بازدید 7718

اخذ مالیات از خانه‌های خالی با سامانه ملی املاک

کد خبر: ۹۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 21 July 2019
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سامانه ملی املاک و اسکان امسال عملیاتی می‌شود گفت: با عملیاتی شدن آن امکان اخذ مالیات از خانه‌های خالی فراهم می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به تسنیم مبنی بر این‌که سامانه ملی املاک و اسکان به‌عنوان پیش‌نیاز اخذ مالیات از خانه‌های خالی در چه مرحله‌ای قرار دارد اظهار کرد: برای راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان یک سیستم میان‌بر در دستور کار قرار گرفته که با عملیاتی شدن آن امکان اخذ مالیات از خانه‌های خالی فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: وظیفه راه‌اندازی این سامانه به وزارت راه سپرده شده این در حالی بود که این وزارتخانه در این زمینه از قبل وظیفه‌ای نداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست جدید دولت و وزارت راه نظام ردیابی و ثبت اطلاعات در یک مدل نرم‌افزاری ایجاد و به سازمان امور مالیاتی متصل می‌شود، بر این اساس خانه‌های خالی شناسایی می‌شوند و پس از آن از این خانه‌ها مالیات اخذ می‌شود. سامانه ملی املاک و اسکان امسال عملیاتی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۹
خوب یاد رفتن از ملت پول بچاپن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
یاد رفتن !! منظورت یاد گرفتن بود؟
بعدشم مالیات از خانه های خالی تو همه کشورهای توسعه یافته بکار گرفته شده بعدشم اجاره دادنش تو بازه هایی تعریف میشه که دولت تعیین کرده مثل اینجا نیست یک عده رانت خوار یادرفتن از جیب طبقه متوسط ارتزاق کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
کار بسیار خوبی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مالیات مان داره به سطح کشورهای اروپایی می رسه.
اما رفاه مان به کشور های آفریقایی
چند سال است که این دروغ رو تکرار می کنند
باشه .....حتما
بزک نمیر بهار میاد....مگه مافیای مسکن میزاره.....
خریدار نیست ک خونه. را بخره. مالم را اتش بزنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ارزون بفروش. وقتی برای تولید سرمایه گذاری میکنی ممکنه ضرر هم بدهی.
خسته نباشید . . . !!!!
خوب یک کاری رو نمی خواهید انجام بدید بگید انجام نمی دید؛ با ملت چرا بازی می کنید ؟؟؟
این به اصطلاح سامانه راه اندازی بشه ، بعد ماملات طی یک سال در اون ثبت بشه ، بعد در سالهای بعد اگر خانه ای که یکبار اچاره رفت و سال بعد دیگه اجاره نرفت مالیاتش گرفته بشه ؟
عجب بانک اطلاعاتی قوی در کشور وجود داره ؟
جیسون رضاییان رو می گیریم اون وقت وضع کنترل دلالی تو مملکت اینه !؟
بزک نمیر . . . . . . . .
مالیان افزده به جای دیگری به قیمت ها افزوده شده بازملت بدهکار می گردند.
از دید دولت کنترل همه چیز فقط با مالیات ممکن هست با این کار هم دولت جیبش پر پولتر میشه هم مستاجر با اجاره و قیمت بیشتری مواجه میشه .
کار بسیار بجا و شایسته ای است. دولت نباید اقتدار خودش را به افراد سرمایه دار بسپارد. آنها خط معلوم کنند به افراد جامعه. البته مالکیت قابل احترام است اما مکیدن خون افراد جامعه در کشور دمکراسی ننگ است. سیستم باید به افراد ایچنینی بفهماند شوخی بردار نیست مثل سایر کشور مانند آلمان که در قانون اساسی شان نوشته شده برای ایجاد کارگاه به حساب فرد هم توجه دارند که بعدا شکست نخورد نقل به مضمون است
یکشنبه ۳۰ تیر ساعت ۱۳:۳۰
سکه ۴۳۰۰۰۰۰
دلار ۱۲۳۰۰
قیمتها ساعتی درحال افزایش هستند
تلاش برای کاهش دستوری نرخ دلارتا سطح ۱۰ هزارتومان وسکه تا زیر ۴ میلیون باشکست مواجه شد. انهایی که فریب جوسازیهای کاهش نرخ ارز وسکه را نخورده و دارایی شان رامفت ازدست ندادند پاداش صبروشکیبایی وهوشیاری خود را گرفتند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
جالبه هميشه همينطور اطلاع رساني ميكنه، قشنگ معلومه دلالي
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
صبر و شکیبایی!!!؟؟؟؟ واقعا رفتن بالای دلار و سکه خوشحالی داره.واقعا که
خوب وظیفه حاکمیت در تامین مسکن و ساخت و ساز چه می شود. کار دولت نباید فقط به پول گرفتن خلاصه شود. منتشرکن
مالیات برای خانه های خالی یعنی مجبور کردن مالکان به آتش زدن سرمایه های خود هست. خنده دار هست که اونوقت میگیم چرا سرمایه دارهای خارجی و داخلی نمیان ایران سرمایه گذاری کنن؟ مگر امنیت قانونی و اقتصادی اینجا هست که بیان؟ چرا فکر میکنید سرمایه دار یه آدم آحمق باید باشه که دوست داره اموال اش رو آتش بزنه؟!
چون چندتا سازمان دولتی اقدام به خرید زمین های رایگان از دولت ها کردند و بعد ساختند اما حالا نمیفروشند، را چرا به اسم همه ی سرمایه دارها میزنید؟ مافیا از داخل خودتان هست. به دیگران این را نسبت ندهید. وگرنه چه سرمایه داری اینقدر پول داره که بتونه زمین هزار هکتاری بخره و 10000 واحد مسکونی بسازه! میدونید چه رقمی میشه هزینه اش؟! تا رانت و اختلاس و چوب حراج زدن در کار نباشه امکان نداشته چنین چیزی رخ بده! از خودتون هست. ربطی به اون سرمایه دار شخصی که کلا زور بزنه فوق ده میلیارد هم نداره و مالیات هم همه جوره ازش میگیرن چون او که نفوذی نداره و یه آدم عادی هست. اما اون سرمایه دار مافیایی برای ساختن 10000 واحد مسکونی باید هزاران هزار میلیارد تومان داشته باشه!!! آیا واقعا اینقدر توی جیب اش داشته؟ معلومه که نداشته و همش رانت و اختلاس بوده. با رانت اولا زمین رایگان میگیرن و بعد مصالح و غیره را نیز با قیمت دولتی میخرند. به منطقه ی چیتگر بروید تا ببینید تمامی سازمان های دولتی هر کدام چند هزار هکتار اونجا ساختند و دارند میسازند! چنین ثروتی رو هیچ سرمایه دار شخصی مقیم ایران اصلا نداره! فقط باندها و سازمان ها دارند.
برخی مقامات میخوان خودشیرینی کنن و به مردم آدرس اشتباه میدن!
چون خریدار کم هست دلیل نمیشه به یه مالک شخصی بگی تو مفت بفروش! خب مرسدس بنز هم دچار کاهش فروش در ایران شده! آیا دولت حاضره بنز رو به قیمت مثلا صد میلیون تومان بفروشه؟! مواد غذایی هم دچار کاهش فروش شده! لباس هم دچار کاهش فروش شده! تورهای مسافرتی خارجی و داخلی هم کاهش یافته! آیا دولت اینها رو میاد به مفت به ما بدهد؟! نه قطعا نمیده و تازه قیمت اش رو چندبرابر هم کرده چون اینجا جیب خودش هست. پس چرا از کیسه ی خلیفه میبخشید؟! از جیب مردم عادی برای افزایش محبوبیت خودتان میبخشید!!! آیا مردم باید برای رای آوردن شماها پول و اموال خودشون رو بدهند؟!
ملک گرون شد چون وقتی دلار رو بردند بالا اونوقت آن سرمایه دار شخصی باید مصالح-تجهیزات ساختمانی و حتی قیمت مجوزهای شهرداری و تراکم ها رو چند برابر باید خریداری میکرد. میدونید هرکدام از مجوزهای شهرداری الان قیمت اش از چندصد میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان شده(بستگی به تعداد واحدها داره)!!! حتی وزارت نیرو(برق) قیمت کنتورهای برق رو چهار برابر کرده! الان قیمت هر کنتور برق تک فاز 12 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی شده! قبلا قیمت سه میلیون بود! قیمت کنتور سه فاز که نجومی شده! مردم عادی چون فنی نیستند این چیزها رو خبر ندارند. دولت قیمت های چیزهایی که ماله خودش هست رو بیاره پایین اینا هم میاد پایین. وگرنه تا دلار و قیمت کالاها بالا نرفته بود که مسکن هم همون قیمت قبلی رو داشت! خودتون رو به کوچه ی فلان نزنید.
{تابناک اگر وجدان هنوز داری چاپ کن چون عین حقیقت رو گفتم وگرنه مدیونی}
به نتیجه نمی رسه چون خانه های خالی اکثرا مال نمایندگان ملت وزرا .مسوولان و وابستگان و دلالان دولتی و رانتخواران هست و اینها هم یاد نگرفتن چیزی بدن فقط بلدند بگیرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل