بازدید 13616
پایگاه آمریکایی « امریکن هرالد تریبون» عنوان کرد:

حزب الله چه قواعد جنگی جدیدی را به اسرائیل تحمیل کرده است!؟

حزب الله بدون در نظر گرفتن تعداد تلفات در همه سطوح پیروز شده است. اسرائیل در تمام جبهه ها باخته است و لبنان را به مکانی بسیار امن تر تبدیل کرده است. همه اینها به دلیل یک هواپیمای بدون سرنشین پهپاد است: این هزینه برای نتانیاهو قیمتی سنگین تر از آنچه که تاکنون تصور کرده بود دارد.
کد خبر: ۹۲۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 03 September 2019

از دیدگاه بسیاری از ناظران، پاسخ روز یکشنبه حزب الله به تجاوز اسرائیل به خاک لبنان بسیاری از معادلات و قواعد جنگی را تغییر داده است.

به گزارش تابناک، در این رابطه، پایگاه آمریکایی « امریکن هرالد تریبون» در گزارشی تحت عنوان «پیروزی حزب الله در همه سطوح و شکست اسرائیل در همه جبهه ها»، نوشته است که پاسخ اخیر حزب الله به تجاوزات اسرائیل، قواعد جنگی میان این دو بازیگر را تغییر داده است. در ادامه این مطلب آماده است:

مردم خاورمیانه به نبرد اخیر  بین اسرائیل و حزب الله کع روز یکشنبه صورت گرفت، با زوایای مختلف و متناقضی نگاه کرده اند. بسیاری می خواستند شاهد خونریزی بیشتر اسرائیلی ها و کشته شدن بیشتر سربازان باشند. برخی دیگر نیز منتقد اقدام تلافی جویانه حزب الله در پاسخ به تجاوز پهبادهای این رژیم به لبنان بودند.  با این حال، حمله حزب الله به یک وسیله نقلیه اسرائیلی نقطه شروع جدیدی برای معادلات آینده ایجاد کرد که باعث احترام به قوانین تعامل، اجرای یک استراتژی پاسخ دهی و تبادل پیام های بیشتری می شود که توسط هر دو طرف فهمیده شده است.

تمام این عواقب نتیجه برنامه نخست وزیر اسرائیل برای اجرای برنامه اقدام علیه انتقال پهپادهای انتحاری ایران و متحدانش است. بدبختی نتانیاهو این بود که تاکتیک مورد استفاده او با صدمه فنی به یکی از دو پهپادی که وی به حومه بیروت فرستاده بود با مشکل مواجه شد. این عدم موفقیت باعث شده است تا قواعد جدیدی اعمال شود که انتظار می رود تا زمانی که جنگ آمریکا علیه ایران اتفاق نیفتد تداوم یابد.

حزب الله چه قواعد جنگی جدیدی را به اسرائیل تحمیل کرده است!؟

در این میان، وضعیت شکننده نتانیاهو در اسرائیل و حمایت سعد الحریری و جریانات داخلی لبنان از حزب الله، کار را برای نتانیاهو برای پاسخ به حزب الله دشوار کرده است.

گرفتن یکی از هواپیماهای بدون سرنشین نتانیاهو توسط حزب الله یک سابقه تاریخی ایجاد کرده است که هیچ مقام دیگری در اسرائیل نمی تواند این سیاست را اتخاذ کند. آنها باید از قوانین مربوط به تعامل پیروی کنند و از هدف قرار دادن حزب الله در کوتاه مدت و میان مدت خودداری کنند، مگر اینکه هدف جنگی خاصی داشته باشند.

از سوی دیگر، حزب الله خواهان تشدید تنش ها و یک جنگ نامحدود نیست و با اینکه می توانست تلفات سنگین تری را به اسرائیل تحمیل کند، اما از این اقدام سر باز زد.

ضربه حزب الله در روز و خارج از مزارع شبعا رخ داد. این هدف برای تحمیل یک واکنش استراتژیک برای هرگونه حمله آینده اسرائیلی در طول مرزهای لبنان و اسرائیل طراحی شده بود. حزب الله ارتش اسرائیل را مجبور به پنهان شدن به مدت یک هفته و عقب نشینی به سوی غیرنظامیان در مرزها کرد.

این امر به اسرائیل تحمیل كرد كه از هدف قرار دادن اهداف حزب الله خودداری كند زیرا پاسخ این بار بدون هشدار قبلی خواهد بود. بنابراین حزب الله قوانین جدیدی را برای درگیری وضع کرد و عناصر جدیدی را معرفی کرد که تا قبل از اول سپتامبر تابو بود. علاوه بر این، اسرائیل دیگر نمی تواند هیچ رهبر حزب الله را بدون قصاص فوری و اعلام نشده -  ترور کند.

حزب الله بدون در نظر گرفتن تعداد تلفات در همه سطوح پیروز شده است. اسرائیل در تمام جبهه ها باخته است و لبنان را به مکانی بسیار امن تر تبدیل کرده است. همه اینها به دلیل یک هواپیمای بدون سرنشین پهپاد است: این هزینه برای نتانیاهو قیمتی سنگین تر از آنچه که تاکنون تصور کرده بود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶
بهترین قانون ، سردرگمی است.

کاش برای نابودی کشورهای عربی خائن هم حزب الله جداگانه داشتیم
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
پس فک کردی انصارالله برا چیه؟
ایرجی
| Australia |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
داداش کشور رو که نابود نمی کنن ، حکومت رو کله می کنن!؟ مثل صدام تو عراق
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
فعلا زیر هزینه های همین یکی اش کمر مردم و کشور خرد شده
و تحریم های فلج کننده را هم بخاطر ایشان باید تحمل کنیم
اجازه بدهید تا این یکی را سر و سامان بدهیم
آسیاب به نوبت ،!؟
اگر حزب الله اینقدر موفقیت داشته است چرا ادامه نمی دهد!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
واسه اینکه مریضی مث تو این سوالو بپرسه.
میتونستن هلیکوپترشونو ساقط کنن ولی چون همون اولش هدفشون یعنی انتقام رو با شجاعت اعلام کرده بودن و بیشتر از اونو نمیخواستن ادامه ندادن. مهم این بود ثابت کنن میتونن علی رغم تهدید اسرائیل و شرایط امنیتی شدید عملیاتشونو انجام بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
حزب الله اگر شتاب زده عمل می کرد که به این نقطه نمی رسید.
در مقابل حزب الله یک ارتش فوق العاده قدرتمند اسرائیلی و یک کشور هزار رنگ به نام لبنان وجود داره.حزب الله تنها فرمانده ی لبنان نیست.نمی تونه هر کاری دلش خواست انجام بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
چقدر زیبا سوال کردی فقط نمی دونم چار یه عده در داخل حرفشون خیلی شبیه اسرائیله .
قانون دنیای امروز این است و لاغیر: «برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است.»
یه سیاست بلند مدت بریزیم الکی با اسراییل دوس شیم همه کشورای عربی رو با هم بگیریم بعد اطلاعات نظامیشون رو که جمع کنیم و بی خبر به خود اسراییل حمله کنیم.راحت با خاک یکیش کنیم.مثل سیاست روس ها که بارها این کار رو کردن و موفق شدن،اما این برنامه حداقل ۵۰ سال زمان میبره
پاسخ ها
محسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
ایران نیازی به دوستی اسراییل نداره،اگر همچین برنامه ای هم داشته باشه،بدون اسراییل هم قادره پیادش کنه،منتها ایران فعلا قصدی برای گرفتن!کشور های عربی نداره،فقط میخاد مطمئن بشه که امنیت ایران از اونجاها مورد تهدید قرار نگیره،تا حداکثر ده سال اینده،دولتهای عربی دست نشانده سقوط میکنن و چهره منطقه دگرگون خواهد شد،واقعا این برنامه ریزی ایجاد متحدین در منطقه،نمی تونه کار افراد معمولی جوان بی تجربه برامده از انقلاب در اوایلش بوده باشه،قطعا نخبگان نظامی بسیار کاربلدی،در اوایل انقلاب ،حزب الله رو تشکیل و تجهیز و حمایت کردن که نبوغ و بینشی در حد استراتژیستهای در کلاس یک جهانی بودن،حزب الله حتی از بمب اتم،حتی از قویترین فایترهای نسل پنجمی،و از هر چیز دیگری،قدرت بازدارندگی بیشتری برای ایران داشته و داره،البته برای خود لبنان هم بسیار مفید بوده و لبنان اکنون کشوری با اعتبار و شرافتمند در میان عربهاست چرا که قدرت نظامی و بازدارندگی داره،چیزی که عربستان پرمدعا،مصر خرس گنده بی خاصیت،اردن بدبخت تو سری خورده درمانده که طبق معامله قرن قراره دیگران خاکش رو ببخشند و
بفروشند حتی بدون اعلان قبلی!!،،ندارند.
حقیقتا سیاست بسیار اخلاقی و انسانی ایران،در منطقه شروع به جواب دادن در مرحله علنی کرده،اینقدر سم پاشی کردن اینقدر از ایران غول بی شاخ دم ساختنها دیگه فایده نداره،اگر یک مورد پیدا کردین که ایران متحدانش رو تنها بگذاره یا سرشون معامله کرده باشه یا خیانت کرده باشه،جایزه دارین،منتها لطفا فکت بیارین نه حرفای پروپاگاندای پوچ دشمنان ایران قوی،امریکا یه روز در میون متحدش کردها رو میفروشه! حتی کردهای منطقی تری مثل عراق هم فهمیدن که باید با ایران مراوده کنن نه با ننه قمرای یانکی!یک روزی ایران،امریکا و غرب رو اونقدر عقب میرونه تا از منطقه کامل خارج بشن،تا اونموقع عربها کامل رام و ارام ایران شدن و در یک حرکت ضربتی،اسراییل که قبلش اکثر ساکنانش به خارج گریختن رو آراد میکنه و اونوقت،بدون وجود این همه عناصر ناهمگن دشمن منطقه،این منطقه رنگ صلح و ثبات و ارامش واقعی رو خواهد دید،اسراییل حقیقتا غده سرطانیست،این بحثی ایدیولوژیک یا مذهبی یا نژادپرستانه نیست؛این حاصل تجربه تاریخی هفتاد سال نکبت حضور اینها در منطقست که ناچارن منطقه رو سرگرم جنگ و خونریزی کنن تا خودشون راحت باشن،دیگه توطئه و دسیسه چینی صهیونیستها که افسانه و ایدئولوژی نیست،واقعیتی تلخه که فقط ایران اراده و توان و قدرت محوش رو خواهد داشت،برای همین هزارتا کانال مفت برای ایران زدن که یکسره چرند بگه،در حالیکه اینها جون به عزراییل مفتی نمیدن،ایران امپراطوری انسانی و حکومت بر قلبها رو دیرگاهیست شروع کرده،نواقصی در داخل هست که بیشترش حاصل حجم دشمنی و عوامل نفوذ و نا اگاهی مردمه که با افزایش اگاهی مردم اتوماتیک عناصر دست نشانده حذف میشن و امور به سامان بهتری میرسه
ناصرامرایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اخوی دم از کدوم سال میزنی
جليل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
عالي بود محسن عزيز
اول ماه محرم آغاز نابودی آل خون آشام با شمشیر نصرالله زمان بر سر قوای طاغوتیان فرود آمد
مطلب آقا محسن بسیار منطقی و جالب بود. ممنون
حزب لله بعد از جنگ سی و سه روزه بقدرت منطقه ای تبدیل شد،و معادلات بسیار عجیبی را رقم زد بخصوص در جبهه سوریه که تاثیری بسیار شگفت انگیز در نابودی تروریست ها داشت،انشالله نابودی اسراییل تا دوسال دیگر بدست محکم و آهنین حزب لله به وضوح نظاره گر و شاهد اجرای عدالت به دست مبارک مهدی عج خواهیم شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر