بازدید 4200

توصیه چین به طرف‌های درگیر در موضوع کشمیر

کد خبر: ۹۱۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 16 August 2019
نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از هند و پاکستان خواست با عمل به قطعنامه‌های شورای امنیت و توافقنامه‌های دو جانبه، اختلافات موجود درباره حاکمیت بر جامو و کشمیر را به طور مسالمت‌آمیز حل و فصل کنند.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ژانگ یون روز جمعه پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست چین و پاکستان درباره تنش‌های اخیر در منطقه جامو و کشمیر برگزار شد، این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وی افزود: در جلسه امروز گزارش دبیرخانه سازمان ملل متحد درباره درگیری‌های اخیر در جامو و کشمیر قرائت شد و اعضای شورای امنیت درباره این شرایط تبادل نظر و نسبت به آن به خصوص درباره شرایط انسانی در آنجا، اظهار نگرانی کردند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد ادامه داد: دو طرف از هرگونه اقدام یکجانبه که تنش را در این منطقه افزایش دهد، خودداری کنند که می‌تواند تنش فعلی را بسیار خطرناک سازد.

یون با اشاره به تماس‌های جداگانه امروز وزیر خارجه چین با همتایان پاکستانی و هندی خود، اضافه کرد: دیدگاه چین این است که اختلاف دو کشور درباره جامو و کشمیر باید به طور مسالمت‌آمیز بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، منشور ملل متحد و توافقنامه‌های دوجانبه حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: چین به شدت نگران است اعمال هرگونه اقدام یکجانبه که شرایط را پیچیده‌تر کند و خواستار خویشتنداری طرف‌ها است. اقدام هند منافع چین را به چالش می‌کشد و با نقض توافقنامه‌های دوجانبه، صلح و امنیت مناطق مرز‌ها را به خطر می‌اندازد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد: اقدامات یکجانبه هند مانع از اعمال حاکمیت چین بر مناطق مورد اختلاف نخواهد شد. پاکستان و هند باید از بازی با حاصل جمع صفر و اقدامات یکجانبه بپرهیزند و صلح و امنیت را در این منطقه برقرار سازند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان