بازدید 5083

فیس بوک علیه فیس بوک

کد خبر: ۹۱۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 26 July 2019
کریس هیوز، از بنیانگذاران فیس بوک که در کنار مارک زاکربرگ در ساختن این شبکه اجتماعی نقش داشته است، اخیرا نسبت به فیس بوک موضع گیری‌هایی بسیار منفی دارد تا جایی که علیه این شرکت در سخنرانی‌های مختلفی شرکت می‌کند.

به گزارش تابناک به نقل از انتخاب، هیوز با مقامات دولتی و تنظیم کننده‌های قوانین ایالات متحده دیدار داشته است. کریس هیوز بنیانگذار فیس بوک خواستار تضعیف قدرت این غول شبکه‌های اجتماعی شده و مدتی است با مقامات دولتی و تنظیم کننده‌های دولتی که به دنبال تنظیم بازار قدرت شبکه‌های اجتماعی هستند صحبت می‌کند.

هیوز استدلال می‌کند که مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ قدرتی بیش از حد دارد و تنظیم کنندگان قوانین باید شرکت‌های اینستاگرام و واتس اپ را از فیس بوک جدا کنند. افزون بر این‌ها هیوز در تلاش است از طریق لابیگری‌های متعدد با کمیسیون تجارت فدرال قوانین ضد تراست را در برابر فیس بوک تشدید کند.

وی جلساتی با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده داشته و در این جلسات، هیوز یک گزارش ۳۹ صفحه‌ای را که حاوی نکاتی از فیس بوک بود با خود همراه برد. فیس بوک بلافاصله به این رفتار‌ها واکنش نشان نداده است، اما به نظر می‌رسد قصد ندارد واکنش خاصی داشته باشد درست مثل دفعات پیشین که در این زمینه با هیوز وارد جدل نشد.

بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری معتقدند هیوز به علت مشکلاتی که از گذشته با زاکربرگ دارد دست به این رفتار‌ها میزند، اما خود هیوز مدعی است که با هدف مبارزه با قدرت فیس بوک که به زودی از کنترل خارج می‌شود این کار را می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر