بازدید 7184

آمار اولیه انتخابات شورایاری‌ها اعلام شد

کد خبر: ۹۱۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ 26 July 2019
عضو هیئت نظارت مرکزی انتخابات شورایاری‌ها از شرکت بیش از ۵۰۹ هزار نفر از شهروندان تهرانی، در پنجمین دوره از انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی اعطا در نشست خبری خود در ارتباط با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: ابتدا از رسانه‌ها بابت پوشش خبری این دوره از انتخابات شورایاری‌ها تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: آمار اولیه انتخابات شورایاری‌ها ۵۰۹ هزار و ۱۰۸ هزار نفر است و قاعدتا این آمار، آمار نهایی است که البته ممکن است در سامانه که در حال بروزرسانی است تغییر بکند، اما پیش‌بینی می‌شود عدد نهایی همین آمار باشد و البته آمار، آماری خوبی است و نشان دهنده مشارکت و تا حدی انتظارات را برآورده کرده است.

اعطا ادامه داد: ما از همکارانمان در شهرداری که در هیات اجرایی انتخابات بودند تشکر ویژه داریم همچنین از رسانه‌ها که در این مدت پا به پای مدیریت شهری برای اطلاع‌رسانی حضور فعالی داشتند.

عضو هیئت نظارت مرکزی انتخابات شورایاری‌ها گفت: مخاطبین اصلی ما شهروندان تهرانی هستند و از آن‌ها نیز تشکر می‌کنم که براساس ایده مبنی بر توسعه مشارکت در حوزه مدیریت شهری شرکت کردند و در واقع در این انتخابات حضور پررنگی را داشتند.

وی ادامه داد: تشکر ویژه‌ای را نیز به نمایندگی از شورای شهر تهران از هیئت محترم دولت دارم که اگر پیگیری‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت کشور نبود شاید برگزاری این دوره از انتخابات با توجه به موانعی که وجود داشت میسر نمی‌شد. همچنین شورای راهبردی در شورایاری‌ها و طبق مصوبه شورای پنجم تشکیل و جلسات مختلفی را برگزار کردند تشکر می‌کنم.

اعطا خاطر نشان کرد: پیش از این اعلام شده بود که در فاصله اندکی پس از پایان انتخابات، نتایج رای‌گیری اعلام خواهد شد که البته این انتخابات در دو مقطع زمانی و هر بار دو ساعت طبق آیین‌نامه هیئت اجرایی انتخابات تمدید شد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: نتایج انتخابات از طریق هیئت مرکزی اجرایی به هیئت مرکزی نظارت ارائه و پس از ۲۴ ساعت نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین تخلفات احتمالی بررسی و نتیجه آن نیز اعلام خواهد شد.

اعطا گفت: ۳ منطقه که بیشترین مشارکت را در این دوره از انتخابات داشتند مناطق ۴، ۱۵ و ۵ بودن که به ترتیب رتبه‌ها اول، دوم و سوم را به خود اختصاص دادند که البته این مشارکت به لحاظ تعداد و نه به نسبت تعداد رای‌دهندگان به جمعیت بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان تصریح کرد: ۵ محله را نیز بیشترین تعداد رای‌دهندگان را داشتند که به ترتیب منطقه گلشن در منطقه ۴، منطقه نعمت‌آباد در منطقه ۱۹، منطقه شکوفه ۱۹، منطقه تهرانپارس غربی در منطقه ۴ و منطقه عبدل‌آباد در منطقه ۹ بیشترین رای‌دهندگان را به خود اختصاص دادند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان