بازدید 5631
۱

پادشاه اردن درخواست دیدار نتانیاهو را نپذیرفت

کد خبر: ۹۱۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴ 04 August 2019

پادشاه اردن به درخواستهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام یک دیدار پاسخ رد داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، روزنامه القدس العربی به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن درخواست «بنیامین نتانیاهو» برای دیدار را رد کرد.

این روزنامه همچنین یادآور شد که پادشاهی اردن پیش از این نیز درخواست برای مکالمه تلفنی با نتانیاهو را رد کرده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پادشاهی اردن از روابط کنونی این کشور با اسرائیل و طرح صلح پیشنهادی آمریکا ناخشنود است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، دلیل رد این درخواست روابط ضعیف کنونی میان امان- تل آویو پس از رسوایی اخیر بر سر قانون شکنی تعدادی از شهروندان یهودی در اردن و انجام غیرقانونی مراسم مذهبی توسط آنان در مسجد مقام هارون نبی (ع)است.

مورد دیگر نارضایتی اردن طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» است که برای حل وفصل مناقشه اسرائیل- فلسطین طراحی شده است. ملک عبدالله دوم پس از دیدار با خالق این طرح، «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت که صلح باید از طریق «تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی اورشلیم (بیت المقدس) شرقی» برقرار شود.

گفتنی است که طرح صلح پیشنهادی از سوی آمریکا با انتقاد اکثر دولتهای عربی به ویژه فلسطینیان مواجه شده و این کشورهای عربی به دلیل تصدیق ادعاهای اسرائیل بر قدس و بلندیهای جولان از سوی واشنگتن، نسبت نقش آمریکا به عنوان یک میانجی قابل اعتماد در فرآیند صلح تردید جدی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
هرگونه رابطه و تماسی که بدون توجه به خق مردم فلسطین باشد محکوم به شکست است. اسراییل به هیچ صورتی جز با زور در مورد کوچکترین حق مزدم فلسطین کوتاه نمی آید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل