بازدید 2107

حریری: پرواز دو پهپاد اسرائیلی نقض آشکار حاکمیت لبنان است

نخست‌وزیر لبنان سقوط دو فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت را نقض آشکار حاکمیت این کشور خواند.
کد خبر: ۹۲۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 25 August 2019

نخست‌وزیر لبنان سقوط دو فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت را نقض آشکار حاکمیت این کشور خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در سخنانی اظهار کرد که سقوط دو فروند پهپاد رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت نقض آشکار حاکمیت لبنان و به منزله زیر پا گذاشتن قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت به شمار می‌رود.

وی گفت که با میشل عون، رئیس جمهوری و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای تعیین گام‌های بعدی مشورت خواهد کرد؛ به ویژه اینکه پرواز جنگنده‌های اسرائیل بر فراز بیروت و ضواحی آن یک تهدید برای ثبات منطقه‌ محسوب می‌شود و تلاشی برای سوق دادن اوضاع به سمت تنش بیشتر است.

سعد حریری ادامه داد: جامعه جهانی و دوستان لبنان در جهان وظیفه دارند از قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در برابر خطرات نقض‌های اسرائیل و پیامدهای آن محافظت کنند. دولت لبنان نیز مسؤولیت‌های کامل خود را در این زمینه بر عهده خواهد گرفت.

میشل عون هم در سخنانی سقوط دو پهپاد رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی گفت، این مسأله بخشی از نقض‌های مکرر قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و گواه دیگری بر نیت خصمانه اسرائیل و هدف قرار دادن ثبات و صلح در لبنان و منطقه توسط این رژیم است.

در همین حال، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در واکنش به این اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بیروت به شورای امنیت شکواییه‌ای را به دلیل نقض‌های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد.

پیشتر نیز محمد عفیف، مسئول رسانه‌ای حزب‌الله اعلام کرد که حزب‌الله هیچ پهپاد اسرائیلی را در ضاحیه جنوبی بیروت سرنگون نکرده است.

وی عنوان داشت، در حالی که پهپاد نخست بدون اینکه خسارتی وارد کند، سقوط کرد، اما پهپاد دوم بمب‌گذاری شده بود و منفجر شد و خسارت‌های بسیاری را به ساختمان مرکز رسانه‌ای وابسته به حزب الله در ضاحیه جنوبی وارد کرد و آنچه که رخ داد، یک انفجار واقعی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی