بازدید 5494

واکنش وزارت‌خارجه به‌تحریم ظریف در‌شبکه‌های‌اجتماعی

کد خبر: ۹۱۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 11 August 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تحریم وزیر خارجه کشورمان در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سیدعباس موسوی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اقدام آمریکا به منظور محدود کردن محمد جواد ظریف در شبکه‌های اجتماعی را بیهوده دانست و گفت: «صدای ظریف قطعا به طور مقتضی به گوش جهانیان خواهد رسید».

موسوی در ادامه از محمد جواد ظریف به عنوان رئیس دیپلماسی کشور یاد کرد و افزود «آقای دکتر ظریف به عنوان فرمانده و رئیس دیپلماسی کشور همواره مورد بغض و غضب کسانی بوده است که از شنیدن صدای ایران بیمناک بوده اند و بخاطر اثرگذاری عملی حضور دکتر ظریف در مجامع بین المللی و حضورش در شبکه‌های اجتماعی و روشنگری نسبت به سیاست‌های ایالات متحده معلوم بود که مورد بغض و نفرت آن‌ها باشد؛ از این رو تصمیم گرفتند وی را تحریم و محدود کنند».

وی همچنین ادعای آمریکا مبنی بر آزادی بیان را به چالش کشید و گفت: «در صورت فشار مقامات آمریکایی به شبکه‌های اجتماعی برای محدود کردن ایشان (جواد ظریف) این نشان دهنده میزان باور آن‌ها به آزادی اطلاعات و آزادی بیان خواهد بود، ولی باید در نظر داشته باشند صدای حق همیشه طنین انداز خواهد شد و صدای آقای ظریف به عنوان­ رئیس دیپلماسی ایران قطعا به طور مقتضی به گوش جهانیان خواهد رسید».

موسوی با تاکید براقتدار کشور در بیان مواضع خود گفت: «مقامات آمریکایی مدتهاست از جمهوری اسلامی ایران انتظار تماس دارند، اما انتظار بیهوده‌ای است. تا زمانی که آمریکا دست از تروریسم اقتصادی و اعمال فشار بر ندارد جمهوری اسلامی ایران به هیچ مذاکره‌ای وارد نخواهد شد. هیچ عقل و منطقی در این شرایط که هم تروریسم و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران وجود دارد و هم از اعمال هرگونه فشار دیگری ابایی ندارند مذاکره را نمی‌پذیرد. جمهوری اسلامی ایران دارای دولت و ملت با اقتداری است و با اقتدار مواضع خود را بیان می‌کند».

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به سرگشتگی و سردرگمی ایالات متحده و همچنین عدم صداقت این کشور در اعلام مواضع و سیاست خارجی خود گفت: «جمهوری اسلامی ایران به اینگونه سخنان بی پشتوانه و پر تناقض اعتنایی نمی‌کند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر