بازدید 6948

توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل

کد خبر: ۹۲۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 28 August 2019

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل هشدار‌هایی به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه پلیس، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل هشدار‌هایی به شهروندان ارائه کرد.

سعید شعبان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل گفت: برای پیشگیری از سرقت از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری و مقابل کلیه پنجره‌های قابل دسترسی و نقاط نفوذ پذیر مانند نور گیر، پاسیو، روی دیوار‌های کوتاه و ... حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده ای، ایمن شود.

وی در ادامه هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت منزل را به شرح ذیل به شهروندان ارائه کرد:

۱- تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری نمائید و برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

۲- درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز نمائید و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل در‌های ورودی را تعویض کنند.

۳- کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنند.

۴- برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح نمائید، در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

۵- از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری کنند.

۶- حتی الامکان درب‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنند.

۷- از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.

۸- در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن بصورت یک جا خودداری کرده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنند.

۹- اموال با ارزش مانند طلا و جواهرات و وجوه نقد خود را به صندوق امانات بانک سپرده و از نگه داری آن در منزل و به ویژه در کمد و در کشو‌های میز خودداری کنند.

۱۰- نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارایی موجود خود در منزل صحبت نکنید و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنند.

۱۱- اگر در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با حضور در شورای معتمد پلیس محله هر کلانتری پیشنهادات خود را برای تأمین نظم و امنیت ارائه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار