق زنان ربط میدید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر