بازدید 11429

واکنش سخنگوی موگرینی به توقیف نفتکش انگلیسی

کد خبر: ۹۱۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 20 July 2019
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنشی نسبت به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مایا کوچیانچیک سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر خود به توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط نیرو‌های ایران واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

وی در واکنشی گفت که در منطقه پر تنش کنونی چنین تحولاتی خطر تشدید اوضاع را به همراه دارد و تلاش‌ها برای حل تنش‌ها را تضعیف می‌کند.

وزارت امورخارجه فرانسه و آلمان نیز روز شنبه (امروز) از توقیف کشتی انگلیسی توسط ایران انتقاد کردند.

این واکنش‌ها به توقیف نفتکش "استنا ایمپرو" در روز جمعه به دست نیرو‌های سپاه در حالی است که نیرو‌های انگلیسی به تازگی یک نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق با ادعای اینکه مقصد آن سوریه بوده است، توقیف کردند و تاکنون نیز برای آزادی آن تلاشی نکرده‌اند.

مقامات ایران این اقدام لندن را مصداق دزدی دریایی و غیرقانونی دانستند و در واکنش، سفیر انگلیس در تهران نیز به وزارت امورخارجه احضار شد.

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان امروز در توئیتر خود تاکید کرد که اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی برای اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی بوده است.

یک مقام مطلع در سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت که نفتکش انگلیسی به علت عدم رعایت قوانین بین‌المللی در انتخاب مسیر ورود به تنگه هرمز و به خطر انداختن امنیت تردد کشتیرانی و همچنین برخی تخلفات دیگر با درخواست این سازمان به سمت آب‌های ایران هدایت شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این کشتی علاوه‌براین، با وارد کردن پسماند نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس به عنوان یک دریای بسته شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان