بازدید 5118
گزارش

جزییات جالب پرونده فیفا؛ برانکو برنده است یا پرسپولیس؟

استدلال برخی پرسپولیسی‌ها که اعتقاد دارند برانکو مانند طارمی محروم می‌شود درست نیست. طبق قانون، بازیکن اگر تحت قرارداد باشگاهی باشد و با باشگاه دیگری قرارداد ببندد، هم بازیکن و هم باشگاه محروم می‌شوند ولی برای مربی‌ها فقط به بند‌های قرارداد رجوع می‌شود و محرومیتی برای مربی درنظر نمی‌گیرند.
کد خبر: ۹۱۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 14 July 2019

برانکو ایوانکوویچ با وجود اینکه یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد داشت، این باشگاه را ترک کرد و راهی لیگ عربستان شد. بعد از رفتن برانکو، این مربی کروات خبر شکایت از باشگاه پرسپولیس را داده است و پرسپولیسی‌ها هم اعتقاد دارند می‌توانند در این پرونده برانکو را محکوم کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، این روز‌ها سوالی مبهم در ذهن هواداران پرسپولیس است؛ غرامت بابت فسخ غیر قانونی در انتظار برانکو خواهد بود یا پرسپولیس محکوم می‌شود و علاوه بر مطالبات باقی مانده‌ی برانکو باید جریمه هم پرداخت کند؟

برانکو مدعی است بر اساس بند قراردادش به خاطر عدم دریافت ۳ ماه از حقوق خود مشکلی بابت فسخ قرارداد با سرخپوشان نداشته و رفتن او به الاهلی عربستان قانونی است. پرسپولیسی‌ها، اما این فسخ را غیر قانونی می‌دانند و اعتقاد دارند برانکو در نامه‌ سوم خود مهلت داده تا پرسپولیسی‌ها تا تاریخ مشخص شده طلب برانکو را پرداخت کنند و باشگاه هم حاضر بود یک روز قبل از مهلت برانکو، طلب او را در تهران به وکیل برانکو طبق قول و قرار‌های مکتوبی که داشتند، پرداخت کند.

Image result for ‫برانکو + عرب‬‎

در مذاکرات استانبول مسوولان باشگاه پرسپولیس و وکیل برانکو، وکیل این مربی کروات خواهان دریافت مطالبات او شد و حتی حاضر شد تخفیف دهد، اما باشگاه پرسپولیس حاضر نشد این کار را انجام دهد و این حرکت پرسپولیسی‌ها باعث برآشفته شدن و مصاحبه کردن برانکو ایوانکوویچ شد. برانکو در مصاحبه‌هایش تاکید کرد که پرسپولیسی‌ها پول من را نمی‌خواهند بدهند و من شکایت می‌کنم.

باید دید آیا برگ برنده پرسپولیس از طرف فیفا به رسمیت شناخته خواهد شد یا خیر. در این میان یک مساله کلیدی وجود دارد و آن این است که نزدیکان برانکو می‌گویند فیفا اولویت را به تخلف پرسپولیس می‌دهد که در مقطعی ۱۱ ماه حقوق برانکو را نداده و بعد از یازده ماه در اواخر فصل گذشته ۵۰۰ هزار یورو از پول برانکو را داده و برانکو ناچار شده در ۳ مقطع به باشگاه نامه بزند.

این استدلال برخی پرسپولیسی‌ها هم که اعتقاد دارند برانکو مانند طارمی محروم می‌شود درست نیست. محرومیتی برای برانکو در کار نیست. طبق قانون، بازیکن اگر تحت قرارداد باشگاهی باشد و با باشگاه دیگری قرارداد ببندد، هم آن بازیکن و هم باشگاه محروم می‌شوند درست شبیه به ماجرای مهدی طارمی. ولی در ماجرای مربی‌ها فقط به بند‌های قرارداد رجوع می‌شود و محرومیتی برای مربی درنظر نمی‌گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار