بازدید 32620
سید حمید حسینی در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی»

بنزین و گازوئیل ۴۵۰۰ تومانی در عراق وسوسه‌ای برای قاچاقچیان/ محموله‌های صادراتی به اربیل، بوی گازوئیل می‌دهد/ فعلا بنزین ۶ هزار تومانی منتفی است/ عدم تحقق درآمد ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی از صادرات نفت

قاچاق سوخت از ایران به کشور‌های همسایه به دلیل ارزان بودن قیمت آن همچنان ادامه دارد؛ موضوعی که دبیر اتاق مشترک ایران و عراق و کارشناس حوزه نفت طی مصاحبه‌ای به آن اشاره نمود و گفت: یکی از دوستان ما از اربیل با من تماس گرفت و گفت، چرا هر محموله‌ای که از ایران به اربیل می‌آید، بوی گازوئیل می‌دهد؟ من فکر کردم دارد شوخی می‌کند، اما برخی کامیون‌هایی که بار صادراتی می‌برند، کنار آن قاچاق سوخت انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 20 July 2019
تابناک اقتصادیسیدحمید حسینی دبیر اتاق مشترک ایران و عراق طی مصاحبه‌ای به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: یکی از دوستان ما از اربیل با من تماس گرفت و گفت، چرا هر محموله‌ای که از ایران به اربیل می‌آید بوی گازوئیل می‌دهد؟ وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: معمولاً وقتی که کامیون‌ها با بار صادراتی از گمرک رد می‌شوند، سوخت توسط کولبرها، موتورسیکلت ها، کامیون‌های شخصی و ... به این کامیون‌ها رسانده می‌شود و آن‌ها سوخت را بر روی بار صادراتی خود قرار می‌دهند و به عراق قاچاق می‌کنند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»، دو روز پیش بود که روابط عمومی منطقه یکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل تردد‌های شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان‌یافته، در روز یکشنبه ۲۳ / ۴ / ۹۸ گشت‌های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از "حمل قاچاق سوخت" توسط یکی از کشتی‌های خارجی در اقدامی غافلگیرکننده، این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضائی، در جنوب جزیره لارک توقیف کردند.

این خبر نشان از آن داشت که قاچاق سوخت از ایران به کشور‌های همسایه به دلیل ارزان بودن قیمت آن همچنان ادامه دارد. موضوعی که سیدحمید حسینی دبیر اتاق مشترک ایران و عراق و کارشناس حوزه نفت طی مصاحبه‌ای با خبرنگار تابناک اقتصادی به آن اشاره نمود و گفت: یکی از دوستان ما از اربیل با من تماس گرفت و گفت، چرا هر محموله‌ای که از ایران به اربیل می‌آید بوی گازوئیل می‌دهد؟ من فکر کردم دارد شوخی می‌کند، اما برخی کامیون‌هایی که بار صادراتی می‌برند، کنار آن قاچاق سوخت انجام می‌دهند.
 
بنزین و گازوئیل ۴۵۰۰ تومانی در عراق وسوسه‌ای برای قاچاقچیان/ محموله‌های صادراتی به اربیل، بوی گازوئیل می‌دهد/ فعلا بنزین ۶ هزار تومانی منتفی است/ عدم تحقق درآمد ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی از صادرات نفت

چرا سوخت از ایران به کشور‌های اطراف قاچاق می‌شود؟

سیدحمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این پرسش گفت: حدود یک سال و نیم پیش قیمت بنزین در ایران با دلار ۳۷۰۰ تومانی، حدود ۳۰ سنت بود. هم اکنون قیمت بنزین با افزایش قیمت دلار به حدود ۱۰ سنت کاهش یافته است. این قیمت بنزین در ایران قابل مقایسه با قیمت بنزین در کشور‌های همسایه که بعضاً یک دلار و ۶۰ سنت است، نیست و فاصله بسیاری دارد و برای قاچاق سوخت وسوسه انگیز است؛ برای نمونه در عراق اولاً تفاوتی بین قیمت بنزین و گازوئیل وجود ندارد و ثانیاً حداقل قیمت آن‌ها ۴۵۰۰ تومان است و این رقم در مناطق کردنشین و دورافتاده‌تر عراق بالاتر نیز هست. بیشتر قاچاق سوخت نیز مربوط به قاچاق گازوئیل است، چرا که قیمت گازوئیل در کشور ما به مراتب پایین‌تر از قیمت بنزین است و قاچاق آن، سود بیشتری را نصیب قاچاقچی خواهد کرد.
 
این فاصله بسیار قیمت سوخت در ایران با کشور‌های همسایه باعث شده که تمام اقداماتی که برای قاچاق سوخت در حال انجام است بی نتیجه بماند یا اقداماتی که صورت گرفته است تأثیر آنچنانی نداشته باشد و امروزه قاچاقچیان از هر روشی برای قاچاق سوخت استفاده می‌کنند؛ از قاچاق با لنج و لوله کشی گرفته تا قاچاق با موتور و مسافر.

سوخت با چه روشی به مناطق کردنشین عراق قاچاق می‌شود؟

دبیر اتاق مشترک ایران و عراق در مورد شیوه قاچاق سوخت به عراق گفت: معمولاً وقتی که کامیون‌ها با بار صادراتی از گمرک رد می‌شوند، سوخت توسط کولبرها، موتورسیکلت ها، کامیون‌های شخصی و ... به این کامیون‌ها رسانده می‌شود و آن‌ها سوخت را بر بار صادراتی خود قرار می‌دهند و به عراق قاچاق می‌کنند. همان گونه که گفتم بیشتر این قاچاق سوخت از ایران به مناطق کردنشین عراق هم صورت می‌گیرد.

حجم تقریبی قاچاق سوخت به کردستان عراق چقدر است و پول آن چگونه باز می‌گردد؟

دبیر اتاق مشترک ایران و عراق در مورد حجم تقریبی قاچاق سوخت از ایران به کردستان عراق گفت: کردستان عراق ظرفیت ماهانه ۱۳۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تن سوخت را دارد که از ایران وارد کند. این میزان سوخت در حال تامین است و اینکه چگونه تامین می‌شود را من نمی‌دانم. هر وقت بتوانیم این میزان سوخت مورد نیاز را به کردستان عراق بفروشیم این کار را می‌کنیم و هر وقت نتوانیم به هر حال به گونه‌ای تامین می‌شود.

حسینی در مورد اینکه آیا از کردستان عراق هم کالایی به ایران قاچاق می‌شود، گفت: قاعدتاً سالی دو الی سه میلیارد دلار کالا به صورت کولبری از کردستان وارد ایران می‌شود. وی افزود: ما ارزی که به کولبر اختصاص نمی‌دهیم؛ پس طبیعتاً باید قاچاقی صورت گرفته باشد و ارزی در سمت عراق موجود باشد که این کالا‌ها به صورت کولبری وارد شود.
 
بنزین و گازوئیل ۴۵۰۰ تومانی در عراق وسوسه‌ای برای قاچاقچیان/ محموله‌های صادراتی به اربیل، بوی گازوئیل می‌دهد/ فعلا بنزین ۶ هزار تومانی منتفی است/ عدم تحقق درآمد ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی از صادرات نفت

دولت با افزایش قیمت سوخت، با یک تیر دو نشان بزند!

این کارشناس حوزه نفت به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: نگاه من به این مسأله قاچاق سوخت دو وجهی است و تنها خود قاچاق سوخت مقصود نیست. دولت در بودجه ۹۸ پیش بینی کرده بود که حدود ۳۵ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفت داشته باشد و با تبدیل این درآمد دلاری با نرخ ۴۲۰۰ تومانی آن را در بودجه قرار دهد؛ اما واقعیت این است که تحقق ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده از طریق صادرات نفت قطعاً در سال جاری تحقق نخواهد یافت و دولت باید فکری به حال کسری بودجه خود از این طریق کند. دولت می‌تواند برای جبران این کسری بودجه فشار‌ها را برای دریافت مالیات افزایش دهد، هزینه‌ها را کاهش دهد و یا بودجه پروژه‌های عمرانی را قطع کند. دولت هم اکنون این راهکار‌ها را برای جبران کسری بودجه خود در نظر گرفته است.
 
دکتر حسینی ادامه داد: سال گذشته دولت تنها توانست ۱۰۵ هزار میلیارد تومان مالیات بگیرد و این رقم در سال جاری به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. به تازگی نیز دولت اعلام کرده که قرار است ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم مالیات بگیرد، اما باید گفت: راهکار افزایش مالیات از طریق فشار بر بنگاه‌های موجود امکان پذیر نیست چرا که حیات و ممات بنگاه‌های موجود به رونق اقتصادی کشور گره خورده است و در حال حاضر اوضاع اقتصادی کشور نیز خوب نیست. اگر قرار باشد، این افزایش مالیات از محل تعریف پایه‌های مالیاتی جدید مثل اخذ مالیات از سود سکه، ارز، مسکن و ... باشد نیز باید گفت که این موضوع باعث ایجاد نارضایتی‌های گسترده‌ای در سطح جامعه خواهد شد و هم شناسایی این افراد سخت است. این گونه نیست که به راحتی بتوان این افراد را شناسایی کرد و مالیات گرفت و راهی که تاکنون متداول نبوده است، یک ساله متداول کرده و مالیات گرفت.  

یک راه پیشنهادی برای جبران کسری بودجه دولت این است که قیمت حامل‌های انرژی به خصوص آن‌هایی که به شدت زمینه قاچاق به کشور‌های اطراف دارند، افزایش دهد. این راهکار از یک سو می‌تواند کسری بودجه را جبران کند و از سوی دیگر می‌تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرد.

این کارشناس حوزه نفت در پاسخ به این پرسش خبرنگار تابناک اقتصادی که آیا مقصود شما از افزایش قیمت بنزین و گازوئیل آزادسازی قیمت آن‌هاست گفت: نه! ما نمی‌توانیم که هم اکنون قیمت بنزین یا گازوئیل را مثلاً به ۶ هزار تومان افزایش داده و به سطح قیمت این دو سوخت در منطقه برسانیم، اما حداقل می‌توانیم حرکتی را انجام دهیم و این شکاف قیمتی ایجاد شده را کم کنیم. همان گونه که گفتم قیمت بنزین در سال گذشته ۳۰ سنت بوده و با افزایش قیمت دلار هم اکنون به ۱۰ سنت کاهش یافته، حداقل این است که این قیمت را به ۲۰ سنت افزایش دهیم.
 

گفت‌وگو از: محمدرضا مقامی فرد

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۹
خیلی خوشحال میشم که همه چیز رو به دلار حساب میکنید ولی لطفا حقوق مردم ایران رو هم به دلار حساب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اگه قراره هر سال ارز و دلار گرون بشه و رئال مرتب بی ارزش بشه که نمیشه به مردم بگین تو کشور همسایه همه چی مفته خب مراقبت کنید ارزش واحد پول ایران مرتب بی ارزش نشه که لازم نباش مرتب گرونی ایجاد کنید با سیستم شما هی دلار بدو هی اجناس و بنزین بدو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
رئال؟؟ رئال مادرید؟؟
رضا
| Canada |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
عزیزم هیچ کس بیشتر از ارزش کار شما به شما پول نمی دهد که ارزش کار هم تابع خلق ارزشی است که از کار شما صورت می گیرد پس اگر کار شما خلق ارزش نداشته باشد باید حقوق شما صفر باشد یعنی کار متوقف و شما اخراج شوید حالتی که در ۷۰ درصد بنگاه های دولتی ما حاکم شده پس بی خودی دستمزد را با نرخ ارز مقایسه نکنید که بی مفهوم است در ۹۵ درصد کشورهای دنیا ارزش پول ثابت است اما دستمزدها تا ۱۰۰ برابر هم تغییر می کند
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
مردم حقوقی ندارند که با پول حساب شود!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اینقدر با اقتصاد بازی نکنید اگر فرمول های اقتصادی را جابجا کنید مردم به زحمت میفتند . لطف کنید اینقدر نگویید بنزین ۴۵۰۰ تومانی عراق قاچاق را وسوسه میکند ارزش دلار را واقعی کنید و حقوق و دستمزد مردم را واقعی کنید نیازی به کسب درامد نامشروع از طریق گران کردن بنزین و سهمیه بندی بی فایده هست . بروید کشور را از نطریه پردازی اصولگرایان نجات دهید تحقق عدالت در سلامت و اموزش عمومی و اموزش و پرورش و دانشگاه و مدرسه هست دیگر موصوعات فقط هدر دادن سرمایه کشور هست . عدالت ارمانی تحقق نمیابد چون خود مسولین در ثروت و ناز و نعمت زندگی میکنند .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اکثر قاچاق در واردات و صادرات بصورت سازمان دهی شده و توسط مافیایی قدرتمند در داخل کشور است
و اینها همه بهانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
به نظرم رئال بی ارزش نشده فقط نتونسته خریدای خوبی برای این فصل انجام بده
مجمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
نابسامانی اقتصادی گریبان مردم وجامعه را گرفته به قوانین و شاخص ها دست نزنید باعث بی ثباتی اقتصادی واجتماعی بیشتر میشود مردم و اقتصاد موش ازمایشی نیستد ؟؟؟؟
... تنها راهکار پیشنهادیشون اینه فشار از روی سرمایه دارانی که مالیات باید بدن برداشته بشه ، بیفته روی راه نفس طبقه بیچاره مملکت که الانشم به نون شبشون محتاج شدن ، والا هر کسی هم میدونه بهتره بجای اینکه قیمت بالا بره قیمت دلار بیاد پایین تا این قاچاق نصرفه براشون ...
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
این راهکار که فلان جنس در فلان کشور چنان است و در ایران چنان از زمان مرحوم رفسنجانی شروع شد و پس از رشد یافتن در این سالها تبدیل به این شد که ارزانی در کشور ما باعث وسوسه قاچاقچیان برای قاچاق کالا از ایران به کشورها ی همسایه میشود.
واقعا به به به این ارزانی.متاسفانه مسئولین نه از خدا و نه از مردم ،خجالت نمیکشند و با بی پروایی تمام به اشکال مختلف به شعور مردم توهین میکنند.
جالب است که در طول این چهل سال هیچ وقت نشد جنسی دریکی از کشورها ی ارزانتر از کشور ما باشد و قاچاقچیان آنها ترغیب به قاچاق آن کالا به ایران شوند.شما تا بحال شنیده اید ؟
قربون برم هوا رو یک بام و دو هوا رو.
برای مسئولین کشور ، برای این همه بی تدبیری و بی
پروایی متاسفم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
الکی چرا حرف میزنید سرمایه دار زحمت کشده سرمایه دار شده . مثل شما ها به خور و بخواب نکرده .

من یه کار پردرامد را برای 10 نفر بیکار سپردم و گفتم این کار رو بکنید و بدون اینکه خودشون بدونند که راه موفقیت هم براشون گذاشته بودم که اگر ادامه میدادند اونو پیدا میکردند و کارشون با پشتکا رونق میگرفت ولی این ها در عرض سه رو از کار خسته شدند و از ادامه کار منصرف شدند . میخواستند زودتر به پول برسند

در حالی که من برای موفقیت در این کار 13 سال زحمت کشیده بودم و ثمره اش را 6 ساله دارم میبینم

اقا زحمت و پشتکار و علاقه برای سرمایه داری میخواد .که اکثر مردم ایران ندارند

باز صدها مثل دارم .
رضا
| Canada |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
عزیز ۹۰ رصد اقتصا د ایران دولتی است ما سرمایه داری نداریم که از او مالیات بگیریم البته از نظر شما اگر یک نفر بنز سوار شد سرمایه دار است و می شود خرج ۸۲ میلیون نفر را از جیب او بیرون کشید اما ما صاحبان سرمایه بالای۱۰ میلیارد دلار را سرمایه دار می دانیم که یکی هم حتی د ر کل دنیا نداریم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
جناب رضای عزیز که با پرچم کنادا پیام دادین ، اگر واقعا اهل کانادا باشین که خوب باید بدونید که مالیات در کشورهای پیشرفته چندین برابر کشور ماست ، نمیان بگن تو 10 میلیارد دلار سرمایه داری بعد مالیات بده ، از لبنیاتی محله هم متناسب با درآمدش مالیات میگیرن ، مشکل اینجاست سرمایه دارهای ایرانی اینقدر مفت و بادآورده پولدار شدن و تا بحال از مالیات فرار کردن که فکر میکنن دارن پول زور میدن ، در حالی که باید بجای سالهایی فرار از مالیات هم جریمه بشن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
کشور داری یک کار بسیار تخصصی و علمی و نیاز به مدیران با تجربه دلسوز و باسواد وطن پرست و به تعداد کافی دارد
که متاسفانه ما فاقد آنها حداقل به تعداد کافی و کیفیت لازم هستیم
و فقط داریم مثل گروههای خشن و غیر مجاز و غیر قانونی با گروگان گرفتن مردم خودمان روزگار می گذرانیم
ولی این اوضاع نمی تواند زیاد دوام بیاورد و اگر تجدید نظر نکنیم حتما کشور و مردم را به نابودی و فلاکت و بدبختی خواهیم کشاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
جناب ناشناس ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
شما معلومه از اون فرار کننده های مالیاتی هستین که اساسی زدین به جیب منتم سر مردم دارید ، البته حق میدم بهتون که از دادن بخش کوچکی از حق جامعه ناراحت باشین ، جنابعالی که الان فقط بخور بخواب هستین و جون رو دارن همونایی میکنن که میگی بی سواد ! متاسفانه اینقدر پول باد آورده غرور میاره که دیگه کسی رو داخل آدم حساب نمیکنید
رضا
| Canada |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
عریز نارنین در کانادا از مردم مالیات مصرف می گیرند نه درامد کسی که بیشتر مصرف می کند بیشتر هم مالیات می هد مثلا ۱۰۰ درصد قیمت سوخت مادیات می گی ند اما در ایران عوام گری مانع آن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
آقا رضای عزیز مالیات برمصرف شامل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر فروش و مالیات بر دارایی های خاص هست که اگه اینو بزارن جای مالیات بر درآمد که باز آقایون سرمایه دار باید بیشتر از پیش از جیب مایه بزارن
واقعا راهکارتون تحسین برانگیز بود.
همه جوانب رو هم در نظر گرفتین.
خداروشکر که ما شما کارشناسای محترم رو داریم.
درود بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
عجب راهکاری! آخه فکر کردی فشار به مردم دیگه جا نداره ؟
ناتوانی در کنترل کامل مرز های آبی و خاکی کشور و حتی به رسمیت شناختن انواعی از قاچاق کالا
ناتوانی در تولید خودرو هیبریدی
ناتوانی در کاهش تعرفه واردات و حتی یارانه برای خودرو هیبریدی
ناتوانی در واردات موتور سیکلت برقی و عمومی کردن آن
ناتوانی در توسعه قطار های برقی و مغناطیسی بین شهری
و ده ها ناتوانی دیگر
و تاوان آن را قشر متوسط و فقیر داده اند و خواهند داد
چرا سوخت از ایران به کشور‌های اطراف قاچاق می‌شود؟
همیشه پاسخ را به قیمتها مربوط می کنید که آنها را بالا ببرید چرا؟؟؟؟ برای یک بار هم که شده بگویید علت قاچاق شدن عدم نظارت کافی است! نمی شود؟ عدم توانمندی در کنترل است! چرا همیشه دنبال علت برای گران کردن می گردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
توان نظارت ندارید که نشد چاره در گران کردن. با این روش باید تا قیام قیامت هی گرون کنید .
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چطور دو خانم بد حجاب را در روی یک قایق وسط دریاچه سد
ساری را دو روزه پیدا کردید
و ۱۵ نفر از مسافر کش و صاحب قایق و همراهان و فیلمبردار را دستگیر و حبس و دادگاه و شلاق زدید
ولی قادر به کنترل مرزهای رسمی کشور که چندین اداره و انتظامی و نظامی و امنیتی و دوربین و پهباد و هزار امکانات دارد و یک مگس را هم رصد میکنند نیستید!!؟؟؟
اصلا نمیشود باور کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
علت ان دستکاری دولت محترم در قیمت ها است ان هم به شکل نا متوازن
ده تا را افزایش داده در طول چنددسال دو الی سه مورد را پایین نگه داشته
بکنید لیتری 10000 تومان کی به کیه فقط صف خلوت باشه
وقتی اسم قاچاقچی رو بزارن کولبر همین پیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
کاش فقط کولبر بود، اصلش با تویوتا و ماشینهای دیگه هست که به صورت کاروانهای ۱۰۰ تایی رد میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
وقتی جوان فوق لیسانس کولبری می کند این اسمش استثمار است نه قاچاقچی
چرا دو‌نشان؟؟
هشتاد میلیون نشان بزند!!
همانطور که همیشه زده
این بازی نخ نما شده ای است که هرازگاهی با بهانه کردن ارزانی سوخت و قاچاق به کشورهای همسایه آن را گران می کنید . واقعا وقتی سوخت صد تومانی ، هزار تومان شد ، جلوی قاچاق آن گرفته شد ؟ چرا هیچ وقت آماری ارائه نمی شود که نادرستی این نظرات برای یکبار مشخص شود ؟
خوب بگو میخوایم گرونش کنیم دیگه این بهونه ها چیه
دوباره شروع شد، اول دلار را گران می کنند بعد می گویند چون اینجا همه چیز ارزان است و به خارج قاچاق می شود باید گران شود،سال هاست که همین رویه را در پیش گرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
همه چیز ارزان نیست به علت تحریم این کار به مذاق برخی خوش اومده و به مرادشان رسیده اند.
چرا ارزش پول کشور رو تا این اندازه بی ارزش میکنین که صادرات جذاب بشه و همه چی رو قاچاق کنن. برید از چارتا اقتصاددان واقعی بپرسید و نسخه پپیچید ...
سالیان سال است که سوخت قاچاق میشود و همیشه با برخورد مقطعی مشگل قاچاق حل نشده دستهایی که در ابن رایطه در کارند همیشه این کار ادامه دادهاندفقط عراق نیست برای کلبه کشورهاب همسایه سوخت از طرق مختلف قاچاق میشود یک راه ممکن برای جلوگیری کارتهای سوخت بود و یا این حال میشود با نظارت بر جایگاههای سوخت نیز جلوی اینکار گرفت اگر کسی حوصله نظارت داشت متاسفانه به خاطر حرص و طمع بی حد و اندازه عدهای انرژی و منایع کشور ابن چنین یه غارت می رود و کسی نیست ریشهای ابن مسئله را حل وفصل بکند در مقاطعی حرفهابی زده میشود و مسئله حل نشده دوباره به فراموشی سپرده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دولت در مرزها پمپ سوخت رسانی بزنه و خودش فروشنده بشه به خریداران انطرف مرزها مردم ایران چه گناهی کردن که چوب قاچاق سوخت رو بخورند فروش توسط دولتدر مرزیک منبع درامد ثابت و خوب میشود
راهکار افزایش مالیات از طریق فشار بر بنگاه‌های موجود امکان پذیر نیست
منظور اين هست كه از بنگاهها نگيرين..كمبود رو از مردم جبران كنين... مردم صداشون در نمياد......
بیشتر کشورها حقوق کارمندها را به دلار پرداخت می کنند حتی کشور عراق که مثال زدید.سوآل مهم اینست که چرا هر چهار یا پنج سال قیمت دلار سه یا چهار برابر می شود و به طبع آن قدرت خرید مردم به همان نسبت کم می شود!
پس ما باید اشکال را در خودمان بیابیم تا اینکه به مسائلی چون قاچاق نسبت دهیم؟!
در حال حاضر طبقه متوسط نابود شده یا فقیرند یا پولدار !فقط 20 تا 30 درصد در ایران زندگی راحتی دارند و بقیه تحت فشارند.
اگر مبنای محاسباتی دلار باشد بیشتر کارمندان بین 150 تا 300 دلار درآمد دارند که با جقوق جهانی فاصله زیادی داریم؟ حال با این توصیفات چطور می شود قیمت بنزین یا گازوئیل را افزایش داد!
لطفا مقاله ای در مورد درآمد مردم ایران به دلار با سایر کشورها هم در سایت تابناک قرار دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
نمیشود برادر اون وقت کی باید جواب گو باشه.
این آقای کارشناس چرا نگفتن دوباره دلار رو بکنید 4000 تومان قیمت سوخت با کشور های همسایه یکی میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چون اینطوری منافع خودشون در خطر میفته.با این بالا رفتن قیمت ارز ثروت سرمایه دار چند برابر شد حالا نوبت حامل های انرژیه
1 میلیارد یورو ارز دارویی پر پر !!!!!!!!!
باز دارن بادکنک هوا میکنن برای افزایش قیمت بنزین آنهم به شیوه بازاری به مرگ میگیرن که به تب رازی شی. میگن بنزین ۶۰۰۰ تومانی که با ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ تومان لیتری خدا را هم شکر کنیم.
خودت میگی یکسال و نیم پیش دلار بود 3700 و بنزین بود مثلاً فلان قیمت . من که یکسال و نیم پیش حدود 700 دلار حقوق می گرفتم و الان شده حدود 200 دلار چجوری باید بنزین 4000 تومان بخرم ؟ تازه بقیه مایعتاج مردم داره با دلار بالای 20 هزار تومانی به دست مردم می رسه!!!!!
۲۰ سنت هم رقم قابل توجهی است حدود ۲۶۰۰ تومان روی بنزین فعلی و هر لیتر میشود ۳۶۰۰ تومان
حداقل این است که این قیمت را به ۲۰ سنت افزایش دهیم
نزدیک یکسال است که هنوز دولت با این همه شل و سفت کردن افزایش حقوق ها رو به صورت قطعی اعمال نکرده آن هم در رقم های 400 تا 500 هزار تومان !!!
اونوقت جنابعالی برای اخذ پول از مردم به راحتی رقم اعلام می کنی؟!!
من ی دکتر مملکتم در ی ارگان دولتی استخدام هستم 29 سال خدمتم ماهانه 4 میلیون حقوق دارم. به دلار میشه 300 دلار. روزانه 10 دلار. در حالیکه در امریکا یک کارگر ساده ساعتی بیستر از 20 دلار میگیره یعنی روزانه 200 دلار بیشتر. بعبارت دیگر یک کارگر آمریکایی با حقوق دو روزه اش یک و نیم برابر حقوق یک کارمند 29 ساله با مدرک دکترای تخصصی ایران حقوق میگیرد. احتمالا دارید برای افزایش قیمت سوخت زمینه سازی میکنید، ابن مطلب بنده را نیز در حسابتان بگنجانید. ....
بله قیمت بنزین ما با همه جای دنیا فرق دارد
اما آشغالترین ماشینها از لحاظ مصرف در کشور ما هستند
بیشترین عوارض ورود خودرو در کشور ما هست.
بیشترین حمایت از خودروساز از بیت المال در کشور ما هست
تنها در کشور ما سواری های گازوئیلی اجازه واردات ندارند
ایران تنها کشور صاحب نفت است اما نسبت قیمت بنزین به درآمد سرانه از لندن بالاتر است
مردم ایران تنها مردمی هستند که تورم بیش از 100% دارند ... من اگر قرار باشد ثروت ملی را به قیمت بیگانه بخرم چرا باید برای جلوگیری از غارت شدن آن نگران باشم؟
سید حمید حسینی ایشون فعال اقتصادی ایرانی در بخش پتروشیمی است. او عضو اتاق بازرگانی ایران و رئیس کمیسیون اصل ۴۴ و محیط کسب و کار آن است. او از بنیانگذاران اصلی اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی است و به مدت ۴ سال نیز ریاست این اتحادیه را که تاکنون ۲ بار بعنوان اتحادیه نمونه کشور انتخاب شده‌است و اعضای آن بیش از ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.وی اکنون نیز دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می‌باشد.

قابل ذکر است ایشان جزو پر درامد ترین مدیران است
کوله بر نه قاچاقچی
چرا سوخت ارسالی به استان های مرزی به اندازه نیاز اون استان ها نیست ؟؟؟؟
یعنی دولت آمار نداره که در هر استان چه مقدار سوخت مورد نیاز هست؟؟؟؟؟
درست هست حرف ایشان. ولی .باید قاچاق سوخت را کاری کرد که برای قاچاق چیان کم سودتر شود اگر واقعا می خواهیم جلوی قاچاق را گرفت .ضبط کامیون ها حمل سوخت قاچاق و ضبط اموال آنها از قبیل خانه و حساب بانگی و جریمه و بر خورد شدید قانونی با صاحبان سوخت قاچاق اگر خواسته باشیم نی شود و هزینه جریمه را هم برای استخدام نیروی بیشتر استفاده کرد برای کنترل محموله های صادراتی در مرز های کشور
کامیون هایی که توی قاچاق سوخت با کوله بر ها( قاچاق چی ها ) همدست هستند رو شناسایی کنید و جریمه های سنگین تا حد ضبط کامیون براشون در نظر بگیرین تا جرات نکنن قاچاق کنن
مملگت داری و اجرای قانون دولا دولا نمیشه
تنها راهکار هر مشکلی از نظر کارشناسان خبره گران کردن است و بس!!!!!!!!!
با افزايش سوخت فقط شهرونداني كه خودرو ندارن ضرر مي كنن.
نجومي بگيران كه مصرف كننده اصلي هستند و قاچاقچي ها هيچ ضرري نمي كنن.
كساني كه خودروي 50 ميليوني پرايد را دارند ميتونن بنزين 5تومني و6تومني بخرن.
اين ما هستيم كه از نان و ميوه تا اجاره خانه و كرايه تاكسي را چند برابر خواهيم داد.
مسخرمون کردید.؟
مثل این هست که بگیم علت اینکه بعضی ها تو خیابون کشته میشوند وجود چاقو در دست مردمه. پس چاقو ها رو گرون میکنیم و قاتلها هم مثل قاچاقچیها آزادانه برای خودشون بگردند.
اگر قاچاق خلافه پس چرا جلوش رو نمیگیرید. یعنی به اندازه اطلاعات سپاه که جاسوس رو در داخل و خارج تار و ما میکنه اگه تلاش کنید قاچاق هم جلوش گرفته میشه. بعد از این همه سال که اینها رو گفتید و گرون کردید و قاچاق ادامه پیدا کرده و خواهد کرد فقط این نتیجه رو میگیریم که قاچاق سوخت هم یک برنامه از پیش تنظیم شده هست و مانند اختلاسها صداش بزودی در میاد. یعنی واقعا احسنت به این خلاقیت در قارت بیت المال در پوشش خدمت صادقانه. چون مسئولین توانایی بیش از این ندارند و البته هزینه هاشون هم زیاده جیب مردم در خدمتشون.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
تنها راه جلوگیری از قاچاق عدم وجود صرفه اقتصادی است و راه ان هم یکسان شدن نسبی قیمت در دوسوی مرز است
اصلا بگذارید نفت و بنزین ما اینطوری صادر بشه حالا که از مجرای قانونی نمی گذارند صادر بشه بگذار از این طریق صادرش کنیم. منتها باید اصولی و تحت نظارت باشه که سودش تو جیب دلالها نره بلکه تو جیب دولت بره ( از اونجا هم تو جیب آقازاده ها نره البته ) برای ملت هزینه شه.
ببخشید بینزین و گازوییل که خیار و گوچه نیست هر کس تو زمینش بکارد این کالا فقط دست یکی است وزارت نفت و دولت اینایی که قاچاق می کنن خوب معلومه از خود دولت این کالا را گرفتن
شما اصلاً گذرت به بازار میفته؟
در چند سال گذشته شما افزایش قیمت بنزین و نتایج وحشتناک آنرا دیدید و بخاطر دارید؟
مردم را ا بدبخت کردین بهتره راه حل جامع بدین
داستان تکراری مردم بیچاره افت ریال درماندگی بیچاره مردم بخاطر هزاران علت که نتونستند راه حلی پیدا کنند ...
حقوق درایران 200دلار درعراق وترکیه که مورد بحث است 4برابر ایران فکر میکنم یک پیشنهاد ازفردا حقوقهارا برابر ترکیه وعراق به دلار بدهند وبنزین را هم به قیمت انها چرا هی ناله میکنند .
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بنزین را گران می کنند حقوق را هم اضافه نمی کنند چون فقط ۲۰ درصد شاغلین کارمند دولت هستند
اول دلار رو گرون میکنید بعدش همه چیز مملکت به خارج قاچاق میشه.بعد برای اینکه قاچاق از صرفه اقتصادی بیفته همه چیز رو گرون میکنید. و این دور باطل تا کی ادامه خواهد یافت فقط خدا میدونه
... دولت حقوق من کارمند بیچاره را به ریال میده حالا شما از دلار در دیگر کشورها صحبت می کنید تو را خدا یک مقدار ی هم درکنارمردم ستمدیده و بدبخت زندگی کنید نه در دلار
تا چند سال پیش هر هزار تومان ایران سه هزار دینار عراق بود و کالاهای زیادی از عراق به ایران قاچاق می شد. شاید در سالهای گذشته به بانه سر زده باشید و غروب ها در جاده های مرزی کاروان تویوتاها با لوازم برقی مثل تلویزیون، یخچال، کولر گازی، و ده ها کالای دیگر را که بصورت قاچاق به بانه می آمد و مردم هم برای تهیه جهیزیه دخترانشان به بانه سفر و خرید می کردند. آن زمان صحبت از قاچاق سوخت و در آوردن بودجه دولت از جیب مردم نبود. اما حالا که هر هزار دینار عراق سیزده هزار تومان ایران شده این حرفها زده می شود. شما اگر کارشناس هستید، کاری کنید که ارزش پول ما نه مثل اولش بلکه حداقل برابر ارزش پول عراق بشود یعنی پول عراق سه برابر پول ما بشود نه شانزده برابر...!
مشخص است دست هایی تو اون بالا ها در کار هستند که نمیزارند جلوی قاچاق سوخت گرفته شود و منافع قاچاق سوخت بین شون تقسیم میشه و چندین سال هست این قاچاق سوخت (سرمایه ملی مردم) ادامه دارد و ادامه خواهد داشت . و مردم عادی سرشون کلاه میره .

عجب مملکتی داریم
میخواد بنزین گران بشه. وسلام
دلار که دستوری و به این راحتی پایین نمیاد اما میشه با سهمیه بندی جلوی مصرف بی رویه منابع و جلوی قاچاق رو تا حدودی گرفت.
اگر یک فرد معمولی ۱۰۰ لیتر در ماه مصرف بنزین داشته باشد و سهمیه بنزین این فرد ۶۰ لیتر ۱۰۰۰ تومنی باشد و مابقی مثلا به نرخ ۳۰۰۰ تومن. در این صورت هزینه بنزین این فرد ماهی ۸۰۰۰۰ تومن افزایش خواهد داشت که میشه بیمه عدم تاخیر در پرداخت حقوقش!
ارزش پول ملی باید بالا برود تا قاچاق نباشد هزینه قاچاق را برای قاچاقچی بالا ببرید از ضبط اموال گرفته + حبس طویل المدت تا اعدام که قاچاق نباشد مواظب باشید ((کوچکترین افزایش قیمت )) به بهانه قاچاق با وجود تجربه چندین ساله کنونی برای ملت بشدت اثر معکوس برای دولتمردان دارد
ارزش واقعی پول کشور رو بهش برگردونین، میبینید که از اونور قاچاق میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مگر چغندر است که اینطرف و آن صرف ببریش بعد برش گردانید. ساختن اقتصاد کشور پیش نیاز ارزش پول ملی است. برای ساخت اقتصاد هم باید سیاست های بالای مملکت درست باشند و قوانین کارآمد وجود داشته باشد و نوع آوری و رقابت پذیری برپا شود. تازه این با زمان میتواند اقتصاد را بسازد.
يك طرح درامدزا دارم قاچاق سوخت صفر ميشه، هم دولت كسريشو در قبال قاچاق جبران ميكنه و هم كسايي ك ماشين ندارن درامد كسب ميكنن؛ قيمت مانند همسايگانمان بشود، و با افزايش وكاهش ارز كاهش و افزايش داشته باشد، قاچاق صفر ميشود، يكسال مهلت داده بشه ماشينها بنام صاحباشون بشن، هر ايراني شناسنامه دار بدون ماشين يا با ماشين سهميه برايش درنظر گرفته بشه، اينايي ك ماشين ندارن با فروش سهميه سود ميكنن، اونايي ك ماشين دارن مصرف رو مديريت ميكنند و براي سفر از وسايل نقليه عمومي استفاده ميكننن، براي كارخانجات نيز يارانه هايي در نظر گرفته بشه، قاچاق صفر ميشه و كسري جبران و نارضايتي از افزايش سوخت بوجود نميياد
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
شاکله طرح شما حذف یارانه بنزین و پرداخت یارانه نقدی به مردم است که قبلا آزمایش شده است طرح درستی است اما شما نمی توانی اولا یارانه را به همه بدهی ثانیا همه پول را یارانه بدهی که اگر این دوشرط رعایت شود با توجه به جمعیت ۸۲ میلیونی چیزی دست مردم را نمی گیرد مشگل دولت احمدی نژاد هم همین دو مورد بود که هم کاذب زیاد داد هم سهم تولید را نداد که اگر می داد نمیشد نزد مردم شیرین شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
مشکل اینجا است که قاچاق چیان مافیایی پر قدرت نمی خواهند کاسبی شان از بین برود
و فقط از جیب و سفره مردم دزدی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
با افزایش قیمت سوخت قیمت ها از کنترل خارج میشه
تنها راه حل کاهش قیمت دلار به ۱۰۰۰ تومنه همه چیز درست میشه
حداقل دستمزد میشه ۱۵۰۰ دلار
بقیه هم مثل آدم زندگی میکنن
رضا
| Canada |
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
برادر ناشناس فامیل ما در المان با آن اقتصاد مخوف ۸۰۰ یورو حقوق بازنشستگی می گیرد حالا تو می خواهی در این اقتصاد فلک زده که یک دهم اقتصاد المان است ۱۵۰۰ دلار حقوق پرداخت کنی؟ظرفیت اقتصاد ایران برای حقوق همان ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار است و نه بیشتر
در حل مشکلی راه حل دست کردن در جیب مردم است برای خرج کردن در سایر مستعمرات.
تاوان بی عرضگی مسولان در کم شدن ارزش پول ملی را باید مردم بیچاره بدن!!!!؟؟؟؟
خجالت داره . از صبر و متانت مردم سوء استفاده نكنيد .
دلار را ارزان کنید مشکل همه حل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
امثال ایشون بدبخت میشن!
بنظر بنده دست یا دستهای قدرتمندی پشت قاچاقچیان وجود داره زیرا هر عقل سلیم وخادم به مملکت میداند دوراه بیش نیست یا بنزین گران شود که یاتوجه به اثرش بر سایر مواد نشدنی است اما سهمیه بندی ماهی سی لیتر شدنی وخادمانه ترین کار اگر نکنند بصدای بلند میگویم خیانت است درحالیکه بنده هم اتوموبیل دارم حاضرم با اتوبوس بدول کولر بروم اما اینهمه حرص خیانت دوردور گردانها را نخورم چون بنزین مفته ببینیدخیابانهای شهرهای بزرگ شده پارکینگ ومصرف بنزین درجا بخدا خیانت است
اگه میدونید قاچاق میشه و نمیتونید جلوشو بگیرید بهتره برید کنار
مملکت داری واداره یک کشور به حرف زدن نیست
چرا وقتی روی حقوق بحث میشه کاری به بالا رفتن دلار ندارن و به هزار و یک دلیل مانع افزایش حقوق کارمند و کارگر میشن اونهایی که بیکارند که وامصیبت
ولی وقتی میخوان کالا گران کنند از این ننه من غریبم در میارن
خوب یه چیز طبیعی است ارزش ریال اومده پائین و ارزش همه پولها نسبت به ریال بالا رفته و مردمی که از این طریق پول در میارن حریص تر میشوند یا به علت بیکاری و خرج زندگی تحریک میشوند که سوخت قاچاق کنند اگه بیشتر مردمی که توی اینکارند کاری داشته باشند که گذران زندگی کنند این کار را نمیکنند یعنی ایجاد شغل برای آنهاو...
مردم به خدا گناه دارند که خرجشون شده 15 درآمدشون شده 7 وبا این بهانه هم گرانی ایجاد میشه دولت که جنسی را گران کنه چه توقعی از کسبه و بازار داریم آنهم سوخت که تاثیر به سزایی در جابجایی و قیمت اجناس داره
دولت یه سبد درست کرده که شامل 50درصد کالای یارانه ای است مثل نون و... وقتی میخواد حقوق را افزایش بده در حالی که همه چیزهای و مصارف عمومی چهارصد درصد شده میگه این سبد کالایی ده درصد بیشتر رشد نکرده و کاری به ارزش پول کشورها همسایه و .... نداره و حقوق را اضافه نمی کنه ولی وقتی میخواد برخی کالا ها را گران کنه رو به این تفسیرها میاره
دولت اسلامی با این همه شعار مردم خواهی مردم را درک نکنه دیگه چه توقع از عده ای فرصت طلب خدا نشناس
این کارشناس محترم هم بهتره یه نگاهی به وضعیت اقتصادی و بیکاری مردم بندازه بعد این طور تفسیر بنویسه خدا را خوش نمیاد
متاسفم برای مسئولینی که از بنزین 6000 تومانی یا کمتر حرف میزنند. مردم تو فکر نون شبشوننن شما این ایده ها رو از کجا می آورید؟
سلام براي مردم.
پيشنهادي دارم چرا از ماشين برقي با قيمت ارزان استفاده نميكنيد و از اين تكنولوژي بي بهره هستيد.چرا اجازه نميدهيد دانشمندان خودمون برايمان اين امكانات را بسازند كه نيازي به بنزين نباشد.اگر اينكار انجام شود ديگر كسي سراغ سوخت نميرود.وقتي نياز مبرمي نباشد شما بنزين را ليتري ده هزار تومان بكنيد. كه هيچكس نخرد.ولي چون سود در اين اشفته بازار هست هيچ وقت تن به اين كار نمدهيد و به بهانهاي مختلف شانه خالي ميكنيد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار