بازدید 5527

بوشهر تنها استان بدون خانه امید

کد خبر: ۹۱۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ 24 August 2019
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان یک‌میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و حداکثر ۱۸ میلیون تومان است که بالاترین دریافتی‌ها مربوط به قضات و هیات علمی بازنشسته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از بوشهر، داریوش کشتکار ظهر امروز به مناسبت پنجم شهریور، روز تکریم خانواده و بازنشستگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالروز تکریم بازنشستگان، مراسم تجلیل از بازنشستگان برتر در سالن اجتماعات بانک صادرات بوشهر برگزار خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی برای تکریم از بازنشستگان خود برنامه‌ریزی کنند و از تجارت بازنشستگان استفاده کنند.

حقوق ۱۸ میلیونی بازنشستگان در بوشهر

وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۴۴ میلیارد تومان از صندوق بازنشستگی کشوری در استان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۳۰۰ بازنشسته حقوق‌بگیر در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد، حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان یک‌میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و حداکثر ۱۸ میلیون تومان است که بالاترین دریافتی‌ها مربوط به قضات و هیات علمی بازنشسته است.

۱۶ هزار بازنشسته در بوشهر

کشتکار بابیان اینکه ۶۵ درصد بازنشستگان استان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند، ابراز کرد:تا مهرماه امسال ۷۰۰ نفر از فرهنگیان در آموزش‌وپرورش بوشهر بازنشسته خواهند شد که با این حساب تعداد بازنشستگان استان بوشهر به ۱۶ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۲ هزار نفر شاغل با این صندوق در ارتباط هستند، تصریح کرد: ورودی و منابع صندوق در حال کاهش و خروجی صندوق در حال افزایش است.

ارائه وام پنج میلیونی به بازنشستگان

وی در خصوص تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان استان بوشهر ابراز کرد: برای هر بازنشسته وام پنج میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته‌شده است و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

بالا بودن بلیط پرواز، دغدغه بازنشستگان

کشتکار، سفر‌های سیاحتی و زیارتی را از دیگر تسهیلات ویژه برای بازنشستگان مطرح کرد و گفت: هر بازنشسته در طول دوران بازنشستگی خود می‌تواند سه بار به همراه یک همراه به مبلغ ۷۴۰ هزار تومان از تسهیلات سفر‌های زیارتی و سیاحتی استفاده کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر افزود: بازنشستگان استان مجبورند به دلیل بالا بودن بلیت پرواز هواپیما و نبود خط ریلی، از طریق زمینی به مشهد مقدس و دیگر مکان‌های سیاحتی و زیارتی اعزام شوند که بخاطر سن بالای آنان باعث رنجش بازنشستگان شده است.

بوشهر تنها استان بدون خانه امید

کشتکار بابیان اینکه بوشهر تنها استانی است که خانه امید ندارد، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه اعتبارات برای ساخت خانه امید در بوشهر از سوی صندوق بازنشستگی کشوری تخصیص داده‌شده، اما تاکنون زمین مناسبی برای احداث این مجمتع در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر محل پارک شغاب برای احداث خانه امید در نظر گرفته شد که هیچ استقبالی نشد و درخواست ما این است که دریکی از پارک‌های پرتردد شهر خانه امید بوشهر احداث شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر در تشریح خدمات ارائه‌شده در خانه‌های امید گفت: حضور پزشکان برای ویزیت رایگان، برگزاری برنامه‌های علمی، شب‌شعر و دیگر برنامه‌های متنوع، بخشی از خدمات ارائه‌شده در خانه‌های امید است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر