بازدید 18980
در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح شد؛

حمله تند میرسلیم به اصلاح‌طلبان: اشتباهات را بپذیرید و مانع اضمحلال خود شوید/ اعلام برنامه‌های اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم/ مؤتلفه در چهارچوب ائتلاف نیروهای انقلاب وارد انتخابات می‌شود/ مردم از دولت و مجلس فعلی ناراضی‌اند

حق مطلب این است که اصلاحات اساسی در ادارۀ امور کشور با اصلاح مجلس میسر می‌شود و به نظر می‌رسد جامعۀ ما ضمن خویشتنداری در شش سال گذشته به اندازۀ کافی از ناکارآیی مجلس و دولت منتخب به ستوه آمده و در فکر اصلاح ترکیب مجلس در انتخابات اسفند ۹۸ است؛ از این روی، به نظر می‌رسد انتخابات مجلس یازدهم با رویکرد‌های متفاوتی از سوی مردم و جریانات سیاسی همراه باشد، چون مردم از وضعیت فعلی رضایت کافی ندارند...
کد خبر: ۹۱۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 17 August 2019

فاطمه علی اصغری ـ گروه های سیاسی در تدارک هرچه بهتر برای انتخابات مجلس هستند. اصولگرایان در چهارچوب ائتلاف نیروهای انقلاب سعی بر پیروزی در انتخابات مجلس بعد از چند دوره ناکامی در انتخابات های مختلف دارند و بر این باورند که به واسطه عملکرد نامطلوب ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در مجلس و دولت فعلی، زمینه برای پیروزی آنها در انتخابات اسفند ماه فراهم است؛ برای همین تلاش می کنند هر چه بیشتر چتر وحدت در این جریان را بگسترانند.

به گزارش «تابناک»؛ سید مصطفی آقامیرسلیم معروف به «مصطفی میرسلیم» سیاستمدار اصولگرای 72 ساله که اکنون از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ریاست شورای مرکزی حزب قدیمی مؤتلفه اسلامی را در کارنامه دارد، در دولت دوم هاشمی رفسنجانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۱ معاونت سیاسی اجتماعی وزیر کشور را بر عهده داشت. وی پس از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اظهارنظرها و ظهور و بروز جدی تری در عرصه سیاسی دارد.

او از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود که به پیشنهاد بنی‌صدر برای نخست وزیری به مجلس معرفی شد، ولی مجلس اول شورای اسلامی با نخست وزیری او موافقت نکرد. از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۸ در دوره ریاست جمهوری رهبر انقلاب، میرسلیم سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی رئیس جمهور بود و در انتخابات ریاست جمهوری قبلی با ۴۷۸٬۲۶۷ رأی معادل یک درصد آرا در جایگاه سوم ایستاد.

میرسلیم در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، آخرین وضعیت اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس شورای را تشریح کرده و درباره رویکردهای حزب مؤتلفه برای انتخابات پیشرو سخن گفته است.

آنچه در ادامه می خوانید، مشروح گفت‌وگوی با مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

تابناک: پیش بینی شما از جریان انتخابات مجلس یازدهم چیست و فکر می کنید چه اتفاقی در اسفند ماه رخ دهد؟

میرسلیم: حق مطلب این است که اصلاحات اساسی در ادارۀ امور کشور با اصلاح مجلس میسر می‌شود و به نظر می‌رسد جامعۀ ما ضمن خویشتنداری در شش سال گذشته، به اندازۀ کافی از ناکارآیی مجلس و دولت منتخب به ستوه آمده و در فکر اصلاح ترکیب مجلس در انتخابات اسفند ۹۸ است. از این روی، به نظر می‌رسد انتخابات مجلس یازدهم با رویکرد‌های متفاوتی از سوی مردم و جریانات سیاسی همراه باشد، چون مردم از وضعیت فعلی رضایت کافی ندارند.

تابناک: با توجه به گلایه‌های مردم از وضعیت اقتصادی باید چکار کرد تا زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس فراهم شود؟

میرسلیم: نامزدها باید به ویژه دربارۀ راهکارهای خروج از اوضاع فعلی به آگاهی رسانی عمومی بپردازند و نشان دهند چگونه راهبرد نادرست دولت و مجلس حامی آن، موجب بروز مشکلات همگانی شده است. این رویه در صورتی که همراه با ارائه راهکارهای عملیاتی باشد و مردم متوجه آن بشوند، حتما مورد اقبال قرار خواهد گرفت و حضور در انتخابات را پررنگ تر خواهد کرد.

حمله تند میرسلیم به اصلاح‌طلبان: اشتباهات را بپذیرید و مانع اضمحلال خود شوید/ اعلام برنامه‌های اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم/ مؤتلفه در چارچوب ائتلاف نیروهای انقلاب وارد انتخابات می‌شود/ مردم از دولت و مجلس فعلی ناراضی‌اند

تابناک: اصولگرایان با چه رویکردی در انتخابات آینده وارد عمل خواهند شد و چقدر برای پیروزی در انتخابات مجلس شانس دارند؟

میرسلیم: ابعاد رویکرد اصولگرایان متوجه نکات مهمی است؛ نظیر اصالت دادن به نظارت بر عملکرد قوۀ مجریه، اصلاح و تجدیدنظر بر برخی قوانین همچون قانون انتخابات، اصلاح ساختار بودجه و اهتمام نسبت به حفظ ارزش پول ملی، تعامل منسجم مجلس با قوای مجریه و قضائیه در پیشبرد برنامه‌های انقلاب و به اجرا گذاشتن سیاست‌های کلی ابلاغی به ویژه اقتصاد مقاومتی، اتخاذ تدبیر مناسب برای پاسخگویی به مطالبات معیشتی به ویژه خروج از رکود و رونق دادن به اشتغال، برنامه ریزی جدی برای ریشه کنی فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافی گری، و رواج دادن عمومی شفافیت. به نظر می‌رسد این موضوعات مهمترین مطالبات مردم برای انتخابات آتی است و با استقبال آن‌ها مواجه خواهد شد.

تابناک: حزب مؤتلفه در انتخابات مجلس با چه رویکردی وارد عمل خواهد شد؟

میرسلیم: گفتمان حزب در چارچوب همان رویکرد اصولگرایان است که البته با نزدیک تر شدن به تاریخ انتخابات دقیق تر و صریح تر خواهد شد. ارادۀ ما در حزب بر همگرایی و ائتلاف نیروهای انقلاب است.

تابناک: به نظر می رسد، جریان اصولگرا بعد از فوت آیت‌الله مهدوی کنی و آقای عسگر اولادی دچار مشکلاتی در ضریب همدلی و وحدت شده اند، به نحوی که این موضوع به نحو محسوسی در بین آنها قابل مشاهده است؛ نظر شما چیست؟

میرسلیم: تا آنجا که به حزب برمی گردد، باید تأکید کنم در پیروی از نظریات بزرگوارانی که یاد کردید، اقدامات حزب متکی به افراد نیست و در قالب همفکری و تدبیر جمعی سامان می یابد؛ بنابراین امروز بیش از همیشه معتقد به ضرورت همدلی  و ائتلاف اصولگرایان هستیم.

تابناک: نظر شما درباره تعیین پیش شرط از سوی برخی اصلاح‌طلبان برای شورای نگهبان چیست؟

میرسلیم: اصلاح طلبان باید به جای منحرف کردن اذهان عمومی از ضعف هایی که در شش سال گذشته داشته اند، صادقانه با مردم روبه رو شوند. به نظر من با صداقت بهتر می توانند مانع اضمحلال خود شوند تا با فرافکنی و پیش شرط گذاشتن برای شورای نگهبان.

تابناک: شورای نگهبان چگونه می‌‌تواند بستر افزایش مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کند؟

میرسلیم: شورای نگهبان وظیفۀ خطیر نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و تا کنون اقدامات مؤثری برای پیشبرد هرچه صحیح تر فرآیند انتخابات انجام داده است و با توجه به تجربیاتی که در چهل سال گذشته به دست آمده و نیز روش های نوین اخذ و شمارش آرا، به نظر می رسد که کوشش های شورای محترم نگهبان در دقیق تر کردن روش های ضابطه مند نظارتی و شیوه هایی که مانع شکل گیری تقلب و تخلف و اشتباه می شود، به ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات خواهد افزود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۱۲۸
آقای میرسلیم
شناسنامه هایتان را دیدیم

۳۵ سال از انقلاب گذشته بود هنوز شناسنامه تان ..........!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
من موندم کی به ایشون گفته این مدل ریش بهشون میاد یا قشنگ ؟ ریش مدل ال سیبیل کم حجم
قله های مد و فشن جا به جا شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
نمی دانم تابناک دستکاری کرده یا معجزه شده ؟
تعداد منفی ها در اکثر نظرات از ۳ کمتره
ناامید
| Italy |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
اصولگراها هم بدجوری دچار غرور شدند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
با گذشت چهار دهه از انقلاب دیگر سلطنت طلبها هم مجبور شدن شناسنامه خودرا به جمهوری اسلامی تعویض کنند ، من موندم آقای میرسلیم چطور تا بحال شناسنامه دوولت شاهنشاهی با آرم شیر و خورشید خودشو حفظ کرده.؟!
اصلاح طلبا دیکتاتور هستند اگر مردم بهشون رای بدن مردم روشنفکری هستند اگر ندن عقب ماندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
گفت باید حد زند هشیار مردم مست را
گفت هوشیاری بیار اینجا کسی هشیار نیست

گفت می بسیار خوردی زان چنین بخود شدی
گفت ای بیهوده گو حرف کم و بسیار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
شما برید شناسنامه شیرنشان هم حذبی تونو دریابید که اگر اصلاح طلب بود متمردو ضد انقلاب محسوبش می کردید
با این کارها مردم را نمیشه فریب داد
بهترین کار جهت فریب مردم استفاده از اشانتیون سیب زمینی و پیازه
از حملات برخی مسئولان به یکدیگر ولو جنگ زرگری هم باشد استقبال میکنیم
برای مردم هیچ اهمیتی ندارد مسئولان چی میگن
مردم فهمیده اند هیچکس به فکرشان نیست
این بازی های سیاسی فقط در زمان انتخابات دیده میشه
بعد از انتخابات همه بر سر یک سفره اند

بیچاره مردم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
آفرین
و از شما هم ناراضی اند
اصلاح طلب و اصولگرا دیگه حنا شون رنگی نداره...
هنوزم که همین لباس تنتونه.اضمحلال؟شما بلدی چطور جلوشو میشه گرفت؟پس لطفا اول خودتون عمل کنین بزرگوار.ببینیم میتونین خودتون رو از اضمحلال در بیارین؟اگر یک هزارم ثروت گروه کوچک شما دست احزاب مردمی بود دنیا رو فتح میکردن
اصلاح طلب و اصولگرا همش قصه هست. همتون سر و ته یک کرباس هستید
با سلام ، چراهرکس می خواهد از دولت یا مجلس انتقاد کند ، ازقول مردم حرف می زند ؟ شما تحلیل خودت و یا حداکثر حرف هم حزبی هایت را بیان کن ، مردم حرف خودشان را با رای خود سر صندوقها بیان میکنند و وکیل و وصی نمی خواهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
شما هم که از مردم می گی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
خب همشون سر سفره مردم هستند میخوان ریا نشه
چه خوب است که آمار رأی آقای میر سلیم را در ابتدای مطلب آورده اید. با توجه به این تعداد رأی می‌توان ادعا کرد که هر کس دیگری هم اگر از کانال تنگ نظارت استصوابی شورای نکهبان رد می‌شد و البته با این قید که سابقه وابستگی به هیچ حزب و یا جناحی نداشت از این تعداد رأ که به ایشان و حزبشان داده شده بیشتر رأی می آورد. منظور تخطئه ایشان نیست بلکه قصد توجه ایشان به این نکته است که در مورد مسائل کشور و رضایت و یا عدم رضایت ، به وکالت تز مردم سخنی نگویند چون وکالتی ندارند!! اما در کورد سؤال از ایشان که شورای نگهبان چگونه می‌تواند زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم آورد .... ، پاسخ ایشان واقعاً بی وجه، نا مرتبط با سؤال و‌جتی خنده دار است . ایشان با این سطح از هوش و درایت چگونه از فیلتر شورای نکهبان به عنوان رجل سیاسی عبور کرده اند؟
خخخخخخخخخخخخخخخ!!!!! وای خدایا. یاد مناظره های انتخاباتی افتادم که این بابا اسباب کرکر خنده ملت رو فراهم کرده بود تا مدت ها!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
هنوزم داری می خندی اون موقع خندی بعد ش چی ؟
خیلی خوشحال شدم دیدم اقای میر سلیم هنوز زنده است.
جناب آقای مهندس میرسلیم. سلام علیکم. افرادی میتوانند به اصلاح طلبان گلایه و یا انان را مورد خطاب شدید قرار دهند که حداقل یک نکته مثبت در کارنامه عملکردشان داشته و در میان مردم مقبولیتی داشته باشند. آیا دوره وزارت جنابعالی در فرهنگ و ارشاد را به یاد دارید!؟
اگر رهبری از دولت حمایت نمی کرد مردم در سال 96 فاتحه این دولت را خوانده بودند همین امروز اگر رهبری حکم تنفیذ خود را از رئیس جمهور بگیرد مردم پایکوبی و شادی خواهند کرد
میر سلیم کسی معتلفه نمی شناسد چند صد نفر ادم و همفکر دارید لطفا دریابید
محمد خاتمی : دیگه از دست من هم کاری ساخته نیست !!!

آقای میرسلیم ، شما هنوز خوابید. بیدار شید. همه چیز عوض شده.
بنده خدا میرسلیم! انگار اصلا تو ایران زندگی نمیکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
مگه شما الان دارید زندگی می کنید
موتلفه این کشور را آخر به باد میدهد.
آقای میرسلیم ولی آقایان خودشان را قبول دارند در حد المپیک، مردم از دولت ناراضی اند؟
سنگ پای ایران در جهان رقیب نداره.
آقای میرسلیم:
مشکلات را همه میدانیم. راه حل عملی به قول آقایان «برون رفت» از این وضعیت چیست؟ آیا هدف و راه حل فقط دستیابی به مقام و منزلت است؟
حالا اگر رئیس جمهور شده بودی اوضاع خیلی خوب بود. این ها همش باز یه.
مردم با این قیمت اجناس بایستی خیلی کم عقل باشند که بخواهند رای بدهند
مردم به هیچکدومتون اعتماد ندارند. همتون فقط شعار میدید.
مردم از حرفهای شما هم ناراضیند .
دیگه فقط تو رو کم داریم
مردم به اصلاح طلبها رای دادند که امثال تورو نبینند
یقه ات را یکم باز کن بزار هوا بیاد و بهتر نفس بکشی. در آخرین انتخابات شما چند تا رای آوردید؟
مطمئن باش رای اصلاح طلبان به شما و امثال شما نخواهد رسید.
اشرافیگری را هم برو از سلطان پتروشیمی طرفدارتان بپرس آسید مصطفی!!!!!
دادا مردم از همه تون ناراضی ان
اشکال این است که برخی راجع به همه چیز نظر می دهند از سیاست تا موتور دوزمانه
مردم از همههههههههههههههههههههه شما مسئولین ناراضی اند.
تادلار نفتي هست ما هم هستيم حالشو ميبريم
خدا رو شکر همه جناحها در دوره ای زمام امور رو در دست گرفته اند و همه مردود شده اند بدون تعارف همه فقط هم جناحی همای خودشونو ساپورت کردن بدون بررسی تخصص اونها و سعی کردن جناح مخالف رو بپکونن بدون یررسی منافع ملی. شعار و شعار و جنگ زرگری . و باز هم بدبخت ملت ایران
برو آقا پی کارت
جز معدودی کسی دیگر شما را قبول ندارد...مردم ناراضی اگر رای ندهند شما با همان تعداد اندک رای سنتی بالا می آیید اما این بمنزله مقبولیت شما در نظر مردم نیست هرچند خودتان را به آن راه بزنید!
مردم به شدت ناراضیند , از شما هم همچنین , توهم نزنی که با این غیب گویی !
1000 تا گوسفند قربان اون کله ی خوشگلت؛ خوب عزیزم شما هم کلی اشتباهات داشتید . حداقل خودتان بروید کنار یک جوان خوش سلیقه و مومن بیارید جلو....
مردم از هیچ دولت و هیچ مجلسی راضی نبودن!
فقط خواب بودن!
جناب میر سلیم
مردم از عملکرد مدیران جمهوری اسلامی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به تنگ آمده اند و برایشان این دو قشر با هم تفاوتی ندارند بهر حال انسانهای زیاد خواه تفاوتی با یکدیگر ندارند
بجای خانه ملت بگویید خانه دولت خانه نظام و حکومت!
هیچوقت اینها نماینده ما نبودن!
فقط فکر منافع خودشون بودن!
کسانیکه از جیب مردم هزینه می کنند و خود زندگی بالاتری از ضعیف ترین مردم دارد مطمئن باشند که مورد حمایت مردم نیستند حالا فرقی ندارد اصولگرا باشد یا اصلاح طلب ....
تابناک
انتقادات رو سانسور نکن!
ما مرم هستیم! این صدای ماست!
چیز کردن مردمو دوباره شروع کردن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
منکه دیگه چیز نمیشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
من هیچ وقت چیز نبوده ام ، امیدوارم لااقل از این بعد مردم هم چیز نشوند .
مردم فقط از دولت و مجلس ناراضی اند???
اقای میر سلیم ناز نازی شما هم بعد از انتخابات اگه رای بیاری راهی جز خلق پول بدون پشتوانه نخواهی داشت
خواب دیدی خیر باشه ، همه تون مثل هم هستین
کسی فهمید این چی میگه و فازش چیه؟؟؟
مردم در انتخابات شرکت نمی کنند
کاش جناب میرسلیم و حزب متبوعشان مؤتلفه، عملکرد خودشان را طی این چهل سال بیان می کردند که در راه رفع مشکلات مردم و کشور چه کارهایی کرده اند و چه کارهایی نکرده اند. هر چند به دولت هم هزاران نقد وارد هست، ولی این نقد باید از طرف فعالین واقعی و صاحب نظر که مشکلی را از این مملکت رفع کرده اند، بیان شود.
بررروو عمو باز دمه انتخابات شد میخواین تنورو داغ کنید که مردم بیان وسط انگار این دولت تنها دولت ناکارامد توی این چهل سال بوده تمام دولتها ناکارامد بود تا الان ثابت شده که با رای دادن چیزی درست نمیشه.
اگز به نظر مردم باشد که مردم سالهاست از وضع فعلی ناراضی هستند.
صحیح است، صحیح است، صحیح است
ساختار قدرت و ثروت دست شماست ، اصلاح طلبان اشتباه خود را بپذیرند
ا_ ، اصلاحات از روی ناچاری از روحانی حمایت کرد
۲_ شک نکن اگه کسی غیر از روحانی از باند شما رییس جمهور بود کشور به سرنوشت سوریه دچار میشد
۳_ خودتان نزدیک به ۴۰ سال در این کشور مسیولیت داشتی چه قدمی برای رفاه ملت برداشتید
۴_ وقتی امثال شما به رای و نظر مردم احترام نمی گذارند و هر روز سنگ اندازی میکنند تقصیر ملت چیست
۵_ امثال شماها اجازه نداید که دولت به وعده های خود عمل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
لایک لایک لایک
بلند بلند شو صبح شده بلند شو
میرسلیم در ارزوی پیروزی بر ارای باطله
واقعا باید به اعتماد بنفس و صداقت و انصاف این جناب میرسلیم نمره ۲۰ داد !!؟؟؟
و دقیقا خودشان را به کوچه چپ چپ چپ زده اند!!؟؟
ولی مردم خوب میدانند که اگر تازه ۳ سال است که فهمیده اند که اصلاح طلبان هم قادر به اصلاح این سیستم نیستند
ولی ۳۹ سال است که مطمئن شدند
که حزب موتلفه اصلا قصد اصلاح را نداشته و ندارد و نخواهد داشت
کلا اعتماد به نقس نیست که برج میلاده. نه شما و طیف شما کار کن هستند نه اصلاح طلبان همه دنبال جیب خودتون هستید
همتون سروته یه کرباسین.
دیگه 250 هزار رای که این هم ادعا نداره جناب !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
شما هنوز هم ادعا دارید ؟ آن انتخاب شما با رای بالا را دیدیم . ارزش 250 خیلی بیشتر بود . موضوع این بود که وعده نداد وگر نه او هم رای بالایی اخذ می کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
دروووود
کسی کل آرای 500.000رای بوده است باید صرفا درهمین اندازه اظهار نظر کند نه از طرف کل مردم
آقای میرسلیم! اگر اضمحلال هم بشوند قطعا تعدادشان حتی در یک استان هم از تعداد افرادی که به شما در انتخابات رای دادند بیش تر خواهد بود. شما بهتر به فکر خودتان باشید!
" مردم از دولت و مجلس فعلی نا راضی اند"!!
یعنی فکر می کنید مردم از دولتها و یا مجلسهای قبل راضی بوده اند؟!الان وزرای دولتهای پیشین و یا نمایندگان ادوار گذشته مجلس کجایند؟!مگر آنها چه گلی به سر مردم و یا کشور زده اند؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
مردم نه فقط از دولت و مجلس که از همه مسئولین ناراضی هستند
بازتاب نظرات این شخص از درجه اعتبارسایت خبری به شدت میکاهد سند میزان رای در انتخابات میرسلیم
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
این آقایان همه کاره در کشور بوده وهستند،حال اصلاح طلبان تقلبی هم بخشی از خودشان میباشند ولی اصلاح طلبان واقعی که یا هیچکاره ویا در حصر هستند را مسئول همه بد بختی ها جلوه دادن کسی را قانع نخواهد کرد.
کشور را بدست اصلاح طلبان واقعی باید سپرد و قدم اول برداشتن حصر است.
واقعا خنده داره که افرادی که در انتخابات حتی 2 درصد آرا را هم کسب نکردند و آرایشان از آرای باطله هم کمتر بوده برای دیگران تکلیف تعیین می کنند! جل الخالق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
موضوع این است که آنهایی که رای بالا داشتند چه کردند ؟ خود شما که اینهمه اظهار نظر می کنید چی ؟ آیا جرات شرکت دارید ؟ موضوع دیگر این است که شما ها که مدعی فضل و کمالات هستید و ادعای روشنفکری دارید نتیجه انتخابتون هم دیدیم .
بس کنید دیگر هر کسی جای شما بود دیگه روش نمیشد از خونه بیرون بیاد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
انتخاب منتخب به ارا نیست دوست عزیز
حرص نخور
آقای میرسلیم چه فکر کرده؟ نکنه خیال کرده خودش و سایر اصولگرایان واقعا محبوب مردم هستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
ایشون و سایر اصولگرایان و قشریون، توهم محبوبیت دارند. توهم و دیگر هیچ!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
اره مردم یکی تشنه میر سلیم اند و یکی دیگر اقای کریمی قدوسی و دهقان همدانی و حاجی دایگانی و لینی و بین الله معروف پایداری ها زاهدی ها سرداران مجلسی دوره قبل مشکل مملکت اصلاحطلب و اصولگرا نیست هر دو طیف در ۴۰ سال مردم را بازی دادند

جمنا موتلفه جامعه مهندسین باهنر پایداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
بلخره فکر کرده یا خیال کرده
:)))))
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
نه شما ها با تورم 300 درصدی محبوب همه هستید
نعداد اصولگرایان را میتوان از طریق شمارش تعداد استفاده کنندگان از نرم افزار سروش استخراح کرد ! با این یک نفر و نصفی هوادار چه کبکبه ودبدبه ای براه انداخته است حالا اگر مثلا یک دهم کشور هوادارتان بود چه میکردید !!! چهل سال است در پست ومقام جولان میدهید کدام کارنامه قابل دفاع را دارید شمایی که هنوز با شناسنامه زمان شاه رای میدهید ؟؟؟
با سلام
این صحبت های ایشان نشان می دهد که ایشان در متن جامعه نیست. موضوع این دولت واین مجلس نیست مردم کلا از همه جناح ها ناراضی هستند. ضمنا راه حل های ایشان بازهم کلی گویی است. ایشان به راه حل برون رفت از تحریم اشاره نکرده ومبحث مذاکره.
با سلام
این صحبت های ایشان نشان می دهد که ایشان در متن جامعه نیست. موضوع این دولت واین مجلس نیست مردم کلا از همه جناح ها ناراضی هستند. ضمنا راه حل های ایشان بازهم کلی گویی است. ایشان به راه حل برون رفت از تحریم اشاره نکرده ومبحث مذاکره.
ظاهرا اقای میرسلیم یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری تو ایران نبوده و یا مثل اصحاب کهف تو خواب بوده . مباحث فهرست واری را مطرح میکند که انگار تو هوای تبلیغات انتخاباتی است . یادش رفته و شاید اصلا یاد نگرفته که یک سیاستمدار تراز بالا با قطعیت صحبت نمیکند و همیشه یک جای اما میگذارد و به عبارتی یک راه فرار را باز میگذارد . و با قطعیت از افکار مردمی صحبت نمیکند و معمولا انهایی که سیاست را بلد نیستند برای شواف کردن مردم را پیش میکشند و نظرات خود را بنام مردم میگویند . ایشان بعد از 40 سال متوجه نشدند که 2 روز مانده به انتخابات موج مردمی تعیین کننده میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
شما ها تو این شش سال نشان دادید که از ایشان خیلی خیلی بهتر هستید
اقاى مير سليم ميشه بگيد مردم از كى راضى هستند ؟
مردم از اصلاح طلبان ناراضی هستن از اصولگرا ها خیلی وقته ناراضی اند.کسی دگر رای نخواهد داد.اصلا شما چه کاره مملکتی.مردم از همه شماها ناراضی هستند کی میخواهید بفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
از طرف خودت حرف بزن
این بنده خدا انقدر نبوده من فکر کردم بعد انتخاب قهر کرده رفته از ایران نگو ناقلا هنوز هست صداش در نمیاد چخبر از زیر اب اقای میرسلیم؟
خیلی استفاده کردیم
مصاحبه میرسلیم مرا یاد خاطره ای انداخت که میهمان بودیم و یکی از میهمانان بخاطر کهولت سن و کسالت تا پایان روز ساکت و سر بر بالین بود . میزبان هم خیلی مودب بود موقع بدرقه میهمانان رو به این مرد کهن سال کرد و خیلی با صلابت و جدی گفتند که حاج اقا خیلی استفاده کردیم . و الان هم باید به اقای میرسلیم گفت . حاج اقا خیلی استفاده کردیم
ایکه خود ره را ندانی ره نمایی کی توانی وشما موتلفه ای ها حمایت های که از خلخالی واحمدی نژاد کردید اشتباه نکرده آید ومسئولبت را قبول دارید وشما به نظر خودتان پیش مردم خیلی عزیزید. خداوندا همه ما را براه راست هدایت کن وعمر با عزت وشرف بده. آمین یا ربالعالمین
خبرگزاری تابناک کس دیگری نبود که با او مصاحبه کنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
چرا جهانگیری هم بود
هردو حزب چه اصولگراه وچه اصلاح طلب از یک قماش هستید ...اون احمدی نژادتان واینهم روحانی...
کسی که 50 سال است یک جور لباس می پوشد مشخص است که چقدر در فکر تغییر واصلاح است.
"میرسلیم: ابعاد رویکرد اصولگرایان متوجه نکات مهمی است؛ نظیر اصالت دادن به نظارت بر عملکرد قوۀ مجریه"
-ایکاش 1% این اصالت دادن به نظارت بر قوه مجریه را در زمان دولت خدمتگزار عمل می کردید که کشور مخروبه نمی شد.(مخصوصا زمانیکه دیوان محاسبات که دستگاه نظارتی مجلس بر عملکرد بودجه ای دولت است رییسش که رحیمی بود در حضور آن رییس جمهور گفتند:"دولت شما پاک دست است ونیازی به نظارت ندارد!" کسی هم تو دهنش نزد که بگوید مردک تو پول میگیری که نظارت کنی اگر نظارت نیاز نیست پس دیوان محاسبات را باید منحل کرد!!!)
وقتی فرد میتواند فقط با 20% « آراء اخذ شده » وارد مجلس شود ، مسلما عدم استقبال مردم و یا استقبال با رای منفی و باطله ،نمیتوانند هیچ تاثیری بر انتخابات بگذارند.کافیست فقط 20% از 7،8 میلیون طرفدار اصولگراها از یک فرد استقبال کنند .تا بشود مثلا منتخب مردم .
شور آفرینی انتخاباتی را هم صدا و سیمای شیفته اصولگراها بر اساس ؛

«شروع كن یک قدم با تو ؛ تمام گام های مانده اش با من»

به عهده خواهد گرفت ، طوری که مردم ایران و جهان فکر کنند 150% مردم (: دارای حق رای ، در انتخابات شرکت کرده اند و از میان انبوه آراء مأخوذه بهترین و کارامد ترین افراد توانستند هرکدام با 140% آراء به مجلس راه یابند.
هر چند که میرسلیم به کمتر از ریاست جمهوری رضایت نمیدهد و گر نه خوب متواند بفهماند که تمام اشکالهای موجود و وضعیت اقتصادی خراب ، بخاطر وجود روحانی و دولتش است.ولی مطمئن نیستم بتواند بفهماند که خودشان بهتر خواهند بود از آرایی که در ریاست جمهوری بدست آورد میشود فهمید.
هر چند یک درصد آرای مأخوذه هم کم نیست و میرسلیم توانست کرسی مجمع تشخیص را با آن تصاحب کند.
حاج اقا اطمینان داری در توهم نیستی.ایا رد مجلس فعلی دلیل بر تائید شماست.زهی!
جناب ميرسليم
مردم ناراحتند درست مگر كساني كه براي دوره بعد كانديد ميشوند از فيلتر شوراي نگهبان نميگذرند قطعا مجلس بعد فاجعه بارتر خواهد بود و ربطي هم به انتخاب مردم ندارد چون دراين فاصله چهارساله بسياري از نيروهاي متخصص و كارامد با بدگملني شوراي نگهبان مواجه شده اند و كانديداها ضعيف تر خواهند بود
سالهاست این کشور وامورات اجتماعی.اقتصادی.سیاسی.نظامی و....توسط یک جمع چندهزار نفری از دوجناح به گروگان گرفته شده و قتی اصلاح طلب قدرت را در دست داشته اصولگرا دم از اصلاح می زند ووقتی اصولگرا مجلس ودولت راقبضه کرده اصلاح طلب دم از تغییر واصلاح می زند .آقای میر سلیم بهتر است به فکر روزهای خوش بازنشستگی در کعبه آمال چین باشید
متاسفانه کسانی که به فکر خودشان برای این مملکت زحمت کشیده اند و نمونه بارز آن ایشان است، شده است از خود بپرسد اینهمه ناکاآمدی ثمره کدامین دوره است؟ شده است در کارنامه خود نگاهی بیاندازد که پس از چندین سال وزارت ارشاد ما هنوز هستش گرو نه است! کجای تاریخ سراغ دارید کسانی اشتباه کنند و اینگونه سخن برانند؟ مردم نه به شما نه به حرب شما و نه به اصولگرایان دیگر اعتمادی دارند.
اصول گرايان واصلاح طلبان از نظر مردم هچ .
دوستان سرتون گرم نشه با این بازی های سیاسی
اینها همه با همن
این صحبت ها هم فقط نمایشه
موتلفه خیلی وقته که نابود شده! بازمانده همین میر سلیمه
میر سلیم نکند فکر کردی مردم از شما و همفکرانت راضی هستند ؟ ! بدبختی ملت از زمانی شروع شد که شما و همفکرانت در مصدر امور مملکت سلطه یافتید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
بدبختی مردم از اون جا شروع شد که بهشون گفته شد به کی رای بدن اونا هم چشم بسته رای دادن الانم از همه طلبکارن
نه اصولگرا نه اصلاح طلب فقط ادید مستقل
بله مردم از دولت و مجلس فعلی ناراضی هستند ولی مسلما اگه طیف اصولگرا روی کار بودند کار به جنگ و پایان ایران میکشید!!
تو اول اون قیافه ... خودتو درست کن
شما که هیچ هستید در بین مردم
جناب آقاي مهندس ميرسليم گويا يک سويه به موضوع نگاه مي کنيد. اين پيشنهاد شما نه براي يک جناج؛ بلکه براي همگي شماهاست.
همتون مثل هم هستید دیگه حناتون رنگی نداره با این بازیای سیاسی ما گول نمیخوریم
فقط ظريف وبس
جناب آقای میرسلیم بلایی که اصولگرایان بر سر مردم آوردن کم از اصلاح طلبان نیست
مردم دیگر پشت هیچکدامتان نیستند
این انتخابات روبه رو را بروید با پول و فتوشاپ درست کنید
پشت نظام هستیم
ولی پشت هیچکدامتان نه
چی زدی میرسلیم؟
میرسلیم تو و امثال تو بازنشستگی ندارید؟
چی میخوای ؟ خسته نشدی ؟ دست بردارید از سر این ملت بدبخت!
هر کدوم به نام و از طرف ملت حرف میزنید و بویی از نیازهای ملت رو هم نبردید!
ملت تو و امثال تو چه اصولگرا و چه اصلاح طلب رو نخواد ببینه باید چه کنه؟
خیلی رو دارید !!!!!
آقای میر سلیم میشه بفرمایید ازکجا فهمید مردم از دولت ومجلس رضایت ندارد نکنه آبدارچی اداره تان گفته مشکل ما اینست که هرکی سوار میشه دیگه نمیخواد پیاده بشه بابا جان 73سالته دیکه بیا پائین کمی استراحت کن بزار جوانتر هابیاین میدان ازاول انقلاب تو داخل گود بودی چکارکردی فکرمیکنی ازعمرت چقدر باقی مانده برای ماایرانیها اصلاح کار واصول کار هیچ فرقی ندارد فقط ایران وایران مهم است جانم فدای ایران
زکی
اقای میر سلیم یه نگاه به میزان ارائتون در انتخابات قبلی بندازید بعد دیگران رو موعظه کنید .خدایی من اگه جای شما بودم میرفتم پیِ زندگیم .من موندم این حضرات این حد از اعتماد به سقف رو چه جوری کسب کردن؟؟!!
مردم ایران می دانند که در دولت اصلاحات و تدبیر و امید، مسئولین و کارمندان اصولگرا تیشه به ریشه مردم زدند تا مردم را از اصلاح طلبی خسته کنند امّا مردم دیگر دوست ندارند اصولگرایان و انحرافیون سر کار باشند هر چند می دانند که اصولگرایان همیشه هستند و می خواهند کشور به چهل سال قبل برگردد. کاش این همه سلطان و اختلاس گر و دلال ئ ... را از نظر اصلاح طلبی و اصولگرایی مشخص می کردند و همه دارای یک شناسنامه حزبی بود ... انشالله
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی