بازدید 14149
۱
تجمع مالباختگان «داتیس خودرو» مقابل دفتر قاضی‌القضات؛

چرا شرکت را پلمب و دست اندرکارانش را بازداشت نمی‌کنید؟ دلیل صادر نشدن کیفرخواست وعده داده شده چیست؟

وی که شمار تجمع‌هایی که در آن شرکت داشته از دستش در رفته و نمی‌داند این هفتمین بار است که در کنار جمع مالباختگان این شرکت برای نشان دادن اعتراضشان قرار می‌گیرد یا هشتمین بارش، در ادامه می‌گوید: دو تن از مدیران شرکت، مدتی است بازداشت هستند، اما رئیس هیأت مدیره شرکت ـ که همه کاره شرکت و مدیرعامل بازداشتی فرزند وی است ـ بازداشت نشده که این هم برایمان محل ابهام و سؤال است.
کد خبر: ۹۱۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 24 July 2019
تابناک اجتماعی -
تقاطع خیابان ولیعصر تهران با خیابان جامی، از صبح امروز بار دیگر شاهد تجمعی اعتراضی است؛ تجمع مالباختگان شرکت «داتیس خوردو» که با شعار «رئیسی، رئیسی؛ حمایت، حمایت»، خواستار جلب توجه رئیس قوه قضائیه به پرونده‌ای هستند که دو سال از شروع آن می‌گذرد، اما در گام نخست مانده!

به گزارش «تابناک»، اگر تا چند سال پیش پرونده‌های بزرگی که در دستگاه قضا گشوده می‌شد، اغلب به انبوه سازان مسکن و یا حتی مالکیت زمین‌ها و اراضی واگذار شده به مردم بود و یا مواردی مانند اختلاس یا پرونده‌های مالی را شامل می‌شد، حالا با انبوه پرونده‌هایی مواجهیم که مربوط به شرکت‌های خودرویی است.

شرکت‌هایی که در واردات خودرو یا لیزینگ آن فعالیت می‌کردند و می‌کنند و حالا بسیاری شان به مدد انبوه مالباخته، در اوج شهرت قرار دارند! مجموعه‌هایی مشهور که می‌شود از حیث شمار مالباخته و مبلغی که دریافت کرده‌اند تا آرزو‌های خودرویی بسیاری را محقق کنند دسته بندی شان کرد، هرچند شیوه کارشان تقریبا تفاوت چندانی با هم ندارد!

از جمله این شرکت ها، «داتیس خودرو»ست که امروز شماری از مال باختگانش خود را به مقر ساختمان حوزه ریاست قوه قضائیه رساندند تا با در دست گرفتن بنر و سر دادن شعارهایی، بختشان را برای رساندن صدای اعتراضشان در خصوص روند رسیدگی به پرونده به گوش رئیس جدید دستگاه قضا بیازمایند.

معترضانی حدود ۵۰ تن که تأکید دارند ابعاد پرونده شان را با تکیه به این عدد نمی‌توان درک کرد، چون در جمعشان خریداران خودرو‌های لوکس نیز حضور دارند و تنها یکی از ایشان سه میلیارد تومان به حساب شرکت ریخته و حالا دستش از همه جا کوتاه شده است. افرادی که برای خرید خودرو، پول بی زبانشان را به شرکتی داده بودند که در انبوه تبلیغات، شرکتی معتبر و مجاز معرفی می‌شد و زیر نظر نهاد‌های نظارتی فعالیت می‌کرد.

وضعیتی که در مهرماه ۹۶ تغییر کرد تا داتیس در کنار چندین شرکت خودرویی دیگر، وارد کننده غیرمجاز لقب گیرد و خریدارانش به بلایی بزرگ و دامنگیر دچار شوند؛ بلایی که هنوز ادامه دارد، هرچند این شرکت غیرمجاز هنوز دایر است و حتی تا چندی پیش تبلیغاتش برای جذب مشتریان جدید ادامه داشت.

 

یکی از مالباختگان داتیس خودرو در این باره می‌گوید: اصلا یکی از دلایل تجمع امروزمان همین نکته است که از قوه محترم قضائیه بخواهیم به فعالیت این شرکت پایان داده و دفتر و نمایشگاهش را پلمب کند. البته افزون بر این، سه خواسته دیگر نیز داریم که یکی از آنها، صدور کیفرخواست پرونده است که قرار بوده در اردیبهشت ماه صورت گیرد، اما بار‌ها به تعویق افتاده و معلوم نیست چه زمانی محقق می‌شود.

وی که شمار تجمع‌هایی که در آن شرکت داشته از دستش در رفته و نمی‌داند این هفتمین بار است که در کنار جمع مال باختگان این شرکت برای نشان دادن اعتراض شان قرار می‌گیرد یا هشتمین بارش، در ادامه می‌گوید: دو تن از مدیران شرکت مدتی است در بازداشت هستند، اما رئیس هیأت مدیره شرکت که همه کاره شرکت است و مدیرعامل بازداشتی فرزند وی است، بازداشت نشده که این هم برایمان محل ابهام و سؤال است.

یکی دیگر از مالباختگان با اشاره به پرونده «کیمیا خودرو» که به تازگی دادگاهش برگزار شده و به گفته قاضی پرونده، بالغ بر ۱۱۱ جلد است و ۱۵ متهم دارد، می‌گوید: در پرونده داتیس خودرو شمار شاکیان اولیه ۳۰۰ تن بود که البته بعد با لطایف الحیلی از برخی شاکیان رضایت گرفتند و وعده بازپس دادن وجوه را به ایشان دادند که به این وعده عمل نکردند. البته همین اقدامات موجب شده تا برخی هنوز امیدوار بمانند و در تجمع هم حاضر نباشند، اما با وجود این، هنوز ابعاد مالی این پرونده بزرگتر از پرونده کیمیا خودرو است که ۱۱.۵ میلیارد تومانی است، چون در پرونده داتیس حدود ۴۰ میلیارد تومان کلاهبرداری شده است.

وی در ادامه می‌افزاید: عجیب اینکه در پرونده کیمیا خودرو کارمندان شرکت را هم به دلیل همراهی با مدیران کلاهبردار شرکت دستگیر کردند، اما در این پرونده به رغم مستنداتی که از همکاری کارمندان داتیس در فریب مشتریان داریم، حتی پلمپ شرکت رخ نمی‌دهد. انگار نه انگار که اتفاقی رخ داده است. مگر نه اینکه اتکا به رویه قضایی هم ایجاب می‌کند دست اندرکاران این کلاهبرداری را دستگیر و بازداشت کنند؟ وقتی شرکت تیم حفاظتی استخدام کرده و ما شاکیان را به داخل راه نمی‌دهد، چه نتیجه‌ای می‌شود گرفت، جز اینکه در رسیدگی به پرونده قصور رخ داده است؟

پرسش هایی که طرحشان کافی است تا گلایه‌های مالباختگان شدت بگیرد و تأکید کنند که نگرانی اصلی شان در این روزها، شنیدن خبر تعطیلی شرکت توسط مدیران آن و گم شدن رد و اثرشان است؛ خبری که ممکن است یک روز صبح که از خواب بیدار شدند با آن مواجه شوند و از این روی ترجیح می‌دهند شخصا و مداوم فعل و انفعالات شرکت را رصد کنند. رصدی طاقت فرسا که راه ندادنشان به شرکت، بر سختی‌های آن می‌افزاید!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱
بهتون میگن نخرید بیشتر ولع دارید .
این باعث فرو رفتن بیشتر در باطلاق میشود حالا مدعی دادرسی شده اید . اگر وضعیت اقتصاد این نبود به دام اینها نمی افتادید . بروید ببینید مدیران و رابطان این شرکت چه کسانی هستند .
و چرا اقتصاد مملکت به اینجا رسید که مردم در موارد مختلفی از این نوع ضرر ها دادند . اشکال اساسی در ناتوانی در مدیریت کشور است که خودتان انتخاب کردید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر