بازدید 6068
۵

قیمت گوشت قرمز باید کاهش یابد

قیمت گوشت گوساله ۳۰ و گوسفند ۱۵ هزار تومان باید کاهش یابد
کد خبر: ۹۱۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 27 July 2019

رئیس اتحادیه دامداران گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین، قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد بنابراین مسئولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، چند روز پیش رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد که در مقطعی و بیشتر براساس شایعات مربوط به خروج دام زنده از کشور، قیمت گوشت افزایش یافته بود اما با وجود اقدامات مناسبی که در زمینه واردات دام انجام شد، قیمت گوشت قرمز هنوز هم متعادل نیست.

حسن روحانی با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه در حال حاضر حداقل ۳۰ درصد قیمت گوشت اضافه است، گفت: مشخص است که اینجا با مشکلی مواجه هستیم که باید آن را حل کنیم زیرا اگر اجحافی صورت گیرد، از دامدار گرفته تا مردم همه متضرر می‌شوند.

در رابطه با قیمت گوشت قرمز حسین نعمتی - رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران - به ایسنا گفت: اخیرا با کاهش قیمت قابل توجه دام زنده سنگین مواجه شدیم به گونه‌ای که هر کیلوگرم دام زنده سنگین ۱۵ هزار تومان ارزان‌تر از قبل فروخته می‌شود و این کاهش قیمت برای دام زنده سبک به حدود ۸۰۰۰ تومان می‌رسد. بنابراین هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله باید در کشور ۳۰ هزار تومان ارزان‌تر از قبل فروخته شود و قیمت گوشت گوسفندی نیز باید حدود ۱۵ هزار تومان کاهش یابد.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های متولی از وزارت جهاد کشاورزی تا ناظرانی همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و... باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت گوشت قرمز هم‌اکنون باید کاهش پیدا کند و همه دست به دست هم دهیم تا این اتفاق بیفتد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: دغدغه رئیس‌جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت گوشت قرمز درست و بجا بوده و هرچه زودتر باید قیمت گوشت قرمز پایین بیاید چرا که پس از افزایش قیمت‌هایی که در سال‌ گذشته اتفاق افتاد، کاهش قیمت می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

نعمتی درباره وضعیت تولید و عرضه گوشت قرمز اظهار کرد: هم‌اکنون هیچ مشکلی در زمینه تولید گوشت قرمز نداریم و برخلاف گذشته که دامداران بعضا برای فروش دام‌هایشان بیکار می‌شدند و دامی نبود که آن را بفروشند، هم اکنون مازاد تولید دارند و مشکل آنها بیشتر فروش و عرضه دام زنده و گوشت گوسفندی استحصال شده از آن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵
مردم مقلد دولت هستند دولت بايد ارزاني وارزان شدن اجناس را از خود شروع كند تا مردم پيروي كنند دولت هيچ اراده وجزمي براي ارزاني كالاها وخدمات ندارد . مثال اگر دولت قيمت مصوب فروش خودرو را پانصد هزار تومان كاهش دهد مي بينيد كه بر تمامي اجناس تاثير خواهد داشت تا دولت نخواهد هيچ چيزي تغيير نخواهد كرد.
قيمت مسكن بايد پايين بيايد ...
قيمت گوشت بايد پايين بيايد ...
قيمت لوازم خانگي بايد پايين بيايد ...
قيمت ماشين بايد بايد پايين بيايد ...
دستمزدها بايد افزايش پيدا كند ...
تكبير
اينجا ايرانه برادر من ، قيمتي كه بالا رفت ديگي پايين نمياد . مگه كسي زورش به دلال ها و مفت خورهاي بازار مي رسه؟
هر وقت قیمت بقیه چیزها با باید گفتن پایین آمد قیمت گوشت هم پایین می آید.
هرکالایی که شما گفتید باید ارزان بشه گران شد الان هم که دام زنده را دارید صادر میکنید قطر !!!!!!پس روزهای آینده گوشت قرمز گرانتر میشود !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان