بازدید 15522
نیویورک تایمز گزارش داد؛

افشاگری بزرگ دموکرات‌ها علیه نزدیکان ترامپ / نقش پررنگ میلیونر مشاور انتخاباتی ترامپ در قرارداد‌های خاورمیانه‌ای

مکاتبات و موارد مشابه آن روز دوشنبه در گزارشی از سوی کارمندان دموکراتیک کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد؛ این مکاتبات در مورد پیوند و ارتباطات بین مشاوران آقای ترامپ و مقامات حاکم خلیج فارس، از جمله طرحی برای کمک به عربستان سعودی برای دستیابی به نیروگاه‌های هسته‌ای است.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 30 July 2019

دوازده روز پس از سوگند دونالد ترامپ و پنج روز پس از آنکه او با اولین تلاش خود برای محدود کردن ورود افراد از بسیاری کشور‌های عمدتاً مسلمان به آمریکا، جهان اسلام را در بهت فرو برد، توماس جی. باراک جونیور، دوست نزدیک رئیس جمهور آمریکا و یکی از سرمایه گذاران برتر مبارزات انتخاباتی او، ایده‌ای برای کاخ سفید در سر آورد.

آقای باراک در نامه‌ای به استفن ک. بانون، استراتژیست ترامپ، آنچه را "یک فکر بکر" خواند، عرضه کرد: در مورد چگونگی اقدام شرکت‌های آمریکایی و احتمالاً از جمله شرکت خصوصی خود آقای باراک، در کنک به عربستان سعودی برای ساخت نیروگاه‌های هسته ای.

او گفت، این طرح فوراً مورد حمایت قرار می‌گیرد و سر و صدای فعلی را که ناشی از اقدام در مورد محدودیت‌های سفر است، ساکت می‌کند.

افشاگری بزرگ دموکرات ها علیه دولت ترامپ / نقش پررنگ میلیونر مشاور انتخاباتی ترامپ در قراردادهای خاورمیانه ای

چند هفته بعد، باراک با یک دوست و همکار تجاری که روابط نزدیکی با خانواده حاکم امارات متحده عربی برقرار کرده بود، نامه نگاری کرد. باراک به دوست خود با نام رشید الملک گفت که از وی می‌خواهد ولیعهد محمد بن زاید، حاکم رسمی امارات متحده عربی که با نام مخفف MBZ شناخته می‌شود، با جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهو برای انتصاب باراک به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه گفت‌وگو کند.

باراک در آن نامه نوشت: ولیعهد باید به آقای کوشنر بگوید، خوشحال خواهد شد که با من به عنوان نماینده ویژه برای تقویت اقتصاد منطقه خلیج فارس همکاری کند.

این مکاتبات و موارد مشابه آن روز دوشنبه در گزارشی از سوی کارمندان دموکراتیک کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا، منتشر شده که در مورد پیوند و ارتباطات بین مشاوران آقای ترامپ و مقامات حاکم خلیج فارس، از جمله طرحی برای کمک به عربستان سعودی برای دستیابی به نیروگاه‌های هسته‌ای است.

باراک هیچ گاه پست فرستاده ویژه را به دست نیاورد و فشار برای توافق ساخت نیروگاه هسته‌ای برای سعودی‌ها متوقف شد. این گزارش بیان کرده که دلیل این امر تا حدودی مربوط به عدم تمایل عربستان سعودی به موافقت با سیاست‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است که غنی سازی مواد هسته‌ای برای تولید سلاح را منع می کند؛ اما سؤالات در مورد روابط آقای باراک با دولت‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی، که همسویی فراوانی با هم دارند، نه تنها کنگره، بلکه توجه دادستان‌های فدرال را نیز که به دنبال اسناد نفوذ خارجی در میان حامیان و مشاوران ترامپ هستند، به شکلی ویژه جلب کرده است.

مشاور باراک می‌گوید، او هم با دادستان‌های فدرال و هم با بازرسان کنگره همکاری کرده و هیچ توضیحی درباره گزارش کمیته نداده است.

این گزارش پنجاه صفحه‌ای با جزئیات جدید، نشان می دهد که چگونه در مبارزات انتخاباتی، انتقال قدرت و مراحل اولیه شروع دولت ترامپ؛ آقای باراک و سایر دستیاران و حامیان ترامپ فرصت‌های تجاری و دسترسی سیاسی را ادغام کرده اند. این گزارش عمدتا بر باراک و مایکل تی. فلین، مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور متمرکز شده، و یک جدول زمانی را برای طرح پرونده‌ای که شامل اتهام تداخل آشکار منافع باشد، تعیین کرده است.

الیا‌ای کامینگز، نماینده دموکرات از مریلند و رئیس هیأت نظارت، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: در خصوص عربستان سعودی، دولت ترامپ عملاً خطوطی را که به طور معمول سیاستگذاری دولت را از منافع شرکت‌ها و بنگاه‌های خارجی جدا می‌سازد، از بین برده است. ترامپ طی چند روز گذشته به آقای کاممینگز حمله کرده و منطقه نمایندگی او را ـ که در داخل و اطراف بالتیمور است ـ منطقه‌ای منزجر کننده و پر از موش صحرایی و جوندگان خوانده است که هیچ انسانی مایل به زندگی در آن نیست.

در این گزارش آمده است، در همان زمان که آقای باراک به دنبال تبدیل شدن به نماینده خاورمیانه یا سفیر آمریکا در امارات بوده، وی در حال بررسی این احتمال بود که آیا می تواند شرکت خصوصی اش، کلونی کاپیتال، را با سرمایه عربستان و یا امارات به عنوان بخشی از معامله وستینگهاوس ـ شرکت برقی و تنها تولید کننده آمریکایی راکتور‌های هسته‌ای در مقیاس بزرگ - وارد سازد یا خیر؟

ایده این بود که وستینگهاوس پس از آن به خوبی موقعیت خود را برای پیشنهاد تجاری به عربستان سعودی برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای تثبیت خواهد کرد. از آنجا که ایالات متحده انتقال فن آوری هسته‌ای را برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای با دقت تنظیم می‌کند، هرگونه معامله‌ در این زمینه، به تأیید کنگره و دولت نیاز دارد.

یکی از رقیبان اصلی این تجارت، یک شرکت خصوصی به نام IP۳ International بود که کنسرسیومی از شرکت‌های آمریکایی مشتاق برای دستیابی به آنچه معامله‌ای چند میلیارد دلاری بوده، جمع آوری کرده بود. فلین قبل از اینکه مشاور امنیت ملی آقای ترامپ شود (پستی که کمتر از یک ماه در آن بود) نام خود را به عنوان مشاور IP۳ درج کرده بود. مقامات IP۳ گفتند که این لیست اشتباه بوده و آقای فلین با این شرکت ارتباطی ندارد.

بازرسان کمیته نظارتی سعی در کشف سؤالاتی دارند که دادستان‌های فدرال در دادستانی ایالات متحده در بروکلین ماه‌ها در حال بررسی این موارد هستند: آیا آقای باراک، که هدایت سرمایه گذاری را برای کمپین و تحلیف آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ انجام داده است، سعی کرده تا پیام‌های دولت ترامپ را به نفع دولت‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی ـ که شرکت او صد‌ها میلیون دلار در آن تجارت انجام داده است ـ شکل دهد؟

باراک در مبارزات انتخاباتی، انتقال قدرت و اوایل کار دولت ترامپ با افرادی که به خانواده حاکم امارات متحده عربی نزدیک بوده اند، از جمله آقای الملک و یوسف العتیبا، سفیر قدرتمند امارات در ایالات متحده، در تماس نزدیک بوده است.

در ماه می سال ۲۰۱۶، آقای باراک پیش نویس سخنرانی در مورد سیاست‌های انرژی را به آقای الملک ارسال کرد که ترامپ، که در آن زمان در آستانه نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه قرار داشت، قرار بود همان ماه در داکوتای شمالی سخنرانی کند، و در آن از طرفداری از منطقه خلیج فارس سخت گفته بود. بر اساس این گزارش، الملک، که توسط دادستان‌های فدرال بازپرسی شده، این پیش نویس را بین مقامات اماراتی و سعودی پخش کرد.

آقای باراک سپس اصلاحات آقای ملک را در این پیش نویس به پل منافورت، رئیس کمپین مبارزات انتخاباتی ترامپ فرستاد. باراک در نامه‌ای به آقای مانافورت گفت: این پیش نویس تا جای ممکن که از خطوط قرمز عبور نکنیم به خواسته ما نزدیک است؛ به من زنگ بزن.

براساس این گزارش یک روز بعد الملک پیش نویس تجدید نظر شده‌ای را با اظهارات یک مقام اماراتی به باراک ارسال کرد و نوشت: این همان چیزی است که ما با همسایگان خود توافق کردیم. بعداً، منافورت پیش نویس دیگری از سخنرانی به باراک ارسال کرد و نوشت: این چیزی است که شما می‌خواهید.

طبق قانون ثبت فعالیت نمایندگان خارجی، هر که می‌خواهد به نمایندگی از یک مقام یا نهاد خارجی در سیاست‌های آمریکا تأثیر بگذارد، موظف است فعالیت خود را به وزارت دادگستری افشا کند. دستیاران آقای باراک گفته اند که او هرگز به دستور هیچ مقام یا نهاد خارجی عمل نکرده، بلکه صرفاً سعی کرد به عنوان واسطه بین آقای ترامپ و یک منطقه پیچیده و رقیب در جهان عمل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
واقعیت تلخی که همه باید بدانند : جهان را تاجران و سازندگان اسلحه و شرکتهای نفتی اداره میکنند

همه یهودی و همه صهیونیست اند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
من نه یهودی هستم نه صهیونیست
این خبر چ ربطی ب زندگی مردم داره

از گوشت برنج ..مرغ..قیمت مسکن..بیکاری ..فساد دروغ دلت بگید

از نمایندگانی ک اپارتمان گرفتن و از سوال و استیضاح وزیران در این 6 سال منصرف شدن
وقت شکست ترامپ فرا رسیده.
من به صورت ناشناس در گروهی بودم که قشری نسبتا فرهیخته از رای دهندگان امریکایی از طیف موافق و مخالف ترامپ آزادانه بحث می کردند این چیزهایی که گفته اید قبل از انتخابات امریکا موارد ناشناخته ای نبودند ترامپ فرد ناشناخته ای در امریکا نبود و انتخابات ریاست جمهوری اخیر امریکا جدای از رقابت بین دموکرات ها و جمهوری خواهان بود خیلی از دموکرات ها به ترامپ رای دادند! و در مقابل کسانی که ذاتا راستگرا بودند اما به کروکید هیلاری رای دادند!
افشاگری....استیضاح ...مخالفت و...

هزارتا مورد گفتیم هیچکدوم نشد
خبر عجیبی است ته توشو دربیارین اگه شد روش سرمایه گذاری کنیم
این خبرها به درد ایران نمی خورد
این قصه های حسین کرد شبستری بدرد ملت ایران نمی خورد
مذاکره بهترین گزینه برای خلاصی از وضعیت اسفبار اقتصادی کنونی است
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
با اینکه منفی و مثبت ها از نظر من اهمیت خاصی ندارن و اصلا معیار ارزیابی یک نظر محسوب نمیشه،اما برام جالب بود که حتی در مخاطبین تابناک،شش ماه پیش چنین کامنتی،حداقل،دو به یک،بود مثبتاش به منفیاش،اما الان برعکس شده،این بینش و اگاهی عمومی شده،جدا قابل تامله،در کوچه و خیابان هم دیگه کمتر ادمهای وهم زده سیاسی می بینیم،بهرحال گویا حرکاتی ملموس و رسانه ای شونده،از جانب ایران،گویا لازم بوده ،تا مردم با واقعیت غرب و امریکا و منطقه و موازنات و معادلات جدیدش،بهتر اشنا بشن،بهترین گزینه هم اینه که بفهمی غرب به چیزی کمتر از نابود کردن ایران راضی نمیشه،نگاهتو ازشون ببر و ببین خودت چکارا میتونی انجام بدی که کمک حال
بشی خودت و به تبع اون،کشورت بشی،البته پرچمت میگه که از توقییف استینا ناراحتی! اما امیدوارم که فقط یه فیلترشکن ساده باشه و نه چیزی مهم در محتوا!
افشاگری بزرگ !!!
ما خودمون تو انتخابات و تایید صلاحیت دعوا داریم چسبیدیم به انتخابات امریکا
وقت رسانه تابناک را با اخبار اینچنینی تلف نکنید. دموکراتها قافیه را باخته اند و شانسی ندارند. اخبار داخلی را انعکاس دهید حتی از شهرهای کوچک مثل عکسهای مسافرت های تابستانی یا فستیوال ها بهتر از اینها هستند.
تجربه ثابت کرده است دموکراتها در مقابل ترامپ ماست نمی توانند بخورند والسلام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها