بازدید 4726
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران؛

بازار سکه در بهترین زمان سنتی خود قرار گرفته است/ کاهش میل به خرید برای کسب سود

بازار طلا و سکه تهران در هفته‌ای که گذشت، بر روند کاهشی حرکت کرد. افت قیمتی که بیشتر تحت تاثیر نوسان کاهشی بهای ارز به ویژه دلار آمریکا بوده است. هرجند در میان بهای جهانی طلا نیز با نوسان همراه بود، اما در مقابل، نرخ ارز، تاثیر کمتری داشت.
کد خبر: ۹۱۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 02 August 2019
بازار طلا و سکه تهران در هفته‌ای که گذشت، بر روند کاهشی حرکت کرد. افت قیمتی که بیشتر تحت تاثیر نوسان کاهشی بهای ارز به ویژه دلار آمریکا بوده است. هرجند در میان بهای جهانی طلا نیز با نوسان همراه بود، اما در مقابل، نرخ ارز، تاثیر کمتری داشت.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در هفته گذشته، شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم. به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز شنبه (اولین روز هفته) ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود، اما در پایان هفته به رقم ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم از سطح ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومانی روز شنبه به رقم ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسبد. نیم سکه بهار آزادی با کاهش ۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، به رقم نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در حالی روز پنج شنبه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد که ابتدای هفته،  یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

 
حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسید

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه گفت: حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. محمد کشتی آرای در گفتگو با ایسنا در رابطه با وضعیت هفته گذشته بازار طلا و سکه گفت: در هفته گذشته به واسطه طرح تغییر نرخ بهره بانکی آمریکا بازار‌های جهانی با شوک قیمتی قابل توجهی روبرو شدند که انس جهانی از این قاعده مستثنی نبود و با کاهش ۲۵ تا ۳۰ دلاری مواجه شد.  این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: در روز جاری بازار جهانی طلا با انتخاب روند صعودی بار دیگر به محدوده قیمتی ۱۴۳۰ دلار رسید.

وی خاطرنشان کرد: بازار طلا و سکه در هفته گذشته شاهد ثبات نسبی بود و نوسانات رو به کاهش بازار ارز بعد از دو سال منجر به کاهش میزان حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان شد و این موضوع عاملی بود تا قیمت سکه در محدوده منطقی قرار گیرد.

کشتی آرای بیان کرد: میزان و شرایط داد و ستد گواه آن را دارد که میل به سرمایه گذاری و خرید در راستای کسب سود به شدت کاهش یافته است، از این رو می‌توان مدعی شد معاملات کاملاً واقعی و قیمت‌ها دارای ثبات نسبی بوده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تجربه سال‌های گذشته بازار گفت: بازار در بهترین زمان سنتی خود قرار گرفته، زیرا در تابستان حجم سفر ایرانیان مهاجرت کرده به کشور افزایش می‌یابد و از سوی دیگر به ایام محرم نزدیک می‌شویم، اما تمام این موارد در حالی بیان می‌شود که بازار نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل