بازدید 24629
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ارائه قطعنامه بازگشت ترامپ به برجام درکنگره آمریکا/کمک‌رسانی ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس/ هشدار روسیه درباره هر گونه اقدام علیه ایران/تکذیب خبر آمادگی ایران برای مذاکرات موشکی

کمک‌رسانی ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس، هشدار روسیه درباره هرگونه اقدام علیه ایران، توافق محرمانه اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین و تکذیب خبر آمادگی ایران برای مذاکرات موشکی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ارائه قطعنامه بازگشت ترامپ به برجام درکنگره آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 17 July 2019

کمک‌رسانی ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس، هشدار روسیه درباره هرگونه اقدام علیه ایران، توافق محرمانه اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین و تکذیب خبر آمادگی ایران برای مذاکرات موشکی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ارائه قطعنامه بازگشت ترامپ به برجام درکنگره آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ قطعنامه‌ای توسط «باربارا لی»، «دیوید پرایس» و «جان شاکوسکی»، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا طراحی و در کنگره ارائه شده است که بر اساس آن از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد به «برنامه جامع اقدام مشترک» یا توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

در این طرح از دولت ترامپ خواسته شده تا اقدامات فوری برای کاستن از تنش‌ها با ایران دنبال کند.

همچنین بر اساس طرح نمایندگان دموکرات آمریکا، از ترامپ درخواست شده تا روش‌های دیپلماتیک را برای رفع چالش‌ها و تنش‌ها با ایران به کار گیرد.

«باربارا لی» از طراحان این طرح، سیاست ترامپ در قبال ایران را عامل بحرانی دانسته که آمریکا را در وضعیت خطرناک درگیری نظامی با ایران نزدیک کرده است.

به گفته دیوید پرایس، از دیگر طراحان این قطعنامه، پیام قطعنامه مذکور لزوم بازگشت به برجام و تعامل معنادار دیپلماتیک است، چون در شرایط فعلی صلح، امنیت و موقعیت راهبردی آمریکا در معرض خطر قرار گرفته است.

پیش از این نیز، «ایلهان عمر»، نماینده و عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار بازگشت کشورش به میز مذاکره و توافق هسته‌ای با ایران شده بود.

همچنین «آدام شف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا کمتر از دو ماه پیش در گفت‌وگو با شبکه خبری سی بی اس گفته بود: خروج از برجام و سیاست‌های دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها منجر به افزایش ثبات نشده، بلکه آمریکا را منزوی کرده است.

کمیته ملی دموکرات نیز به عنوان نهاد مرکزی حزب دموکرات آمریکا و تعیین‌کننده نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات، در بهمن‌ماه سال گذشته قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن از آمریکا خواسته شده بود تا به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد. بنا به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان نیاک اکشن (وابسته به شورای ملی ایران-آمریکا)، تصویب این قطعنامه تضمین می‌کند که بازگشت به برجام، یکی از اولویت‌های اصلی حزب دموکرات است، به‌ ویژه که این حزب برنامه‌های خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آماده می‌کند.

ارائه قطعنامه بازگشت ترامپ به برجام درکنگره آمریکا/کمک‌رسانی ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس/ هشدار روسیه درباره هرگونه اقدام علیه ایران/تکذیب خبر آمادگی ایران برای مذاکرات موشکی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت سال گذشته با نقض تعهدات این کشور، خروج واشنگتن از برجام را اعلام کرد.

با این حال جمهوری اسلامی ایران پس از خروج آمریکا از برجام، همچنان به این توافق پایدار بوده است؛ اما با توجه به سیاست فشار حداکثری و اعمال شدیدترین تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و همچنین عدم اجرای تعهدات مندرج در برجام از سوی کشورهای اروپایی، ایران نیز در واکنش تصمیم گرفته است تا مطابق مواد ۳۶ و ۲۶ برجام، برخی تعهدات خود را در این توافق کاهش دهد؛ موضوعی که با واکنش‌های گسترده در غرب روبه رو شده است.

کمک‌رسانی ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اخبار ضد ونقیض درباره توقف کشتی اماراتی در خلیج فارس (ابهای ایران ) گفت: یک نفتکش خارجی در آب های ایران به علت نقص فنی دچار مشکل شد.

وی افزود: یک نفتکش خارجی به علت نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شد که بر اساس مقررات بین المللی، نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفتند و توسط یدک کش آن را به سمت آب‌های ایران منتقل کردند تا تعمیرات لازم روی آن انجام شود. جزئیات بیشتر دراین باره متعاقبا اعلام می شود.

هشدار روسیه درباره هرگونه اقدام علیه ایران

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به خطرات سناریو استفاده از زور علیه ایران هشدار داد و گفت که این موضوع موجب فروپاشی منطقه می شود.

وی سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با رادیو "کومسومولسکایا پراودا" روسیه تصریح کرد: پیش بینی نتایج سناریوی استفاده از زور (علیه ایران) بسیار آسان است، به طوری که فردی که در این زمینه آگاهی نداشته باشد به راحتی می تواند آن را پیش بینی کند.

وی افزود: در قرن های گذشته این موضوع را مکرر دیده ایم که استفاده از زور جواب نمی دهد.

زاخارووا ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه هنوز نتوانسته، آثار و نتایج جنگ لیبی، سوریه و یمن را پشت سر بگذارد، پر واضح است که اجرای سناریوی نظامی علیه ایران منجر به فروپاشی (منطقه) می شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه افزود: جامعه جهانی تاکنون راهی برای برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه نیافته است و تشدید تنش های اخیر موجب نگرانی همگان، یعنی کشورهای بزرگ و سازمان ملل متحد شده است.

توافق محرمانه اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین

سایت عبری «دبکا» گزارش داد که اخیراً یک توافق محرمانه میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی برای ممانعت از فروپاشی این تشکیلات به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از تشکیلات خودگردان حمایت مالی کرد.

منابع آگاه به پایگاه خبری «دبکا» گفتند، این رژیم برای حفظ تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری، با این تشکیلات به توافقی دست یافته است.

به رغم اینکه اداره سیاسی و اقتصادی کرانه باختری بر عهده تشکیلات خودگردان است ولی رژیم صهیونیستی بر اوضاع امنیتی آن سیطره دارد و نظامیان این رژیم در سرتاسر این منطقه حضور دارند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۹
این امریکایی ها قبلا بهتر دروغ می گفتند ولی الان ضایع کاری می کنند نمونه ان
ترامپ می گوید داریم با ایران دیپلماسی می کنیم بعد نماینده ویژه اش در امور ایران می گوید ایران درخواست ها را رد می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
سیاست ترامپ هم مانند سیاست احمدی نژاد است!
رجزخوانی و شل و سفت کردن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
جناب ترامپ ایران عربستان سعودی نیست،.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
نمایندگان مجلس از هر دری حرف می زنند الا شفاف سازی حقوق مدیران دارایی ها خود و قانون از کجا آورده ای، به هر حال انتخابات نزدیک است. گفته باشم.
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
تا زمانی که فکری به حال رسیدگی به مال و اموال و عملکرد مدیران نشود اگر با اسراییل هم رابطه برقرار کنیم، اتفاق خاصی در کشور نمی افتد.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
جوگیر شده بودند می گفتن از این به بعد حقوق مان رو سایته هر کی دلش خواست می تواند ببیند چی شد پس؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
جناب علی خان چرا از شفاف سازی حقوق و دارایی ها حرف بزنند وقتی رفیقای خودشان از مدیران هستند، حتی خودشان هم اعلام نمی کنند چقدر حقوق می گیرند.
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک نفتکش را توسط یدک کش به سمت آب‌های ایران منتقل کردند تا گریس وان آزاد گردد..
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
هیچ می دانی چندتا آقازاده در امریکا زندگی می کنند، بگو مرگ بر روسیه هیچ آقازاده ای اونجا زندگی نمی کنه ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
اشغال سفارت آمریکا و گروگانگیری دیپلماتهای آن برای 444 روز عامل ایجاد تنش بین ایران و آمریکا و نیز آغاز جنگ عراق علیه ایران و نیز جلوگیری از پیشرفت ایران بوده است
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
هرچی دوست داری مرگ بر امریکا بگو پرچم امریکارو آتش بزن به رییس جمهور امریکا فحش بده ولی واسه دولت امریکا شاخ و شونه نکش ملت هارو علیه امریکا نشوران
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
تقصیر امریکا چیه پول نداری بری آمریکا عشق و حال.
این نوع درخواست کمک نفتکش مشکوک است و احتمالا برای شنود و جمع آوری اطلاعات نظامی تجهیز شده است . در واقع حکم اسب تروا را دارد.هرچه سریعتر به سمت مبداش بازگردانید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
دوست عزیز. تعمیری چیه..ممکنه اشتباهی گرفتنش
نرخی که اینروزها بعنوان قیمت دلار اعلام میشود غیرواقعی و ساختگی وموقت است و بدون تردیدباکوچکترین اتفاقی مثل توقیف نفت کش انگلیسی ها یا اعمال تحریمهای جدید یا اذعان به ناکارامدی اینستکس بسرعت افزایش خواهدیافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
حالت چطوره دلال؟
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
اخی ضرر کردی سعی می کنی خودتو گول بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
آهای دلال..... آب رو بریز اونجایی که سوخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
مرگ بر دلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
نكنه بلا تو دلار 14000 يا 15000 خريدي
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
شما دلارهاتو نگه دار نفروش،
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
دلال دیدی یه روزی هم می رسه گریه کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
حالا دلارتو بیار یه کاریش می کنم نمی خوام اشکاتو ببینم.
سلام شما در اکثر نظر سنجی ها این مطلب رو فرستادی ظاهرا دلار زیاد داری ونگران پایین آمدنش ولی مردم خوشحال ..‌. متاسفم
با عرض سلام
امیدواریم با کمی دیپلماسی فعال و کمی کوتاه آمدن طرف امریکایی وایرانی هر چه زودتر تحریمهای ظالمانه آمریکا پایان یابد. متاسفانه این مردم هستند که زیرفشار شدیداقتصادی قراردارند ورنج می کشند.
دموکرات و جمهوری خواه نداره
سر همشون توی یه آخوره
دیدن با تحریم و داستانهای دیگه نمیتونن به ایران فشار بیارن پشت پرده هم دست شدن که خودشون برگردن حداقل آبروی رییس جمهورشون بیشتر از این نره

این ترامپ متاسفانه خیلی ادم نادونیه
فکر میکنه دنیای سیاست دلالی ملکه
چرا مطلب آخر به جای تکذیب خبر آمادگی ایران برای مذاکره، راجع توافق محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین نوشتین؟
تابناک سانسورچی !!!
در کنگره دموکراتها بیشتر هستند و این قوانین را در ظاهرا انجام‌میدهند.
جو بایدن در هفته میش در مناظره انتخاباتی اش هم گفت اگر پیروز شود به برجام برمیگردد ولی ایران باید در مورد برمامه موشکی و سیاست منطقه ای اش بیاید پای میز مذاکره.
ترامپ با کارافرینی زیادی که ایجاد کرده محبوب هست و رای نیاوردنش بعید است.
در ایران وقتی یک حادثه طبیعی مثل سیل و زلزله در داخل کشور پیش میاد، مسئولین تا چند روز سر در گم هستند،اونوقت چطور میتوانند فوری به یک کشتی در خلیج فارس کمک کنند
کمک‌رسانی ایران به یک نفتکش خارجی در خلیج فارس؟ .... یعنی خدایی دمتون گرم ...عجب فکر نازی ....خیلی خوبه که کمک میکنیم :) .... انشالله زودتر مشکل تعمیرات کشتی ما در عربستان و همچنین نفتکش ربوده شده توسط انگلیس به پایان برسه و تا بعدش تعمیرات این نفتکش هم به پایان برسه ... :)
این ها همه حرف و حدیث و بهانه است که امریکا میاره....امریکا بدنبال جغرافیای سرزمینی ایران است تا بتواند امپراتوزی خود را جهانی کند رقیبان آن هم این اجازه را به او نمی دهند
به هرکه اعتماد کنیم به روسیه اعتماد نمیکنیم
غرب فقط زبان زور می فهمد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر