بازدید 6699

ترامپ: دنبال تغییر نظام ایران نیستیم

کد خبر: ۹۱۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ 16 July 2019

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد که این کشور به دنبال تغییر نظام در ایران نبوده و به دنبال کمک به این کشور است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نبوده بلکه به دنبال کمک به این کشور و همکاری با آن است.

وی که در جلسه کابینه این سخنان را مطرح می‌کرد در ادامه گفت که واشنگتن از ایران می‌خواهد که از یمن خارج شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که پیشرفت بسیار بزرگی درباره ایران حاصل شده و در تلاش برای مذاکره با این کشور و کار با آن هستیم.

ترامپ در حالی مدعی شده که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست که «رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در پیامی در توئیتر به تعریف و تمجید از گروهک تروریستی منافقین پرداخت. (جزئیات بیشتر)

وی در این پیام توئیتری گروهک منافقین را جایگزین بسیار خوبی برای نظام کنونی ایران خوانده و آن‌ها را آزادی‌خواه توصیف کرد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که او نیز از حامیان تروریست‌های منافقین به شمار می‌آید ماه گذشته در مصاحبه‌ای با روزنامه «تلگراف» مدعی شد: «سیاست ترامپ تغییر رژیم ایران نبوده بلکه می‌خواهد توافقی جدید را مورد مذاکره قرار دهد.» 

دونالد ترامپ در ادامه سخنانش به موضوع ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: موضوع ترکیه بسیار پیچیده شده است و در تماس با مقامات ترکیه هستیم.

وی افزود: ترکیه بیش از ۱۰۰ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کرده، اما به دلیل خرید سامانه دفاعی از روسیه این جنگنده‌ها را نخواهیم داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: به صورت غیر عادلانه با ترکیه رفتار کردیم، چون این کشور خواستار خرید سامانه‌های پاتریوت بوده، اما دولت اوباما از فروش این سامانه به ترکیه خودداری کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر