بازدید 13713
پیمانه اقتصادی؛

تمایل بازار ارز برای ورود به کانال دلار ۱۰ هزار تومانی/ ترخیص ۶۶۵۳ دستگاه خودروی وارداتی از گمرک/ صندوق بین‌المللی پول: دلار بیش از حد گران است/ روند نزولی قیمت خرما ادامه دارد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تاثیر توقیف نفتکش انگلیسی بر سهام وال استریت، هر کیلو طلای سرخ حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تولید نفت روسیه به سطح توافق اوپک بازگشت، قیمت سیب زمینی کاهش یافت، خودکفایی از صفر تا صد در صنعت خودروسازی ضروری نیست، بدهی جهان از ۲۴۶ هزار میلیارد دلار گذشت و تقاضای سوداگرانه در بازار سکه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 20 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون هر کیلو طلای سرخ حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تولید نفت روسیه به سطح توافق اوپک بازگشت، قیمت سیب زمینی کاهش یافت، خودکفایی از صفر تا صد در صنعت خودروسازی ضروری نیست، بدهی جهان از ۲۴۶ هزار میلیارد دلار گذشت و تقاضای سوداگرانه در بازار سکه را در بر دارد.

تاثیر توقیف نفتکش انگلیسی بر سهام وال استریت

سی‌ان‌بی‌سی: شاخص‌های سهام وال استریت در پایان معاملات روز جمعه پس از این که ایران اعلام کرد یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرده است، رشد خود را از دست دادند. در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) در حالی که بازارهای آمریکا مشغول هضم کردن داده‌های درآمدهای شرکت‌ها و اظهارات یک مقام بلندپایه فدرال‌رزرو بودند، وال‌استریت افت کرد و شاخص‌ها از لحاظ هفتگی پایین آمدند. اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۶ درصد افت در ۲۹۷۶.۶۱ واحد بسته شد، در حالی که شاخص کامپوزیت نزدک ۰.۷ درصد پایین آمد و در ۸۱۴۶.۴۹ واحد به کار خود پایان داد. میانگین صنعتی داوجونز ۶۸.۷۷ درصد یا ۰.۳ درصد افت کرد و به ۲۷۱۵۴.۲۰ واحد رسید. این در حالی است که در ابتدای معاملات دیروز، شاخص داوجونز بیش از ۱۰۰ واحد رشد کرده بود. 

این هفته شاخص‌های اس‌اندپی و نزدک هر کدام بیش از ۱ درصد افت کردند، که این بزرگترین افت هفتگی آنها از اوایل ماه می تا کنون بود. شاخص داوجونز هم از لحاظ هفتگی ۰.۶ درصد پایین آمد. افت شاخص‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که در اوایل هفته همگی به رکودهای تاریخی دست یافته بودند. سهام شرکت مایکروسافت پس از اینکه اعلام کرد درآمدهای ۳ ماهه این شرکت از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته است، رکورد زد. درآمد این شرکت از فضای ابری، نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد جهش کرد، اما سهام آن تنها با ۰.۱۵ درصد رشد بسته شد. امریکن اکسپرس، یک شرکت مهم دیگر تحت شاخص داوجونز، درآمدی فراتر از انتظار اعلام کرد، اما سهام این شرکت بیش از ۲.۵ درصد سقوط کرد.

تمایل بازار ارز برای ورود به کانال دلار ۱۰ هزار تومانی

مهر نوشت: آغاز روند کاهشی نرخ ارز که از دهه اول تیرماه شکل گرفته و تا روز پایانی هفته گذشته نیز ادامه داشته، شرایط را به گونه‌ای رقم زده که نرخ ارز در بازار آزاد، با هدایت صرافی‌های بانکی، نوسان در کانال ۱۱ تا ۱۲ هزار تومانی را انتخاب کرده و حتی در برخی مقاطع از روزهای گذشته نیز، تمایل خود را برای ورود به کانال ده هزار تومانی اعلام کرده است. در این میان برخی منابع آگاه، خبر از برخی اقدامات و تحرکات بانک مرکزی برای تعامل با شبکه صرافی‌های خارج از کشور می‌دهند و اعلام می‌کنند که بانک مرکزی به درستی مسیر هدایت و مدیریت بازار ارز را انتخاب کرده و با استفاده از روش‌های مدیریتی که به خصوص در برخی بازارهای مهم تعیین نرخ ارز در سایر کشورهای دنیا به کار گرفته است، تلاش کرده تا ورودی‌های اسکناس ارز به کشور را به نحو قابل توجهی افزایش دهد.

در عین حال عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز بارها طی هفته‌های گذشته در مورد وضعیت بازار ارز و میزان ذخایر اسکناس ارز کشور صحبت کرده و به صراحت اعلام نموده که علاوه بر اینکه ورودی‌های بازار ارز افزایش یافته، بسیاری از افراد فروشنده ارز شده‌اند و بنابراین بانک مرکزی طی برخی روزها، حتی خرید بیشتری نسبت به فروش اسکناس در شبکه صرافی‌های بانکی داشته است و به نوعی، بانک مرکزی بیشتر در نقش خریدار ارز در بازار وارد شده تا فروشنده، به همین دلیل میزان عرضه و تقاضا در بازار به نحو متعادلی پیش رفته است.

هر کیلو طلای سرخ حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، با اشاره به اینکه قیمت زعفران در هفته‌های اخیر تغییر محسوسی نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. وی افزود: با توجه به افزایش قیمت زعفران در ۲ ماه گذشته، بازار در رکود به سر می‌برد، چرا که زعفران به عنوان کالای لوکس جز اولویت سبد خانوار نیست. میری قیمت زعفران در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت زعفران ظرف یک ماه آینده دوباره حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد. نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان درباره آینده صادرات طلای سرخ افزود: طبق روال همه ساله از خرداد، تقاضای خریداران خارجی به دلیل نزدیک بودن فصل برداشت و خرید زعفران نو کاهش می‌یابد که امسال کاهش نرخ دلار مزید بر علت شده اما به طور کلی پیش بینی می‌شود که با استمرار قیمت‌های فعلی، شرایط بازار برای صادرات ایده آل است. /باشگاه خبرنگاران جوان

نوآک: تولید نفت روسیه به سطح توافق اوپک بازگشت

الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت این کشور میزان تولید نفت خود را به سطح مورد توافق اوپک و غیراوپکی‌ها رسانده است و تولید نفت این کشور در نیمه دوم جولای به نسبت نیمه اول افزایش می‌یابد. تولید نفت روسیه در اوایل ماه جولای به علت وجود آلودگی در نفت این کشور که در ماه آوریل کشف شده بود، تقریبا به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده بود. نوآک به خبرنگاران گفت: «تولید نفت ما بر اساس برنامه‌ها و زمان‌بندی‌هایمان افزایش یافته است. روزهایی بود که تولید نفت مان به کمتر میزان مورد توافق نیز رسیده بود و این مربوط به مشکلات فنی می‌شد.» روس‌نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه هفته گذشته اعلام کرد ترنس‌نفت، شرکت خط لوله روسیه، دریافت نفت از بزرگ‌ترین واحد بالادستی آن، «یوگانش‌نفت‌گز» را کاهش داده و این اقدام بر تولید نفت روسیه که قبلا نیز تحت تأثیر بحران آلودگی قرار گرفته بود، تاثیر گذاشته است. نوآک روز پنج‌شنبه گفت دیگر هیچ محدودیتی برای تامین نفت از سوی «یوگانش‌نفت‌گز» وجود ندارد. روسیه قبول کرده تا تولید نفتش را 228 هزار بشکه در روز از میزان 11.41 میلیون بشکه در روز اکتبر 2018 کاهش دهد. ماه اکتبر 2018 مبنای کاهش تولید توافق اوپکی‌ها و غیراوپکی‌هاست. بر اساس این فرمول، تولید نفت روسیه باید حدود 11.17 تا 11.18 میلیون بشکه در روز باشد. منابع صنعتی گفته‌اند تولید نفت این کشور در اوایل جولای به 10.79 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

اتحادیه بارفروشان: قیمت سیب زمینی کاهش یافت

‌حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ١٠٠٠ تومانی قیمت سیب زمینی خبر داد و گفت: قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار به کیلویی ٤ تا ٥ هزارتومان رسیده و قیمت هرکیلوگرم سیب زمینی نو ممتاز نیز ٦ هزار تومان است. این فعال بخش خصوصی ادامه داد: قیمت این محصول طی روزهای آینده با افزایش عرضه، کاهش بیشتری خواهد شد. وی همچنین از کاهش جزئی قیمت هندوانه خبر داد و گفت: نرخ این محصول نیز این حدود ٢٠٠ تومان در هرکیلوگرمکاهش یافته و هم اکنون بین ٦٠٠ تا ٩٠٠ تومان و نوع ممتاز آن ١٥٠٠ تومان است. صابری قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی را نیز بین ٢تا ٣ هزار تومان و قیمت پیاز زرد را هزار تا ٢ هزار تومان و پیاز شیری را بین ٢ هزار تا ٢ هزار و ٥٠٠ تومان اعلام کرد. رئیس اتحادیه بارفروشان همچنین قیمت موز را ٩ تا ١٠ هزارتومان، ١٠ هزار و ٥٠٠ تومان نوع ممتاز آن و هلو ٤ تا ٧هزارتومان، ١٢ هزارتومان نوع ممتاز آن را اعلام کرد. قیمت‌های مذکور، قیمت این اقلام در میدان مرکزی میوه و تره بار است و در سطح شهر و مراکز خرده فروشی تا ۳۰ درصد (هزینه حمل و سود خرده فروشی) به نرخ‌های مذکور افزوده می‌شود.

ترخیص ۶۶۵۳ دستگاه خودروی وارداتی از گمرک

معاون امور گمرکی گمرک با اشاره به آخرین آمار ترخیص خودرو از گمرک اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران مبنی بر ورود خودروی خارجی از تاریخ 1397/10/16 تا تاریخ 98/04/16 در این مدت 6653 دستگاه خودروی وارداتی از گمرک ترخیص شده است. مهرداد جمال ارونقی افزود:‌ تاکنون 340 دستگاه از خودروهای اظهار شده منجر به صدور پروانه نشده و به دلایلی نتوانسته‌اند مجوزهای لازم را برای ترخیص اخذ کنند. وی به یکی از دلایل عدم ترخیص خودروهای اشاره کرد و گفت:‌ادامه داد: علاوه بر آمار فوق بالغ بر 1048 دستگاه خودرو نیز با وجود آنکه اظهارشده و پروانه گمرکی دریافت کرده‌اند امکان خروج آنها فراهم نیست؛ به دلیل آنکه در مهلت یاد شده نتوانستند  از گمرک خارج شوند. به نقل از فارس؛ ارونقی ادامه داد:‌ برای این خودروها قرار شد پیش‌نویسی از سوی دستگاه‌های مروبطه مبنی بر تمدید مهلت زمانی تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد تا این مانع برطرف شود.

تقاضای سوداگرانه در بازار سکه

به گفته محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در هفته گذشته هر گرم طلای خام ۱۸ عیار در ابتدای هفته به ارزش ۴۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد و در پایین‌ترین نرخ روز چهارشنبه به ارزش ۳۷۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید که در حال حاضر این ارزش به رقم ۳۹۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. وی در پاسخ به این که آیا افزایش تقاضا در روز چهارشنبه مربوط به تقاضای واقعی بازار بوده است، گفت: بررسی‌ها نشان از آن دارد که تقاضای ایجاد شده در روز چهارشنبه کاملا سوداگرانه بوده و این موضوع از میزان تقاضا برای سکه که بر پایه خرید سکه به میزان ۲۰ تا ۷۰ عدد بوده کاملا مشخص است.

صندوق بین‌المللی پول: دلار بیش از حد گران است

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بر اساس داده‌های پایه اقتصادی کوتاه‌مدت، دلار ۶ تا ۱۲ درصد گران‌تر از واقعیت ارزش گذاری شده است، در حالی که یورو، ین ژاپن و یوآن چین، کاملاً با داده‌های اقتصادی اساسی مطابقت دارند. صندوق بین‌المللی پول که پیش از این با دونالد ترامپ در مورد استفاده از تعرفه‌ها برای کاهش کسری تجاری مخالف بود، حالا احتمالاً با این ارزیابی که ارزش دلار بیش از واقعیت است به دیدگاه‌های او نزدیک‌تر شده است. ترامپ بارها گلایه کرده که قدرتمند بودن دلار در حال آسیب رساندن به صادرات آمریکایی است. ترامپ پیش از این، سیاست‌های اروپا و چین را متهم می‌کرد که در حال پایین آوردن ارزش یورو و یوآن در برابر دلار آمریکا هستند. گزارش بخش خارجی صندوق، که به بررسی سالیانه ارزهای کشورها و مازاد و کسری تجاری آنها می‌پردازد، نشان داد که در منطقه اروپا و سایر اقتصادهای پیشرفته، مانند سنگاپور، همچنان مازاد تجاری وجود دارد اما ایالات‌متحده و انگلیس و برخی اقتصادهای در حال ظهور با کسری تجاری روبرو هستند. صندوق بین‌المللی پول در بیانیه خود هشدار داد که جنگ تجاری آمریکا و چین در سال آینده با ایجاد اختلال در سرمایه‌گذاری، از بین بردن اعتماد به نفس تجاری و بر هم زدن چرخه تجارت در جهان ۴۵۵ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب خواهد زد.

خودکفایی از صفر تا صد در صنعت خودروسازی ضروری نیست

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره استفاده از مدیران خارجی در صنعت خودروسازی، گفت: مدیران ایرانی آشنایی بهتری با روحیات، فرهنگ و قوانین ایران دارند به همین دلیل استفاده از مدیر خارجی برای رفع مشکلات صنعت خودرو چاره‌ساز نیست. سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروسازی ایران در صورتی راهگشا است که سرمایه‌گذار 51 درصد سهم کارخانه را در اختیار گیرد، چون در این شرایط سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری ها با سرمایه گذار خارجی است. وی اظهار کرد: در صورت حضور سرمایه گذار خارجی در ایران حقوق کارگر از ۱۰۰ دلار به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند که در این شرایط می‌توان به بهبود وضعیت کارگر امید داشت. در حال حاضر سرمایه‌گذاران اشتیاقی به سرمایه گذاری در چین ندارند، چراکه در صورت سرمایه‌گذاری باید به کارگران این کشور حقوق بیشتری نسبت به ایران پرداخت کنند، در حالی که در ایران می توان با پرداخت ۳۰۰ دلار به راحتی نیروی انسانی ماهر را به کار گرفت. وی به ارزان قیمت بودن هزینه آب، برق و گاز در ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که فرانسوی‌ها به دنبال فعالیت در صنعت خودروسازی ایران بودند عده‌ای به دلیل منافع خود از فعالیت آنها جلوگیری کردند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه خودکفایی از صفر تا صد در صنعت خودروسازی ضروری نیست، ادامه داد: می‌توان از ظرفیت سایر کشورها برای تامین قطعات موردنیاز تولید استفاده کرد و خودروی باکیفیت و به روز در اختیار مردم قرار داد.

روند نزولی قیمت خرما ادامه دارد

نائب رئیس انجمن خرمای ایران: پس از اتمام ماه رمضان و باتوجه به گرمای هوا، قیمت خرما روند نزولی به خود گرفته و این وضعیت تا ماه محرم ادامه دارد. علی محمد صمیمی در خصوص آخرین وضعیت بازار خرما در کشور اظهار کرد: بیشترین میزان مصرف و قیمت خرما در ماه مبارکه رمضان است و در آن ایام خرما به بیشترین قیمت خود رسید و هم اکنون با ورود به فصل گرما با کاهش قیمت آن مواجه هستیم. وی در ادامه افزود: در فصل گرما مصرف خرما به دلیل طبع گرمی که دارد به حداقل خود می‌رسد و بازار فروش تا ماه محرم با رکود نسبی مواجه می‌شود. وی در رابطه با فصل برداشت تصریح کرد: برداشت‌ها در برخی از گرم‌ترین نقاط کشور یعنی بندرعباس و اهواز آغاز شده و روند برداشت تا اوایل مهر ماه ادامه خواهد داشت. صمیمی خاطر نشان کرد: هم اکنون پیش بینی برداشت خرما سخت است به دلیل اینکه برداشت‌ها هنوز در بسیاری از مناطق پربار کشور آغاز نشده، اما با توجه به تجربیات گذشته امیدوار هستیم که بیشتر از سال گذشته برداشت خرما داشته باشیم. /میزان

بدهی جهان از ۲۴۶ هزار میلیارد دلار گذشت

بانک تسویه بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد، در سه ماهه نخست امسال میزان بدهی کشورهای جهان با ۳ تریلیون دلار افزایش به رقم بی سابقه ۲۴۶ تریلیون دلار رسیده است. بخش بزرگی از این افزایش مربوط به اتخاذ سیاست‌های انبساطی توسط برخی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان بوده که شرایط را برای استقراض آسان‌تر کرده است. تا پایان نخستین فصل سال ۲۰۱۹، میزان بدهی‌ها ۳.۲ برابر کل تولید ناخالص داخلی جهان بوده است. آمریکا با ۶۹ تریلیون دلار بدهی در بخش دولتی و خصوصی، بدهکارترین کشور جهان است. بدهی کشورهای نوظهور نیز به ۶۹ تریلیون دلار رسیده که ۲۱۶ درصد بزرگ‌تر از کل تولید ناخالص داخلی آنها است. این مؤسسه با اشاره به این که حدود ۱۵ درصد کل بدهی‌های جهان مربوط به چین است افزود که با وجود تلاش‌های دولت برای محدود کردن چرخه بدهی در این کشور، حجم بدهی‌های دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۴۰ تریلیون دلار رسیده است. بدهکارترین کشورهای جهان کشورهای ثروتمند و توسعه یافته‌تر هستند. بیش از نیمی از بدهی‌های جهانی مربوط به سه کشور آمریکا، چین و ژاپن است که سه اقتصاد نخست جهان از نظر تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شوند. در سال ۲۰۰۱، آمریکا در بین ۱۶۹ کشور در رتبه ۹۳ بدهکارترین کشورها به نسبت اندازه اقتصاد خود در رده بندی صندوق بین‌المللی پول بود. به دلیل ترکیب عوامل مختلفی نظیر رکود سال ۲۰۰۱، آغاز بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۷، چندین مرتبه کاهش قابل توجه نرخ مالیات در اوایل دهه ۲۰۰۰ که منجر به ایجاد رشد مورد انتظار نشد و دو جنگ پرهزینه، در سال ۲۰۰۸ میلادی، آمریکا از بین ۱۸۴ کشور، بیست و سومین کشور بدهکار دنیا بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
دلار در کشور ما 1000 تومن هم بشه چیزی ارزون نمیشه!
اینجا ایران است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چون از ماست که بر ماست
سیا
| Sweden |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
همشون ملت را سر کار گذاشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
من لوازم خونگی دست فروشی می کردم با این گرونی کارم از رونق افتاد کلی جنس اقصادی دست مردم داشتم از بین رفت رفتم ضایعاتی شهر داری کنید و انتظامی نگذاشتند الان سه ماه بیکارم با ۵سر نون خور آقایان مسئولین افاغنه بدون مجوز اقامت دارند کار میکنند به ما که می رسه می گویند به ایرانی کار نمی دیم چون باید زیر نظر اداره کار باشیم .آقایان نیروی انتظامی چطور افاغنه غیر مجاز داخل شهر بین کوچکی محمد شهر کرج دارند تردد می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دلار نیمایی افزایش یافت. یعنی دلار ارزانتر نمی شود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
شنبه ۲۹ تیر ساعت ۱۷
سکه ۴۲۵۰۰۰۰
دلار ۱۲۱۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
واقعن مردمان بی عشق برازنده ی ماست دلش نمیخاد قیمت رو بیاره پایین.آخه مگه دلبخاییه؟بله اینجا اقتصاد دلبخاییه مث دلار 4200اقای جهانگیری. آقا دلش خاست گفت دلار 4200مشکلی داری ؟میکنن 18000تومنا اعتراض نکنید.بعضی اوقات میگم کاش تو ایران بدنیا نیومده بودم ولی بازم با خودم میگم با این شانسی ک من دارم شاید ی دفعه تو سومالی ب دنیا میومدم شایدم تو کره شمالی یا جیبوتی.بعد میگم خدایا شکرت همینجا خوبه.خداییش بهتر از سومالی نیستیم؟
همه اقتصاددانهای دنیا از وضعیت گرونی با نرخ ارز در ایران متعجب شدن!
اینها تمام معادلات رو بهم ریختن!!!
قرار بود صاحب ویلاهای فوق لاکچری لواسان معرفی بشن! چی شد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
کی قرار شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
آقا میخای بین ما و آقا زاده هامون فاصله و تفرقه بندازی؟ما گول تورو نمیخوریم
رشته های پزشکی و وکالت از انحصارطلبی بیرون میان!!
دلار بیش از حد گران است؟؟؟ نگران نباشید! جان آدمیزاد بسیار ارزان است!!!!
اینجا ایران است!!!
گیرم دلار شد 1000 تومان ، وقتی هیچ تاثیری نداشته به چه دردی میخوره ؟!؟
کاهش قیمت خرما و افزایش قیمت کارتن خرما و سایر ملزومات آن ضربه کمر شکنی است برای نخلداران، از طرفی عدم حمایت از کشاورزان از سوی دولت فقر کشاورزان را به دنبال دارد،صادرت خرما هم متوقف شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
کشاورزان عزیز چینی نخلهاشونو سال های آینده ثمر میده پس نگران نباشید خرما از چین وارد میکنیم .منتها گفته میشه رنگش سفیده مزه هم نداره ولی بهر حال شکل خرما هست ک
به جای اینکه هم راستا با سیاستهای غلط بانک مرکزی باشید در راستای منافع مردم باشید و در صفحه اقتصادی اول صبح تان به معرفی ۱۰ شغل متناسب با شرایط تحریمی بپردازید و در ۱۰ روز ۱۰۰ شغل متناسب با شرایط سخت تحریمی امروز ایران را معرفی کرده اید نه اینکه صبح اول هفته مجددا تیترهای دلاری بزنید و از تمایل به عدد فلان بگویید.
بانک مرکزی این قدر ساده از ارز صحبت میکند به دانشجویان ارز اختصاص دهد الان که این قدر دلار و یورو دارند.
ملت را به کجا کشاندن که هیچ امیدی برای ارزانی وزندگی متوسط را نیز ندارند؟/.
دلار یک رسال هم بشه وقتی مسکن و خوراک و پوشاک گرونه بههیچ دردی نمیخوره
دیگه با دلار دستوری ملت گول نمیخورن
تمایل بازاریاتمایل بازارساز؟!!!!!
زمانی میتوانیدواقعاادعاکنید دلار ارزان شده که پشت بندش قیمت مسکن وخودرو ولوازم خانگی هم کاهش پیداکنه
جالب است که بالا بودن دلار برای آمریکایی ها هم معضل است و جالبتر اینکه اقتصاد ما کاملا وابسته به دلار است!
قیمت دلار رو سفره مردم تعیین میکنه نه آقای همتی. همه چی هر روز گرون مبشه ولی شما دلار رو ارزون میکنی.
دلار مجبوره ارزون بشه چون با این اصلا با جامعه ما همخونی نداره و موجب فلج اقتصاد شده و برای رونق که به نفع همه هست به 7 تومن باید برسه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
ای شیطون،،،چقدر سپرده تو بانک داری؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
میثم جان ایا میدانی از فردا ثبت نام و پیش فروش ماشین ازرا مدل 2019 بقیمت 950 میلیون تومان بلی درست شنیدی 950 میلیون تومان لطفا مردم ثبت نام نکنه چون اقا میثم اعتقاد داره دلار 7 تومان میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دلار مفت هم باشه چیزی از گرونی و حل
نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دلار ارزون شو یالله ارزون شو مجبوری ارزون بشی وگرنه هرچی دیدی ازچشم خودت دیدی !!!
حتی صندوق بین المللی پول هم صدایش در مورد گرانی دلار درآمد ولی مسئولین ما ...
جدیداً اگر توجه کرده باشید وقتی در یک مغازه می روید برای اینکه شما را تشویق به خرید بیشتر کنند می گویند بخر قراره فردا گران بشود و یا می گویند مال خرید قبل است و همین یکی مانده است.
تو خونمون هر وقت یک چیزی گران می شود همان روز عیال هوس خرید اون جنس می کنه. این موضوع خیلی برام معما شده!
پیش فروش ازارا بقیمت 950 میلیون تومان امیدوار شدم که دلار و کالا ارزان میشه
دلار را فقط برای خرید حجاج پایین آوردند زیاد دلخوش نباشید
یک سوال وقتی ایران 3 میلیون بشکه نفت در روز میفروخت قیمت دلار از 3500 رسید به 15000 تومان چطوریکه 6 ماه دارد زیر یک میلیون میفروشد و قیمت دلار رسید به 12 هزار تومان !!!
...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چاپ اسکناس بی پشتوانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
از اونجایی ک شما هویتت مشخص نیست هیچی بهت نمیگیم خودت برو.ما خودمون قیمت دلار رو درست میکنیم شما نگران نباش
تقاضا برای خرید دلار کم شده ،اگه فضای کسب و کار کمی رونق بگیره ، مجددا قیمت دلار تا سقف قبلی که به خود دیده بالا میره . کسی وارد کسب و کار نمیشه دولت هم با خیال راحت گمان میکنه که دلار را کنترل کرده ، مگه چه گشایشی در عرصه های سیاسی و اقتصادی رخ داده ، دولت میخواد بنزین را گران کند هر طور شده دلار را تا مدتی در کانال 11 و 12 تومن نگه میداره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
همان تکنیک سال های ۹۲ تا ۹۶ که ادعا میکردند تورم را مهار کرده اند و تمام اصناف ورشکسته شده بودند و یک‌دفعه فنر ان در رفت و همه چیز ۱۰ برابر شد حالا هم همان تکنیک است منتهی پارسال که دلار جهانگیری اعلام‌ مومودیت کرد تا ۲ ماه سرکوب وحشتناک قیمت کردند و وضع بازار ارز به این حال فعلی درامده و عدم ثبات قیمتها
در اقتصاد ایران نباید منتظره ی معجزه باشیم . باید دوران ریاضتی سخت از این روزها را سپری کنیم ، سپس ارزش پول و یک دلار برای دولت مردان مشخص میشه ، راهی که تمامی کشورهای تجربه کردند. معجزه در اقتصاد معنی نداره .
دولت و بانک مرکزی یک صرافی و بانکِ قدرتمند در برابر میزان قدرت خرید(Purchasing power) مردم هستند. سیر نزولی دلار هیچ توجیه علمی ندارد، همانطور که 4 برابر شدن ان در عرض 5 ماه توجیهی نداشت . دولت هیچ وقت با مردم با صراحت صحبت نمی کنه که این نوسانات قیمت به چه دلیل است . به مردم نمیگه اثرات نقدینگی 1700 تریلیون تومان چه اثراتی بر قطبی شدگی طولانی مدت جامعه و ایجاد دره های فقر و غنا که حتی فرزندان ما نیز باید تاوان آنرا بدهند ، حرفی نمیزنه و سکوت میکنه .
در نهایت باید 7-8 تومن باشد در این شرایط فلاکت اقتصادی
اقتصاد دستوری دربلند مدت جواب نمیده
خودرو های 200تومانی رو کردند 1 میلیارد حالا ماشینهای وارداتی خودشان را با شیرین ترین قیمت می فروشند
اقدامات و خدمات حاج حسن به ایرانیان:
ساندن قیمت پیاز به مرغ
رساندن قیمت مرغ به گوشت قرمز
رساندن قیمت گوشت قرمز به قیمت گوشی
رساندن قیمت گوشی به قیمت ماشین
رساندن قیمت ماشین به قیمت خونه
رساندن قیمت خونه به قیمت کارخونه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر