بازدید 31278
هزار و هفتصد و شصت و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

مصائب حسن روحانی از نگاه یک روزنامه/اصلاح‌طلبان منتظر معجزه نباشند/ماجرای عجیب تلاش بحرینی‌ها برای دستگیری علی دایی!/فاضل میبدی: برخی ائمه جمعه فرصت مطالعه ندارند/انتقاد ضرغامی از شریعتمداری؛ بگذاریم این یکی برای ما بماند!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: فیلمی که حتی از ۵۰۰ هزار تومان هم کمتر فروخت/عصر جدید نه داورانش داورند، نه مجری اش مجری است، نه استعدادیابی می‌کند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ 03 September 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مصائب حسن روحانی از نگاه یک روزنامه

محمد قوچانی، در روزنامه سازندگی نوشت: صبر ایران از زمان خروج آمریکا از برجام یک صبر راهبردی بوده است. در حالی که در آغاز به نظر می‌رسید جمهوری اسلامی بلافاصله یا در فاصله حداکثر پانزده روزه از برجام خارج شود، ایران صبر کرد تا اروپایی‌ها میزان وفای به عهد خویش را نشان دهند. این صبر را شخص رئیس‌جمهور روحانی شخصا مدیریت می‌کرد و البته از نمایش اقتدار سیاسی و نظامی ایران هم ابایی نمی‌کرد.

فیلمی که حتی از ۵۰۰ هزار تومان هم کمتر فروخت

در هفته اخیر فروش بسیار کم فیلم تازه اکران شده «صدای منو می‌شنوید؟» ساخته صادق پروین‌آشتیانی حسابی در بین اهالی سینما و مخاطبان سروصدا به پا کرده است. اکران این فیلم از روز چهارشنبه ششم شهریور در سینما‌های سراسر کشور آغاز شده است و با گذشت شش روز از اکران، تنها توانسته نظر ۳۹ مخاطب را جلب کند که حاصل آن فروش ۶۱۵ هزار تومانی بوده است.

سفارش به ترامپ درباره جنگیدن با ایران

علم‌الهدی گفت: انسان‌ها برای اجرای احکام، ارزش‌های دینی، مقابله و جنگیدین با ارزش‌های ضددینی تا مرز جان دادن می‌ایستند. نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس همین اندیشه بوجود آمده و مردم ایران نیز این اندیشه را پذیرفته اند که شاهد آن هشت سال جنگ تحمیلی است. طبق این تحقیقات، به ترامپ سفارش شده که اگر می‌خواهید به سرنوشت صدام دچار نشوید با ایران نجنگید. دشمنان نیز این حقیقت را درک کرده اند که مبنای فکری و ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر جریان قدرت و ثروت است. /ایرنا

اصلاح‌طلبان منتظر معجزه نباشند

مهاجری، فعال اصولگرا گفت: اگر راه دیپلماسی جدیدی باز شود به نفع اصلاح طلبان در انتخابات مجلس خواهد بود، اما آن‌ها منتظر معجزه نباشند. فکر می‌کنم مجموع ائتلاف کارگزاران با حزب اعتدال و توسعه و برخی احزاب کوچک اصلاح طلب روی ارائه یک فهرست مشترک توافق کنند. البته اصلاح طلبان به دلیل موضوع تأیید صلاحیت نامزد‌ها شاید نتوانند تا روز‌های آخر به جمع بندی مشخصی برسند که چگونه لیستی ببندند. در بین اصولگرا‌ها خیلی دورنمای روشنی ندارم. به نظر می‌آید جبهه پایداری و ایثارگران شاید به لیست واحدی برسند. البته اصولگرایان در این دوره دنبال آن هستند که اگر به یک فهرست واحد نرسیدند و ۵ لیست خروجی آن جریان بود، دوسوم این لیست‌ها با هم مشترک باشد که این یک گام رو به جلوست. /نامه نیوز

خانم نماینده: تا ساکت نشوید حرف نخواهم زد

زمانی که حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای بیان نطق پشت تریبون قرار گرفت، وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس به شوخی خطاب به او گفت: صرفه‌جویی در وقت بر شانس رأی می‌افزاید. پروانه سلحشوری که در مخالفت با مونسان پشت تریبون قرار گرفته بود وقتی با همهمه و سروصدای نمایندگان روبه رو شد، خطاب به مسعود پزشکیان، که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: آقای رئیس تا نمایندگان ساکت نشوند ادامه نمی‌دهم. پزشکیان هم با مزاح خطاب به او گفت: الان که خیلی آرام‌تر از ابتدای جلسه هستند. شما بخوانید. سلحشوری، اما بر حرفش اصرار کرد و گفت: من ادامه نمی‌دهم.

پاسخ جالب آیت‌الله به پیشنهاد پذیرش ریاست قوه قضاییه

محمد هاشمی رفسنجانی گفت: بعد از آنکه دوره ریاست‌جمهوری آقای هاشمی تمام شد، رهبر انقلاب به او پیشنهاد ریاست قوه قضائیه را دادند. آقای هاشمی به رهبری گفت که اگر من رئیس قوه قضائیه بشوم تمام زندانیان را آزاد می‌کنم، زیرا از زندان بدم می‌آید. آیا او با چنین روحیه‌ای می‌توانست باعث دستگیری اعضای نهضت آزادی شده باشد؟ /نامه نیوز

ماجرای عجیب تلاش بحرینی‌ها برای دستگیری علی دایی!

محمود رضایی مستندساز فوتبال، درباره باخت سه بر یک به بحرین برای جام جهانی ۲۰۰۲ گفت: شب بدی برای همه بود. من فکر می‌کنم که ما نباید این همه مدت آنجا می‌ماندیم. استادیوم تایلند آتش گرفت و بازی عقب افتاد. ما در فرودگاه بودیم و اینکه ۹ روز آنجا بودیم ضربه زد. درباره تلاش ماموران برای دستگیری علی دایی بعد از بازی گفت: او خیلی غیرتمند است و اعتراضات بسیاری داشت. گارد ویژه آمد که او را ببرد. تیم خبرنگاری حمایت کردند و گفتند بدون ایشان پایمان را از زمین بیرون نمی‌گذاریم و نمی‌رویم.

عصر جدید نه داورانش داورند، نه مجری اش مجری است، نه استعدادیابی می‌کند

سیدرضا اورنگ، منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به برنامه «عصر جدید» گفت: داوران یک مسابقه باید افراد متخصصی و هنرمندی باشند که مخاطب آن‌ها را باور کند. احسان علیخانی، چون تهیه‌کننده است به خود اجازه می‌داد با همه بد برخورد کند، هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد و حتی به اجرا‌ها رأی هم بدهد. کسی که ۴۰ سال شعبده بازی کرده دیگر این کار در او استعداد نیست یا کسی که سال‌ها دوچرخه سواری کرده استعداد محسوب نمی‌شود. ساختار این برنامه از ریشه مشکل دارد و علتش هم این است که حرفه ای‌ها و مبتدی‌ها را با هم مقایسه می‌کند./برنا

فاضل میبدی: برخی ائمه جمعه فرصت مطالعه ندارند

فاضل میبدی با یادآوری استثنا‌هایی مثل مرحوم هاشمی رفسنجانی که سیاستمداری باهوش بود، ادامه داد: قبل از انقلاب، جایگاه روحانیت در مسجد و بالای منبر بود، وعظ و سخنرانی می‌کرد و خیلی هم محبوبیت داشت؛ اما بعد از انقلاب همه‌جا از جمله رئیس کمیته‌ها روحانی بود. مردم سیگار، قند، نبات و کوپن می‌خواستند به سراغ روحانیت می‌رفتند، روحانیت چه جوابی داشت به آن‌ها بدهد؟! اگر جوابی هم می‌داد و وعده او محقق نمی‌شد دروغگو از آب درمی‌آمد. وی گفت: بعد نوبت به این رسید که در تمام شهرها، روستا‌ها ائمه‌جمعه خیلی جدی به‌ جای کمیته‌ها شکل بگیرد، بعد از شکل‌گیری این نهاد تقریباً در رأس مخروط استان قرار گرفت، اگر می‌خواستند استاندار یا مدیرکل بگذارند باید رضایت امام جمعه را جلب می‌کردند، اگر کسی می‌خواست نماینده مجلس شود باید نگاه امام جمعه پشت قضیه باشد. عضو مجمع محققین و مدرسین افزود: بخشی از روحانیت ما با داده‌ها و اندیشه‌های روز جلو نیامده نمونه آن خطبه‌هایی است که در نماز جمعه خوانده می‌شود این خطبه‌ها هیچ ربطی به نسل امروز ندارد. غالب ائمه جمعه شغل‌های زیادی به ویژه کار‌های اجرایی در استان‌های خودشان دارند. این روحانی فرصت مطالعه برای ایراد خطبه ندارد اینکه مجال و فرصتی که بنشیند فکر کند که دنیا چه خبر است، اندیشه‌ها چه هستند و اخلاق چه می‌گوید یا فلسفه فقه و دین چه هستند و مسائل اجتماعی را ندارند.

انتقاد ضرغامی از شریعتمداری؛ بگذاریم این یکی برای ما بماند!

عزت الله ضرغامی در حساب توییتری خود نوشت: برادرم، حسین شریعتمداری، در مقاله ای، آقای رئیسی را به ذوالقرنین تشبیه کرده اند. با رقیب تراشیدن برای کوروش کبیر خیلی موافق نیستم! بگذاریم این یکی برای ما بماند! امروز، اشکال این گونه قیاس‌ها را به خود ایشان عرض کردم. البته توضیحاتی داشتند.

پناهیان: فراماسونر‌ها در مجلس نفوذ کردند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: امروز اندیشمندان فرانسوی و آمریکایی درباره ملت‌های خودشان می‌گویند ما چه مردمان احمقی هستیم، ما هیچ گاه بیدار نخواهیم شد، چون خانواده نداریم؛ تزلزل و اضمحلال خانواده مساوی با تضعیف جامعه است. تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: امروز فیلمنامه نویسان با تهیه فیلمنامه‌های قوی و پرجذبه نشان دهند جاسوسان، نفوذی‌ها و فراماسونر‌ها چگونه اقدام به تضعیف جامعه اسلامی می‌کنند و نمایش دهند با نفوذ اوامر خود در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد یک سلسله آیین و قوانینی که نهاد خانواده را از هم می‌پاشاند چه قوانینی را تصویب کنند؛ امروز همین امور آمار طلاق را در جامعه افزایش داده است. وی با بیان اینکه مدیران صالح از خانواده‌های صالح خارج می‌شوند، ابراز کرد: در آخرالزمان بیش از ۵۰ درصد فساد جامعه به فساد خانواده برمی‌گردد؛ با ضعیف شدن خانواده نقش اعضای خانواده نیز تغییر می‌کند.

احمدی نژاد دچار مریضی منیت است

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به تحرکات گاه و بیگاه محمود احمدی نژاد و تعبیر انتخاباتی بودن این تحرکات در محافل سیاسی، گفت: احمدی نژاد حاضر است با به کار گرفتن هر ابزاری خود را در صدر خبر‌ها قرار دهد. این اقدام از سوی شخصیتی که برای خود منزلت و جایگاهی در جامعه قائل است غیر قابل باور بود، اما واقع امر این است که بعضی افراد گاهی گرفتار یکسری منیت‌ها و خودباوری‌هایی می‌شوند که سعی می‌کنند به هر وسیله‌ای مطرح باشند. وی با تأکید بر اینکه این افراد برای قرار گرفتن در صدر اخبار رسانه‌ها و ماندن بر سر زبان‌ها دست به رفتار‌های عجیب می‌زنند، افزود: بعضی افراد دچار این نوع گرفتاری و مریضی هستند که من فکر می‌کنم آقای احمدی‌نژاد هم دچار چنین منیت و خودباوری شده و به دنبال این است که از هر طریق ممکن مطرح بماند، حال اینکه این مطرح بودن در جامعه به خوبی یا بدی باشد چندان برای او اهمیتی ندارد.

برنامه احمدی‌نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰

محمود احمدی نژاد گفته است، برای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری برنامه‌ای ندارم. به گزارش خبرگزاری آناتولی، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در پاسخ به این که «آیا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارید؟» گفت: «نه، ما از نظرات مردم تبعیت می‌کنیم.» احمدی نژاد در گفت‌وگو با این خبرگزاری از توافق هسته‌ای ایران با ۵+۱ انتقاد کرد و افزود: اگر من بودم هرگز این توافق را امضا نمی‌کردم. من هرگز زیر بار امضای چنین چیزی نمی‌رفتم، اما خب شرایط متفاوت است.

انتقاد یک چهره اصلاح‌طلب از دادن القاب عجیبی به رئیسی

غلامرضا ظریفیان در گفت وگو با آزادی درباره یادداشت کیهان و دادن القابی نظیر «ذوالقرنین» به آیت‌الله رئیسی گفت: جامعه و افکار عمومی معمولا این نوع عبارات را برنمی‌تابد. این به لحاظ منطق ارتباطات این نوع گویش‌ها و ارائه‌ها می‌تواند نزد افکارعموی نتیجه عکس داشته باشد. به عبارتی اگر دنبال این هستیم که برای کسی اعتبار و اعتمادی ایجاد کنیم هم این روش مناسبی نیست و افکار عمومی به خاطر آسیب‌هایی که قبلا از این رویکرد خورده به آن با دیده تردید نگاه می‌کند.» ظریفیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در پیش گرفتن این رویکرد موجب افزایش بی‌اعتماد عمومی نسبت به رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نمی‌شود؟ گفت: «البته بی‌اعتمادی به رسانه دارای ابعاد مختلفی است اما یکی هم می‌تواند همین باشد. به هرحال امروزه رسانه‌ها در معرض مخاطرات مختلف مثل فناروری اطلاعات، تیراژهای غیرواقعی ناشی از عدم اقبال به رسانه‌های مکتوب، روش‌های کهنه در پاسخگویی به مسائل جدید و ... است. طبیعتا اگر رسانه‌ای در منطق و نوع واکنش به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روش مناسبی نداشته باشد مردم به توجه به تنوع ذائقه‌ و تنوع امکان دسترسی به رسانه‌های مختلف از آنان روی برمی‌گردانند. مردم انتخاب‌گر شده‌اند و در این شرایط اگر رسانه منطق درست مواجه با افکار عمومی را نداشته باشد حتما آسیب خواهد دید».

احمدی‌نژاد: در مورد کاندیداتوری در انتخابات، از نظریات مردم تبعیت می کنم

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در پاسخ به این سوال که «آیا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارید؟» گفت: «نه، ما از نظرات مردم تبعیت می کنیم.»/آناتولی

 

علم‌الهدی: به ترامپ سفارش کردند اگر می‌خواهی به سرنوشت صدام دچار نشوی با ایران نجنگید

آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای کل جدید و پیشین دادگستری خراسان رضوی: طبق این اندیشه، انسان ها برای اجرای احکام، ارزش های دینی، مقابله و جنگیدین با ارزش های ضددینی تا مرز جان دادن می ایستند. نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس همین اندیشه به وجود آمده و مردم ایران نیز این اندیشه را پذیرفته اند که شاهد آن هشت سال جنگ تحمیلی است. طبق این تحقیقات، به ترامپ سفارش شده که اگر می خواهید به سرنوشت صدام دچار نشوید با ایران نجنگید. دشمنان نیز این حقیقت را درک کرده اند که مبنای فکری و ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر جریان قدرت و ثروت است. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این واقعیتی که امروز با حرکت مدبرانه قوه قضاییه در کشور آغاز شده سرآغاز جرقه اصلی و قطعی امیدواری مردم در برابر همه مشکلاتی است که در زندگی حس می کنند. مردم در قالب این امیدواری ماهیت نظام را شناخته اند که مقابله با حاکمیت جریان قدرت و ثروت است.


عقد دختر ۱۱ ساله با پسر ۲۲ ساله باطل شد

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی انتشار فیلمی از عقد دختربچه برای مردی جوان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به محض اطلاع از این خبر ‌دستورهای لازم جهت بررسی موضوع به رئیس دادگستری شهرستان بهمئی داده شد که متعاقبا رئیس دادگستری شهرستان نیز این اقدامات را انجام داد. «حسن نگین تاجی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پس از شنیدن این موضوع طرفین شناسایی و از خانواده‌های دو طرف و عاقد دعوت کرده ایم، سپس اظهارات پدر دختر، پسر، دختر و عاقد را شنیدیم. وی افزود: سن دختر براساس کپی شناسنامه ارائه شده 11 سال می‌شود و پسر نیز 22 سال دارد. به گفته رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، انگیزه این اقدام صرفا به خاطر ایجاد محرمیت با عقد موقت، شناخت بیشتر و رفت و آمد زوج با خانواده زوجه جهت جلوگیری از برخی مسائل و مشکلات شرعی بوده است تا اینکه پس از گذشت شش سال اقدام به عقد رسمی و ازدواج کنند. نگین تاجی تصریح کرد: احساس کرده ایم دختر در این سن آگاهی پایینی دارد و مصلحت نیست عقد موقت هم باشد، ولی زوجه مهریه مشخص شده را بذل کرده (بخشیده است) و زوج مدت باقی مانده عقد را (عقد دو ساله بود) بذل کند؛ بنابراین، عقد منتفی و منحل شد تا در زمان مقتضی با اخذ مجوز از دادگاه اقدام به ازدواج رسمی کنند.


پناهیان: ابوموسی‌ اشعری‌ها در حال فریب دادن مردمند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در شرایط فعلی اولویت اصلی اصلاح مدیریت است، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود بنا داشتند، مطالبی را مطرح کنند که به خاطر طرح آن‌ها حضرت بیمار شدند و نتوانستند خود ایراد سخن کنند، لذا نوشتند افراد متن ایشان را خواندند که حضرت در آن سخنرانی بیان کردند: «شنیدم خلخال از پای دختر یهودی یا مسلمانی خارج کردند و فردی درگیر نشده و دفاع نکرده است، کسی این را بشنود حق دارد که بمیرد» امروز شرایط کشور ما از این بی‌تفاوتی‌ها عبور کرده است و حتی امت اسلامی مرید اهل بیت(ع)، علوی‌های سوریه، مومنین یمن نیز از این شرایط عبور کرده‌ و رشد یافته‌اند. پناهیان با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت امروز گسترش یافته است، گفت: مشکل امروز جامعه در امر مدیریت، تعیین مدیران، تشخیص مدیر خوب، به دست آوردن تعریف مدیریت در جامعه انسانی است و هنوز این آمادگی ایجاد نشده است و اشعث مأب‌ها و ابواشعری مأب‌ها مردم را فریب می‌دهند.


محمد هاشمی: هاشمی در دستگیری اعضای نهضت آزادی دست نداشت

محمد هاشمی در پاسخ به این پرسش كه آیا ادعای نهضت آزادی مبنی بر دست داشتن آقای هاشمی در دستگیری تعداد زیادی از فعالان نهضت آزادی پس نگارش نامه‌ای در سال 69 را قبول دارید یا خیر گفت: «به‌هیچ‌وجه این ادعا را قبول ندارم. بعدازآنکه دوره ریاست‌جمهوری آقای هاشمی تمام شد، رهبر انقلاب به او پیشنهاد ریاست قوه قضائیه را دادند. آقای هاشمی به رهبری گفت كه اگر من رئیس قوه قضائیه بشوم تمام زندانیان را آزاد می‌كنم زیرا از زندان بدم می‌آید. آیا او با چنین روحیه‌ای می‌توانست باعث دستگیری اعضای نهضت آزادی شده باشد؟ در دوره ریاست‌جمهوری‌اش بدترین توهین‌ها از سوی روزنامه سلام متعلق به آقای موسوی‌خوئینی‌ها و روزنامه نهضت آزادی به آقای هاشمی می‌شد اما ایشان به‌هیچ‌وجه پاسخ آن‌ها را نمی‌داد. روزی من گفتم كه بگذارید پاسخ اتهامات و توهین‌ها را بدهیم كه گفت اصلاً وارد این موضوعات نشوید. حتی وقتی‌که فشارها بالا می‌گرفت و او رنجیده‌خاطر می‌شد، می‌گفت كه عیب ندارد پاسخ ندهید زیرا خدا كه می‌داند واقعیت ماجرا چیست. آقای هاشمی باور قلبی داشت كه باید در ایران آزادی به معنای واقعی وجود داشته باشد و هركس در اظهارنظر آزاد باشد. واقعاً هم خدا می‌دانست كه آقای هاشمی چه كرد و مراسم تشییع ایشان گواه آن است كه او در پیشگاه خدا و مردم سربلند است. مرحوم هاشمی به تعبیر امام بر قلب‌ها و نه بر شانه‌ها حكومت می‌كرد و هركس كه بر قلب‌ها حكومت كند جاودانِ تاریخ می‌شود».


پدر، مادر ما متهمیم!

آذر منصوری در یادداشتی برای آزادی و در واکنش به ماجرای ازدواج کودک 10 ساله با جوانی 24 ساله در کهگیلویه و بویر احمد نوشت: دخترکی ۹ساله را کنار مردی ۲۴ساله بر سر سفره عقد می‌نشانیم و او را با خطبه‌ای محرم مردی می‌کنیم که ۱۵سال از کودکمان بزرگتر است. بدون آنکه خود را لحظه‌ای جای دخترک بگذاریم و با خود فکر کنیم که او در دنیای ۹ساله خود چه تصویری از زندگی، از خود، از اطرافیان و مردی که کنارش نشسته، دارد. او غرق در دنیای هم بازی‌ها و عروسک‌هایش است و خوشحال از آنکه لباس یکی از همان عروسک‌ها را بر تن کرده است.

ما متهمیم بعد از بار سومی که عاقد خطبه عقد را می‌خواند و طفلک با اجازه پدر و مادر بله می‌گوید، هلهله شادی سر می‌دهیم. آری پدر، مادر ما متهمیم! متهمیم با آنکه رسانه در اختیار داریم، این رسانه هیچ خروجی در آگاهی به بخشی به جامعه از مخاطرات کودک همسری ندارد که هیچ، خشونت علیه زنان را تئوریزه و کودک همسری را تبلیغ و ترویج می‌کند!
تو متهمی که چشم و گوش خود را بر روی واقعیت‌های جامعه و آنچه زیر پوست شهرهای ما می‌گذرد بسته‌ای و به بهانه مخالفت با عرفی‌گرایی راه حجیت عقل را در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور بسته‌ای!تو متهمی که بدون توجه به آنچه در زیر پوست این شهر می‌گذرد، در حجره و تنگ و محدود خود نشسته‌ای و هیچ صدایی را غیر صدای خود نمی‌شنوی!آری پدر مادر ما همه متهم هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۱
حلال خدا را در حکومت اسلامی نقض می شود !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
تا بحال دختر دوازده ساله دیدی ؟!!!ا
آرش فرخزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خدا کجای کار قرار دارد؟ اساسن خدای خالق جهان آنقدر بی نیاز است که هیچ سخن و سندی را نمی توان به ایشان نسبت داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
چه کسانی در این مملکت تریبون دارند!!! بخدا اینجور مواقع آرزو می کنم ایران نباشم
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
آیا حاضر هستند خواهر و بستگانتان را در زیر ۹ سال با من چهل و دو ساله عقد موقت در اورند . الان طبق خواست خودم چهار تا زن بگیرم .ایا شایسته هست که به دلایلی که بیماریهای سوزاک و سفلیس و ایدز سلامت از یک زن به زن دیگر سرایت کند . ایا واقعا شما تاریخ صد سال پیش را نخواندی ؟ اکثر زنان و مردان ایرانی از این بیماریها رنج میبردند . جای کرامت انسان کجاست . . کدام‌حلال . تو فقط دنبال عیش و نوش خودت هستی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
هر وقت فهمیدی چرا به دنیا اومدی ان وقت است که می فهمم بلوغ فکری رسیدی
خطاب به ارش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
پرچم امریکا چی می گویی این وسط
مگر ندیدی دختر دادن به ان مرد ان وقت می گویحاضری
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
کجای اسناد اشاره شده است که دختر ۹ ساله را به این دلیل که ممکن هست مردان به گناه بیفتد به ازدواج اجباری در اورید . چرا از خداوند باری تعالی اینقدر هزینه میکنید . ؟ کجای اسناد امده است زنان به ورزشگاه نروند . درس نخوانند . زن چند تا هوه را در کنار خودش تحمل کند . زنان خود را طوری بپوشانند که مردان تحریک نشود . جلوی تحریکدان خودتان را با بالا بردن بینش سیاسی و اخلاقی جلو گیری کنید اگر این ارتقا عقل و فهم و شعور نباشد اگر به مردان چند تا رن دیگر بگیرند دوباره هوس زنان دیگر را هم دارند . در صورتی عدالت به این نیست که اگر یک دیگ برنج دارید بین چهار زن تقسیم کنید . کجای اینکار به عدالت هست احساس و عاطفه زنان چه میشود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
از مدیر مسئول محترم درخواست دارم که با توجه به اینکه گروه های شبکه های مجازی منافقین در آلبانی به شدت به فعالیت های خودشان اضافه کرده اند و سعی در هجمه تبلیغاتی بیشتر و اثرگذاری بیشتر در بین مردم ایران داشته باشند، امیدوارم که به افزایش یافتن کامنت‌های مثلا منتقدانه و هدفدار که در سایت گذاشته می شود توجه داشته باشید.
آنها سعی می کنند کامنت های هم نظر ولی مثلا منتقدانه و دلسوزانه را به صورت متعدد بگذارند و شما هم آنها درج کنید و به صورت خزنده روی اذهان خوانندگان شما اثر می گذارد که واقعا همینطور است. از بچه های بالا. ما ز بالاییم و بالا می رویم.... خدا قوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
امریکایی که بعضی هاامیدداشتند«انعطاف» بخرج دهد نه تنها هیچ انعطافی به خرج نداد بلکه دراقدام خصمانه دیگری اینبارصنایع هواوفضای کشورمان راتحریم کرد!!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
تندروها میگویند نیاز جنسی سن و سال نمیشناسد . دوست عزیز اگر در هزار سال پیش اینکار را میکردند لزومی ندارد مردم عصر جدید هر سنتی را تکرار کنند . کجای اهداف انقلاب به این‌موارد بود که هر مردی برای خوش گدرانی تفسیر و قرایت جدیدی از اهداف انقلاب برای خودش داشته باشد واقعا مردان مبارز در خیابانها فریاد میزدند برای این بود که چند همسر بگیرند . ؟ دخترانشان صیغه ساعتی شوند . دست مردم در میدان شهر قطع شود ؟ بی زحمت جواب بده چرا هدف های انقلاب گم شده است . ؟
اسماعیل زاده
| Sweden |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
خدا حلال نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
ذر قرآن آمده که دست دزد را باید قطع کرد. آیا لام نیست برابر تغییرات زمانی و و پاره ای از ملاحظات این امر را تلطیف کرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
بازی با احکام خدا
کرسفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
من یک دختر 12 سلله دارم مطمئنم اگر کسی ختی به خواستگاریش بیاید حتما باهاش مفصل دعوا میکنم
اقای علم الهدی کمی مطالعه کنید .صدام را امریکا به ان سرنوشت دچار کرد!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
اگر صدام الان زنده بود و اگر به بمب اتم دست پیدا میکرد ایران را ویران‌میکرد
دانشجوی اصلاح طلب،ساکنین کمپ تیرانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
از : یک ناشناس
به: بقیه ناشناس ها
دقت کردید چقدر سایت و خبرتان نظر دهنده فرانسوی و آلمانی و اماراتی ناشناس و آنلاین داره. خدا خیر شان بدهد که همش دنبال اطلاع رسانی ، آگاه نمودن مردم ، شفاف سازی ، دادن خط تخریب ، تحقیر مردم و تفرقه اندازی بین مردم ومسوولین و .... و مهمتر تر از آن خدمت به بیگانگان هستند و از منابع خبرهای کانالهای تلگرامی ، بی بی سی، ..... استفاده می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
فکر کنم در ملاقات ویا مکالمه تلفنی مطلب را به شما عرض کردند ان جنگ تحمیلی 8ساله موقعیتی دیگر داشت خیلی از انها که با اعتقاد بودند رفتن البته اعتقاد به چیز دیگری بغیر از ادعای امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
منظور جنگ با ایران بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
آقای اعلم الهدا گاهی حرفهایی میزنه که انگار توی این کشور زندگی نمیکنه
سلام بر ساکنین کمپ تیرانا :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
تو احیانا شیطان مجسم نیستی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
تابناک!! طرف داره به منافقین قاتل سلام می‌کنه و شمای بی اطلاع این کامنتو منتشر می‌کنی بعد بعضی کامنت های انتقادی رو سانسور میکنی؟
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
دلت خیلی براشون تنگ شده بدو برو پیششون!!باید مثل یک کرم انگل که کسی نمیخوادش زندگی کنی.یادت باشه یک گروه مُرده و وطنفروش که علیه مملکت و هموطن خودشون اسلحه دست گرفتن با سلام کردن تو و یاد اوری گروه جنایتکارشون از فراموشی ابدی رها نمیشن!! اونها هم برگ سیاهی از تاریخ ایران بودن که به زباله دان پیوستن
علی اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
خطاب به ناشناس 00:47 و علی و ...

بابا چرا بر آشفتید؟
این داره به منافقین طعنه میزنه و متلک میندازه یعنی برخی اظهارات موجود در این صفحه رو از جانب اونا میدونه!
به علامت لبخندش یه توجهی بکنین!
بعد از به حاشیه رفتن هاشمی توسط احمدی نژاد مصائب این مملکت شروع شد و تا قبل از ان خوب یا بد،کند یا تند به جلو میرفتیم.کنار رفتن او باعث شد کشتی ایران بی هدف بدور خود بچرخد و چیزی هم نصیب کشور نشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
هاشمی قرار بود با پشتیبانی از شرکت های بزرگ و دادن تسهیلات با مدیریت خصوصی و کارامد اینقدر این صنایع بزرگ شوند که با صنایع بزرگ خارجی رقابت کنند اما یک گروه تندرو گفتند ایشان کشور را میخواهد بسمت سرمایه داری ببرد . ایشان میخواهد دست رنج کارگران به جیب سرمایه دار ببرد ولی نمیدانستند که اگر کارخانه دار صعیف باشد پول دستمز د و یک وعده غدای گرم و حق اولاد و سرویس و اجازه منزل و بینه و مالیات به مشکل میخورد چون صعیف هست باید قوی باشد تا بتواند کالای خوب تولید کند . ایا ایران خودرو توانست موفق باشد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
نکنه خبر نداری ساخت چند میلیون مسکن مهر وارسال موجود زنده به فضا وانرژی هسته ای ونانو داروها دطتاورد محموده نه مرحوم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
حتما میلیون ها مسکن و هزاران کیلومتر جاده و راه آهن و ... همش بیهوده دور خود چرخیدن بود و ما خبر نداشتیم کافیه اان نگاهی به بازار مسکن کنید یا نگاهی به اوضاع جاده ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
مدیریت کشور دچار روزمرگی و بی برنامگی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
دوستان خاطرات هاشمی را بخوانید تا ببینید همه بد بختی ها زیر سر او بود.
جناب پناهیان به خاطر همین است که هیچ کجای دین و شریعت منعی برای ازدواج در سن پایین نکرده و حتی خیلی از بزرگان دین در این سنین پایین ازدواج کردن و حالا رسیدن به این که ربشه خانواده را هم بزنند با قوانین ضد خانواده که از غرب امده و داریم می بینیم سن ازدواج رفته بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
کدام یک از بزرگان با دختر 10 12 شاله ازدواج کردند؟؟!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
انها اشتباه کردند . هر کاری که انجام میدهید با عقل و فهم و شعور بابد سازگار باشد . مشکلات کشور خیلی فراتر از ازدواج دختر ۹ ساله هست . اصلاحات را انجام ندهیم مردم با فشار سیاسی و مطالبات منطقی میگویند ما میخواهیم متمدن زندگی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
در کشورهای غربی،ازدواج و برقرای رابطه جنسی با کودک (صغیر) بالاترین مجازات را دارد،حتی از مجازات قتل هم سنگین تر است.در آنجا بعضا از سن 16 یا بعضا 18 سال به بالا رشد یافته(کبیر) میشمارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
به این فکر کنید که چگونه برخی از مردان، میتوانند با یک کودک 11 ساله هم بستر شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اگر دین چیزی را منع نکرده دلیل نیست حتما انجامش بدهیم . دین سرمه کشیدن مردان را منع نکرده . مردی سرمه میکشه به چشماش ؟‌
خداوند به آدمها عقل داده . بلااستفاده نگهش ندارید
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
ناشناس 12:00
شرمنده هستم که بگم ظاهرا اطلاع ندارید که در اون کشورای غربی روابط جنسی با زیر سن به وفور هم رخ میده و هیچ برخوردی هم نمیشه.
چیزهایی که گفتید مجازات سنگین داره "تجاوز" هست اگه اثبات بشه و نیز "بهره برداری های اقتصادی از اعمال جنسی با افراد زیر سن قانونی"، مثلا تهیه فیلم و عکس
مستهجن از این افراد و "روابط با کودکانی که زیردست فراد محسوب میشن" مثل معلم با دانش آموزان خودش!
صبر راهبردی کجا بود
انفعال ایران بود که یک سال صبر کرد تا اقتصادش متلاشی بشه
اگه یک سال زودتر این گامها رو برداشته بودند اوضاعمون اینطوری نمیشد
اقای پناهیان حالا این فراماسونر چی هست؟اینکه نگذارند دختران ده و یازده ساله که باید عروسک بازی کنند و کودکی کنند عروس و مادر شوند هم جزو فراماسونری هست یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
ما هم در این سن بالا داریم عروسک بازی می کنیم
مشکلی هست؟
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
خانم ابتکار از جمله کسانی بودند که قانون قبل از انقلاب که سن ازدواج دختران را ۱۸ سال اعلام کرده بود را ملغی کردند و حالا برای بدست اکردن همام مزنه قانونی تلاش میکنند
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
۲۳.۴۰
نفرمودید خانم هستید یا اقا؟.اگر اقا هستید که بله مشکلی هست که دکتر باید تشخیص بده.اما اگر خانم هستید اتفاقا انتقاد وارده اینه که این اقایون موافق کودک همسری برای فراهم نبودن شرایط ازدواج کسانی که سن ازدواجشون داره میگذره هیچ کاری نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
بیاد با عروسک بازی کنه مشکلی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
مردم تا بچه اند عروسک بازی میکنند .بزرگ که شدند عروسک بازی سیاستمداران میشوند
با دلار 18 تومنی و گوجه کیلیویی 7 هزار تومن، رب گوجه از 4 هزار تومن شد 20 هزار تومن. دلار شده 11 هزار تومن و گوجه شد کیلویی 1500 تومن. ولی قیمت رب گوجه کماکان به سقف 20 هزار تومن چسبیده. چسبندگی قیمت شون ما رو کشته... انگار با چسب 1،2،3 به دلار 18 تومنی چسبیدن.
شما ها که اینقدر رگ غیرتتان برای ازدواج این بچه زده بیرون چرا در مورد روابطشان با جنس مخالف بیرون نمی زند؟ با اینکه ضرر و زیانش از این ازدواج بیشتر است و در تعداد ان هم بخواهید بشمارید این روابط خارج از اخلاق بسیار بیشتر از کودک همسری است؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
من درخت سیبی در حیاط منزل کاشته بودم بعد از ۴ سال ثمر داد ولی در دو یا سه سال ثمر نمیداد از مهندس کشاورزی سوال کردم چرا محصول نمیدهد ایشان گفتند قبل از رسیدن به رشد مطلوب میوه نمیدهد چون تمام قدرت این درخت به این هست که به تکامل برسد اگر هم‌میوه دهد هم رشد کند میوه های که میدهد ضعیف هستند و کوچک خواند بود . انسان هم در موقع رشد تا سن ۱۸ سال در حال رشد هست هم در شکم به بچه غذا برساند و هم خودش در حال رشد باشد اکثر فرزندانشان ناقص بدنیا میایند و برای خود زنان هم خوب نیست ‌ . ایا به علم پزشکی شک داری . فقط که در این ازدواج ِذت جنسی نیست . این لذت جنسی تا کجا توجیه میکنید . جز این هست که بلوع فکری و جسمی نیتفته خودش تجاوز اشکار هست ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
والا بچه ده ساله با جنس مخالف هم رابطه نداره معمولا.بعدشم اون قضیه اش مثل حجابه.تو خونه و حریم خصوصی هر کاری میکنن به خودشون مربوطه.ولی شان دین ما رو در جامعه باید حفظ کنن.این قضیه هم مثل قمه زنی باعث وهن دین هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
منظورت از روابط چیه؟چرا بعضی ها همه چی رو از دیدگاه محدود روابط جنسی میبینند.روابط کودکان پسر و دختر اشکال داره؟روابط انسانها که همش روابط جنسی نیست؟مگر در مورد افرادی که دچار بیماری اعتیاد رابطه جنسی هستند.این بیماری به نبود توانایی در مهار یا به تعویق انداختن تمایلات و فعالیت‌های جنسی اطلاق می‌گردددر واقع رابطه جنسی و اندیشیدن به آن، افکار معتاد را تحت سیطرهٔ خود قرار می‌دهد و نیاز به انگیختگی جنسی جای نیاز به صمیمت را می‌گیرد
چقدرزیباپاسخ داد:«خداکه میداند حقیقت چیست»
علم الهدی گفتند جریان ایدولوژیک ایران‌مبارزه با جریانهای قدرت و ثروت هست و که به امریکا پیشتهاد شده است با ایران در نیفتد چون امریکا به سرنوشت صدام دچار میشود
پاسخ ها
حسین
| United States of America |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
آقای علم الهدی باباندهای قدرت و ثروت و غارت و اختلاس داخلی مبارزه کنید
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
جناب علم الهدی انوقت خسارت کنگ ما با صدام هزار میلیارد شد شما فکر میکنید جنگ با امریکا چقدر تمام میشود
محمد هاشمی گفتند که به برادرم بعد از پایان ریاست جمهوری پیشنهاد رییس قوه قضاییه داده شد بود ایشان شرطش این بود که من تمام زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی را آزاد خواهم کرد .....من خودم در ۲۰ سال پیش شنیده بودم اما به صحت و سقم این مورد شک داشتم . یعنی هاشمی بعد از چند سال در مقام سیاسی تغییر اندیشه داده بود ؟ اگر در سیاست یک اندیشه قابل تغییر هست و در سیاست امر قطعی وجود نداشته باشد ، آیا روزی میرسد که ایران و امریکا صلح خواهند کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
فعلا تو زیر این پرچم در حسرت بمان
اسماعیل زاده
| Sweden |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اولا گفته ایشان با زمان مدیریت ایشان بر جامعه صحت ندارد. و همه هم از این موضوع آگاهی کامل دارند. ولی اگر این اواخر تغییر عقیده داده صرفا تحلیل جایگاه
ایشان بود تا مردم عوام را در کنار خود داشته باشد.ر
شنیدم خلخال از پای دختر یهودی یا مسلمانی خارج کردند و فردی درگیر نشده و دفاع نکرده است، کسی این را بشنود حق دارد که بمیرد
بنظر شما اقای پناهیان نماینده همچین تفکریه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
فرسنگ ها فاصله دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
تو خلخال؟ من زنگ زدم به اقوام گفتن ما خبر نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
این صحبت از حضرت علی(ع) است که در رابطه با خبر به زور درآوردن خلخال از پای زن یهودی، بسیار برآشفته شدندوبسیار غصه خوردند.
رضا حاج محمودان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
حرفهای اقای همه کاره پناهیان را خودش می فهمد و همه اتش به اختیارها
برخی ایمه جمعه فرصت مطالعه ندارند و قبل از اینکه روز جمعه برای اقامه حضور پیدا کنند در چند جای استان خودشان‌مشعول هستند ..............مطالعه را میخواهند چکار کنند در خطبه اول دعوت به پرهیزگاری و دوری از گناهان و حجاب و عفاف میکنند و در خطبه دوم به امریکا و برجام حمله میکنند و چند دقیقه هم به دولت روحانی انتقاد هر جمعه دارند . مطالعه چه بدرد میخورد مطالعه برای کسانی هست که بابت هر حرفی یا اشتباهی باید پاسخگو باشند . ایا پاسخگو هستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
برجام خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
واقعا گل گفتی.
آقای پناهیان .‌آلان در این ماه محرم‌مردم با چه روشی امر به معروف کنند . ؟ آیا روشی در قانون برای مردم برای مسولین ‌چاره اندیشی شده است ؟ امر به معروف از مردم بر مردم و از مردم بر مسول و از مسول به مردم چگونه است ؟
وای خدا یه بچه است !!!چی میفهمه:((((((((((((
کانال امشب مستندی علیه ظریف و مذاکرات هسته ای پخش کرد فردا شب قسمت بعدی اش.
هنوز از مرحوم هاشمی رفسنجانی کینه دارند
از بعضي صحبت ها ياد ان پورشه با نوشته ياحسين افتادم .
درود بر احمدی نژاد و یارانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
یارانش؟
وای بر پدر و مادر این دختر بچه که اجازه ت... به دخترشونو میدن اونم احتمالا در مقابل پول به اسم شیربها و این چرندیات
هاشمی یعنی انقد روحیش لطف بوده به چهرش که نمیخورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
راست می گفت
آقای پناهیان بنده کارمند شیلات هستم از سهمیه میگو و ماهی و... امثال ما میزنند تا عزیزان کمیسون کشاورزی مچلس از گرسنگی تلف نشوند .!!!!!!!!!!!!!!
آیا تا حالا گرسنگی را تجربه کرده اید
آیا تا حالا براتوم پیش آمده روزی که هیچ پولی و سرمایه نداشته باشی و دست خالی خونه بری
آیا تا حالا خودت جای مردی قرار دادی که پیش زن و بچه اش شرمنده باشه
آیا تا حالا جای فرزند مرد بدهکار بودی که از سوپری سر محله تا ته بازاز پدرشو بخاطر بدهی باز خواست بکنند
آیا تا حالا شرمندگی زن و بچه مرد بدهکار و بیچاره و بیکاره را پیش اقوام و خویشان و توی در و همسایه و محله دیدی
آیا تا حالا جای پدر و مادری که فرزندانشان را بخاطر عدم تمکن مالی به مدرسه نمی فرستند دیدی
آیا تاحالا پدر تا مادری که باز هم بخاطر شرایط بد اقتصادی مجبور به فروش کودک دل بندشان می شود را تجربه کردی
پس خواهشا حرف مفت و بی ربط نزنید
پدری که مجبور است دختر 11 ساله خودش را به عقد پسر 22 دربیاورد قطعا مجبور است برای سیر کردن شکم بچه های دیگرش یکی دیگر را فدا بکند
پدر و مادر تو مقصر نیستی من مقصر نیستم بلکه شرایط حاکم بر جامعه ما مسئولین بی مسئولیت تک تک افراد جامعه ما در سرنوشت این اطفال مقصرند تا زمانی که آقایان ژن برتر ،داماد ها و دختر ها و پسران و خویشاوندان سببی و نصبی دولتمردان و سیاسیون و ا... هستند ما شاهد رودادهای بدتر از این فجایع خواهیم بود پس من هم مقصرم
آن چنان تحولی که !!!
تابناک اگه خبر کم داری لازم نیست خبر ها رو خرد کنی دباره بار گذاری کنی ، خوشت میاد از خبر های تکراری؟
كجا احمدي نژاد گفته نميخوام رييس جمهور بشم !؟؟؟
اتفاقا از طرز گفتارش قشنگ معلومه واسمون برنامه داره !
خدايا مردم ايران يك بار ديگه طاقتش را ندارند بهمون رحم كن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اینبار تایید صلاحیت نمی شود
درخصوص فیلم سینمایی با فروش کم ......اگر از حمید فرخ نژاد استفاده می کردند حتما فروش خوبی داشتند ...
لمپن فعلی سینمای ایران که به بهای دستمزد شخصی فیلمهای هجو را به مردم غالب می کند ..
ایضا گروهی که با ایشان و امثال او هستند ...
جایزه اسکار تمامی اعصار را باید به این شخص داد
ازفردی میپرسن نمازمیخونی ميگه نه،ميگن روزه میگیری ميگه نه،ميگن جلوي ظلم ایستادگی میکنی ميگه نه
ميگن دختر9ساله عقدمیکنی ميگه بله ديگه آنقدرها هم کافرنشدم
به هر صورت آقای هاشمی یکی از مسیولان اصلی نظام بودهواست و در خصوص جریانات سیاسی باید پاسخگو بوده باشد در آن دوره بویژه
یعنی مثلا هاشمی هر چی دزد و شرور و قاچاقچی و قاتل تو زندان بود ازاد میکرد چون از زندان بدش میومد ؟
خداییش استدلال این حرف کجاست؟
" فاضل میبدی : این روحانی فرصت مطالعه برای ایراد خطبه ندارد "!
حقیقت اینست که دیگر مثل سابق نیست و مردم دیگر عملکرد اشخاص را می بینند.وقتی می بینند شخص بالای منبر حرفی می زند که خودش در عمل به آن اعتقادی ندارد دیگر وقعی به آن نمی نهند.
به نظر بنده عصر جدید بی کیفیت ترین برنامه است
جناب علم الهدی چرا برای دفاع از دین خدا تشریف نمیبرن سوریه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
!!!حساس وظیفه می کنند اینجا باشد
محمد هاشمی: هاشمی در دستگیری اعضای نهضت آزادی دست نداشت!
پا چی؟
ما متاسفیم کهدر در قرن 21 هنوز برخی اداب و رسوم غلط در برخی نواحی و طوایف اجرا میشه و مسئولین خصوصا نمایندهای مجلس میدانند و تماشا میکنند البته حق دارندچون بفکر مردم نیستندو اینکه بچهاشون بفرسند امریکا و اروپا برای تحصیل و خودشونم دارن اقامت میگیرند
آقای ناشناس هم شمااشتباه می کنید هم آقای فاضل ده آبادی زیرا برای همین حمله به آمریکا وحمله به دولت روحانی دلیل دارند واین دلیل دلالت برداشتن مطالعه است .
بدون شک جامعه وقتی آماده ظهور میشود که مردم درک و شعورشان آنقدر بالا باشد که پذیرش مدیران پاک دست و توانمند برای اداره جامعه را داشته باشند و حق حرمت بالایی را بین افراد جامعه پیدا کند و تا وقتی که مردم به خاطر دنیا و یا دفاع از مورد علاقه خودشان (اگر چه افراد آن حزب مدیران ضعیف و نالایق باشند) حق را زیر پا بگذارند امر فرج محقق نخواهد شد. با این انتخاب ها و رای هایی که به کامنتها داده میشه معلومه حداقل طرفداران تابناک زیاد منتظر ظهور نیستن یا امیدی بهش ندارن
در کشورهای غربی،ازدواج و برقرای رابطه جنسی با کودک (صغیر) بالاترین مجازات را دارد،حتی از مجازات قتل هم سنگین تر است.در آنجا بعضا از سن 16 یا بعضا 18 سال به بالا رشد یافته(کبیر) میشمارند.چرا بعضی ها همه چی رو از دیدگاه محدود روابط جنسی میبینند. روابط انسانها که همش روابط جنسی نیست؟مگر در مورد افرادی که دچار بیماری اعتیاد رابطه جنسی هستند.این بیماری به نبود توانایی در مهار یا به تعویق انداختن تمایلات و فعالیت‌های جنسی اطلاق می‌گردددر واقع رابطه جنسی و اندیشیدن به آن، افکار معتاد را تحت سیطرهٔ خود قرار می‌دهد و نیاز به انگیختگی جنسی جای نیاز به صمیمت را می‌گیرد
علم‌الهدی گفت: انسان‌ها برای اجرای احکام، ارزش‌های دینی، مقابله و جنگیدین با ارزش‌های ضددینی تا مرز جان دادن می‌ایستند. چرا از زبان مردم حرف می زنید
پس خدا روشکر که هاشمی رئیس قوه قضاییه نشد که همه ی خلافکارا رو آزاد کنه ....
حضرت زهرا الگوی ماست
یکی به پناهیان بگه فراماسونها جاهایی هستند که تو خوابش رو هم ندیدی!
آقای علم الهدی این گوی و میدان
جناب رفسنجانى در دوران سازندگى دلشان ترحم نكرد و شعار له شدن عده اى در زير جرخ توسعه دادند ولى در مورد زندانيان اينقدر دل رحم،الان من نابود شدم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار