بازدید 2161

مخالفت کره شمالی با کمک غذایی سئول به دلیل مانور نظامی با آمریکا

کره جنوبی امیدوار است بتواند به رغم مخالفت پیونگ‌یانگ، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به کره شمالی کمک‌های غذایی ارسال کند.
کد خبر: ۹۱۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 24 July 2019

کره جنوبی امیدوار است بتواند به رغم مخالفت پیونگ‌یانگ، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به کره شمالی کمک‌های غذایی ارسال کند.

به گزارش ایسنا، وزارت اتحاد کره جنوبی امروز، چهارشنبه با اشاره به نارضایتی کره شمالی از مانور نظامی مشترک سئول با آمریکا که قرار است ماه‌ آینده میلادی برگزار شود، اظهار کرد، مقامات در سطح کاری کره شمالی "دیدگاهی منفی" درباره کمک ۵۰ هزار تنی برنج از سوی کره جنوبی ابراز کرده‌اند.

کیم ایون هان، معاون سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: برنامه جهانی غذا در جریان مذاکرات در سطح کاری از موضع کره شمالی در خصوص کمک‌های غذایی مطلع شده است.

به گزارش روزنامه "کُریا هرالد"، وی افزود: دولت امیدوار است انتقال محموله ۵۰ هزار تنی برنج همانطور که برنامه‌ریزی شده، تا ماه سپتامبر تکمیل شود.

کره شمالی در هفته‌های اخیر از مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود، ابراز نارضایتی کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در تاریخ ۱۶ ژوئیه به رسانه دولتی این کشور گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توقف مانورهای نظامی را در دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تایید کرده و برگزاری این مانورها "نقض آشکار" توافق سئول و واشنگتن در نشست سنگاپور است.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز این هفته اظهار کرد که زمان‌بندی و نام مانور نظامی پیش رو، پس از مشورت با آمریکا تایید خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر