بازدید 4246
۱

تشریح سه راهکار برای اصلاح ساختار بودجه

کد خبر: ۹۱۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 14 July 2019
اصلاح ساختار بودجه قرار است بر اساس سه راهکار کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام شود و آغاز آن از شهریورماه امسال خواهد بود.

به گزارش تسنیم، جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی اصلاح ساختار بودجه صبح امروز با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشها، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و با موضوع کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت و اصلاح ساختار بودجه برگزار شد.

محور اصلی صحبت‌ها بررسی کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت بود که در این راستا راهکار‌هایی از سوی سازمان برنامه و بودجه در قالب راهکار‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تنظیم و به مجلس ارائه شده است.

به گفته نمایندگان حاضر در جلسه غیرعلنی توافقات در مورد اصلاح ساختار بودجه در سطح سران قوا مطرح شده و قرار است دولت پیشنهادات خود را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه کند تا هر چه زودتر تصویب و اجرایی شود.

همچنین اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه این جلسه غیرعلنی اظهار داشت: آغاز اصلاح ساختار بودجه از شهریور امسال با ارائه لایحه دولت به مجلس و بررسی آن اتفاق می‌افتد و بودجه سال ۹۹ نیز براساس قالب جدید بودجه خواهد بود.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه در ابتدا قرار است در یک فرصت زمانی دو ساله در بودجه‌های ۹۸ و ۹۹ اجرایی شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین گفت: اگر روند کنونی در بودجه ادامه می‌یافت، اداره اقتصادی کشور با مشکلاتی مواجه می‌شد؛ بنابراین تبدیل تهدید به فرصت در زمان تحریم و قطع وابستگی به نفت از جمله مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی بود.

عباسی درباره راهکار بلندمدت اصلاح ساختار بودجه نیز تصریح کرد: کاهش تدریجی و در نهایت قطع وابستگی مستقیم بودجه جاری کشور به درآمد‌های نفتی، حذف تدریجی کسری بودجه ساختاری، ایجاد ثبات اقتصاد کلان، مهار تورم، تأمین معیشت عمومی، ارتقای سطح کارآمدی، کاهش نابرابری و مبارزه با فساد از اهداف اصلاح ساختار بودجه کشور است که در بلندمدت به آن خواهیم رسید.

وی در پایان افزود: درآمدزایی پایدار به‌معنای اصلاح نظام یارانه پنهان انرژی، اصلاح و یکپارچه‌سازی نظام مالیاتی و تأمین اجتماعی، مولدزایی نظام دارایی‌های دولت در راستای درآمدزایی پایدار، هزینه‌کرد کار به معنای اصلاح ساختار دستگاه‌های دولتی، اصلاح نظام مالیه نفت و گاز و ارتقای ثبات توسعه و عدالت و اصلاحات نهاد‌های نظام بودجه‌ریزی از دیگر اهداف اصلاح ساختار بودجه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
عجب راهکارهایی!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان