بازدید 4442

بهبود کمی و کیفی سبد بیمه در بیمه معلم

کد خبر: ۹۱۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 15 July 2019

بیمه معلم نخستین بار پس از ورود به بورس، سهامداران خود را برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه فراخوانده است. این موضوع باعث شده که عملکرد این شرکت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تابناک، بررسی عملکرد شرکت نشان می دهد حق بیمه دریافتی در سال 97 مبلغ 16,338 میلیارد ریال بوده است و این مهم به 3.8 درصد در پایان 97 افزایش یافت.

بر همین اساس و با استناد به گزارشات ، شرکت بیمه معلم توانسته در پایان سال 97، جایگاه هشتم را در بین کل شرکت های بیمه ای از آن خود کند.

علاوه بر افزایش کمی حق بیمه دریافتی، بیمه معلم موفق شده سبد بیمه ای خود را به لحاظ کیفی نیز بهبود دهد.

بررسی ها نشان می دهد سبد بیمه ای شرکت بیمه معلم با تنوع بیشتری همراه شده است. بر این اساس سهم بیمه اتومبیل شخص ثالث به عنوان رشته بیمه ای پر ریسک  از 52 درصد در سال 96 به حدود 46 درصد کاهش یافته و سهم سایر رشته ها به‌ویژه رشته های کم ریسک افزایش داشته است.

بنابر آمار های اعلام شده این شرکت توانسته است علاوه بر رشد چشمگیر ۳۴درصدی حجم پرتفوی، سهم پرتفوی بیمه های کم ریسک خود را در سال ۹۷نسبت به سال ۹۶ در رقم ۳۵ درصد حفظ نماید که بیانگر عملکرد مثبت این شرکت در این شاخص مهم بیمه ای است.

نکته قابل توجه دیگر در عملکرد شرکت بیمه معلم، رشد درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت است. بر اساس صورت های مالی، در سال 97 نسبت به سال 96، درآمد سرمایه گذاری های شرکت از محل ذخایر فنی با رشد حدود 61 درصدی و درآمد سرمایه گذاری از محل سایر منابع با افزایش حدود 20 درصدی همراه شده است.

بنا بر اعلام هیات مدیره، رویکرد شرکت در جذب پرتفوهای کلان و مشتریان بزرگ، توسعه فروش رشته های بیمه کم ریسک و ارائه طرح های بیمه جدید با هدف گسترش بازار بیمه خرد و همچنین تخصیص مناسب منابع در فرصت های سرمایه گذاری پر بازده مهم ترین عوامل موفقیت های بیمه معلم در رشد و اصلاح سبد بیمه ای و در نهایت سودآوری شرکت بوده و قرار است این رویه در سال جاری و سال های بعد نیز ادامه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل