بازدید 6301

احتمال مرگ پسر بن لادن

کد خبر: ۹۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ 01 August 2019

یک مقام آمریکایی ادعا کرد: پسر و جانشین احتمالی اسامه بن لادن در القاعده، یعنی حمزه بن لادن مرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از صدا و سیما از پایگاه اینترنتی ان بی سی نیوز، یک مقام آمریکایی مدعی است آمریکا به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد پسر و جانشین احتمالی اسامه بن لادن در القاعده، یعنی حمزه بن لادن مرده است.

این مقام آمریکایی جزئیات بیشتری از این ادعا که حمزه بن لادن چه زمانی و در کجا مرده است، یا اینکه آمریکا نقشی در مرگ وی داشته یا نه ارائه نکرده است. در عین حال هنوز مشخص نیست که آمریکا این اطلاعات را تایید کرده است یا نه!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست اخیر مطبوعاتی خود وقتی با سوال خبرنگاران درباره اطلاعات به دست آمده از مرگ حمزه بن لادن روبرو شد در پاسخ گفت: "نمی خواهم در این خصوص صحبتی کنم".

آخرین اطلاعی که از حمزه بن لادن وجود داشت، بیانیه‌ای بود که در رسانه القاعده در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. در این پیام وی عربستان را تهدید کرد و از مردم شبه جزیره خواست دست به آشوب و شورش بزنند. گفته می‌شود حمزه بن لادن در حدود سال ۱۹۸۹ به دنیا آمد. پدرش در ۱۹۹۶ به افغانستان رفت و علیه آمریکا اعلان جنگ کرد. حمزه به همراه وی رفت و در ویدئو‌های تبلیغاتی القاعده دیده می‌شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در خبری ببه نقل از شبکه‌ای بی اس آمریکا اعلام کرد، حمزه پسر اسامه بن لادن سرکرده سابق سازمان تروریستی القاعده، پیشتر در عملیاتی زیر نظر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کشته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر