بازدید 3244

چه"خبر" از فیس‌بوک؟

کد خبر: ۹۱۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ 11 August 2019

فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد گزینه و قسمت جدیدی را تحت عنوان "اخبار" به پلت‌فرم خود اضافه کند تا به کاربران و علاقمندان امکان پیگیری راحت‌تر اخبار موردنظر خود را بدهد.

به گزارش ایسنا، فیس‌بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان که طبق آخرین آمارها، میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر در جهان است، به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود بیفزاید تا کاربران و علاقمندان بتوانند به پیگیری و مشاهده اخبار و گزارش‌های موردنظر خود در رسانه‌های برتر و مشهور جهان همچون واشنگتن پست، بلومبرگ و ABC نیوز بپردازند.

بر اساس گزارشی که در وال‌استریت ژورنال آمده است، فیس‌بوک قرار است یک قرارداد و لایسنس سه ساله با ناشران اخبار منعقد کند که به واسطه آن، کاربرانش قادر خواهند بود اتفاقات رخ داده در جهان را رصد کرده و محتوای مربوط به آنها را در صورت تمایل بر روی پلتفرم اخبار فیس‌بوک مطالعه کنند.   

گفته می‌شود فیس‌بوک به ازای این قرارداد همکاری سه میلیون دلار در هر سال برای خریداری تیتر و مطالب برتر اخبار ناشران معروف و رسانه های بین‌المللی و محوری در جهان خواهد پرداخت.

هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری از این تصمیم و اقدام جدید فیس‌بوک در دسترس نیست ولی به عقیده بسیاری از منابع آگاه، اضافه شدن بخش اخبار در پلت‌فرم شبکه اجتماعی فیس‌بوک قطعی به نظر می‌رسد و این بخش، در کنار بخش‌های مختلف این پلت‌فرم همچون " Messenger "، " Videos " و " Marketplace " ظاهر و نمایان خواهد شد.

مارک زاکربرگ پیشتر نیز در این خصوص خاطرنشان کرده بود: برای من مهم است که مردم چگونه به اخبار درست و قابل اعتماد و گزارش‌هایی که برترین ژرونالیست‌های جهان در خصوص اتفاقات مختلف می‌نویسند، دسترسی پیدا می‌کنند؛ بنابراین رسالت فیس بوک را هم‌اکنون در افزودن بخش جدیدی تحت عنوان اخبار می‌بینم. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر