بازدید 7023

نیروی دریایی آمریکا: آماده عملیات علیه ونزوئلا هستیم

کد خبر: ۹۱۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ 21 August 2019
یک فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا آمادگی این یگان را برای انجام هر گونه اقدام علیه ونزوئلا اعلام کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا از آمادگی یگان خود برای انجام «هرگونه اقدام علیه ونزوئلا» خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» دریا سالار «کرگ فالر» فرمانده مرکز فرماندهی جنوب آمریکا که در «ریودو ژانیرو» در برزیل و برای انجام رزمایش دریایی با ۹ کشور منطقه همراه با انگلیس، پرتغال و ژاپن حضور دارد گفته است که آماده انجام هر اقدام لازم علیه ونزوئلاست.

او این اظهارات را در شرایطی به زبان آورده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبلاً گفته بود آماده «محاصره» یا «قرنطینه کردن» ونزوئلا است.

فالر در این زمینه اظهار داشت: «درباره جزئیات برنامه ریزی و کار‌هایی که انجام می‌دهیم صحبت نخواهم کرد، اما برای اجرای تصمیمات سیاسی و اجرای واکنش سریع آماده هستیم.»

وی در ادامه افزود، اگر برای استقرار نیروی دریایی آمریکا تصمیمی گرفته شود، این کار انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به معاونان خود پیشنهاد داده تا درباره احتمال محاصره دریایی ونزوئلا بحث و گفتگو کنند. ترامپ پیشنهاد داده که کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در امتداد سواحل ونزوئلا قرار گیرند تا از تحویل کالا به این کشور جلوگیری شود.

آمریکا و برخی متحدان این کشور از سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند. این در حالی است که روسیه، چین، کوبا، بولیوی، ترکیه، ایران و برخی کشور‌های دیگر مادورو را به عنوان تنها رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، فالر در ادامه سخنان خود اظهار داشت که این رزمایش دریایی دو هفته‌ای در برزیل پیامی به مادورو و سایر شرکای وی است.

این در حالی است که وزیر خارجه ونزوئلا روز سه‌شنبه تهدیدات آمریکا در اعمال محاصره دریایی علیه این کشور را محکوم کرد. «خورخه آروازا» وزیر خارجه ونزوئلا در توییتی نوشت: «ما قبل از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل، دولت آمریکا را به خاطر محاصره جنایتکارانه و تهدید به اعمال محاصره دریایی و استفاده از زور علیه مردم ونزوئلا محکوم کردیم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی