بازدید 5925

شرایط استفاده از بیمه بیکاری اعلام شد

کد خبر: ۹۱۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 28 July 2019

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: چنانچه فردی غیر ارادی بیکاری شود با داشتن حداقل ۶ ماه سابقه بیمه می‌تواند مقرری بیکاری دریافت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن زدا قائم مقام سازمان تامین اجتماعی به مزایای بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: براساس قانون اگر فردی بدون میل و اراده بیکار شد و قبل از بیکاری حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری از سازمن تامین اجتماعی اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر در ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و هر ماه ۳۵۰ میلیارد تومان به عنوان مقرری بیکاری به این افراد پرداخت می‌شود.

زدا با اشاره به اینکه بیمه بیکاری برای مجرد‌ها و متاهل‌ها و کسانی که سابقه بیمه آن‌ها متفاوت است نیز تفاوت دارد افزود: اگر بین ۶ تا ۲۴ ماه سابقه داشته باشد و بدون میل و اراده بیکار شوند برای مجرد ۶ ماه و متاهلین ۱۸ ماه مستمری بیکاری پرداخت می‌شود و اگر فردی قبل از بیکاری ۲۵ تا ۱۲۰ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد برای مجرد‌ها ۱۲ ماه و متاهلین ۲۴ ماه مستمری اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین با داشتن ۱۲۱ ماه تا ۱۸۰ ماه سابقه بیمه، مجرد‌ها ۱۸ ماه و متاهلین ۲۶ ماه مقرری بیکاری می‌گیرند و با بیمه ۱۸۱ ماه تا ۲۴۰ ماه نیز برای مجرد‌ها ۲۶ و متاهلین ۳۶ ماه مستمری بیکاری در نظر گرفته می‌شود.

به گفته قائم مقام سازمان تامین اجتماعی، با داشتن ۲۴۱ ماه به بالا نیز، ۳۶ ماه برای مجرد‌ها و ۵۰ ماه برای متاهلین مقرری بیکاری اختصاص پیدا می‌کند.

زدا همچنین در مورد بیمه بیکاری بیمه شدگان بعد از سن ۵۵ سالگی نیز گفت: اگر فردی بعد از ۵۵ سالگی بیکار شوند پرداخت مقرری بیکاری وصل می‌شود به بازنشستگی او و آنقدر مقرری دریافت می‌کنند تا فرد شرایط بازنشستگی را بدست آورد.

وی در مورد مقرری بیکاری پیمانکاری‌ها نیز تاکید کرد: اگر فردی در پایان پیمان و قرار داد کاری بیکار شود، چون با میل و اراده انجام شده است متاسفانه نمی‌توانیم مستمری بیکاری پرداخت کنیم، اما اگر در حین قرار داد فرد بیکار شوند مقرری را با کمال میل پرداخت می‌کنیم.

این مسئول در سازمان تامین اجتماعی به شرایط استفاده از بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: افراد بلافاصله بعد از بیکاری و اخراج باید به ادارات کار مراجعه کنند و آنجا بعد از بررسی و تایید شرایط، فرد را به تامین اجتماعی معرفی میکنند و ما نیز برای پرداخت مقرری بیکاری اقدام می‌کنیم.

زدا افزود: در قانون بیمه بیکاری آمده که در طول مدت بیکاری افراد باید به سازمان فنی و حرفه‌ای رفته و کار مرتبط یاد بگیرند و اگر کسی بیسواد است در طول مدتی که مقرری بیکاری دریافت میکند باید به نهضت سواد آموزی رفته و سواد بیاموزد.

به گفته وی، به محض اینکه اولین کار پیشنهاد شد فرد دیگر نمی‌تواند مقرری بگیرد و باید سرکار برود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان