بازدید 2762

سهام آسیایی به بالاترین سطح یک هفته اخیر جهش کرد

کد خبر: ۹۲۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 30 August 2019

روز جمعه، با بازگشت چین و آمریکا به میز مذاکره برای حل اختلافات تعرفه‌ای بین دو اقتصاد بزرگ جهان، سهام آسیایی جهش کرد و به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود رسید.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، با بازگشت چین و آمریکا به میز مذاکره برای حل اختلافات تعرفه‌ای بین دو اقتصاد بزرگ جهان، سهام آسیایی جهش کرد و به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود رسید.

از سوی دیگر، امید به ارائه اقدامات بیشتری از سوی بانک‌های مرکزی و دولت‌ها برای جلوگیری از کند شدن اقتصاد جهان، باعث تقویت سهام شده است.

همچنین روز جمعه سرمایه‌گذاران، منتظر انتشار برخی از داده‌های مهم، شامل نتیجه داده‌های رسمی تولید چین هستند که می‌تواند شاخص خوبی برای اندازه‌گیری میزان آسیب وارد شده به اقتصاد این کشور از جنگ تجاری با آمریکا باشد.

روز جمعه تمام شاخص‌های آسیایی در منطقه سوددهی قرار گرفتند و به همین دلیل گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱ درصد جهش کرد تا به بالاترین سطح خود از ۲۳ آگوست تا کنون برسد و از لحاظ هفتگی نیز اندکی سود کند.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۰.۲ درصد در ساعات کار بازارهای آسیایی رشد کند؛ این در حالی است که این شاخص در معاملات دیشب وال‌استریت بیش از ۱ درصد جهش کرده بود.

شاخص پن‌یوروپین استاکس۵۰ هم ۰.۳ درصد رشد کرد تا احتمال رشد بازارهای اروپا در معاملات امروز افزایش یابد.

شاخص نیکی ژاپن ۱.۲۹ درصد جهش کرد.

کامپوزیت شانگهای چین ۰.۲۳ درصد رشد کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۶۹ درصد بالا آمد.

ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی به ترتیب ۱.۵۵ درصد و ۱.۸۲ درصد جهش کردند.

حال‌وهوای بازارهای سهام پس از آن بهبود یافت که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیشب اعلام کرد مذاکراتی با چین در حال انجام است و مذاکرات بیشتری هم برای آینده زمان‌بندی شده‌اند.

وزارت تجارت چین هم اعلام کرد دو طرف گفتگوهایی در مورد مذاکرات تجاری ماه سپتامبر خود انجام داده‌اند، اما کنار گذاشتن تعرفه‌های جدید آمریکا بسیار اهمیت دارد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان، در نرخ ۹۸.۵۲۵ واحد، بدون تغییر باقی ماند.

نرخ برابری دلار با ین ژاپن اندکی ضعیف‌تر شد و به ۱۰۶.۴۷ واحد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان