بازدید 7256

ترامپ: ایرانی‌ها به خاطر غرور به ما زنگ نمی‌زنند

کد خبر: ۹۱۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 19 August 2019
رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار این ادعا که تهران خواهان گفتگو با واشنگتن است، گفت، اما ایران از بیم خدشه‌دار شدن غرورش با آمریکا تماس نمی‌گیرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه (امروز) مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران خواهان گفتگو با ایالات متحده است، اما به دلیل غرور ایرانی، نمی‌داند چطور باید مذاکره را آغاز کند.

وی که در شهر «موریستاون» نیوجرسی در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت نفتکش ایرانی «گریس ۱» (آدریان دریا ۱) که بامداد امروز «جبل طارق» را ترک کرد، گفت: «بحث تازه‌ای ندارم، جز اینکه ایران هم دوست دارد گفتگو کند. باید بگویم «ایران هم.»، چون چین هم می‌خواهد گفتگو کند. ایران هم می‌خواهد گفتگو کند. آن‌ها فقط نمی‌دانند چطور به آنجا برسند. ببینید، آن‌ها آدم‌های مغروری هستند، اما اقتصادشان در حال سقوط است. دارد سقوط می‌کند. تورمشان به سقف رسیده. اوضاعشان واقعا خراب است.»

ترامپ ادامه داد: «آن‌ها نفتی نمی‌فروشند. ما تحریمشان کردیم و آن‌ها خیلی کمتر، خیلی خیلی کمتر از آن چیزی که فکر می‌کردیم نفت می‌فروشند. قطره قطره. خیلی دنبال یک توافق هستند. فقط نمی‌دانند چطور تماس بگیرند، چون آدم‌های مغروری هستند و من این را درک می‌کنند. اما احساسم این است که شاید اوضاع با ایران راست و ریس شود، شاید هم نشود.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «اگر حواستان باشد، می‌بینید که آن‌ها قایق‌های ما را نگرفته‌اند. کشتی‌های ما را نگرفته‌اند. کشتی گرفته‌اند، اما کشتی‌های ما را نه. بهتر هم هست که این کار را نکنند. اما این را می‌گویم: واقعا فکر می‌کنم که ایران می‌خواهد به آنجا (گفتگو با آمریکا) برسد. آن‌ها پتانسیل خیلی بزرگی دارند. در مورد کره شمالی هم همین را می‌گویم. کره شمالی هم پتانسیل عظیمی دارد.»

ترامپ سپس گفت: «ایران هم پتانسیل عظیمی دارد و می‌توانیم خیلی زود چیزی ترتیب دهیم، اما آن‌ها درست نمی‌دانند که چطور شروع کنند، چون آدم‌های مغروری هستند. خیلی مغرور هستند. اما کشورشان دارد سقوط می‌کند. اقتصادشان فاجعه است. باید کاری کنند. ببینیم چه پیش می‌آید.»

ترامپ که در طول حضورش در کاخ سفید از توافق‌های بین‌المللی متعددی از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شده، پیش از این هم بار‌ها مدعی شده است که آماده گفتگو با تهران برای دستیابی به توافقی تازه است. او در عین حال ادعا کرده است که ایران هم به دنبال مذاکره با آمریکاست. وی با این وجود به تشدید تحریم علیه مردم ایران ادامه داده و ملت ایران را «تروریست» خوانده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۷
غرور چیه داداش شارژتلفنمون تمام شده تازه شارژ هم بشه مشترک مورد نظر در دسترس نمیباشد
افتخار می کنیم که غرور داریم و شلخته نیستیم.................
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
چی می گی تووووووووووووووووووو؟!!!!
بابا این یارو رسما تعطیله
آقای ترامپ ایران قایق یا شناور آمریکا را نمی گیرد که باب گفتمان باز شود و با باج سبیل آن را آزاد کند همان ابتدا هواپیمای آمریکا را ساقط می کند تا تکلیف آمریکا مشخص باشد
کل امورات رو ول کرده چشش به تلفن
یکی زنگ بزنه بگه گرینلند آماده فروشه
یکی زنگ بزنه بگه بیا پای میز مذاکره

یه بنگاه دار که شده رییس جمهور آمریکا
به عنوان یک شهروند عادی جامعه ایرانی مشکلی با مذاکره و عادی سازی رابطه با آمریکا در شرایط احترام و صداقت متقابل ندارم ولی معلومه هیچ کشور مقتدر و معتبری تحت این شرایط پای میز مذاکره اونم با تیم ترامپ نره
تروریست باباشه!
جا خورده ندیده میشه ملتی بجز اونا هم با کمترین امکانات با غرور سر بلند باشه . البته مسئولین به خودشون نگیرن . کم کاری و اشتباهاتشون دیگه قابل گذشت نیست
ایرانیان نه، مسوولین که وضعشون خوبه نمیخوان مذاکره کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
هزینه مذاکره خیلی زیاده مخصوص با ادم صفتی مثل ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
مردم هم نمی خواهند با این دار و دسته نفهم ترامپ مذاکره کنند. شما اگر می خواهی تحقیر شوی خودت برو مذاکره.
آدم حسابت نکردن
یعنی کسی که فحش و تهمت تروریسم بخوره و دست دوستی بده خوبه؟
چند وقتی هست که به من و خیلی ها ثابت شده این مرتیکه کلا تعطیله
یکی نیست به این آقابگه سری قبل خودت تلفن(معاهده برجام) راقطع کردی حالا اگر کار داری خودت باید زنگ بزنی که قطع کردی.خیلی احساس بزرگی می کنی؟!
اگه فقط با یه زنگ زدن مشکل حل میشه تروخدا یکیتون بهش زنگ بزنه. زیر بار گرونی داریم له میشیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار