بازدید 2350

افزایش سهام بازارهای بورس آسیا

امروز ارزش سهام بازارهای بورس آُسیا در پی کاهش ارزش دلار و احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا روند صعودی داشت.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ 11 July 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، امروز ارزش سهام بازارهای آسیایی رشد کرد اما ارزش دلار در پی چشم‌انداز رئیس فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره در اواخر این ماه با کاهش همراه شد. 

بر اساس گزارش رویترز، شاخص یورو استاکس 43 صدم درصد رشد کرد، داکس آلمان هم با افزایش 42 صدم درصد همراه شد و FTCT هم 32 صدم درصد بالا رفت.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد که اقتصاد آمریکا هنوز تحت تاثیر فعالیت کم رونق و نا امید کننده چندین کارخانه، تورم اندکو همچنین افزایش جنگ تجاری آمریکا و چین است. 

پاول گفته است که بانک مرکزی آمریکا آماده است تا اقدامی را که مناسب است انجام دهد.

به گزارش فارس پیش از این ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بارها رئیس فدرال رزرو آمریکا را به باد انتقاد گرفته بود که کارش را بلد نیست، تلاش ترامپ این بود که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش ندهد. 

صحبت‌های ترامپ به این دلیل بود که به باور وی اقتصاد آمریکا رشد مناسبی دارد و نیاز به افزایش نرخ بهره است نه کاهش اما در دیگر سو رئیس فدرال رزرو با نادیده گرفتن صحبت‌های او نظر متفاوتی دارد.

شاخص کامپوزیت شانگهای نیز رشد 3 دهم درصد، شاخص کاسپی کره 1.2 درصد و شاخص استرالیا 0.6 درصد رشد کرد.

شاخص آمریکا هم روند صعودی داشت به طوری که S&P500 از مرز 3 هزار واحد گذشت. 

پیش از این کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که با اظهارات جرومی پاول کاهش نرخ رشد بهره 0.5 درصد متصور است اما اقدام محتاطانه رئیس فدرال رزرو باعث شد که برخی امیدواری به کاهش نرخ بهره در نشست 30 تا 31 جولای فدرال رزرو باشند که پیش‌بینی‌ها بین 0.25 صدم تا 0.5 درصد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل