بازدید 16442

واکنش «شرمن» به تحریم ظریف

کد خبر: ۹۱۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 01 August 2019

وندی شرمن، مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتی با اشاره به ادعای ترامپ درباره مذاکره بدون پیش شرط، نوشت که تصمیم دولت او برای تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران کمکی به دیپلماسی نمی‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شرمن که عضو تیم مذاکرات هسته‌ای آمریکا در دوره اوباما بود، اضافه کرد: تحریم وزیر امور خارجه در هیچ کجا کمکی به جریان مذاکره و دیپلماسی نمی‌کند.
به گزارش ایرنا، خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ اقتصادی این کشور علیه مردم ایران تبدیل شده، دیشب ظریف را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

در اطلاعیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا، دلیل تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تبعیت مستقیم یا غیر مستقیم از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است.

این بیانیه می‌افزاید: در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹ (۳ تیر ۱۳۹۸) رئیس جمهوری آمریکا دستور اجرایی برای تحریم رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران و دفتر رهبری را صادر کرد و اجازه داد سایر افراد مرتبط با رهبر ایران تحریم شوند.

استیون منوچین وزیر جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران نیز اظهار کرده است؛ جواد ظریف بی پروا دستورات رهبر عالی ایران را اجرا می‌کند و سخنگوی اصلی آنچه که او رژیم ایران نامید، در سراسر جهان است.

اقدام اخیر خزانه داری آمریکا که به طور مسلم در هماهنگی با رئیس جمهوری این کشور انجام شده، بخوبی گویای آن است که ادعای مذاکرات بدون پیش شرط از سوی کاخ سفید، ادعایی پوچ است؛ چرا که با تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی، راه بر هرگونه مذاکره‌ای بسته شده و مشخص نیست آمریکایی‌ها قرار است با چه کسی مذاکره کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحریم خود توسط دولت آمریکا، گفت: متشکرم که مرا تهدید بزرگی برای پیاده کردن اهداف و برنامه‌های تان قلمداد می‌کنید.

وی، بامداد پنجشنبه در توئیتی افزود: آمریکا می‌گوید مرا به عنوان «سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان» تحریم کرده است؛ واقعیت آنقدر دردناک است؟

ظریف اظهار کرد: این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد؛ چرا که من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
من بعنوان یک ایرانی، از تلاشهای آقای ظریف خیلی متشکرم.
وقتی ایران اعلام میکنه تحت هیچ شرایطی مذاکره نمیکنه چه دلیلی داره بگیم حرفهای آمریکاییها پوچ و توخالی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
گلابی هنوز جوهر برجام خشک نشده زد زیرش افتاد
اگه الان اینقدر تیم زمان اوباما خوبه و هر روز ازشون نقل قول می کنید چرا همان زمان حاضر نشدند با آمریکا تنش زدایی کنند؟؟؟؟؟ یک کودک کلاس اول هم واقعیت های جهانی را بهتر از مسئولان مدعی درک می کند کلا ۲۰ سال تاخیر فاز دارند.
به نظرم مادورو قشنگ ظریف رو توصیف کرد.... با این پهپاد عکس بگیرید... تا بفهمید تخصص داشتن در هر حوزه ای چقدر ارزشمنده...
خب ایران که گفته نه مذاکره می کنه و نه جنگ.
پس دیگر دیپلماسی ظریف به چه درد ایران می خوره!
ممکنه نفر بعدی هم اقای روحانی باشه که تحریم میشه.
همان اقای ظریف که چشم به برجام دوخته بود افتخار میکرد مذاکره با بیکانکان
ما همه سرباز مقام معظم رهبری هستیم وگوش بفرمان او .مارا نیز تحریم کنید.
از اینکه ایران اسلامی چنین مردان بزرگی ( جاب اقای ظریف) دارد مایه افتخار است زنده باشی وسلامت و عاقبت بخیر
چون آمریکا براساس دروغ پایه گذاری شده و بارها ثابت شده که دروغگو هستن به این خاطر پوچ و توخالی هست، به دقیقه نرسیده حرفشون عوض میشه، یعنی با این وضعیت دروغ-دروغ میشه مذاکره کرد؟؟
بفرماييد همه ايراني ها كه از رهبرشون أطاعت ميكنند و دوستش دارند تحريم شدند.
سید محمد مبین مدیر خبرگزاری برنا نوشت: دنیا از این همه دیوانگی ترامپ متحیر است.

آقای مبین،
شما کاملاً در اشتباهید آقای ترامپ دیوانه نیست بلکه نابغه سیاست است زیرا اگر دیوانه می‌بود پهپادش را که زدیم همچون صدام حسین به کشورمان حمله می‌کرد.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
احمق ها اگه اطاعت از رهبر رو دلیل شون برای تحریم جناب ظریف اعلام میکنن، خوب اگه راست میگن بیان اسم 80 میلیون ایرانی رو هم تو فهرست شون اضافه و اعلام کنند. البته این اراذل عملا کل مردم عزیزمون رو مورد تحریم قرار دادند اما اوج استیصال خودشون رو دارن به رخ می‌کشند. ای بد بخت ها هر چه زور دارید بزنید. ایران عزیز سرافراز بوده وخواهد بود.
دکتر ظریف قهرمان متشکریم متشکر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل