بازدید 4536

بررسی مشکلات حوزه درمانی تهران در جلسه با وزیر بهداشت

کد خبر: ۹۱۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 23 August 2019

نماینده مردم تهران در مجلس از جلسه تعدادی از نمایندگان با وزیر بهداشت و مسئولان مربوط در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در این جلسه در خصوص مشکلات حوزه درمانی استان تهران قبیل وضعیت بیمارستان‌ها، پسماندهای بیمارستانی و نوبت دهی در بیمارستان‌های دولتی بحث و بررسی صورت گرفت.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه تعدادی از نمایندگان تهران با وزیر بهداشت، استاندار تهران، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران و معاونین و روءسای دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت، بیان کرد: در این جلسه در خصوص خانه‌های بهداشت روستاهای استان تهران که چندین بار نیز نمایندگان در این زمینه سوالاتی را مطرح کرده بودند و هم چنین وضعیت بیمارستان‌های شهر و شهرستان‌های تهران بحث و بررسی انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در ابتدا رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تاکید داشتند که هدف از این جلسه بررسی مشکلات حوزه درمانی است. در ادامه نیز آقای سروش که از دیگر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هستند توضیح دادند که توزیع بیمارستان‌ها در شهر تهران صحیح نیست و به عنوان مثال در شرق استان تهران تعداد بیمارستان‌ها کم تره بوده و مردم در نوبت گرفتن از بیمارستان های دولتی با مشکل روبه رو هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تصریح کرد: بنده نیز در این جلسه به وضعیت بیمارستان‌های شهرستان‌های استان تهران نظیر پردیس که در آینده قرار است 500 هزار نفر در آنجا ساکن شوند، اشاره کردم چرا که اکنون شهر پردیس فاقد تخت بیمارستانی بوده و وضعیت بیمارستان الغدیر و درمانگاه الشفاء در آنجا مشخص نیست. در ادامه نیز مشکلات بیمارستان اسلامشهر و شمیرانات اشاره شد.

وی در ادامه گفت: در این جلسه نیز در خصوص وضعیت پسماند پزشکی که گاها در بین زباله ها هنگام دفن زباله دیده می شود، بحث شد. اخیرا ما از گودهایی که محل تفکیک و دفن زباله هستند بازدیدی داشتیم که در آنجا نیز زباله‌های پزشکی به وضوح دیده می شد. خانم سیاوشی نیز در ادامه اشاره داشتند که در بخش شمیرانات خیرینی هستند که می توانند برای احداث بیمارستان زمین اهدا کنند.

ذوالقدر اظهار کرد: خانم سعیدی نیز در این جلسه بر وضعیت بیمارستان پردیس و مشکلاتی که مردم در آن منطقه مواجه هستند تاکید داشتند. ایشان هم چنین به بازدید از بیمارستان شهید اکبری و مشکلات کمبود جای این بیمارستان اشاره کردند.

وی افزود: در ادامه نیز مسئولان مربوط توضیحاتی را در رابطه با مشکلات مطرح شده ارائه کردند. در خصوص بیمارستان الغدیر شهر پردیس اشاره داشتند که توسط خیرین ساخته شده است و در خصوص باقی مانده آن هنوز با خیرین به توافق نرسیده اند اما در خصوص درمانگاه الشفاء قول دادند که روبه اتمام است و کادر پزشکی تا پایان شهریور در آنجا مستقر خواهند شوند. در خصوص سایر بیمارستان‌های استان تهران نیز اظهار داشتند بودجه حدود 300 میلیارد نیاز است تا تکمیل شود و گفتند تا آخر این دوره ان شاءالله تمام خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در این جلسه استاندار تهران نیز تاکید داشتند که حدود 52 درصد مالیات را تهران پرداخت می کند اما برخورداری کم تری در بخش بهداشت و درمان و آموزش دارد. ایشان تاکید داشتند که روز به روز جمعیت تهران رو به افزایش است و نیاز است که یک نگاه جدیدی نسبت به تهران شکل بگیرد.

وی در پایان گفت: در خصوص پسماندهای پزشکی اینطور توضیح داده شد که حدود 99 درصد از پسماندها به شهرداری تحویل داده می‌شود و نحوه دفن آن به شهرداری باز می گردد چرا که این شهرداری است که زباله‌ها را به پیمانکار تحویل می دهد و باید بر این موضع نظارت داشته باشد که زباله‌های پزشکی به روش خود دفن شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل