بازدید 3955
۲

سرنوشت طرح مجلس برای ظرفیت پزشکی

کد خبر: ۹۱۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 13 August 2019

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه افزایش دو برابری ظرفیت پزشکی عملیاتی نیست، طرح افزایش ظرفیت، مسکوت ماند.

به گزارش مهر، دکتر حمید اکبری افزود: با توجه به اینکه افزایش دوبرابری ظرفیت پزشکی برای سال تحصیلی جاری عملیاتی نیست و در رشته های علوم پزشکی نمی توان این کار انجام داد. قرار شد کار کارشناسی بیشتری بر روی این مسئله صورت گیرد و در جلسه ای که با نمایندگان طراح افزایش ظرفیت پزشکی برگزار شد، از سوی نمایندگان مخالف طرح و نمایندگان وزارت بهداشت اطلاعاتی ارائه شد و مشخص شد که نمی توان این ظرفیت را بدون کارشناسی دو برابر افزایش داد و به دانشگاه ها لطمه وارد کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: به نظر می رسد طرح اعلام وصول نشده است و جامعه پزشکی و دانشجویان و افرادی که در این زمینه اطلاع دارند باید در این زمینه نظر دهند.

وی درباره نظرات برخی تشکل های دانشجویی درباره لزوم افزایش ظرفیت گروه پزشکی گفت: ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی داریم که در این میان تعدادی از تشکل های دانشجویی نیز موافق افزایش ظرفیت هستند اما موافقان طرح نیز معتقدند که دو برابر شدن ناگهانی ظرفیت پزشکی امکان پذیر نیست و باید کار کارشناسی صورت گیرد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره بخش دوم ماده واحده طرح افزایش ظرفیت پزشکی که به امکان انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل می پردازد، گفت: انتقال دانشجویان ایرانی در گروه علوم پزشکی از دانشگاه های خارج به داخل از دی ماه ۹۷ ممنوع شده است و این ممنوعیت اعمال شده و ادامه دارد و با توجه به اینکه طرح نمایندگان مجلس مسکوت مانده است، هیچ قانون جدیدی در این زمینه وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پیروزی دوباره مافیای پزشکان و وزارتخانه پزشکان...
کسی حریف معافیای پزکی نمی شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر