بازدید 3225

وعده سرپرست آ.پ. درباره حذف مدارس خشت و گلی

کد خبر: ۹۱۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۱ 17 August 2019
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بزودی با تخصیص اعتبارات لازم و ویژه تمام مدارس خشتی و گلی استان سیستان و بلوچستان حذف و مدارس استاندارد با تجهیزات و امکانات لازم جایگزین آن‌ها می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا سید جواد حسینی روز جمعه در بازدید از نیکشهر و در جمع مردم و مسئولان اظهار داشت: ساختار آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی منطقه و فاصله طولانی شهر‌ها به دو اداره کل آموزش و پرورش تبدیل می‌شود.

وی افزود: این اقدام برای سهولت خدمات اداری و ارتقای تحصیلی انجام و ارائه خدمات بهتر می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جذب نیرو‌های خرید خدماتی، خاطرنشان کرد: ۲ هزار نیروی انسانی علاوه بر نیرو‌های معمولی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و پنج هزار نیروی خرید خدماتی نیز تا اول مهرماه جذب خواهند شد.

سرپرست وزارت و آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش توزیع نیروی انسانی مناطق کمتر برخوردار از جمله نیکشهر به صورت ویژه دیده خواهد شد.

حسینی از راه اندازی مدارس سمپاد مرکز استعداد‌های درخشان در نیکشهر خبر داد و گفت: تجهیز مدارس به لوازم برودتی، راه اندازی مدارس شبانه روزی، تقویت روستا مرکزی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در شهرستان نیکشهر است.

وی گفت: برای پرورش معلمین مستعد نیز دانشگاه فرهنگیان در ایرانشهر و چابهار احداث خواهد شد و بزودی زمین این دانشگاه در ایرانشهر به متراژ چهار هکتار در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام ابلاغ‌های معلمان تا پایان مردادماه صادر میشود و باید تکلیف محل خدمت همه مشخص تا بتوان کلاس‌ها را سروقت دایر کرد.

وی بیان کرد: کتاب‌ها با توجه به محرومیت‌های سیستان و بلوچستان رایگان است و برای تجهیزات مدارس و رفع مشکلات آن‌ها هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس شبانه روزی و طرح روستا مرکزی نیز توجه ویژه خواهد شد و با توجه به اینکه مدارس شبانه روزی کاربرد خوبی در این استان دارند برای راه اندازی آن‌ها تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد.

حسینی گفت: هیات دولت فرصت خوبی است تا بخشی از مشکلات و نیاز‌ها در آن مطرح و موارد لازم و مشکلات مرتفع شود.

وی گفت: سیستان و بلوچستان از نظر فضای آموزشی و امکانات مشکلات زیادی دارید که بنا داریم بخشی از مشکلات را در سالجاری مرتفع کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار