بازدید 3660

برندگان جایزه آکادمی سینماسینما

ما یک بخش مهم به نام چهره سال داریم که ۲۰۷ روزنامه نگار سینمایی در آن شرکت کردند و به طور آزاد به هر چهره سنیمایی که احساس کردند در سینمای ایران موثر بوده رای دادند. ما امروز ده نفر اول را معرفی می‌کنیم، نامزدی وجود نداشت که از میان آنها انتخاب شود بنابراین انصراف دوستان در سیستم ما نمی‌گنجید. با احترام به این عزیزان خصوصا آقای انتظامی، ده نفر اول که با ذکر دلیل از سوی روزنامه‌نگاران انتخاب شده‌اند معرفی می‌شوند. ما از این روزنامه‌نگاران اجازه گرفتیم که آرا را منتشر کنیم که فردا و پس فردا این اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 11 August 2019

جوایز بخش‌های مختلف جایزه سینماسینما به دستان برگزیدگان سپرده شد.

به گزارش سینماسینما، مراسم دومین جایزه آکادمی سینماسینما عصر روز شنبه نوزدهم مرداد ماه در هتل انقلاب برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، برنامه با اجرای موسیقی زنده و شاهنامه خوانی ادامه پیدا کرد. با حضور جواد یحیوی مجری مراسم روی سن این برنامه به صورت رسمی آغاز شد.

پس از پخش تیزر جشن دوره اول، مراسم با دعوت مجری مراسم از کیوان کثیریان دبیر جشن و کیانوش عیاری رئیس آکادمی جایزه سینماسینما ادامه یافت.

کیوان کثیریان در ابتدای این مراسم با خوش‌آمدگویی به مهمانان دومین جایزه آکادمی سینماسینما گفت: از همه دوستانی که در این مراسم با ما همراهی دارند و در سالن حضور یافتند ممنونم. لازم می‌دانم درباره نکته‌ای که امسال رخ داد توضیح بدهم. ما یک بخش مهم به نام چهره سال داریم که ۲۰۷ روزنامه نگار سینمایی در آن شرکت کردند و به طور آزاد به هر چهره سینمایی که احساس کردند در سینمای ایران موثر بوده رای دادند.

او افزود: ما امروز ده نفر اول را معرفی می‌کنیم، نامزدی وجود نداشت که از میان آنها انتخاب شود بنابراین انصراف دوستان در سیستم ما نمی‌گنجید. با احترام به این عزیزان خصوصا آقای انتظامی، ده نفر اول که با ذکر دلیل از سوی روزنامه‌نگاران انتخاب شده‌اند معرفی می‌شوند. ما از این روزنامه‌نگاران اجازه گرفتیم که آرا را منتشر کنیم که فردا و پس فردا این اتفاق خواهد افتاد.

او در ادامه گفت: روز خبرنگار را به همکارانم تبریک می گویم و امیدوارم روزهای بهتری در انتظار روزنامه‌نگاری ما باشد.

کثیریان در پایان با توضیح این نکته که امسال آکادمی به ۸۶ نفر رسید گفت: ان شالله سال بعد تعدادی اعضای آکادمی به صد نفر خواهد رسید. از تمام این افراد خیلی ممنونم. واقعا باید از آقای عیاری که راهنمای ما هستند و اجازه می دهند سایه‌شان بالای سر ما باشد تشکر کنم. امیدوارم این جشن که خیلی خصوصی برگزار می شود حمایت معنوی شما عزیزان را داشته باشد.

مراسم با اعطای جوایز بخش‌های مختلف ادامه یافت:

بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم مستند

علی‌اکبر صادقی، ابراهیم فروزش و مهرداد اسکویی هنرمندانی بودند که برای اهدای جایزه بهترین فیلم کوتاه روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین فیلم کوتاه به ماچ سینمایی (کریم لک زاده) اهدا شد.

سایر نامزدهای این بخش: بچه خور(محمد کارت)/ تشریح (سیاوش شهابی)/ تو هنوز اینجایی (کتایون پرمر و محمد روحبخش)/ دریای تلخ (فاطمه احمدی)/ گسل (سهیل امیرشریفی)/ مثل بچه آدم (آرین وزیر دفتری)

کریم لک زاده در هنگام دریافت جایزه‌اش با بیان اینکه خیلی خوشحال است در مراسم حضور دارد و جایزه را از دست این اساتید می‌گیرد گفت: این روزها زندگی کردن و فیلم ساختن خیلی سخت شده در این لحظات آدم یاد عوامل فیلمش می‌افتد که دوستانه بدون چشم‌داشت مالی در کنارش بودند. مشخصا از پویان شعله‌ور و پویان رنجبر و هادی معنوی‌پور تشکر می‌کنم و این جایزه را به سونیا سنجری بازیگر فیلمم تقدیم می‌کنم.

جایزه بهترین فیلم مستند به بهارستان، خانه ملت (بابک بهداد) تعلق گرفت.

سایر نامزدها: اسرار دریاچه (آرمین ایثاریان)/ اکسدوس (بهمن کیارستمی)/ پرسپولیس، شیکاگو (ارد عطارپور)/ خاتمه (مهدی و هادی زارعی)/ خرامان (آرش اسحاقی)/ فریاد رو به باد (سیاوش جمالی و عطا مهراد)

بابک بهداد کارگردان مستند «بهارستان خانه ملت» پس از دریافت این جایزه گفت: متشکرم از عوامل فیلمم اما باید یک تشکر ویژه از ارد عطارپور کنم که در کنار من ایستاد که این فیلم تمام شود.

ابراهیم فروزش در ادمه مراسم با اشاره به عکسی از عباس کیارستمی که پشت سن این جایزه بود گفت: می‌خواهم به یاد عباس کیارستمی یک شعر بخوانم:
وقتی آمد بود
وقتی بود بود
وقتی رفت بود

مهرداد اسکویی هم گفت: به عنوان نماینده کوچک سینمای مستند و کوتاه ایران فکر می‌کنم جایزه مستند تعریف ویژه‌ای دارد و ما نیاز داریم که سینمای مستقل را پشتیبانی کنیم. یکی از فیلمسازان مستقل سینمای ایران آقای عیاری است و فکر می‌کنم پشتیبانی ایشان از بخش مستند خیلی حیاتی است. امیدوارم این بخش از سینمای ایران که بیشتر به صورت مستقل کار می‌کند دیده و حمایت شود.

بهترین فیلمساز اول

خسرو معصومی و کیانوش عیاری برای اعطای جایزه بهترین فیلمساز اول روی سن آمدند.

دیپلم افتخار فیلمساز اول به پویا بادکوبه (درساژ) و جایزه بهترین فیلمساز اول به محمود غفاری (شماره ۱۷ سهیلا) اهدا شد.

سایر نامزدها: پوریا کاکاوند (گلدن تایم)/ عباس نظام‌دوست (گرگ بازی)/ کاظم ملایی (کوپال)

سمیرا برادری تهیه‌کننده «درساژ» که دیپلم افتخار بهترین فیلمساز اول را به جای پویا بادکوبه دریافت کرد گفت: پویا بادکوبه سلام خودش را رساند. خیلی از اعضای آکاذمی متشکرم. آرزو می‌کردم همان‌قدر که فیلم «درساژ» دستاوردهای درخشانی در خارج از ایران داشت در داخل هم مورد توجه قرار می‌گرفت. به این دلیل که یک فیلم جشنواره‌ای نبود و دغدغه اجتماعی داشت اما بابت اینکه فیلم مورد توجه قرار گرفت خوشحالم.

پاسداشت یک‌عمر عشق به سینما؛ واروژ کریم‌مسیحی

مراسم با پخش کلیپی درباره واروژ کریم مسیحی ادامه پیدا کرد. امسال در جایزه آکادمی سینماسینما جایزه تندیس مهرگیاه «پاسداشت یک‌عمر عشق به سینما» به این سینماگر اعطا شد.

در این بخش ویدئویی درباره کریم مسیحی پخش شد که جواد یحیوی در توضیح این ویدئو گفت: مطمئنم خیلی ها این ویدئو را ندیده بودند. این فیلم مربوط به بزرگداشت هنرمندان ارامنه کشور بود که در سال ۷۰ در باشگاه آرارات برگزار شده بود.

ابراهیم حقیقی در پاسداشت یک عمر عشق به سینما که به واروژ کریم مسیحی اختصاص یافت، گفت: عشق واروژ به سینما یک‌طرفه است و هیچ جواب شایسته‌ای از سینما نگرفته. سال ۵۹ سریال «سربداران» را آقای نجفی شروع کردند. محمد پورستار به من گفت بیا به خیابان بلوار پیش واروژ برویم. از آن موقع دوستی من با او شروع شد. تا سریال کلید بخورد قرار شد یک فیلم کوتاه ساخته شود و از آن روز در طول این سال های دراز کنار واروژ بودم. با توانمندی‌های بسیاری که دارد بیش از فیلم‌هایی که ساخته سناریو دارد. بیش از فیلم‌نامه‌هایی که نوشته فیلم تدوین کرده. این عشقش به سینما باید تبدیل به فیلم شود نه برای خودش که باید به گنجینه سینمای ایران افزوده شود اما متاسفانه نمی‌شود و همچنان امسال هم او نتوانست فیلم بسازد. نقل قولی آقای نصرت کریمی داشتند گفتند: مثل این می‌ماند که یک جراح قلب باز را در یک درمانگاه بگذاری که مریض ویزیت کند. فکر می‌کنم واروژ هم چنین وضعیتی دارد. امیدوار هستم در حالی که دوستان برای او پاسداشت می‌گیرند تلاش بشود که واروژ بتواند باز هم فیلم بسازد و به این گنجینه سینمای ایران بیافزاید.

سعید پورصمیمی هم درباره واروژ کریمی مسیحی گفت: من خیلی پیش از اینکه سینما را شروع کنم شنیده بودم که یک دستیار کارگردانی به اسم واروژ کریم مسیحی است که هر چه می‌گویند فیلم بساز می‌گوید زود است. بالاخره واروژ بعد از ساخت چند فیلم داستانی کوتاه «پرده آخر» را ساخت. با تمام شدن این فیلم دو اتفاق افتاد. اول اینکه وقتی فیلم را نشان دادند من در جشنواره نبودم همه شگفت‌زده شده بودند. یک نوع سینمایی بود که هم از لحاظ تجاری و هم برای فرهیختگان جذاب بود.

او ادامه داد: شوک دوم سال بعد که فیلم را نمایش دادند اتفاق افتاد. چون فروشش با شکست عجیبی مواجه شد. علی‌رغم اینکه فیلم غیر از اینکه مورد تایید اهل فن بود برای عامه هم جذاب بود. برای من همیشه این سوال است که چرا فروش نکرد. در طول این سال‌ها هم خیلی‌ها گفتند عجب فیلمی بود. این یک معما است. فیلمی که از نظر هنری خیلی حائز اهمیت است. تماشاگر عام می‌گوید عجب فیلمی بود اما فیلم فروش نمی‌کند. البته من شنیدم که عوامل خیلی هم تلاش کردند که اکران خوبی بگیرند. اما گویا سرنوشت اینطور رقم خورده بود یا زده بودند که فیلم بعدی آقای واروژ کریم مسیحی در گروی استقبال از این فیلم باشد. الان دوستمان برنامه واروژ را اعلام کرد گفت به مناسبت یک عمر فعالیت، من بغض کردم. کدام فعالیت؟ کی گذاشتند کار کند؟ دردآور است که قدرش را نمی دانیم. الان نمی دانم بتواند کار کند یا نه. دستش را بگیریم.

واروژ کریم مسیحی هم گفت: من نمی‌دانم چه بگویم آیا این حرف‌هایی که دوستان درباره من زدند واقعا همینطور است یا نه؟ می‌خواهم یک تشکر کنم از اعضای آکادمی سینماسینما که این لطف را در حق من کردند و به من گفتند، من آمدم ولی واقعیت این است که هنوز توجیه نشدم چرا من. برای اینکه معمولا این بزرگداشت‌ها را یا برای جوانانی می‌گیرند که یک کاری را شروع کردند برای تشویق یا برای بزرگانی که کاری در سطح جهانی ساختند. مورد سوم برای آدم‌هایی است که یک مدل تودیع است که فکر نمی‌کنم دوستان آکادمی درباره من نظرشان این بوده ولی به هر حال من نمی خواهم بروم. من می‌مانم در این سینما…

این هنرمند پیشکسوت در ادامه گفت: سینما برای ما چوبی است که بندباز آن را در دست گرفته و روی طناب راه می‌رود اگر چوب را از او بگیرند زمین می‌خورد. سینما را از آدم‌هایی مثل من بگیرند نمی‌دانیم چه کنیم ما با این بزرگ شدیم و خواهیم مرد. امیدوارم فرصت دیگری پیش بیاید کار دیگری بسازم.

بهترین بازیگر زن و بازیگر مرد

برای اعطای جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد جایزه آکادمی سینماسینما، ستاره اسکندری، محمد متوسلانی و رضا کیانیان روی سن حضور یافتند.

جایزه بهترین بازیگر زن به زهرا داودنژاد (شماره ۱۷ سهیلا) اختصاص یافت.

سایرنامزدها: سارا بهرامی (دارکوب)/ سحر دولتشاهی (عرق سرد)/ باران کوثری (عرق سرد)/ باران کوثری (عصبانی نیستم)/ نگار مقدم (درساژ)/ شبنم مقدمی (خجالت نکش)/ مهتاب نصیرپور (آستیگمات)/ شیرین یزدانبخش (آشغال‌های دوست داشتنی)

زهرا داودنژاد پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن گفت:خیلی خوشحالم که در جمع خانواده بزرگ خودم هستم و بسیار سپاسگزارم از اعضای آکادمی که بالاخره بعد از رکورددار بالاترین کاندیداتوری برای این نقش به این نقش توجه کردند و جا دارد از آقای غفاری تشکر کنم که دوباره من را به سینما برگرداندند.

او در ادامه گفت: با تمام قلبم آرزو می‌کنم که این صنعت و هنر بزرگ به تمام افرادی متعلق باشد که جزو بازیگران کارگردانان و دیگر شاخه‌های مفقود شده و گمنام و فراموش شده باشند و امیدوارم این عرصه آنقدر فعالیت داشته باشد که همه بتوانند در مسیر اهداف و هنرشان پیش بروند.

جایره بازیگر مرد نیز از سوی سه هنرمند حاضر روی سن اهدا شد.

دیپلم افتخار بازیگر مرد به حسن معجونی (خوک) و جایزه بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده (مغزهای کوچک زنگ‌زده) تعلق گرفت.

سایر نامزدها: فرهاد اصلانی (مغزهای کوچک زنگ زده)/ امیر جدیدی (عرق سرد)/ امیر جدیدی (هت تریک)/ امین حیایی (شعله‌ور)/ جواد عزتی (تنگه ابوقریب)/ علی مصفا (گرگ بازی)

حسن معجونی که دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را برای فیلم «خوک» دریافت کرد گفت: خیلی ممنونم و برایم جای افتخار است که در این جمع هستم. چنین جایزه‌ای برایم خیلی خوشحال کننده است وقتی کاندیداهای بخش‌های مختلف را دیدم خیلی خوشحال شدم که جزو این کاندیداها هستم به این دلیل که اکثر فیلم هایی که دوست داشتم در این جشن حضور داشتند و برایم باعث افتخار است.

محمد متوسلانی در سخنانی گفت: خیلی خوشحالم که در این جمع حضور دارم و جمعی بازیگران که اسباب افتخار هستند و ما از آنها چیز یاد می گیریم. امیدوارم همیشه روی صحنه حضور داشته باشند و تمام این استعدادها خوب شناخته شوند و از آنها استفاده شود.

رضا کیانیان هم با لحنی شوخ‌طبعانه گفت: قاعدتا در جشنواره‌ها به ترتیب اهمیت جایزه ها را می دهند یعنی اول کم اهمیت ترها را می دهند و نمی فهمم چرا اول باید جایزه خانم ها را بدهند بعد آقایان. یعنی کم اهمیت تر هستند که نیستند. به خصوص در سینمای ما که این همه مشکل برای خانم ها هست فکر می کنم باید اول جایزه آقایان را بدهند بعد خانم ها.

ستاره اسکندری هم هنگام اعلام اسم بهترین بازیگر مرد گفت: خواستم یادآوری کنم که عکاس ها همیشه منتقل کننده خاطرات ما هستند امیدوارم که صلح را منتقل کنند. امیدوارم هر چه سو تفاهم هست برطرف شود و قضاوت نباشد.

نوید محمدزاده پس از دریافت جایزه مهرگیاه بهترین بازیگر مرد گفت: خیلی خوشحالم که در این جشن هستم و برای دومین بار است که در دومین دوره این افتخار نصیب من شده که مورد تایید کاردرست های سینما قرار بگیرم. باور کنید وقتی جایزه می گیرم تلاشم بیشتر می شود وقتی نمی گیرم می گویم تلاشت را آنقدر بیشتر کن که بگویند باید برای آن نقش به تو جایزه بدهند.

محمدزاده با اشاره به هومن سیدی گفت: هومن این پنجمین جایزه ای است که برای آن نقش می گیرم، فجر هم دست من نبود. نمی دانید چقدر هر سری به من انگیزه می دهید. من پسر این سینما هستم و پسر خوبی هستم و سعی می کنم مسیرم را بهتر ادامه بدهم و الان اینجا می خواهم بگویم اگر در زندگی ام به هر دلیلی آدم هایی بودند که از من ناراحت شدند می خواهم از همه معذرت بخواهم.

بهترین فیلمنامه‌نویس

سیروس الوند و محمدعلی نجفی برای اعطای جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس روی سن حاضر شدند.

سیروس الوند گفت: فیلمنامه نویسی سخت ترین کار این سینما است. تنها رشته ای است که قبلش هیچ چیز نیست. بعدش هست. در یک جزیره آدم با حسش و سوادش تنهاست و کار می کند و قدر هم نمی بیند. هر کاری می کنی قبلش چیزی هست فقط فیلمنامه است که قبلش هیچ چیز نیست و انگار آدم خلق می کند.

جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس به محسن امیریوسفی (آشغال‌های دوست داشتنی) اختصاص یافت.

سایر نامزدها: مانی حقیقی (خوک)/ رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)/ حامد رجبی (درساژ)/ هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ‌زده)/ محمود غفاری (شماره ۱۷ سهیلا)/ پیمان معادی (بمب؛ یک عاشقانه)/ حمید نعمت‌الله و هادی مقدم دوست (شعله‌ور)

جواد یحیوی با اشاره به اینکه این نخستین جایزه محسن امیریوسفی برای فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» است اعلام کرد امیریوسفی ایران نیست و به جای او محمدرضا دلپاک و حبیب رضایی روی سن آمدند. جایزه امیریوسفی به دستان دلپاک سپرده شد.

حبیب رضایی با کنایه به زمان طولانی توقیف «آشغال‌های دوست داشتنی» گفت: فکر کنم محسن مشغول نوشتن فیلمنامه دیگری است که ده سال توقیف شود و در دوازدهمین دوره سینماسینما جایزه بگیرد.

چهره موثر سینمای ایران در سال ۱۳۹۷

مراسم با معرفی چهره موثر سال سینمای ایران در سال ۱۳۹۷ ادامه یافت. در این بخش ۱۰ نفر برتر معرفی شدند و نام نرگس آبیار به عنوان چهره موثر انتخاب شد.

اسامی افراد حاضر در فهرست براساس آرای ۲۰۷ نفر به این ترتیب بود:
۱- نرگس آبیار
۲- نوید محمدزاده
۳- محسن امیریوسفی
۴- رضا میرکریمی
۵- علی نصیریان
۶- سعید روستایی
۷- حسین انتظامی
۸- هومن سیدی
۹- بهرام توکلی
۱۰- جواد عزتی

نرگس آبیار پس از دریافت جایزه چهره برتر سال گفت: خیلی هیجان‌زده هستم برای اینکه کسانی رای دادند که همیشه نظرشان برای من مهم بوده، آموزگاران من بودند و من از آنها یاد می‌گرفتم و این باعث افتخار من است. همانطور که می‌دانید فیلم آخر من در سیستان و بلوچستان بود و بحران آب در آنجا خیلی جدی است و مناطق زیادی در حال خالی شدن از سکنه هستند. این کمپین نذر آب خیلی مهم است برای اینکه ما سفیر این کمپین شویم تا هم به صورت پراکنده به این مناطق آب‌‌رسانی شود. خیلی مهم است که از این مردم مظلوم حمایت کنیم و واقعا باید شرمنده باشیم که چنین استانی با این محرومیت در کشورمان داریم.

عباس یاری هم درباره جایزه‌ای که نرگس آبیار گرفت گفت: شاید به نظرتان برسد که کسی به عنوان چهره سال انتخاب شده که ره صدساله را یک شبه رفته و با ۴فیلم این قدر موفق شده. اینطور نست. ایشان از شعر و قصه شروع کرده. در فیلم شیار ۱۴۳ به بهترین شکل و دردمندانه‌ترین شکل از جنگ می‌گوید در نفس به زیباترین شکل از کودک می‌گوید و در این فیلم آخر تصویرهایی می گیرد که آدم یاد فیلمساز برجسته آمریکا کاترین بیگلو می‌افتد که شاید تنها فیلمساز زن آمریکایی است که اسکار گرفته. امیدوارم این مسیر را با موفقیت همچنان ادامه بدهد.

مراسم با اجرای جواد طالبی و خیام‌خوانی او ادامه یافت.

بهترین کارگردان

سحر دولتشاهی، باران کوثری و سارا بهرامی برای اعطای جایزه بهترین کارگردان روی سن حاضر شدند.

باران کوثری گفت: آن چیزی که دلم می خواهم بگویم را نمی توانم بگویم فقط همان چیزهایی که ستاره اسکندری عزیز گفت. امیدوارم همه سو تفاهم ها رفع شود.

جایزه بهترین کارگردان به هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده) اهدا شد.

سایر نامزدها: محسن امیریوسفی (آشغال‌های دوست داشتنی)/ محمدعلی باشه آهنگر (سرو زیر آب)/ بهرام توکلی (تنگه ابوقریب)/ مانی حقیقی (خوک)/ رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)/ پیمان معادی (بمب؛ یک عاشقانه)/ حمید نعمت‌الله (شعله‌ور)

هومن سیدی هنگام دریافت جایزه بهترین کارگردان گفت: این یکی از بهترین جشن هایی بود که شرکت کردم کسانی را دیدم که مدت ها از آنها بی خبر بودم. خیلی خوشحالم که این جایزه را از یکی از رفقای خیلی قدیمی ام می‌گیرم. آقای عیاری شاید خودتان ندانید ولی یکی از تاثیرگذارترین کارگردان های زندگی من هستید و برای من افتخار است که اسم شما کنار این جایزه است.

بهترین فیلم

علی عباسی، غلامرضا موسوی و هارون یشایایی برای اعطای جایزه بهترین فیلم روی سن آمدند.

جایزه بهترین فیلم به مغزهای کوچک زنگ زده (سعید سعدی) تعلق گرفت.

سایر نامزدها: آشغال‌های دوست داشتنی (محسن امیریوسفی)/ بمب؛ یک عاشقانه (احسان رسول‌اف)/ تنگه ابوقریب (سعید ملکان)/ خوک (مانی حقیقی)/ سرو زیر آب (سید حامد حسینی)/ شعله‌ور (محمدرضا شفیعی)/ عصبانی نیستم (رضا درمیشیان)

غلامرضا موسوی هنگام اهدای جایزه بهترین فیلم گفت: خوشحالم که خدمت آقای عباسی هستیم که فیلم «آفتاب نشین ها» را ایشان زحمت پخشش را کشیدند.

سعید سعدی پس از دریافت جایزه بهترین فیلم که به «مغزهای کوچک زنگ زده» رسید گفت: خیلی خوشحالم که این جایزه را از این جشن دریافت می‌کنم. امیدوارم بتوانم قدم‌های بهتری را در عرصه سینما بردارم.

در ادامه جواد یحیوی اعلام کرد در جشن سینماسینما لوح تقدیری به کارگردانی که اثرش جایزه بهترین فیلم را دریافت می‌کند اعطا می‌شود. مجید مظفری برای اعطای این جایزه روی سن حاضر شد و لوح را به هومن سیدی سازنده «مغزهای کوچک زنگ زده» اعطا کرد.

مجید مظفری هم در هنگام اهدای لوح تقدیر سیدی گفت: خیلی ممنونم از آقای کثیریان و آقای کیانوش عیاری و خوشحالم که چهره بهرام بیضایی را نشان دادند چون از سالی که رفتند خیلی کمتر درباره ایشان صحبت شد.

علی عباسی که از تهیه کنندگان قدیمی سینمای ایران است و برای اهدای جایزه بهترین فیلم روی صحنه آمده بود گفت: دلخوشی زندگی من همین است که ناخوانده و خوانده چهره صمیمی، مهربان و پرتلاش عزیزانم را در سینما  ببینم. از اینکه سینمای ایران امروز بالنده تر پرتلاش تر است واقعا غرق شادی هستم. همه اخبار را دنبال می کنم و برای همه دوستانم احترام قائلم و همه این لحظات که شانس به من رو می کند شما را می بینم دلخوشی من است.

فهرست کامل برگزیدگان و دریافت کنندگان جوایز

بهترین فیلم: مغزهای کوچک زنگ زده (سعید سعدی)

سایر نامزدها: آشغال‌های دوست داشتنی (محسن امیریوسفی)/ بمب؛ یک عاشقانه (احسان رسول‌اف)/ تنگه ابوقریب (سعید ملکان)/ خوک (مانی حقیقی)/ سرو زیر آب (سید حامد حسینی)/ شعله‌ور (محمدرضا شفیعی)/ عصبانی نیستم (رضا درمیشیان)

 

بهترین کارگردان: هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده)

سایر نامزدها: محسن امیریوسفی (آشغال‌های دوست داشتنی)/ محمدعلی باشه آهنگر (سرو زیر آب)/ بهرام توکلی (تنگه ابوقریب)/ مانی حقیقی (خوک)/ رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)/ پیمان معادی (بمب؛ یک عاشقانه)/ حمید نعمت‌الله (شعله‌ور)

 

بهترین فیلمنامه‌نویس: محسن امیریوسفی (آشغال‌های دوست داشتنی)

سایر نامزدها: مانی حقیقی (خوک)/ رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)/ حامد رجبی (درساژ)/ هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ‌زده)/ محمود غفاری (شماره ۱۷ سهیلا)/ پیمان معادی (بمب؛ یک عاشقانه)/ حمید نعمت‌الله و هادی مقدم دوست (شعله‌ور)

 

بهترین بازیگر زن: زهرا داودنژاد (شماره ۱۷ سهیلا)

سایرنامزدها: سارا بهرامی (دارکوب)/ سحر دولتشاهی (عرق سرد)/ باران کوثری (عرق سرد)/ باران کوثری (عصبانی نیستم)/ نگار مقدم (درساژ)/ شبنم مقدمی (خجالت نکش)/ مهتاب نصیرپور (آستیگمات)/ شیرین یزدانبخش (آشغال‌های دوست داشتنی)

 

بهترین بازیگر مرد: نوید محمدزاده (مغزهای کوچک زنگ‌زده)

دیپلم افتخار: حسن معجونی (خوک)

سایر نامزدها: فرهاد اصلانی (مغزهای کوچک زنگ زده)/ امیر جدیدی (عرق سرد)/ امیر جدیدی (هت تریک)/ امین حیایی (شعله‌ور)

جواد عزتی (تنگه ابوقریب)/ علی مصفا (گرگ بازی)

 

بهترین فیلمساز اول: محمود غفاری (شماره ۱۷ سهیلا)

دیپلم افتخار: پویا بادکوبه (درساژ)

سایر نامزدها: پوریا کاکاوند (گلدن تایم)/ عباس نظام‌دوست (گرگ بازی)/ کاظم ملایی (کوپال)


بهترین فیلم مستند
: بهارستان، خانه ملت (بابک بهداد)

سایر نامزدها: اسرار دریاچه (آرمین ایثاریان)/ اکسدوس (بهمن کیارستمی)/ پرسپولیس، شیکاگو (ارد عطارپور)/ خاتمه (مهدی و هادی زارعی)/ خرامان (آرش اسحاقی)/ فریاد رو به باد (سیاوش جمالی و عطا مهراد)

 

بهترین فیلم کوتاه: ماچ سینمایی (کریم لک زاده)

سایر نامزدها: بچه خور(محمد کارت)/ تشریح (سیاوش شهابی)/ تو هنوز اینجایی (کتایون پرمر و محمد روحبخش)/ دریای تلخ (فاطمه احمدی)/ گسل (سهیل امیرشریفی)/ مثل بچه آدم (آرین وزیر دفتری)

جایزه پاسداشت یک عمر عشق به سینما: واروژ کریم‌مسیحی

چهره موثر سینمای ایران در سال ۱۳۹۷: نرگس آبیار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان