بازدید 3294

افت قیمت طلا در بازار جهانی

کد خبر: ۹۱۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 20 July 2019

قیمت طلا در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی ۲۰.۷۳ دلار کاهش یافت و ۱۴۲۵.۳۷ دلار فروخته شد.

افت قیمت طلا در بازار جهانی

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با تقویت ارزش دلار و برداشت سود سرمایه‌گذاران پس از رسیدن قیمت طلا به بالای 1450 دلار، قیمت طلا در معاملات روز جمعه یک درصد کاهش یافت.

قیمت طلا پس از سیگنال‌های ملایم فدرال رزرو، به بالاترین رقم 6 سال گذشته یعنی بیش از 1450 دلار رسیده بود و دومین هفته افزایشی را نیز ثبت کرد.

هر اونس طلا با 20 دلار و 73 دلار کاهش 1425.37 دلار فروخته شد. این فلز گران بها به 1452.60 دلار، بالاترین رقم از می 2013 نیز رسیده بود.

میشائیل ماتوسک، تحلیلگر بازار طلا در این رابطه گفت: «سفته‌بازان و تاجران پس از افزایش قابل توجه قیمت طلا در 2 روز گذشته، سود قابل توجهی از فروش به دست آوردند.»

با تقویت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست پایان ماه، قیمت‌ها در دو روز گذشته حدود 3 درصد افزایش یافت.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی در معاملات روز جمعه، پس از کاهش شدید در روز پنج‌شنبه، حدود 0.3 درصد افزایش یافت.

پس از اینکه مقامات فدرال رزرو از نیاز سریع برای محرک‌های اقتصادی  صحبت کردند، ارزش دلار در روز پنج شنبه به شدت کاهش یافته بود.

جاناتان باتلر، تحلیلگر میتسوبیشی کفت: «طلا هنوز وضعیت خوبی دارد. فضای نرخ بهره و دلار، بی‌ثباتی در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین و وضعیت ژئوپلتیکی فعلی همه باعث افزایش قیمت طلا شده است. تمامی اینها فضای بسیار تقویتی برای طلا ایجاد کرده است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر