بازدید 23245
پیمانه اقتصادی؛

سقوط آزاد بورس، دلار و سکه/ کاهش قیمت خودرو همزمان با ریزش دلار/ در بازار سکه همه فروشنده هستند/ رد پای دلالان در گرانی مسکن/ همتی: شوک ارزی تخلیه شد/ ترامپ: ارز‌ دیجیتالی روی هوا بنا شده

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان سهام آسیایی در انتظار داده‌های اقتصادی آمریکا، سقوط سکه به کانال ۳ میلیونی با افت۳۳۰ هزار تومانی، احتمال تجارت ایران و ارمنستان با ارز‌های رایج دو کشور، قیمت نفت برای دومین روز کاهش یافت، منوچین: فرار مالیاتی با بیت کوین و فراخوان خودروساز بزرگ به‌دلیل نقص گیربکس در یک محصول را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 17 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان سهام آسیایی در انتظار داده‌های اقتصادی آمریکا، سقوط سکه به کانال ۳ میلیونی با افت۳۳۰ هزار تومانی، احتمال تجارت ایران و ارمنستان با ارز‌های رایج دو کشور، قیمت نفت برای دومین روز کاهش یافت، منوچین: فرار مالیاتی با بیت کوین و فراخوان خودروساز بزرگ به‌دلیل نقص گیربکس در یک محصول را در بر دارد.

سقوط بیش از ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۷۰۳۵ واحدی معادل ۲.۷۸ درصد به رقم ۲۴۶ هزار و ۲۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۵۸ واحدی معادل ۲.۷۸ درصد به رقم ۶۸ هزار و ۵۶۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۸۶۶ واحدی معادل ۳.۰۱ درصد، عدد ۶۰ هزار و ۸۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۶۵ واحدی معادل ۳.۰۱ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۷۸۶ واحد کاهش معادل ۲.۷۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۴ هزار و ۶۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۱۹۴ واحد کاهش معادل ۲.۷۷ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۹۴۴ واحد کاهش معادل ۲.۷۸ درصد همراه بود و عدد ۴۸۷ هزار و ۳۲۷ واحد را به نمایش گذاشت.

کاهش قیمت خودرو همزمان با ریزش نرخ دلار/ در بازار سکه همه فروشنده هستند/ نماینده مجلس: رد پای دلالان در گرانی مسکن/ همتی: شوک ارزی تخلیه شد

نوسان سهام آسیایی در انتظار داده‌های اقتصادی آمریکا

روز سه‌شنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام داده‌های خرده‌فروشی و اعلام درآمدهای شرکت‌های آمریکایی بوذنذ، با تداوم تمرکز بازارها بر کاهش نرخ بهره، سهام آسیایی دچار نوسان شدند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۷ درصد افت کرد. نیکی ژاپن ۰.۶۷ درصد افت کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۰۸ درصد پایین آمد، اما هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۰۹ درصد رشد کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا تقریباً بدون تغییر بود و با افت اندک ۰.۰۴ درصدی روبرو شد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۷ درصد رشد کرد. انتشار داده‌های اقتصادی امیدوارکننده چین در روز دوشنبه توانست اندکی از نگرانی‌های بازارهای جهانی را از بین ببرد، اما فشارهای گسترده از سوی جنگ تجاری آمریکا و چین، بر تجارت و سرمایه‌گذاری، این انتظار را به وجود آورده است که بانک‌های مرکزی جهان نرخ بهره خود را کاهش خواهند داد. یوکینو یامادا، استراتژیست ارشد شرکت اوراق دایوا می‌گوید: کاهش نرخ بهره آمریکا شرایط را برای کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی در آسیا تسهیل می‌کند و باعث افزایش تقاضا در این منطقه خواهد شد. در بازار ارز، نرخ برابری دلار آمریکا با ین ژاپن ۰.۰۶ درصد تقویت شد و به ۱۰۷.۹۷ رسید. شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان در ۹۶.۹۳۳ واحد، بدون تغییر باقی ماند.

سقوط سکه به کانال ۳ میلیونی با افت۳۳۰ هزار تومانی/ در بازار سکه همه فروشنده هستند

صبح دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسیده بود، ولی در ساعت ۱۷ بازهم کاهش داشت و به سطح ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. این رقم نسبت به روز دوشنبه، ۳۳۰ هزار تومان کمتر می‌باشد. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، ۱۱۰ هزار تومان کاهش دارد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۸۰ هزار تومان افت داشت. به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، با افت ۲۰ هزار تومانی، ۹۵۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۸۸ هزار تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است،  به رقم یک میلیون و ۶۸۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه، ۱۳۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. به گفته کشتی آرای، حباب سکه در بازار بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان تغییر داشت که نسبت به روز قبل، حدود ۱۰۰ هزار تومان تخلیه شده است. همچنین نرخ‌های سکه، نشان از کاهش ۸.۵ درصدی نسبت به نرخ‌های پایانی روز دوشنبه دارد و در شرایطی که در بازار این روزها، همه فروشنده هستند و خریداری وجود ندارد، معاملات تا ثبات قیمت ها، به نوعی قفل شده است.

دلار در کانال ۱۱۰۰۰ تومان معامله شد

در معاملات روز سه شنبه بازار ارز، شاهد کاهش نرخ دلار و یورو بودیم. به گونه‌ای که بر اساس آخرین نرخ‌ها از سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۱۸۰۰ تومان خریداری شد و با کاهش ۲۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۱۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، به نرخ ۱۳۷۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۳۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۲۰۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد. نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا نسبت به هفته گذشته (سه شنبه هجدهم تیرماه ۹۸)، ۸۰۰ تومان کاهش داشته است. هر یورو نیز نسبت به سه شنبه هفته قبل، ۷۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.

همتی: شوک ارزی تخلیه شد

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز دخالتی نمی‌کند و باید شاخص‌های اقتصادی و بازار، نرخ ذاتی ارز را تعیین کند، گفت: از دو ماه قبل به دلیل تخلیه شوک ارزی، شاخص‌های اقتصادی رو به اصلاح است؛ لذا نرخ تورم و بیکاری هم رو به کاهش است.

کاهش قیمت خودرو همزمان با ریزش دلار

در کنار خبرهای مطرح شده مبنی بر تحویل خودروهای کف کارخانه‌های خودروساز به مشتریان، کاهش قیمت دلار بر قیمت خودروهای داخلی نیز تأثیرگذار بوده به طوری که طی روزهای اخیر قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش 3.5 میلیون تومانی به 79.5 میلیون تومان رسیده است. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش 3 میلیون تومانی قیمت به ۹۴ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. هر دستگاه سمند نیز با افت قیمت 2.5 میلیون تومانی، این روزها در بازار ۷۹ میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. در مورد پژو ۴۰۵ نیز باید به کاهش قیمت یک و نیم میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که حالا ۷۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 نیز با افت ۶ میلیون تومانی در بازار به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در این خصوص گفت: قیمت دلار بر بازار خودرو به ویژه خودروهای وارداتی تأثیر گذار است به طوری که این اثر را طی یک هفته آینده با نمود بیشتری در بازار مشاهده خواهیم کرد. وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر خریداری در بازار وجود ندارد و همه منتظرند تا قیمت‌ها باز هم کاهش یابد.

احتمال تجارت ایران و ارمنستان با ارزهای رایج دو کشور
 
هرویک یاریجانیان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان ضمن اشاره به جلسه اخیر خود با «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهوری ارمنستان درباره روابط اقتصادی دو کشور توضیح داد: رئیس جمهوری این کشور دیدگاهی مثبت به ایران دارد و خواستار افزایش سرمایه‌گذاری متقابل بین دو کشور است. یاریجانیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره روابط بانکی بین دو کشور گفت: به دنبال تجارت با ارزهای رایج دو کشور یعنی ریال و درام هستیم و پیشنهاد تأسیس مؤسسه مالی اعتباری خارج از سیستم قوانین بانکی را به رئیس‌جمهوری این کشور داده‌ایم تا روابط تجاری دو کشور را پوشش دهد. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان با اشاره به وضعیت هوایی نابسامان دو کشور اظهار کرد: تا ماه گذشته شرکت هواپیمایی ماهان بلیت پرواز را با مبالغ بسیار بالا و حدود سه برابر استاندارد موجود ارائه می‌کرد؛ اکنون این پرواز هم متوقف شده و تنها یک شرکت هواپیمایی به این کشور پرواز دارد و این موضوع بر گردشگری دو کشور تاثیبر منفی داشته است.

فراخوان خودروساز بزرگ به‌دلیل نقص گیربکس در یک محصول

پورشه مدل‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ از مدل پانامرا را به‌دلیل نگرانی از نقص در روکش کابل پلاستیکی انتخابگر دنده در گیربکس فراخوان کرد. این فراخوان برای خودروهایی است که در استرالیا تردد دارند. خودروساز آلمانی اعلام کرد ممکن است روکش پلاستیکی کابل انتخابگر دنده در این خودروها در طول عمر خودرو دوام نیاورد. اگر این روکش آسیب ببیند، گیربکس زمانی که راننده دنده را در حالت پارک تغییر می‌دهد، عمل نمی‌کند. همچنین اگر زمانی که راننده خودرو را ترک می‌کند، گیربکس به حالت پارک درنیاید، خودرو می‌تواند از جای خود حرکت کرده و راننده و عابران را در معرض آسیب قرار دهد. به طور کلی، ۲هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو مشمول این فراخوان هستند. پورشه با مالکان خودروهای مشمول تماس گرفته و به آنها توصیه می‌کند برای تعمیر رایگان به نمایندگی‌های این خودروساز مراجعه کنند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ پورشه پیش‌تر نیز به‌دلیل نقص فنی مشابه، مجبور به فراخوان ۳۴۰ هزار دستگاه از مدل‌های پانامرا و کاین در آمریکا شد.

قیمت نفت برای دومین روز کاهش یافت

رویترز: قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه نیز کاهش یافت. روز دوشنبه نیز قیمت نفت به علت ازسرگیری تولید نفت در خلیج مکزیک پس از گردباد «بری» و همچنین احتمال افزایش تولید نفت شیل آمریکا به رکودی جدید، کاهش یافته بود. هر بشکه نفت برنت با 5 سنت کاهش 66.43 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 13 سنت کاهش 59.45 دلار معامله شد. تولیدکنندگان آمریکایی سه چهارم تولید نفت در خلیج مکزیک را که به علت گردباد بری متوقف شده بود، از سرگرفتند. 1.3 میلیون بشکه نفت در روز از تولید نفت در آب‌های آمریکا در خلیج مکزیک در روز دوشنبه تعطیل بود که 80 هزار بشکه در روز کمتر از میزان روز یک‌شنبه بود. کارگران به بیش از 280 سکوی تولید نفت که تخلیه شده بود، بازگشتند. پس از خروج طوفان از خلیج مکزیک، چند روز طول می‌کشد تا تولید به طور کامل از سرگرفته شود. همچنین بازار تحت تاثیر نشانه‌های افزایش تولید نفت آمریکا قرار گرفته است.

منوچین: فرار مالیاتی با بیت کوین/ ترامپ: ارز‌ دیجیتالی روی هوا بنا شده

سی ان بی سی: وزیر خزانه داری آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت که پروژه راه اندازی ارز دیجیتالی فیس‌بوک به یک نگرانی امنیتی تبدیل شده است چرا که این ارز می‌تواند برای امور مرتبط با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم مورد استفاده قرار گیرد. به گفته منوچین، ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین باعث پیدایش موج جدیدی از جرایم مالی نظیر فرار مالیاتی، قاچاق مواد مخدر و اعضای بدن انسان و انتقال غیر قانونی وجوه می‌شود و باید احتیاط بیشتری در خصوص آنها شود. منوچین افزود: فکر می‌کنم با ارزهای دیجیتالی خیلی کار داریم. این اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا کمی پس از آن اعلام می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی شدیداً به بیت کوین و ارزهای دیجیتالی تاخت و گفت که طرفدار این ارزها نیست چرا که فکر می‌کند این ارزها بر روی هوا بنا شده اند.

سقوط آزاد بورس، دلار و سکه/ کاهش قیمت خودرو همزمان با ریزش دلار/ در بازار سکه همه فروشنده هستند/ رد پای دلالان در گرانی مسکن/ همتی: شوک ارزی تخلیه شد/ ترامپ: ارز‌ دیجیتالی روی هوا بنا شده

منوچین در خصوص موضع‌گیری اخیر ترامپ گفت: رئیس جمهور نسبت به مساله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی نگران است. مدت زیادی است که روی آنها کار می‌کنیم. وزیر خزانه داری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خیلی رک به استفاده کندگان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی گفته‌ایم که باید الزامات مقابله با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را رعایت کنند. ضمن احترام به پروژه لیبرا و سایر پیشرفت‌ها در خصوص ارزهای مجازی باید بگویم که هدف ما حفظ نظام یکپارچه مالی خود است و اجازه سو استفاده از آن را به کسی نخواهیم داد. هیچ وقت به توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال اجازه نخواهیم داد که در سایه فعالیت کنند. به نقل از ایسنا؛ سخنگوی فیس‌بوک در واکنش به این اظهارات گفت منتظر فید بک قانون گذاران، بانک مرکزی و سایر مقامات می‌ماند.

رد پای دلالان در گرانی مسکن

سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در یک ماه اخیر، گفت: در چند هفته اخیر شاهد هستیم که رکود تورمی در بازار مسکن تشدید شده و این مسئله بر میزان معاملات ملک اثر گذاشته است، به طوری که بر اساس آمارها میزان معاملات مسکن حدود 40 درصد کاهش یافته است. در شرایط کنونی قیمت مسکن بیش از 120 درصد افزایش یافته و مردم برای خرید مساکن با متراژ بسیار بالا باید اعتبار هنگفتی را هزینه کنند، از این رو به دلیل کاهش قدرت مالی خریداران، عملا خرید و فروش آپارتمان های با متراژ بالا از رونق افتاده است. در حوزه معاملات مسکن با متراژ پایین نیز نسبت به سال گذشته، خرید و فروش بسیار کمتر شده است، این مسئله عملا فروشندگان را مجبور به عقب نشینی در بحث تعیین قیمت می کند، یعنی آنکه مالکان برای فروش ملک خود، اقدام به کاهش قیمت پیشنهادی می کنند، از این رو می توان به کاهش قیمت های مسکن در ماه های آتی امید داشت. به نقل از خانه ملت؛ این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از فعالیت دلالان و سوداگران در بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی این دلالان هستند که عملا قیمت مسکن را بالا نگه داشته اند، یعنی آنکه این افراد با معاملات صوری به دنبال حفظ قیمت های موجود و جلوگیری از کاهش آن هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
بهتره بگی سقوط آزاد اقتصاد
بورس چرا دیگه؟ اینم خوشحالی داره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
همه شاخص های ارزی رو به بهبود است، چرا سقوط؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
درادامه سقوط تاریخی ۷۰۰۰ واحدی دیروزبورس امروزهم روندنزولی بورش باشدت تمام ادامه داشته وفقط در ۱۰ دقیقه اول بازگشایی تالاربورس بیش از ۷۰۰ واحددیگرسقوط کرد
صف های فروش سهام متراکم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
قیمت بورس رابطه مستقیمی با قیمت دلار داره و اشکالی نداره پایین بیاد
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
بورس حداقل 200 هزار واحد حباب داره پس حالا کو تا سقوط آزاد کنه . صبر کن و ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
مگه نمیگفتن اگه برجام امضا نشه یا شکست بخوره دلار میره بالا پس چرا داریم از برجام خارج میشیم دلار و ماشین و ... سقوط میکنن؟
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
طرف طوري مي گه بورس 200 هزار واحد حباب داره انگار الان شاخص چقدر هست. حالا افزايش شاخص بورس كه نشانگر وضع اقتصادي كشور هست چرا انقدر ناراحتت كرده كه اين طور با كينه نظر گذاشتي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
عامل خیلی از گرانیها خود دولت است. بانک مرکزی هروقت دلش بخواد برای ارز نرخ تعیین میکنه] یه وقتی دلار را در صرافیهای بانکها به 15700 تومان میفروخت که نرخ بازار آزاد 16000 تومان بود ، حالا ه دلش میخواد به 11650 تومان بفروشه و یا روز به روز نرخ ارزهارو بیاره پائین تر بدیهیست که نرخ دلار طلا و سکه هم به همان نسبت پائین آمده . حالا کی عامل گرانیه؟
چرا کالاهای اساسی ، گوشت قرمز ، برنج ، لبنیات ، و ... همچنان گرانتر از قبل هستند
چرا کرایه خانه ها پایین نیامده
چرا لوازم یدکی خودروها در بالاترین قیمت و پایین ترین کیفیت فروخته میشه
چرا
چرا
چرا
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی نیست جلوی این دلالان را بگیرند هر جا که نگاه میکنی اینا فعالند درخودرو ارز مسکن دارو میوه خاک نفت کار گوشت ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
شما خانه های لواسنو ببین! اونموقع که مردم درگیر شور هیجانی انتخابات بودن اینا داشتن خونه میساختن... راحت و بدون دغدغه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
ـخه مسئل اینجاست این دلالان همونایی هستن که باید جلوشونو بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
بنگاه های املاک هیچ نظارتی روی آنها نیست، و باید دولت فکری بحال سوداگری مشاوران املاک کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
دلال افرادی تنبل هستند که دوست دارند پول خودشان را سرمایه کنند و سود هنگفتی کسب کنند که اینم شامل همه قشر جامعه می شود از جمله کارمند و معلم و کاسب و ....
بدبخت مردمی هستیم که وقتی از پراید کذایی یا خودروهای دیگر 500000 تومان تا 1 میلیون تومان کم می شود می گوییم ریزش قیمت رخ داده است، آقای خبر گذاری این ریزش قیمت نیست این مرحله قبل از جهش قیمت و استراحت است.این یک پروسه تکنیکال است که دلالان و رانت خواران ترتیب می دهند تا همه مردم و خرده کاسب ها را زیر پا له کنند.
همتی: شوک ارزی تخلیه شد

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز دخالتی نمی‌کند و باید شاخص‌های اقتصادی و بازار، نرخ ذاتی ارز را تعیین کند، گفت: از دو ماه قبل به دلیل تخلیه شوک ارزی، شاخص‌های اقتصادی رو به اصلاح است؛ لذا نرخ تورم و بیکاری هم رو به کاهش است.,.....................

... كدام شاخص هاي اقتصادي؟ كدام بازار؟ كدام صنعت ؟

وقتي تنها منبع تامين ارز دولت و بانك مركزيست
....................

ضمنا همين حرف ايشون مبني بر تخليه شوك ارزي
باعث ميشه در بازار ترمز كاهش كشيده بشه

ميگيد نه
ملاحظه برفرماييد

....
دلالان بخش مسکن کسانی نیستند جر املاکیها و دلالان ارزی صرافها
حتی پورشه هم نقص داره پس خدا رو شکر که پراید بی نقص سوار میشیم.
نرخی که اینروزها بعنوان قیمت دلار اعلام میشود غیرواقعی و ساختگی وموقت است و بدون تردیدباکوچکترین اتفاقی مثل توقیف نفت کش انگلیسی ها یا اعمال تحریمهای جدید یا اذعان به ناکارامدی اینستکس بسرعت افزایش خواهدیافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
آهای دلال....آب رو بریز اونجایی که سوخته
خبر خودرویی وطنی با خبر خودرویی پورشه ...... واقعا کجای کار قرار داریم
چرا با وجود کاهش قیمت دلار - سکه - خودرو و ..... قیمت کالاهای اساسی پائین که نیامده بالا هم رفته خیلی هم بالا از جمله لبنیات - ماست - یا مثلاً رب که به اوج 16000 رسید اما در این یکماهه شده 25000 تومان ظاهراً یک توافق نانوشته جهت افزایش بی سر و صدای مجدد اجناس و سکوت در این رابطه بین همه ارگان ها وجود دارد
به نظر من مسئله خیلی مشکوک است
دلالها بازار مسکن بنگاه دارهای غالبا بی انصاف تو این چند ماهه میلیاردها تومان پولب دست اوردن ک امیدوارم و از خدا میخوام یه روز همشو پس بدن مردم رو بدبخت کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
چون اين كاهش با تزريق ذخاير ارزي بصورت مصنوعيه
انشاله خبرهای خوب نزدیک است ...
سلام. اگر دولت راست می گوید جلوی این سوداگران در بازار مسکن را بگیرد و با آنها به عنوان مفسدان و محاربان با خدا چند نفرشان را اعدام کنند... این سوداگران بازار مسکن که در روز روشن با زندگی مردم و مسکن مردم به نفع خودشان بازی می کنند چرا رها شده اند؟ چرا انقدر آزادانه با زندگی مردم بازی می کنند و بعد دولت از طرحهای روی کاغذ برای کنترل قیمت مسکن حرف می زند. خوب بروید و این نامردان را بگیرید بعد ببینید چقدر قیمت مسکن پایین خواهد آمد. نیاز به جلسه و نوشتن قانون و لایحه ندارد. فقط نیاز به همت و غیرت دارد. ...
شوک ارزی تخلیه شد یعنی چی ؟ یعنی دبگه بسته نباید از این پایینتر بیاد
تازه اگر شاهد ارزانیی نان و گوشت و شیر و مایحتاج مردم بودید حسابه بسیاری از ارزاق مردم در خرده فروشی ۴-۵ برابر شده
مگه نمیگفتن اگه برجام امضا نشه یا شکست بخوره دلار میره بالا پس چرا داریم از برجام خارج میشیم دلار و ماشین و ... سقوط میکنن؟
علت نزول شاخص بورس كه كاملا ملخصه وقتي دلار مياد پايان بورس هم كاهش پيدا ميكنه چون عمده دليل افزايش شاخص بورس افزايش نرخ أرز وطبعا افزايش ارزش داراييهاي شركت ها بوده اما إينو بدونيد كاهش نرخ دلار براي توليد كنده ها واقتصاد كشور خوب نيست چون الان توليد م وصادرات مقرون به صرفه بود خيلي بياد پايان جريان بروكس ميشه واردات مقرون به صرفه ميشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار