بازدید 15870
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت؛

مشکلات معیشتی مردم چندین برابر شده است

از اواخر سال ۹۵ که قیمت‌ها رو به افزایش گذاشت، دولت چندین بار سیاست‌های اقتصادی خود را تغییر داده است؛ اما هر بار به جای آنکه بتواند اوضاع را کنترل کند، باعث ایجاد بحران بیشتر در کشور شد، به گونه ای که حتی در سایه همین سیاست‌ها بود که در برهه‌هایی، برخی کالا‌های اساسی از جمله گوشت و روغن در کشور کمیاب شد.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 08 December 2019

در تیم اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، هماهنگی نبود/ دولت حاضر نیست از سیاست‌های غلط اقتصادی دست برداردهمه از از گرانی حرف می‌زنند؛ از رئیس جمهور و دیگر رؤسای قوا گرفته تا نازل‌ترین کارمند و کارگر حقوق بگیر، هیچ گشایشی در هیچ کاری تاکنون صورت نگرفته است و گویا مسئولان هیچ درکی از اوضاع کشور ندارند و تنها برای دلخوشی مردم گاهی حرف‌هایی همسو با نظر مردم بیان می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ از اواخر سال ۹۵ که قیمت‌ها رو به افزایش گذاشت، دولت چندین بار سیاست‌های اقتصادی خود را تغییر داده است؛ اما هر بار به جای آنکه بتواند اوضاع را کنترل کند، باعث ایجاد بحران بیشتر در کشور شد، به گونه ای که حتی در سایه همین سیاست‌ها بود که در برهه‌هایی، برخی کالا‌های اساسی از جمله گوشت و روغن در کشور کمیاب شد.

هرچند با تزریق ارز دولتی و حمایت‌های بی چون و چرا از برخی وارد کنندگان، دولت سعی در آرام کردن اوضاع داشت، در نهایت هیچ ثمری برای مردم حاصل نشد و تنها عده‌ای با استفاده از رانت‌های قوی که داشتند، توانستند سود کلانی را روانه جیب خود کنند.

تشکیل دادگاه‌های فساد که امروزه در صدر تمام اخبار کشور است، حاصل همین بی برنامگی‌ها و بذل و بخشش‌های بی دریغ برخی از دولتی‌ها بود. با این حال ورود قوه قضاییه و دستگیری برخی متهمان بزرگ هم نتوانسته است آب روی آتش باشد و همچنان گرانی‌ها در بازار جولان می‌دهد.

نمایندگان مجلس که البته کاری هم از دستشان برنمی‌آید، تنها نظاره‌گر این وضعیت هستند و تنها به چند تذکر و سخنرانی بسنده کرده اند. با این حال برخی از آن‌ها انفرادی و به شدت به این سیاست‌ها انتقاد دارند و اعمال این تصمیات را تنها دلیل بروز مشکلات معیشتی مردم می‌دانند.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به تشدید مشکلات اقتصادی و نوسانات قیمت ارز و تغییر قیمت بنزین در کشور و مدیریت نامناسب دولت در این زمینه گفت: مشکلات اقتصادی که در طول عمر دولت دوازدهم اتفاق افتاد، مشکلات ناخوشایندی بود و باعث شد تا مشکلات معیشتی مردم چندین برابر شود.

وی با اشاره به افزایش غیر منطقی قیمت‌ها، رها شدن بازار، افزایش قیمت ارز و مشکلات معیشتی مردم در چند ماهه اخیر، تصریح کرد: مشکلات معیشتی مردم به ویژه از حیث میزان درآمد و هم اشتغال در مجموع شرایط نامطلوبی را ایجاد کرد که باعث شد سطح نارضایتی از عملکرد دولت به شدت افزایش پیدا بکند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: باید بر این نکته تأکید داشت که تیم اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تیم اقتصادی هماهنگی نبود. همچنین افرادی در رأس امور اقتصادی قرار گرفتند که دیدگاه‌های کاملا لیبراستی و مبتنی بر اقتصاد باز داشتند و الان هم همین چیزی که دارد اتفاق می‌افتد، مبتنی بر همین دیدگاه است؛ مثلا پس از آنکه آقای نعمت‌زاده بر مسند امور وزارت صمت قرار گرفت، صراحتا هر گونه واردات را آزاد کرد و باعث شد در هر صورت، تولید ما به شدت ضربه بخورد و آسیب ببیند؛ بنابراین، باید گفت که همچنان این دیدگاه وجود دارد و در واقع هر مشکل اقتصادی که دیده می‌شود مبتنی بر همان سیاستی است که دولت در پیش گرفته است.

پورمختار با بیان اینکه دولت حاضر نیست از سیاست‌های غلط اقتصادیش دست بردارد، تأکید کرد: این سیاست باعث شده تا روز به روز به مشکلات اقتصادی اضافه شود؛ بنابراین، امیدواریم دولت در این دو سال به موضوعات اقتصادی کشور ورود جدی داشته باشد و عرصه را برای فعالان اقتصادی و برای درآمد بیشتر مردم باز بکند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم درک درست از شرایط، لازمه حل مسائل و مشکلات اقتصادی است که دولت باید این مسأله را مدنظر قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۳۴
اع دم انتخابات یادتون افتاده!!!!
ایشان نزدیکی ایام انتخابات خیلی زیبا به فکر مردم افتادن
مراقب تندروها باشید چون تندروها خیلی تند میرن
من نمیدونم چرا همه فقط استاد در زمینه گفتن مشکلات هستند،کسی اهل عمل نیست.از شهردار یه شهر کوچک تا دولتمردان،فقط حرف میزنند.
فرا فکنی نکنیند...با این نظرات غیر کارشناسانه امید مردم را از بین نبرید..این طور نیست که هر چه فکر کردیم درست است را در رسانه ها پراکنده کنیم. وضعیت این قدر هم بد نیست. اما هرچه پیش بیاید ما دست از آرمان های امام برنخواهیم داشت و تا آخرین نفس با فریاد رسا مرگ بر آمریکا خواهیم گفت
من که پول تاکسی ندارم بیام بیرون خونه رای بدم
رها شدن قیمت ارز!!!!!!!!! یه عده یقه دولت رو گرفتن که چرا ارز ۴۲۰۰ تومنی تزریق کرده.یه عده هم یقه دولت رو گرفتن بخاطر اینکه بازار ارز رو رها کرده!!!! میون دوتا دلبر اینور برم یا اونور
اگه نماینده ها فقط میتونن ناظر گرانی باشند چه کاریه بهشون رای بدیم برن تو مجلس بشینن ناظر گران شدن بشن
همون خونشون بشینن ناظر گرانی باشن و حقوقشونم تو خزانه بمونه
بهتره بفرمایید ؛ مردم چندین برابر بدبخت تر از گذشته شده اند !!
من رای نمی دم

مرگ بر روسیه
نه ما باید فقط مقاومت کنیم ...
نوع رفتار و تصمیمات مسئولین نشان دهنده کمترین اهمیت معیشت مردم برای آنها است هر روز با تصمیمات خود زندگی را برای مردم عادی سخت تر می کنند و در مقابل وعده های پوچ به مردم می دهند برای مثال دو هفته قبل مسئولین وعده عدم افزایش قیمت ها را می دادند اما حالا ........
تابناک جون. با این اوضاع خراب اقتصادی و به قوا خود مسئولین که میگویند مشکلات معیشتی مردم چند برابر شده این تبلیغ ماهیچه و قرمه سبزی و ... که میذاری خیلی بهم میاد. بابا شاید یکی نداشته باشه از این چیزها بخوره! این تبلیغات چیه میذاری تو همه صفحات. برش دار برادر من. بد جور تو مخه .
در عوض حقوق مسولین و مدیران هم چند برابر شده است
چرا دولت امروز این مشکل بزرگ رو حل نمیکنه؟
مسئولین فعلا در فکر جیب گشادشون هستن .
یجوری نوشتی از سال ۹۵ انگار قبلش مملک گل و بلبل بود
سالهاست زندگی ایرانی ها داره روز بروز بدتر میشه
این داره برای بیسوادا داستان میگه؟؟؟؟؟؟؟
مگه جود و یا عدم مردم چه اهمیتی داره که
خوب چرا کسی جلو دولت نمیگیره ؟! یا تذکر نمیده ؟! چرا مجلس اجازه میده ؟
این چهره ها دیگر کاری از دستشون بر نمیاد اما متاسفانه می بینیم امثال قالیباف دارن میان.
وای به حال مردم......
با شرایط تحریم تفاوتی ندارد که چه کسی وزیر یا مدیر باشد. اوضاع همین خواهد بود و هر روز هم بدتر میشود. اقتصاد یعنی تجارت و با تحریم تجارت تعطیل میشود و در نتیجه اقتصاد تعطیل خواهد شود. به دنبال مقصر گشتن راه کار خوبی نیست.
الان دولت روحانی رو به بورکینافاسو هم بفرستید یکماهه اونجا رو خراب می کنند و پلیس باید هر ماه معترضین را در خیابان سرکوب کند.
این همه نخبه،این همه صاحب نظر ،این همه عالمان اقتصاد اسلامی واقتصاد غربی و شرقی واین همه صاحب دفتر ودیوان اقتصادی در ایران که برای رفع مشکلات اقتصادی آمریکا و اروپا و خاور میانه و چین وروسیه نظریه پردازی میکنند ودستورالعمل کوتاه مدت ومیان ومدت ودراز مدت ارایه میدهند وآینده آنهارا پیشگویی میکنند وآنهارا از برخی اقدامات وتصمیمات اقتصادی بر حذز میدارند وهمواره نگرانیهای خودرا از آینده این کشورها ابراز می کنند ولی افسوس که نمیتوانند کوچکترین راه حلی برای مدت یکسال همبهمنظور برون رفت اقتصاد ایران از بن بست ارایه کنند . میدانید چرا نمی توانند .این حقیر کم سواد میگویم .علت آن عدم جامع نگری وجامع اندیشی است وبس.درایران پس از شش هزار و چهل و یک سال هنوز یک اطلس اقتصادی وجود ندارد لذا صاحبنظران ونظریه پردازان وسامانه نگاران ومسئولین اجرای و تقنینی وقضایی همه متحیر حوادث هستند .
مشکلات معیشتی مردم چندین برابر شده است .?????
۱.اصلا این حرف درست نیست
۲.اگر هم شده باشه فدای سر آقا زاده ها توی نیویورک و لندن
۳.این چیز ها به نماینده مجلس چه ارتباطی داره
برای این نماینده و بیشتر برای خودم متاسف ام
چطور شخصی که از نظام سرمایه داری اقتصاد و لیبرالیسم و حتی تاریخ هیچ مطالعه و شناختی ندارد نماینده مجلس ایران شده است.
تمام حرف ها متناقض و در راستای عنوان فریبی
اینا هم حرف های قشنگی بود
در عوض حقوق مسولین و مدیران چند برابر شده
اولا باگرانی وافزایش نرخ کالا وخدمات هزینه دولت با نیروهای بیشمارمازاذ وبدرد نخور ولی با حقوقهای نجومی چندین برابر مبشودمردم با نخوردن و گرسنه ماندن به نوعی مانند آفتاب پرست خودشان را با محیط وتورم سازگار میکنند ولی ۴٪ هرگز پس اگر بفرض دولت هزارمیلیارد از گرانی بنزین درامد داشته باشد دوهزار میلیارد هزینه خواهد داشت بدیهی است با مدیران بیسواد ولی دکنراثبات کننده سیستم اداره کشور بر پایه گرانی است لزوما نحوه و روش مدیریت باید تغییر کند
مردم نابود شده اند
شما رو به مقدسات قسم برای مردم برنامه ریزی نکنید بذارید شما کاری نکنید مملکت چرخش بهتر می چرخه
حقیقت امر این است مردم دیگر خواب رفاه و آسایش باید ببینند به چه استناد می توان نسبت به آینده امیدوار بود ؟ وقتی در یک کشور دولت و مردم متفقا آلوده دلال بازی شده اند و هر کسی به فکر منافع خود است انتظار معجزه ای نداشته باشید
چه عجب یه نفر یه حرف درست زد
مسئولان هیچ درکی از اوضاع کشور ندارند!!!!
خداخیرتون بده
صبح زیبای شما هم به خیر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار