بازدید 6784

کرباسچی: اصلاح طلبان راهی جز صندوق رای ندارند

کد خبر: ۹۲۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳ 04 September 2019
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: به اعتقاد من دموکراسی بدترین و ناگزیرترین روش اداره کشور است، ولی در عین حال و به رغم همه دعوا‌های که در ایران داریم راهی جز صندوق رای نداریم.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی عصر امروز (سه‌شنبه) در جریان سلسله نشست‌های حزب ندای ایرانیان تحت عنوان نسل دومی‌های اصلاح طلب طی سخنانی اظهار داشت: خوب است اعضای حزب ندای ایرانیان که ادعای نسل دوم اصلاحات را دارند حرف‌های ما و گذشتگان را گوش کنند، ولی این اظهارات را جدی نگیرند.

وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس گفت: درباره انتخابات هرچقدر حرف بزنیم کاری با رای دادن مردم نمی‌توانیم انجام دهیم. آن‌های که امروز سخن از حضور مشروط می‌کنند، دست آخر در انتخابات حضور خواهند داشت.

دبیر کل حزب کارگزاران افزود: آنچه که باید امروز در موردش بحث کرد، مسئله دموکراسی است. به نظر من دموکراسی بدترین و ناگزیرترین روش اداره کشور است. ولی در عین حال و به رغم همه دعوا‌های که در ایران داریم راهی جز صندوق رای نداریم.

کرباسچی گفت: سوال من از کسانی که سخن از مشارکت مشروط در انتخابات می‌کنند این است که اگر شرط و شروط شما برای حضور در انتخابات برآورده نشد، بعد می‌خواهید چکار کنید؟

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: من هم همانند شما منتقد فراکسیون امید و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان هستم، اما انتقاد من این نبود که چراتلاش کردیم تا بتوانیم نمایندگانی را به مجلس و شورای شهر بفرستیم. بلکه انتقاد این است که چرا در انتخابمان دریت عمل نکردیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به رویکردهایی، چون انفعال و سیاست گریزی و کناره گیری از انتخابات، گفت: راه دیگر این است از این فرصت و روزنه انتخابات استفاده کنیم و تصمیم گیری‌های درست چهره‌هایی را روانه مجلس کنیم که علاوه بر توانمندی، تخصص و کارآمدی، جوان و پرانگیزه و جاه طلبی مثبت نیز داشته باشد. این موضوع را همیشه گفتیم، ولی وقتی به صحنه سیاست وارد می‌شویم آنرا فراموش می‌کنیم.

کرباسچی تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید امروز به شکل جدی مورد بررسی قرار گیرد این است که من به شخصه واقعا نمی‌دانم معنای اصلاحات چیست؟ عده‌ای از سخنان قبلی من در رابطه با ماهیت جریان اصلاحات تعبیر عقب نشینی از مبانی فکری کرده اند. اصلا بحث عقب نشینی مطرح نیست. سوال جدی من این است که این اصلاحاتی که بیست و اندی سال در مملکت علم شده واقعا به دنبال اصلاح چیست؟ سیاست، اخلاق، اجتماع، زندگی مردم؟

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: برای اداره جامعه اگر راه کم هزینه‌تری جز صندوق راى وجود داشت ممکن بود روی آن فکر کنیم. صندوق رای تنها دستاوردی است که می‌توانیم با آن جامعه را اداره کنیم، منتها باید نقص هاى آن را برطرف کنیم.

کرباسچی تصریح کرد: احترام ما به رئیس دولت اصلاحات سرجاى خودش است، اما باید روی مفهوم اصلاح طلبی کار شود و یک دور خودمان را تعریف کنیم. در هر انتخاباتی بحث این است که حضور داشته باشیم یا نداشته باشیم. اصلاح طلبی در کشور ما برای مشارکت در جامعه و سیاست راهی جز صندوق رای ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار